Kauanko olet ollut Konnussa?

Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.

Merri

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä
Kiittäkää Grishnakia (meniköhän se nimi näin ikäänkuin ulkomuistista oikein). Saatte aiheen jossa saatte kertoa historianne Konnun parissa. Lisäksi minä kertaan oman historiani, jälleen kerran.

Eli minä perustin Konnun. Mutta miten se tapahtui? Uloitan tällä kertaa kuvauksen pidemmälle kuin koskaan aiemmin, vuoden 1999 syksyyn. Tuolloin tein oikeasti ensimmäisen Keski-Maa -sivustoni. Ja? No, siellä ei ollut muuta kuin etusivu ja kuvagalleria. Enempää en saanut aikaiseksi. Vasta 5. joulukuuta 2000, nukkumaan mennessä sain viimein sellaisen päättäväisyyden koottua, että heikompia kauhistuttaa. Aamulla heräsin. Nousin sängystä. Avasin vanhan koneeni. Tein yksinkertaisen sivupohjan. Kirjoitin vähän tietoja. Lähetin Tapio Laaksolle sähköpostin ja pyysin lupaa muutaman artikkelin laittamiseen ylös. Hän suostui myöhemmin. Sivutilan sain silloin TORnilta. Täydellistä: kaikki palaset loksahtivat kohdalleen oikeaan aikaan. Pääsin tekemään sivuja.

19.12.2000 sivut sitten saivat virallisen avauksensa, sillä TORnista tuli silloin minulle tiedot. Vain kymmenen minuuttia kun sen viestin lähettäjä oli lähettänyt viestin ja Kontu oli pystyssä. Pieni mainostus alkoi. Käytin kaikkea siihen mennessä kertynyttä kokemustani monilla eri osa-alueilla samanaikaisesti: Googleen sivujen saaminen näkyville, nopea päivitystahti ja senaikaiset kirjoittajantaitoni, laskurin pystyttäminen, Freebokin vieraskirja, monipuolista sisältöä sillä vähällä mitä minulla silloin oli. Kuukausikaupalla väkersin päivityksiä, useita päivässä, harvemmassa olivat ne päivät kun en päivittänyt.

Tiedän olevani Googlelle kiitollisuudenvelassa. Tosin oma arvaukseni osui myös oikeaan: monet ihmiset todellakin käyttivät hakusanoja "Tolkien" ja "Keski-Maa" löytääkseen suomenkielistä materiaalia. Heistä muodostui ensimmäiset vierailijat Konnulle ja heidän ansiostaan kasvu lähti käyntiin. En muuten olisi jaksanut niin innokkaasti tehdä sivuja. Heti samantien minulle tuli myös halu saada vihdoinkin aikaiseksi toimiva keskustelualue. Ensimmäiset kokeilut tein jo helmikuussa, mutta en löytänyt hyvää foorumia. Välissä ehdin perustaa #kontu -IRC-kanavan, ensin eräällä tuntemattomalla palvelimella, sittemmin sain siirrettyä sen TORniin. "Nyky-Käärme" sai alkunsa 19.9.2001, siis tasan 10 kuukautta sivujen perässä. Ja elokuvat nousivat kuumaksi puheenaiheeksi. Noh, sen pohjalla tässä kellutaan vieläkin.

Itse uskoisin käyttäjämäärän laskevan jonkun verran seuraavan kahden vuoden kuluessa, uusien määrän laskettua. Luulen että keski-ikä kasvaa samalla, vihdoin viimein. Itseasiassa Konnun keski-ikä on jo kasvanut, sillä aika paljon vanhasta vakioporukasta on edelleen tallella (jotka tietenkin ajan mukana ovat vanhentuneet).

