Jrock ja Jpop

Tera

Kontulainen
Nyt se on sitten perustettu, kauan odotettu jrock aihe. Eli keskustelua jrockista ja jpopista tänne. Koska aloititte kuuntelemaan, mitkä artistit ovat suosiossanne ja mitä boigotoitte, entä mitä mieltä olette visual keistä?

Itse aloitin kuuntelemaan viime keväällä jpoppia Ayumi Hamasakin tahdissa mutta se muuttui hyvin nopeasti Dir en Greyhyn. Nykyään kuuntelen hyvin montaa jrock bändiä mm. Dir en Greytä, Gacktiä, Malice Mizeriä, Psycho le Cémua, Pierrottia, Hideä yms.

Parhaimpina jrock kipaleina pidän Malice Mizerin Klahan laulamaa Beast of Bloodia, Malicen Color Me Blood Red. Malice Mizer on minusta yksi parhaimmista bändeistä. He soittavat todella loistavaa omaperäistä musiikkia jossa yhdistyy nykyaikainen rock ja urkujen ja viulujen tyylinen sointu.

Dir en Greyn parhaimmistoa ovat kappaleet Myaku, Cage, Drain Away. Dir en Greytä kuuntelen sen loistavien sanoitusten takia. Kyototon sanoin diru on lattialla kierimis musaa ;).

Visual keitä pidän aika pienessä merkityksessä bändin imagossa. Tietysti kunnon visual keit (lue Psycho le Cému) kruunaavat muuten hyvän musiikkivideon. En pysty sietämään BoAn kaltaista jpopia vaikka ei se sentään aivan yhtä huonoa ole kuin eurooppalainen vastineensa.
 
Mahtavaa Terakwan teit sen vihdoinkin

Japani Rock, kas siinä vasta musiikkilaji mieleeni.
Kaikki alkoi siitä, kun Kyototo lähetti angstimusiikkia, Minimonia.
Siitä sitten olen ruvennut kuuntelemaan malice mizeriä, Dir En Greytä, Janne Da Arc:ia, Gacktia, Pierrottia, Miyavia ynm.
näistä malice on suosikkini, monia loistavia kappaleita, mainittakoon Gekka no Yasoukyoku, Ma Cherie, Au Revoir, Bel air, Beast of blood, Baroque jne.
Janne Da Arc:in Gaia levy on myös oivallinen, kaikki kappaleet hyviä.
Terakwanin mainitsemat kappaleet Dir En Greyltä ovat loistavia, monia muitakin hyviä kappaleita Dir En Greyltä löytyy kuten: Cube, Schwein no isu, Child Prey, unohtamatta Mr.Newsmania ja jälleen monia muita

J-rock yhtyeiden tietoisuuteni on pieni, syynä sen vaikea saatavuus.
Suomi tarvitsisikin j-rock levyjä myyviä kauppoja
 
Vuoden verran on siitä aikaa kun kuulin Dir en greyn I'll-kappaleen. Siitä se alkoi. Nykyään kuuntelemastani musiikista n. 85% on Japanista.
Maailman paras yhtye on Dir en grey. Ne sanoitukset, ne melodiat, (ne miehet ^^), ne kappaleet. Omistan yhden DVD:n ja kaksi CD:tä aitoina. (GAUZE ja uusin, VULGAR). Molemmat parhaita levyjä joita on koskaan maan päällä tehty. Suurimpia suosikkeja lienee Sajou no Uta, Garden, FILTH, Berry, RED...[em], MARMALADE CHAINSAW, OBSCURE ja Gyakujou tannou keloid milk.
Maailman parhaisiin yhtyeisiin kuuluu Malice Mizer, mahtavaa ja erittäin omaperäistä musiikkia. Mana on nero. ^__^ En jaksa edes luetella suosikkejani malicen tuotannosta.
Näiden kahden lisäksi kuuntelen paljon hideä, Gacktia, Siam Shadea, Miyavia, X-Japania jnejne. (en siis maininnut läheskään kaikkia x))

Suomi kaipaa todellakin jotain firmaa joka toisi maahan levyjä Japanista, sieltä asti tilaaminen ei ole herkkua lompakolle.
 
