Joulukalenterin 2012 suunnittelu

Jaamar

Hyykäärme
Vastuuhenkilö
Konnavahti
Eli jo perinteeksi muodostunut konnun joulukalenteri olisi taas kyseessä. Kalenteriin on aikaisempina vuosina lähetetty kuvia, kuviin yhdistettyjä tekstejä, reseptejä yms. Ideana on ollut varata itselleen sopiva päivä joulukuusta ja toteuttaa kyseiselle päivälle jotain kivaa. Merri tai Miccoh ovat aikaisempina vuosina vastanneet varsinaisen kalenterin "julkisivun" toteutuksesta.

Onko halua tänä vuonna kasata joulukalenteria? Onko ketään joka olisi valmis vastaamaan hommasta? Tai jos toteutetaan niin miten? Olisi sääli jos jäisi toteuttamatta. Itselläni ei ole varmastiokaan taitoa ja energiaa ruveta ajattelemaan varsinaista toteutusta, mutta jotain simppeliä sisältöä voin kasata ja pitää kirjaa varatuista päivistä. Nyt alkaisi olla korkea aika pistää pyörät pyörimään jos kalenteri halutaan myös tälle joululle.

Onkohan vanhoja kalentereja jossain nähtävillä? Voisi antaa hyvää vinkkiä siitä mitä kaikkea voi tehdä.
 
Yksi vaihtoehto voisi olla, että pistetään pystyyn keskustelu konnun joulukalenteri 2012 tai vastaavaa, ja luukuntekijät julkaisevat luukkunsa sisällön keskustelussa omana päivänään. Viestiin voi kuitenkin liittää mm. kuvia ja videoita.

Itse en ole innokas järkkäriksi (pahoittelut laiskuudesta), mutta yhden luukun mielelläni väsäisin.
 
Jaamar sanoi:
Merri tai Miccoh ovat aikaisempina vuosina vastanneet varsinaisen kalenterin "julkisivun" toteutuksesta.
Merri lienee aina suunnitellut joulukalenterien julkisivut. Minä olen toteuttanut vain kaksi hobittiviikon kalenteria (2007 ja 2008).

Kannatan kyllä joulukalenterin tekemistä tänäkin vuonna jossain muodossa, itselläni ei tosin tällä hetkellä ole kalenterityöksi mitään ideaa, mutta täytyy miettiä asiaa.

Vanhojen joulukalenterien sisällöt (ilman julkisivukuvia) löytyvät täältä: http://kontu.info/mathom/joulu.
 
Mä luulen et multa onnistuis tommonen hobittiviikkokalenterin tapainen (kuva josta klikkaillaan luukut auki), ja voisin näinollen ylläpitää sitä. Saanko rakentaa semmosen vaikka seuran sivujen alle? suomentolkienseura.fi/joulukalenteri2012 ?
 
Jas, kuulostaa hienolta! Rasittavinta tuossa varmasti olisi jos luukkuja ei tule riittävästi. Jos tämä alkaa toteutumaan niin kannattanee ehkä mahdollisuuksien mukaan kerätä luukkujen sisältöä valmiiksi niin paljon kun mahdollista jo ennen kalenterin avautumista. Vähentää stressiä. Jos joku tietty ihminen tai porukka kasaa koko kalenterin niin ehkä voisi jopa tehdä niin että ei varata päiviä vaan luukkuja lähetetään johonkin osoitteeseen ja sisällön kasaajat laittavat ne paikoilleen. Ehkä itsenäisyyspäivät tai muut voisivat olla varattavissa että voi tehdä jotain erityistä niihin. Esimerkiksi itse hyvinkin isänmaallisena ihmisenä saattaisi haluta tehdä juurikin itsenäisyyspäivän luukun jos kellään muulla ei ole suuria intressäjä.
 
Ajattelin että voisi nyt ainakin yrittää jotain kaleneteria. Jos jostain taivaasta ei tipahda meille hiemoa julkisivua niin kehitän itse jotakin sellaista mihin kuka tahansa saa laittaa luukun (vaikkapa vaan topikki johon voi lätkiä kuvia ja tekstejä jos en parempaa keksi/ehdi). Päiviä saa varata, mutta jos kukaan ei ole varannut kyseistä päivää niin luukun saa laittaa se joka ensin ehtii. Yritän myös saada varatut päivät selkeästi esille.
 
RE: Joulukalenterin 2012 suunnittelu- ja kommenttitopikki

Mahtava eka luukku! Toi mieleen sen kun ala-asteella olin itse Mänkkinä pyörittämässä tähteä.
 
RE: Joulukalenterin 2012 suunnittelu- ja kommenttitopikki

Toivoisin että tuon voisi joku vuosi vielä vetää uudestaan :) Se oli niin hauska. Niin tehdessä kuin katsoessakin.
 
Melko hiljaista on ollut elämä joulukalenterin ympärillä vaikka monta luukkua on jo olemassa :( Toki kalenterin saa pusattua kasaan pelkällä päättäväisyydellä ja vaikka yksikin ihminen, mutta hienompi kalenterista tulee ja motivoivampaa tehdä sitä jos tietäisi että edes joku käy sitä katsomassa ja saisi luukkuja mahdollisimman monelta otukselta.
Pitäisikö joulukalenterin ilmettä jotenkin kohottaa? Pitäisikö jossain mainostaa? Onko ohjeistus epäselvä (no on se kun muuttui lennossa, mutta onko se liian epäselvä)?
 
Musta pitäisi vähintään olla Käärmeen etusivulla linkki kalenteriin, ei sitä tule topikista kaivettua, saati sitten itse kirjoitettua. En ole kyllä itse ehtinyt kauheasti mitään nyt, katsoin juuri viimeisimmät kuusi luukkua kerralla :) Kivoja kuvia siellä oli, vaikka nyt onkin harmillisen pienelle panostukselle jäänyt suurelta yleisöltä tämä.

Minulla on (mielestäni) kiva luukkuidea, voisin laittaa itselleni sellaisen deadlinen että siitä tulisi 19. päivän luukku.
 
Mulla on myöskin elämää enkä pysty enää iltayhentoista enkä ehkä aina yheksänkään jälkeen päivittämään seuraavan päivän luukkuja, eli jos ne haluaa näkyville aiemmin kuin mun 12 tuntisten työpäivien jälkeen ni lähettäkääkin aiemmin. :D
 
Toki toki. Tein omani sillä muistikuvalla, että ne laitetaan itse suoraan kalenteriin, ja nolostus oli jonkinasteinen, kun lukaisin ohjeet ja totesin kuvan joutuvan kiertämään vielä sähköpostin kautta ;)
 
Pakko nyt myöntää että jos olen koko loppupäivän näin huonovointinen niin mun luukku ei valmistu vielä huomiseksi (kuvittelin hoitavani käytännön toteutuksen tänään), ei ainakaan niin että se olisi kauhean ajoissa julkaistavaksi. Taidan vaihtaa suosiolla torstaille.

//paitsi että valmistuihan se. hups :D
 
Ylös