Kontu 1v. Mitä sen jälkeen? No, silloin oli ensimmäinen Miitti. Kontu muotoitui enemmän yhteisöksi, kuin mitä sivustoksi jonka osana oli keskustelualue. Oikeastaan pitäisi puhuä Käärmesläisistä, mutta Kontu on iskostunut useimpiin hyvin kiinni. Moniko teistä ylipäätään enää käy tutustumassa Kontuun, itse niihin sivuihin, ja lukee sisältöä sieltä? Suurin isku oli Käärmeen 1-vuotispäivän jälkeen se, että menetin nettiyhteyden. Luvassa olikin koululta käsin päivitetty Kontu. Vaikeaa ja vaivalloista, mutta jonkun verran uutta tavaraa vielä tupeksi sisään. Koulun päättymisen jälkeen tilanne oli hyvin vaikea: miten voin ylläpitää sivuja, joihin en pääse mitenkään käsiksi?

Käärmeen kaksivuotissynttäreiden jälkeen sain netin. Uusi ongelma tielle: armeija. Olisin kovasti halunnut saada Kontua eteenpäin, mutta lopulta käytäntö osoittautui vaikeammaksi. Ainoa asia joka tästä on jäljellä, on nykyinen Konnun ulkoasu. Se onkin ollut hyvin pitkään, mutta toisaalta päivityksiä on myös ollut hyvin vähän. Kun näet Konnun ulkoasun muuttuvan, tiedät minun olevan jälleen vauhdissa.

Tilanne nyt? Käärme täyttää syksyllä kolme vuotta. Kontu on nelivuotias jouluna. Päivityksiä ei ole sadellut. En ole päivittänyt aikoihin. Syyt? Armeija. Halu viettää löysiä päiviä. Kesä. Paineet muissa asioissa. Halu tehdä Merri.netistä iso ja sisällöltään laaja, monipuolinen sivusto. Kunnianhimo muissa projekteissa, toisaalta mielenkiinnon puute on pitänyt jalkoja maassa. En tiedä tulevasta enkä enää uskalla mitään luvatakaan: ainoa minkä tiedän, on se että haluan edelleen pitää Konnun pystyssä. Se on yksi isoimpia asioita mitä olen saanut aikaan ja siksi minulle tärkeä. Vaikka minulla ei ole aina mielenkiintoa ja halua, tai oikeastaan kovinkaan usein, silti... Kontu on hyvä paikka elää ja olla.

Muokkasin hieman tuota otsikkoa paremmin tätä aihetta kuvaavaksi. t. Duna
 
Re: Kuukauden kysely

Pakkohan tähän on vastata, sateisena päivänä aikaa riittää. Eli minä olen ollut Konnussa ja käyttänyt Käärmettä tammikuusta 2002 asti. Paikan löysin jo aikaisemmin, mutta tutustuin ensin paikkaan rauhassa ennen kuin kirjauduin. Damn, olisi pitänyt vain rekisteröityä samantien, voisin sanoa olevani "ehta kontulainen" vuodelta 2001. Pienestä se on kiinni. ;)

Löysin Konnun, kun työtoverini tarvitsi aineistoa Tolkienista ja pyysi minulta apua. Hän kun tiesi kiinnostukseni Tolkieniin ja nettiin. Sivujen syövereistä Kontu pompahti jatkuvasti esiin ja naps. Siitä asti ollaan koukussa oltu.

Ensimmäiset kuukaudet olivat suorastaan pelottavia. Kirjoittelin asiaa ja asian vierestä, onnistuimme perustamaan Sänkimiesseuran pelkän vitsin pohjalta ja ilmoittauduin ensimmäiseen the Miittiin, vaikka olin ollut kontulainen vasta muutaman hassun hetken. Jotenkin täältä vain löysi niin paljon samanhenkisiä ihmisiä, että pakkohan täällä oli viihtyä.

Nyt meno on hieman rauhoittunut. Käyn paikalla yhä aktiivisesti, mutta en kirjoittele enää jokaiseen topikkiin omaa säkenöivää vastaustani. Aikoinaan taisin olla myös Konnun yksityisviestien kuningatar, muistelen Dunan niin sanoneen. Huh. Eipä vanha enää moista jaksa.