Oi, hienoa. Tällaista topiikkia olen odottanut. :D
Minä voisin sanoa hurahtaneeni täysin. Kaikki lähti Malice mizerin Kyomu no naka de no yuugista puolisen vuotta sitten. Aloin nopeasti haalia Mizerin tuotantoa itselleni ja tutustuin samalla Moi dix moisiin, Dir en greyhyn, X-japaniin, Glayhyn, L'arc en cieliin yms. (koko hiukan päälle 150 kappaleen j-rock-kokoelmani tosin hävisi, kun oman koneeni käyttis vaihdettiin. On sitten mukavaa ruveta keräämään sitä alusta asti... Muokka. Tällä isän koneella on nyt yli 200 kappaletta. Kauan eläköön ADSL, nuo oman koneeni huikeat 150 haalin siis 56k-modeemillani:p)
Anyways, Malice mizer on pysynyt edelleen suosikkinani ja Beast of blood onkin ehdottomasti soitetuin kappaleeni, ja Klaha on mielestäni Malice mizerin paras laulaja (ja myös parhaan näköinen, mutta se ei nyt kai ole oleellista, vai?:p).
Levyjä olen yrittänyt kysellä suomalaisista firmoista, mutta eivät jostain kumman syystä saa niitä importattua mistään. Maailmalta kun taas on paha tilata ilman luottokorttia.
Uusiin bändeihin tutustuminen tyssäsi siihen samaiseen käyttiksen vaihtoon, omaa konettani en ole vieläkään saanut takaisin.

Dir en grey, MUCC, edellämainittu Malice Mizer, hide, L'arc en ciel, La'cryma christi, Lareine, X japan, Gacktin ja Klahan soolotuotannot sekä Glay ovat tämänhetkisiä suosikkejani. Ja kiinalainen visual-bändi Silver ash.

Tiivistetään nyt yhteen lauseeseen; pidän paljon.
 
J-rock..
Visual-kei.. Jumalia.
hide-sama (hide-sama kirjoitetaan pienellä >_<) oli nero. mana-sama (myös pienellä >_<) on nero ja Kyo-sama Seuraa heidän jalan jälkiään.
Kuuntelen itse 100% pelkkää j-rockia. Muuta koneelleni (animejen lisäksi) ei sitten mahdukaan.
Kuuntelen Malice Mizeriä, Moi dix Moisia, Dir en Greytä, X-japania ja paljon paljon muuta. (tuossa nyt on ne muutamat.. -on laiskalla tuulella-)
Pidän, EI Rakastan japanilaista rockia. Olen tunnetusti huono selittämään mutta.. Se on jotenkin vaan niin ihanaa. Eikä sellaista tyypillistä Gimmeliä.. (ei ollut tarkoitettu loukkaukseksi kenellekään gimmel fanille)
Jokaisella kappaleella on se oma juttunsa eikä Ain't afraid to die'ta voi milloinkaan verrata esim. Child Prey'hin.
Se erilaisuus ja .. Kyllä te tiedätte! ^^
 
Heh, no joo.. Minun on kai tässä kiitettävä Dania, kun minulle malice mizeriä suositteli. Nyt yritän kasata kaikki malice mizerin tuotannon. Eniten minullakin taitaa soida nuo Klahan aikaiset kappaleet.( No onhan se myönnettävä, että se on niin hyvän näköinen. :D )
Sitten kuulin Dir en greystä ja pidin yllättäen siitäkin ja koneelleni on kasaantunut jonkinmoinen kasa senkin biisejä.
Nyt olen käsiini etsimässä lisää J-rock bändejä, kun huomasin, että se musiikki kolahtaa minuun aika kovastikin.
Eli siis koko J-rock on minulle vasta aika uusi löytö eli vielä on paljon opittavaa, mutta siis minä tykkään ainakin kovasti.
 
No, niin.

En tunne täkäläisiä jrokkareita (siis fanittajia) mutta muutamasta muusta paikasta kyllä. Eli siis kerron kokemuksiani niista muista, tottakai tämänkin saa ottaa itseensä jos haluaa.

Itse en jrokista perusta tuon taivaallista. Ihan ookoo, mutta rokkia kun rokkia. Ei siis oikeasti poikkea mitenkään musiikillisesti Lrokista(länsirokista). Mutta ei toisaalta ole tarviskaan poiketa, mutta mikä siitä sitten tekee niin Jrokkia? Ne tyypit. Nimenomaan porukka kuuntelee niitä tyyppejä. "Kauniita ja pahoja". Jolleivat kuuntelijat olisi muutenkin "kaikki mitä tulee japanista on niiqu J!" niin he tuskin välittäisivät Jrokista. Eli siis bändien "visual rok" image.

