Jästikirjahaaste: Herranen aika

Aiotko osallistua haasteeseen?

• Kiinnostaa, mutta olen aivan liian kiireinen osallistuakseni

Votes: 0 0,0%
  • No en tod! EVJVK

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    8
  • This poll will close: .

Pagba

Hyvienkin vitsien kertoja
Jästikirjahaasteessa haastetaan muut lukemaan ns. jästikirja, eli muu kuin spefikirja (lievät vaikutteet spefistä ovat sallittuja). Lukuaikaa annetaan reilusti ja sen sijaan, että jaettaisiin alustusvuoroja kappaleittain, kaikki lukevat ensin koko kirjan ja alkavat sitten keskustella siitä sovitusta päivämäärästä lähtien.

Ensimmäisen jästikirjahaasteen kohde on Arto Paasilinnan Herranen aika. Se kuvailee kuolemanjälkeistä elämää tai ainakin olemista ja se alkaa legendaarisin sanoin "Kuolemani tuli minulle täytenä yllätyksenä." Olen joskus lukenut sen ja miettinyt aika ajoin sen teemoja. Kirja tuli esille hiljattaisessa Facebook-keskustelussa ja päätin lukea sen uudelleen. Mutta miksi tekisin sen yksin?

Kerro kyselyssä, aiotko osallistua. Lukuaikaa on 28.11.2019 asti eli tasan neljä viikkoa. Kuukauden päästä torstaina aloitamme jutustelun kirjasta.

Jaamar

Hyykäärme
Vastuuhenkilö
Kummi
Todettakoon että jos Paasilinnan kirjat eivät ole jollekin tuttuja niin ne ovat varsin kevyitä ja helppolukuisia. Lisäksi aina niitä lukiessa (tai kuunnellessa äänikirjana) hämmästelen miehen neroutta. Ehkä huumori ei uppoa kaikkiin niin hyvin kuin minuun, mutta minusta hän on jonkunlainen oman tyylinsä nero ja suosittelen ehdottomasti. Taisin olla teini kun luin ensikertaa Ulvovan myllärin ja rakastuin. Seuraava jonka luin taisi olla Auta armias.

Kyseisen haastekirjan aion lukemisen sijaan kuunnella, koska meillä ei ole sitä paperiversiona, mutta äänikirjana on. Olen sen useasti kuunnellut, mutta edelliskerrasta on ainakin vuosi joten lienee korkea aika palata taas sen pariin :)

Jästikirjahaaste on minusta hyvä ajatus. Olenkin miettinyt että Käärme kaipaisi taas jonkinlaista peliä tai haastetta johon voisi osallistua.

eowynofmay

Kontulainen
Hirtettyjen kettujen metsä on ikiaikainen lempparini, mutta tätä voisi kokeilla. Paasilinna on paljonkin käsitellyt kuolema-teemoja huumorin varjolla.

Isilmírë

Kuukivi
Suomen Tolkien-seura
Kesti hetki keksiä, mitä EVJVK todennäköisesti tarkoittaa. Olen liian urautunut siihen ajatukseen, että keskimmäinen kirjain edustaa voimasanaa.

Pagba

Hyvienkin vitsien kertoja
Frantsilan yrttitilan väelle se voi edustaa hyvinkin voimallista sanaa.