Kun löysin #konnun... no, löysin läjän ystäviä. Olin tutustunut muutamiin ihmisiin jo Käärmeen puolella, mutta #konnun avulla sitä pystyi tutustumaan ihmisiin paremmin. Olihan se hauskaa, istua yökaudet Ahvenessa ja jutella ties mistä, saada uusia ystäviä ympäri Suomea. Kaverit ja perhe ihmettelivät, mutta ymmärtävät jo. Ainakin jotenkin. Nykyään on Ahvenenkin käyttö vähentynyt, tuli hankittua se pahanmaineinen Elämä jossain välissä. ;)

Ja nyt vai? Nyt olen Majatalon ja Eteisen valvoja, joten en ole ainakaan vähään aikaan paikalta poistumassa. Opinnot alkavat syksyllä, joten ne voivat hieman vähentää käyntejäni mutta eivät kokonaan poistaa. Pakkohan se on käydä edes ohimennen katsomassa, mistä tällä kertaa puhutaan.

Niin ja sitäpaitsi. Löysin mieheni täältä. Jos ei muuten, niin ihan sen kunniaksi taidan pysyä Konnussa vielä pitkään. :)

Edit. Piti käydä katsomassa tarkka rekisteröitymisaika entiseen Käärmeeseen. 27.01.2002 13:55. Pahasti tuntuisi, että olen ollut iltavuorossa. :)
 
Minäpä en enää niin tarkasti muistanu minä vuonna tänne tulinkaan ja kuinka paljon Tahlin perässä sitten. Mutta yksityisviestien kirjotukseen minäkin rutinoiduin ja olinkohan toinen vai kolmas :p Luultavasti toinen se oli, eikös seuraava ollut tuhannen viestiä minuakin jäljessä vaikka minäki jäin tuhannen tai kaksi jälkeen itse johtajasta ja hävisin hopealle.

Mutta kontu on minunkin elämääni muuttanut mukavissa määrin ja #konnussa samoin on tullut liuta hyviä ystäviä, vaikka itse kirja(n/t) (luin yhdistetyn pienitekstisen vihkosen) luin vain yhden kerran ja muutenkin kaikella epätodennäköisyydellä olen pysynyt foorumilla ja ympyröissä mukana hämmästyttävän monta konetuntia.

Vielä pieni huomio nykyisiin yksityisviestien lähetykseen joka tuntuu laskostetulta silkiltä joka automaatista otetaan äänikomennoilla kun ennen käytettiin yksinkertaista vessapaperia.

Ei hirveästi tule mieleen muuta, tuntuupas vain hyvältä että tunnen ison läjän ihmisiä nimeltä ja samanlainen kasa ihmisiä tuntee myös minut vähintäänkin nimeltä :mrgreen:
Ei ole aivan hukkaan mennyt sankollinen kuunkiertoja foorumilla.
 
Re: Kuukauden kysely

Thali sanoi:
Pakkohan tähän on vastata, sateisena päivänä aikaa riittää. Eli minä olen ollut Konnussa ja käyttänyt Käärmettä tammikuusta 2002 asti. Paikan löysin jo aikaisemmin, mutta tutustuin ensin paikkaan rauhassa ennen kuin kirjauduin. Damn, olisi pitänyt vain rekisteröityä samantien, voisin sanoa olevani "ehta kontulainen" vuodelta 2001. Pienestä se on kiinni. ;)
Kirjoitit sitten mun puolesta. :D Nimittäin voin sanoa samat sanat. Vuoden 2001 puolella ekan kerran käväisin täällä, mutta meni sitten vuoden 2002 puolelle rekisteröityminen, 6.1.2002.