Mutta koska se tulee isosta J maasta on se yhtä kivaa kun vaikka anime, manga ja samurait. Onhan nyt aasialaiset ja varsinkin japanilaiset kummasti ihqumpia kun länsimaalaiset. Sitten kun ne puetaan vielä naisten vaatteisiin, meikataan ja laitetaan hassuihin asentoihin niin tuote on valmis. Minusta Bogard co. näytti naurettavalta. Minusta DeG näyttää naurettavalta.

Eli minua ärsyttää taas vaihteeksi ei niinkään fanituksen kohde vaan fanituksen tavat.

DeG on musiikillisesti kyllä aika mainiota. Ei ainakaan roskaa. Malize Mizerkin kopsii satunnaisesti. Mutten tajua mitä siinä on niin Jiitä.
 
Roarkin viestiin kommentoiden:

En kuuntele jrockkia pelkästään sen takia, että se on juuri Japanista. En myöskään kuuntele sitä sen takia koska haluaisin väkisin olla erilainen. Enkä tietenkään pelkästää visual kein tai bändien jäsenien takia. En minä jrockkia kuuntele sen takia, että pääsisin jokaiselle kuuluttamaan, että kuuntelen näinkin eksoottista musiikkia mutta jos joku välttämättä haluaa tietää mitä musiikkia kuuntelen olen hänelle rehellinen ja ilmoitan kuuntelevani japanilaista rokkia.

Ai mitäkö erilaista japanilaisessa rokissa on länsimaiseen verrattuna? Ei minulle ole väliä minkä kansalaisia artistit ovat kunhan tekevät hienoa musiikkia. Otetaan esimerkki: Oblivion Dust puoliksi englantilainen ja japanilainen yhtye soittaa länsimaisellatyylillä jrockia. Itseasiassa bändi kuulostaa hyvin paljon amerikkalaiselta POD yhtyeeltä joka mielestäni tekee hyvää musiikkia. Myös monissa jrock lauluissa lauletaan hyvin paljon englantia. Esimerkkinä vaikka malice mizerin Beast of Blood kappale jossa on itseasiassa paljon enemmän englantia kuin japania. Mutta nyt itse asiaan. Japani on todella hyvin rock kappaleisiin sopiva kieli verrattuna vaikka esimerkiksi venäjään tai ranskaan ja eikö kappaleiden tarkoituksena olekkin kuulostaa hyvältä? Musiikin tuoma eksoottisuus on myös pieni mukava lisä. Jrockkareita "moititaan" juuri siitä, että he kuuntelevat japanilaista musiikkia vain koska se on Japanilaista. Mutta harvoin olen kuullut hevareita moitittavan norjalaisen metallin kuuntelemisesta vaikka he pitävät sitä hyvin tärkeänä osana metallimusiikkia. Visual kei tyyliä en pidä kauhean tärkeänä jrockissa. Esimerkiksi Gacktin tyyli on vaihtunut malice mizerin aikojen jälkeen merkittävästi ja Dir en Greyn tyyli on irtautunut samaa tahtia visual keistä kuin heidän musiikkinsa muuttunut rankemmaksi. Itse en pukeudu visual kei tyylisesti koska:
a) Minulle ei todellakaan sopisi nahkapöksyt ja punaiset pystyssä sojottavat hiukset.
b) Pidän paljon neutraaleista väreistä kuten harmaasta ja sinisestä.

Ja sitten jrock bändeistä.
X Japan unohtui mainita tuossa ensimmäisessä viestissä. Etenkin heidän rauhallisemmat kappaleet kuten Forever Love, Tears ja Rusty Nail iskevät ja lujaa. Forever Love ja Tears ovat uskomattoman kauniita kappaleita ja ensimmäinen kappale nousee vasta todelliseen arvoonsa kun on nähnyt Hiden hautajaisista kuvatun videon jossa X Japanin jäsenet soittavat Forever Loven Hiden ruumisarkun vierellä. X Japan on musiikkia jota iltaisin kuuntelee erittäin mieluisimmin. Ei ihme, että tämä bändi on yksi Japanilaisen musiikin kulmakiviä.

