Käärmeen tervehdykset

Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.

Merri

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä
Käärmeen uuden ulkoasun etusivulla pyörii sarja erilaisia tervehdyksiä. Tässä topikissa onkin tarkoitus käsitellä näitä, kehitellä uusia ja korvata vanhoja.

Pääajatuksenani olisi, että kutakin aihetta on vain yksi, esim. enttiaiheisia on vain yksi, kääpiöaiheisia on vain yksi ja niin edelleen. Lisäksi kaikkien pitäisi olla sidoksissa tavalla tai toisella Keski-Maahan tai muihin Tolkienin teoksiin. Ja luonnollisesti tavoitteena olisi luoda tunnelmaa, mahdollisimman lyhyesti.

Tässä ovat nykyiset, jotka ovat aivan yhtä hyvin korvattavissa jos parempia saman aihealueen rivejä esiintyy. Kehittelin nämä ulkoasua tehdessä vain muutaman minuutin sisällä, joten ne eivät välttämättä kaikkein hohdokkaimpia ole.
Merri etusivulle aikaisemmin sanoi:
Vanha entti tervehtii
Tien varrella oleva vanha entti kaivelee muistiaan. Hetken kuluttua se intoutuu puhumaan, hätäisesti, kuten he asian ilmaisevat:

Lihava örkki tervehtii
Tien laidassa örveltävä örkki katselee suuntaasi. Pian se juoksee käsi ojossa suuntaasi, läiskäisten nokkasi eteen seuraavan lapun:

Suippohattu tervehtii
Matkallasi majatalon suuntaan näet vankkurit. Niillä istuva suippohattuinen mies katsoo kulmiensa alta, kunnes yllättäen tokaisee:

Miekkamies tervehtii
Edetessäsi tiellä kuulet takaasi juoksuaskelia. Ohitsesi juoksee sänkimies, joka toistaa seuraavanlaista litanjaa:

Nazgûl tervehtii
SKRRRRIIIIIIK! SKRAAAAAAAAK! Skriiiiiiiiiiiik! Skriiii skraaa!

Hobitti tervehtii
Kulkiessasi näet aidalla istuvan hobitin. Kukas muukaan se on kuin Ted Hiesuli. Ei. Voi ei. Mitä asiaa sillä on? Onneksesi vain tämä:

Peikko tervehtii
Majatalon viereen on ilmestynyt kumma kivi. Tai tosi iso kivi. Katsoessasi huomaat sen olevan kivettynyt peikko, johon on kaiverrettu:

Haltiat tervehtivät
Metsän siimeksessä vaeltaessasi kuulet kaunista laulua. Pian olet täysin sen lumoissa, ja on kuin ymmärtäisit sen sanat:

Kettu tervehtii
"Kukas kumma se sinä olet? Miksi minua katsot? Etkö nyt ymmärrä? En minä tahdo huomiota. Katoa. Kiitos." - huomaat sen istuneen lapun päällä:

Kääpiö tervehtii
*Röyh* Huomassitko, että voitin juomakilpailun?! Oli oikkein kivva kilppailu. Kaatu haltiaa vaikka kuinka *hik* Ai tämä? Selässäni? Näytähän...

Klonkku tervehtii
Misssä sse on? Aarre, misssä? Kerrotko? Kertooko höpötti minulle misssä se on? Mikä sse on? Näytä minulle! Olisiko siellä aarrre?
Miten lie sitten valintaperusteiden laita? No, se on ehkä sovittavissa. Määrärajaa ei sinällään ole, joten mieluusti kannattaa ehdottaa useampiakin.
 
Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Ylös