Ensimmäiset kuukaudet olivat suorastaan pelottavia. Kirjoittelin asiaa ja asian vierestä, onnistuimme perustamaan Sänkimiesseuran pelkän vitsin pohjalta ja ilmoittauduin ensimmäiseen the Miittiin, vaikka olin ollut kontulainen vasta muutaman hassun hetken. Jotenkin täältä vain löysi niin paljon samanhenkisiä ihmisiä, että pakkohan täällä oli viihtyä.
Justiinsa! :) Jos mä vaikka lainaan, Thali, sun koko viestin ja laitan perään: ihan niin. :p Hulvatonta oli meno aluksi, ja olin kyllä niin ahkera Käärmeen käyttäjä, että huh! Tututkin ihmettelivät, että mikä Kontu... Taisi nimittäin hupsahtaa ihan IRL-juttuihinkin. Oli Käärme ja #kontu silloin - ja yhä - mulle tosi tärkeä paikka. Kotiäitinä kontaktit ulkomaailmaan rajoittuvat välillä muiden äitien tapaamiseen pihalla ja kerhossa, joskus sitä vaan tarvitsi jotain ihan muutakin. Kuten Merrille aikanaan sanoin, että Käärmeen ylläpidosta Kelan pitäisi maksaa jotain korvausta, kotiäitien henkireikänä.

Mullakin ahkeruus vähän hiljentynyt sittemmin. Kai se on se Elämä ja kaikki muu hässäkkä. Niin, ja mies, sinkkuna sitä ehti vapaat hetket istuakin Käärmeessa ja #konnussa. :roll:

Olihan se hauskaa, istua yökaudet Ahvenessa ja jutella ties mistä, saada uusia ystäviä ympäri Suomea. Kaverit ja perhe ihmettelivät, mutta ymmärtävät jo. Ainakin jotenkin. Nykyään on Ahvenenkin käyttö vähentynyt, tuli hankittua se pahanmaineinen Elämä jossain välissä. ;)
Niinpä. Nyt kun olen parissa The Miitissä käynyt, veljenikin on sotkeentunut kuvioihin ja olen tutustunut paikkakuntamme Kontu-väkeenkin, 'Konnun ulkopuolinen ympäristö', perhe ja ystävät eivät enää ihmettele. Tai jos ihmettelevätkin, niin ajattelevat, että tollainen toi nyt, minkäs teet... Miehellekin asia on jo tuttu, kun meille joskus tulee näitä paikkakuntalaisia tai vierailevia kontulaisia, hän kommentoi, että taas sitä kääpiöväkeä ja hopiitteja vai mitä lie ;)

On tämä mainio paikka! :) Joskus mietin, millaiseksi elämä olisi parin viime vuoden aikana muodostunut, jos Kontua ei olisi. En osaa ajatella. Ehkä hassua, mutta Kontu on vaikuttanut kumminkin niin paljon. Uusia ystäviä, kaikenlaisia ajatuksia ja keskusteluja, ja ihan oikean Elämän tapahtumiakin, tapaamisia sun muuta.

Ai joo. Onnea vaan, Thali ja Frank. :) Harmi kun ei ole sydänhymiötä... :roll:

Ja kiitos Merri.
 
Re: Kuukauden kysely

Kirjoittelin asiaa ja asian vierestä, onnistuimme perustamaan Sänkimiesseuran pelkän vitsin pohjalta

Meinasinhan minä unohtaa että olin Sänkimiesseuran virallinen Profeetta myöskin. Käännytin ihmisiä oikeaan lahkoon ja pidin häät tai hautajaiset pari kertaa sekä käskin tarjoilla kahvit ja tiskata, kaikkea pientä.
 