Lukrethille osoitan myötätuntoa kadonneiden kappaleiden takia sillä minä olen kokenut saman asian, kun jouduin tyhjentämään koneen sekoilujen takia. Nyt koneella on n. 600 kappaletta joista n. 100 on jotain muuta kuin jrockkia. Ja näistä 100. kappaleesta noin puolet on jpopia. Kappaleiden tilaamisessa osoittautuvat ongelmat ovat erittäin epämukavia sillä harvalla suomalaisella nuorella on luottokorttia kuin jossain Atlantin toisella puolen. Haluaisin tietää hieman enemmän yksityiskohita Erastin levyjen tilaamisesta. Minkälaiset asiat kannattaa ottaa huomioon? Tarviiko luottokorttia? Kauanko lähetys yleensä suunnilleen kestää?
 
Roark sanoi:
Eli minua ärsyttää taas vaihteeksi ei niinkään fanituksen kohde vaan fanituksen tavat.

Tällaista esiintyy ihan jokaisessa genressä. On olemassa wannabe-faneja, joiden mielestä jonkun tukkatyyli on tärkeämpi kuin musiikki, mutta eiköhän suurin osa näistä diggareista (ihan yleisesti, siis) diggaile mitä ikinä sen musiikin takia.

Ja so what, jos joku innostuu jrockista tai mistä tahansa vaikkapa sen takia, että bändin jäsenillä on ihmeelliset vaatteet ja paljon meikkiä? Jos siitä musiikista tykkää, niin eikö silloin ole ihan sama, mistä se fanitus on saanut alkunsa. :wink:
 
hmmm.. nyt kun tänne uuteenkin on kirjaudutta oli pakko kirjottaa viesti.

J-rock.. ilmiö joka muutti musiikkimakuni viime kesänä. Kauaa en siis ole kuunnellut, mutta sitäkin intensiivisemmin! Muissa viesteissä mainitut Dir en Grey, Gackt, Malice Mizer jne. ovat tuttuja, mutta suurimman vaikutuksen on tehnyt X-Japan. Siinä on ollut bändi minkä veroista ei tule. Varsinkin X-Japanin keskivaiheiden levyt ovat loistavia (Jealousy ja Art of Life). Ylistyssanoja on vaikea keksiä tarpeeksi.

On myönnettävä että yksi syy miksi kuuntelen j-rockia on se että se on juuri Japanista. Kesällä mietin millaista musiikkia siellä kuunnellaan ja menin #kontu @ theonering.net. Siellä Kyototo suositteli muutamaa biisiä ja olin välittömästi myyty. Mutta myös musiikilliset ansiot bändeillä on, varsinkin X-Japanilla..
 
Minäkin kuuntelen jrokkia ja jpoppia :D
Oon kyllä vasta tutustunut nuoihin mutta erittäin hyvää musiikkia on!

Ainakin Dir en Grey;n ja X Japan;in musiikki on loistavaa. :p

Gackt on loistava Jpop artisti, lempi biisejä on mm: Asrun dreams, Memories ja Death Wish.

Hideä oon vähän kuunnellut, myös yksi parhaista artisteista. Yksi todella hyvä biisi on Good Bye...
Eikös se tehny itsemurhan, vai?

Yhdistin kaksi viestiä. Muokkaa-toiminnon käyttäminen on suositeltavaa. Ereine
 
Jep. Surupäivää vietetään 2.5. Gacktia kuuntelin joskus viime syksyllä ja kesän lopulla aika paljon, mutta nyt Gacktin kuuntelu on jäänyt hieman vähemmälle. Sillä Gacktin kappaleista suurin osa on poppia minun makuuni, vaikka onhan niitä hyviäkin kappaleita mukana kuten. Lu:Na ja Doomsday. Malice Mizerin aikoihin Gacktin laulama musiikki oli vielä todella hyvää, mutta valitettavasti taso on ainakin minusta laskenut huimasti.

Jos satut pitämään X Japanista, niin hanki käpäliisi X Japanin "Last live" -konserttivideo. Minä ainakin jäin videon loputtua aivokuolleena tuijottamaan monen minuutin ajan pimeään monitoriin kunnes laitoin "Endless Rain" -kappaleen soimaan. Konsertin aikana nähdään mm. Yoshikin pitkä ja agressiivinen rumpusoolo sekä muutama hauska tempaus hideltä ja Heathiltä. Todellakin, tämä on katsomisen arvoinen, et tule pettymään.
 
Jep jep, jonkin verran tulee kyllä kuunneltua, Malice Mizeria, Dir en greytä ja Gacktia lähinnä. Voi juku voi juku kohta saan Dir en greyn levyn, yay! Gackt on kyllä ihanin, tuo japsipopin jumalatar. Tällä hetkellä soi Mizerable, ja kyllä täytyy sanoa että tämä on musiikkia korvilleni. (eh...?) Ja ovathan tyypit niin peijakkaan tyylikkäitäkin. Dir en greyssä vähän häiritsi se Kyon ääni, se kun ei nyt ole mikään paras mahdollinen, mutta siihen tottuu, ja tuon tyyliseen musiikkiin se tavallaan ehkä sopiikin. Mutta kuitenkin, kuuntelen kyllä.
 
Ihana aihe! J-rock, jonka kontulaisista Lukreth esittelikin minulle. Siitä on kohta puoli vuotta. Aikapa menee nopeasti. Lähetti minulle Malice Mizerin Transylvanian. Jotenkin päässä tuli sellainen tunne, että voi että, miten hyvää musiikkia onkaan. Ja vielä kun bändi oli Japanista!(suosikkimaani!) Aloin latailla lisää kappaleita ja musiikkivideoita ja kiitettävästihän noita alkaakin kohta olla. Ja sitten kun näin bändin jäsenien kuvia...voi luoja. Hurahduin täysin Gacktiin ja nyt olen kohta hulluuden rajalla. Puhun Gacktista ja muista j-rokkareista jokapäivä, kuuntelen hänen musiikkiaan melkein aina (sooloilua tai Malicea), kirjoitan fanficcejä, haalin kuvia, kirjoitan käteeni tekstejä, katselen kuvia. Ääh, taas pääsin vauhtiin :D Eipä ihme, että vanhempani tulevat kohta hulluiksi tästä minun vouhotuksestani.

Oli sitten pakko hommata näitä ihania cd-levyjä. Tällä hetkellä minulla on kaksi Malicen levyä, yksi Gacktin ja Gacktin singlekokoelma. Ainiin, ja yksi DVD, missä bändin musavideoita ja muuta hauskaa.

Kuuntelen kyllä muutakin kuin Malicea ja Gacktia. Silloin tällöin Dir en greytä, Lareinea, x-japania, Klahaa ja sen sellaista. Eniten kyllä tuo Gackt on lähellä sydäntä. Onpa hän oikea jumala minulle kohta...

Lempikappaleita on aivan liikaa. En todellakaan jaksa kirjoittaa niitä kaikkia x) Voi luoja, rakastan kertakaikkiaan j-rockia. Mutta edelleen sanoisin, että Gackt ja Malice Mizer ovat kolahtaneet eniten.
 
mistä hankitte cd-levynne? siis ei poltetut

Ootteko kuullu X Japanin Forever Love biisin? Se on sairaan ihana :cry: :cry:
oon nyt kuunnellu sitä (pieno versio) tunnin.

ja Hide on näytelly "Seth en Holth" nimisessä elokuvassa, onko joku nähny sen tai omistaa sen?
 
Tuota noin. Tarkoitus olisi pistää nyt joku päivä tilaukseen X Japanin Dahlia. Forever Love on kyllä ihan hieno biisi. Etenkin hiden hautajaisissa soitetussa videopätkässä se saa aikaa oudon tunnelman. Mutta X Japanin rauhallisimmista kappaleista Crucify My Love ja Endless Rain voittavat sen helposti. Melodia on näissä enemmän minun mieleeni ja Toshin ääni soveltuu ehkä hieman paremmin näihin kappaleisiin joissa ei lauleta aivan _niin_ korkealta. Muista rock kappaleista mainittakoot vaikka Dahlia, Scars ja Kurenai jotka ovat todella oivallisia kappaleita. Saatuupa mukaan jopa muutama hiden upea kitarasoolokin. Mutta X Japanin ylivoimaisesti parhaaksi kappaleeksi nostaisin ikiihanan Art of Lifen. Tuo 30 minuuttinen kappale sisältää niin kauniit sanat kuin musiikinkin. Kunhan vain näkisin tästäkin sen konserttivideon.
 