Olen juuri ja juuri vuoden 2001 kontulainen.
Mutta oikeastaan selittääkseni sen miksi olen Konnussa, minun täytyy mennä vuoteen 2000. Olin aloittanut uudessa koulussa, jossa oli sekä nopeat nettiyhteydet että välillä tylsiä tunteja. Kotona oli modeemiyhteys eikä juurikaan mahdollisuutta olla netissä. Nyt kun oli vähän parempi mahdollisuus halusin löytää itselleni kodin netistä, kadehdin siskoani, joka kävi chattaamassa ja tutustui ihmisiin. Kodin löysinkin itselleni sitten sattumalta, etsin tietoa tulevista Elokuvista, muistelin joskus löytäneeni hyvin tietoa paikasta, jonka nimi oli TheOneRing. Osoitetta en muistanut mutta kokeilemalla löytyi sivusto osoitteesta www.theonering.com. TORNiahan minun silloin piti etsiä, sattumalta löytyi jotain parempaa eli TORC (nykyisin ehkä tunnettu paremmin nimellä TolkienOnline). Tutkin suvuja ja löysin sieltä aika pian keskustelualueenkin (kyllä tämä oikeasti liittyy siihen miksi olen täällä tänään :D) ja uskaltauduin rekisteröitymään. Siihen se olisi varmaan jäänytkin ellen olisi huomannut aluetta nimeltä Welcome ja siellä otsikkoa Hello from Finland tai jotain vastaavaa. En tuntenut enää olevani niin yksin ja jotenkin uskalsin kirjoittaa ensimmäisen viestini. Huomasin pian että paikassa toimi aktiivinen suomalaisjoukko ja pääsin heidän mukaansa. Taisin olla siinä porukassa ainoa tyttö (en toki koko keskustelupaikassa) ja ujona ja kilttinä tyttönä hullujen suomalaisten seura oli minulle järkytys, mutta kai jotenkin selvisin ja sopeuduin. Vuoden 2001 alku taisi olla hurjinta aikaa, olin työharjoittelussa ja minulla oli aivan liikaa aikaa netille. Joskus niihin aikoihin joku laittoi uuden suomalaisen Tolkien-paikan osoitteen esille ja käski tutustumaan. Muistan käyneeni, keskustelupaikka ainakin oli hyvin aneeminen rakkaaseen TORCiini verrattuna enkä lähdettyäni palannut. Tuli seuraava syksy, ensimmäisen elokuvan ensi-ilta lähestyi ja TORCin suomalaispiireissäkin oli puhetta lippujen jonottamisesta. Minua se ei kiinnostanut mutta maininnat Konnusta kyllä. Mitä sille viime kevään paikalle oli tapahtunut? Oliko se vielä hengissä? Niinpä joskus joulukuun alussa rekisteröidyin. Siihen olisi saattanut se jäädä Konnunkin kanssa ellei olisi tapahtunut kahta asiaa. Ensimmäinen oli se että olin taas kerran työharjoittelussa ja taaskaan minulla ei ollut mitenkään paljon töitä. Toiseksi TORC kaatui ja oli kaatuneena useamman viikon. Osa ihmisistä meni toiselle amerikkalaiselle foorumille evakkoon, minä tulin Kontuun. Ja jäin.
Seuraava käännekohta tuli viime kesänä. Muutin toiselle paikkakunnalle asuntoon, jossa vuokraan kuuluu kiinteä nettiyhteys. Se on tietenkin lisännyt netin käyttöä runsaasti ja Konnussakin käyntiä. TORC on edelleen ensi rakkauteni, mutta Kontu saattaa olla nykyään kotini. TORC on aivan jotain muuta, kaoottinen, mielipuolinen (mutta toisinaan myös hyvällä tavalla), suuri kaikilla tavoilla, Kontu on kodikkaampi ja sopivan pieni. Konnussa pystyy vähän edes tuntemaan ihmisiä ja pystyy hallitsemaan kokonaisuuden, TORC on monta foorumia yhdessä paikassa. TORC saattaa esiintyä tässä tarinassa liiankin monta kertaa mutta sen rooli on ollut tärkeä.
En pysty kuvittelemaan lähteväni Konnusta vähään aikaan, toivon pystyväni käymään täällä vielä kauan. Kontu muuttuu koko ajan mutta ainakin vielä se on tarpeeksi kiinnostava minulle (tosin viime aikoina liian hiljainen). Viimeisin käänne Kontu-elämänkerrassani on Kirjaston ja Musahuoneen valvominen.
Kiitos Merri, toivottavasti jaksat pitää Konnun pystyssä vielä pitkään :)

(tuo on minun pitkä ja polveileva eikä ehkä aivan tarkka tarinani).
 