Nea sanoi:
mistä hankitte cd-levynne? siis ei poltetut

Minä hankin levyt vähän eri paikoista...Malicen cd:t sain käsiini siten, että japanilainen kaverini lähetti minulle nuo levyt ja minä lähetin hänelle vaihtokaupaksi yhden suomalaisen hevibändin cd:n :) Vähän vaikeaa, mutta ei niitä oikein muuten olisi saanut. Gacktin levyn ja Malice Mizerin DVD:n huusin huuto.netistä.

np: Malice Mizer - Illuminati pv

Aivan upea kappale. Aivan upea video! Ääk, mahtavaa. Tämä kuuluu ehdottomasti lempikappaleihini. Voi luoja. Malicen musiikkivideot ovat aivan jotain erityistä. Niissä on niin paljon kaikkea ja osa on hyvin kauniitakin. (okei, asiaa voi myös ottaa siltä kannalta, että niissä on kuitenkin se Gackt, joka pelastaa kaikki vähän huonommat videotkin) Ei Klahassakaan mitään vikaa ole kyllä :D Mahtava laulaja ja hirveän komea mies hänkin ^^
 
Kyototo-sama puhuu paljon.

Kyototon sanoin diru on lattialla kierimis musaa

Millon ihmeessä mä olen noin sanonut? O________O (hitsinvitsi. mustahan puhutaan täällä useammassakin viestissä. vähänkö olen fame tai jotain XDXD)

megumi sanoi:
J-rock..
Visual-kei.. Jumalia.
hide-sama (hide-sama kirjoitetaan pienellä >_<) oli nero. mana-sama (myös pienellä >_<)
Dir en Greytä, X-japania

Jos otetaan tämä asenne niin se on Dir en grey ja X JAPAN. -____- ja sitäpaitsi. miksi Manan virallisilla sivuilla lukisi Mana jos se kirjoitettaisiin pienellä. -_____- (yeah. I trust official sites more than some crappy fans. -____-)

Eikös se tehny itsemurhan, vai?
EI! siitä ei ole koskaan päästy varmuuteen!
tuo on vain poliisien kanta asiaan.
Fanien mukaan se oli onnettomuus joka tapahtui hänen ollessa venyttämässä niskaansa.
Silloisten bändikaverien mukaan hän olisi vain harjoitellut tulevaa keikkaa varten, jossa oli tarkoitus esittää lavastettu itsemurha.
Mutta ainakin on totta, että hän oli tuolloin humalassa. Hänen läheistensä mukaan hide-samalla oli tapana tehdä tyhmyyksiä humalassa. (Eli he uskoivat hänen yrittäneen vain pelotella silloista tyttöystäväänsä.)
(kuitenkin. hiden kuolemaa pidetään jopa yhtenä syynä japanin nykyiseen tilanteeseen. kuuleman mukaan hiden kuoleman aikoihin oli tulossa vaalit ja nykyinen (vai onko se vaihtunut? X_x) herra pääministeri kävi jättämässä suruvalittelut hiden sukulaisille. näin häntä luultiin hiden faniksi, joten osa äänesti häntä tämän takia. (heei! etkö itse menisi sekaisin jos koko japanin ja jopa osan amerikan (kyl. onhan zilchiä jopa yhdessä jenkkileffassa. *g*) palvoma rock legenda yhtäkkiä kuolisi uransa huipussa? ja vasta 33 vuotiaana))

a) Minulle ei todellakaan sopisi nahkapöksyt ja punaiset pystyssä sojottavat hiukset.
b) Pidän paljon neutraaleista väreistä kuten harmaasta ja sinisestä.
mites EGL sitten. ;) (sininen ei ole neutraali väri hiuksissa. ^^)

anyways.
Tämä on öö... let's see. Varmaan eka viesti vuoteen... ainakin. (Jes mikä elämä. Heti kun tulen tänne vastaan Jrock topiciin. ><'')

No siis. Kaikki alkoi kun... plaaplaa. J-musiikin kuuntelu alkoi about nelisen vuotta sitten kun sisko kuunteli pizzicato fivea ja shounen knifea ruotsalaisesta nettiradiosta. (on silläkin harrastukset.) ja myöhemmin ne eivät enää riittäneet niin osuin hyvän kaverini (tietenkin tutustuin häneen vasta myöhemmin) kitsunen sivuihin joilla hän suositteli glayta. Kuuntelenpa sitten yuuwakun ja vaikka se ei kovin erikoinen olekaan se iski. (raburabuan glayta.) ja samalla sivulla sattui olemaan jotain Malice Mizer juttua, niin siitä obsessoiduin saikai no chi to baraan. (raburabuan tätä kappaletta) myöhemmin sitten tutustuin pariin muuhun bändiin tämän kaverin kautta (sankyuu. teit elämälleni tarkoituksen. raburabuttaa turhan monta bändiä ^^;; ) ja tässä sitä ollaan. koneella runsaasti yli 70:n J-bändin musiikkia (joista ehkä 5 on muuta kuin Jrockia.) ja paljon enemmän kuunneltu ja tiedossa.
Nykyään olen varsin aktiivinen Jrockin saralla. En pelkästään Suomen kohdalla, vaan mitä yleensäkin maailmalla puhutaan ja tiedetään Jrockista. (jrocknyc on muuten mahtava paikka uutisiin.) (olin muuten btw. konnun ensimmäisiä Jrock faneja. (eli olin aiheuttamassa sitä suurta Jrock-fanien vyöryä X_x ) hohohohoo. ja oli muuten luultavasti myös eka Jrokkari avatar koko konnussa. (raburabuan tuota avaa.)
Siellä Kyototo suositteli muutamaa biisiä ja olin välittömästi myyty.
yay! joku muistaa mut! *tuuletusta oikea vasen ylösoikea ylösvasen käännösympäri pompomit nurkkaan ja pyllistyskameraan. pantsuissa lukee takana uke* ei hitsi mut mainittiin jopa kolmessa viestissä olen otettu XD (olen tosi fame nyt hei) damn you erast! miksi et maininnut keneltä kuulit. :x)

anyways. Dir en grey (pikku g!) on ehdoton lempibändini. Tietenkin nykyään ärsyttää kun kaikki pitävät siitä, mutta minkäs sille mahtaa kun niin mahtavaa musiikkia sattuu olemaan.
Heti kun kuulin Dirua tiesin, että tulen pitämään tästä ja paljon, vaikka kyseinen kappale (hydra) ei ollut aivan paras mahdollinen aloituskappale. (Onneksi ei aluksi sentään tullut mitään tyhmää feikki sea of retardsia. X_x)
lempikappaleita? eh. vähän vaikea sanoa, mutta pink killer ei ole niin mukava. Yksi niistä harvoista. Useat lempikappaleeni ovat vain usein turhan erilaisia. Esimerkiksi Ain't afraid to die video sai minut itkemään ensimmäistä kertaa vuosiin, nykyään pelkkä kappalekin tekee sen. Kun taas Tsumi to Batsun lyriikat suorastaan sulavat aivoihini musiikin kuumentamina. (voijee mikä kuvaus X_x). Mutta Cage on yksinkertaisen kaunis. Ja Increase Bluen sanat olivat niin maan mahdottoman suloiset kaikkine engrishineen.
(btw. obscure pv on aivan tajuttoman kiva. *g*)

kuitenkin uusimmat obsessioni Jrockin saralla ovat enemmän tai vähemmän vähemmän tunnettuja, ainakin Suomessa. (ainakin silloin olivat kun obsessoiduin. X_x)
esim Vidoll-fani olen ollut suunnilleen vuoden 2003 alkukeväästä. (eli ei ollut edes vuotta vanha kyseinen bändi) ja obsessio kasvaa edelleen. Laulajan ääni on todella miellyttävä ja Jyui osaakin käyttää ääntään varsin monipuolisesti. (vertaa esim. Kyo, tosin Jyuin EI matki Kyoa niinkuin esim koko Nightmare matkii dirua. buu.)

toinen erittäin suuri obsessio on Eve of Destiny, tähän tutustuin vähitellen. Vaikka tiesin kyseisen bändin olemassa olosta en ollut hankkinut musiikkia itselleni (joita on muuten julkaistu vain yksittäisinä esim lehtien mukana tulleissa cd:issä... suurin osa taisi olla vieläpä saksalaisia lehtiä.)
Ovatpa pian julkaisemassa levyäkin. ^^
Tietenkin Eve of Destinyn yhteydessä tulee mainita Közi, jonka soolo pieksee kaikkien muiden malice sooloilijoiden (ja uusbändeilijöiden) musiikin 68-1. Se on monipuolista mielenkiintoista ja yksinkertaisen ihanaa. (Honey Vanity on varsin mielenkiintoinen kappale)

mutta anyways. minuun uppoaa niin visual kei, angura kei (vähemmän tunnettu nykyään jopa suositumpi kuin visual. tavallaan visualin alalaji. "underground" kei) ja shibuya kei (tästä se kaikki alkoi itseasiassa. siskon vaikutteita oujea.)

Mutta hyvät ihmiset. ÄLKÄÄ ostako huuto.netistä, sillä kyseisen herran (hänet joten kuten tuntien) myymät tavarat ovat enemmän tai vähemmän epäaitoja.
elikkäs esimerkiksi gauzet joita hän myi olivat taiwan bootleggejä (buu!) ja kuva joka hänellä oli huuto.netissä oli eri kuin paketissa. surkea kohtalo parille kaverille käynyt tässä. *lohduttaa missi-erast-chania*
ja t-paidat ovat ainakin suurin osa epäaitoja. (buu. sitäpaitsi kyllä sen nyt näkee, että bändi ei laita mitään ei-niin-hyvää-lehtikuvaa paitaan. ><'') ja suurin osa muistakin.

Itselleni on kerääntynyt pienoinen kokoelma ihan aitoja Jrock levyjä ja kokoajan on tulossa jotain jostain päin.
nyt omistuksessa siis: Glay - Pure soul (raburabuan tätä siinä on yuuwaku! ^^), Dir en grey - GAUZE (raburabuan tätä sanoinkuvaamattoman paljon), Dir en grey - VULGAR (ah. tämä on uusi elämäni.), Kana - Kikai-teki ningen (raburabuan tätä! siinä on tirorin ja Kana on ehdottomasti paras japanilainen naisartisti!), Gackt - Mars (ah, tästä on jo aikaa kun sain. tämä levy on kulkenut mukana vaikka missä, esim animeconissa jossa tuli esitettyä hieman kyseenalainen esitys vanillan tahdissa *köh*enollutvanilla-livegackt*köh* ><'') kyllä mulla taisi vielä joku ehkä olla X_x ei voi olla varma.
jossain vaiheessa olisin saamassa Malice Mizerin Merveillesin (ehdottomasti paras Malicen koko tuotannosta ja aivan hirvittävän hyvä kokonaisuus.)

mitähän vielä... nojoo tietenkin kuuntelen näitä tavallisia X Japania ja hideä. (mulla on muuten hide-alttarikin *g*) ja sitten vaikka mitä.. voidaan vaikka sanoa että on vähemmän semmoisia visual/angura kei bändejä joista en ole koskaan edes kuullut (miten niin mulla on turhan paljon aikaa?) (toisin sanoen käyttäkää ihmiset visunavia. erittäin hyviä vähemmän tunnettuja visual bändejä jotka ovat oikeasti tosi rok. esim useimmat päihittävät moi dix moisinkin musiikin 68-1. moi dix mois on aivan liian yliarvioitu vain manan takia. :roll: )

onpa muuten sisäpiirin tietoa, että Suomeen tulee lähivuosien aikana aikasta paljon Jrock juttua. *menee vihellellen poispäin*
 
Re: Kyototo-sama puhuu paljon.

onpa muuten sisäpiirin tietoa, että Suomeen tulee lähivuosien aikana aikasta paljon Jrock juttua. *menee vihellellen poispäin*

:shock: millaista tietoa? *hipsii perään*
 
En kyllä ihmettelisi yhtään. Japani-ilmiö on selvästi jo jonkun aikaa hakenut jalansijaa Suomesta. Manga ja anime on saavuttamassa kansan suosiota jo tässäkin maassa. Japanilaisen musiikin maihinnousu on vain luultavasti vain ajan kysymys. Toivottavasti tämä ilmiö menee kuitenkin nopeasti ohitse :roll:.
 
Ylös