Tulin kesänä. Tai periaatteessa jo keväällä. Kerkesin rekisteröityä wanhaan vanhaan lohikäärmeeseen (toisella nikillä) mutta postasin sinne muutaman täysin dellin arvoisen roskapostin ja tajutessani sen hipsin vähin äänin pois. Meinasin tehdä comebäkin (kun olin "kypsynyt" eräällä toisella foorumilla.) mutta sitten foorumit olivatkin muuttaneet. Joten oli loistava tilaisuus liata oma maine uudelleen uudella nikillä ja niin sitten tein.

Heti alkuun törmäsin mielenkiintoiseen asenteeseen johtuen varmaankin nikistäni (PanzerFaust) joka oli jonkin vanhan kontulaisen nikki. Joskin arvostettu yliadminimme Merri muutti ystävällisesti tuossa eräs päivä nimeni Roarkiksi joten nyt olen viimein omillani.
 
Kesällä kerran tulin minä tänne Vanhaan Lohikäärmeeseen :D
Olin kyllä jo käynyt aiemmin siellä vanhassa vanhassa lohikäärmeessä kurkkimassa, mutta en rekisteröitynyt sinne ollenkaan.
 
Liityin tarkalleen ottaen 2.1.2002, eli olen täpärästi viime vuonna liittynyt. Syy miksi Kontuun liityin oli yksinkertainen; oli etsiskelemässä suomenkielistä tietoa ja materiaalia TSH:sta ja törmäsin googlen kautta Kontuun, ja sille tielle jäin. :wink:

Kontu on todellakin muotoutunut enemmän yhteisöksi kuin pelkäksi keskustelufoorumiksi. Vakikävijät ovat tavanneet toisiaan monen monituista kertaa ja monet ovat solmineet vankkoja ystävyyssuhteita. Tämä on mielestäni mahtava asia siinä mielessä, että kuinka monta näin tiivistä yhteisöä oikeasti löytää netistä? Ja kiitokset kuuluvat tietysti Merrille. :1420:
 
Konnun löysin vuoden 2002 alussa, käärmeeseen rekisteröidyin vasta 9 maaliskuuta, vaati rohkeutta rekisteröityä jollekkin foorumille. Googlen avulla minäkin Konnun löysin. Nyt on kulunut 1 v 5 kk rekisteröitymisestä. Hyvin minä olen täällä viihtynyt ja varmaan tulen viihtymään pitkään. Vihreään käärmeeseen rekisteröidyin samana päivänä kun se perustettiin, eli 31.07.2002. Kummassakin käärmeessä olen valvojana. Nyt olen myös jumiutunut Ahveneen, jossa tulee vietettyä myös aika paljon aikaa.
Minäkin haluan kiittää Merriä käärmeistä. :)
 
Äänestinpä minäkin... Edustan näitä aika tuoreita kontulaisia. Ehdin sellaisen viikon verran pörräillä vanhemman VL:n puolella ja sitten jo siirryttiin tänne. Alusta asti olen ollut melko aktiivinen, ja ihan ensimmäisellä viikolla oli vaikea pysyä poissa :D . Nyt käyn vieläkin lähes päivittäin tai aina kun mahdollista. Vihreässä Lohikäärmeessä olen käväissyt myös, mutta lähinnä täällä vietän aikaa.
Kiitokset tosiaan Merrille ja kaikille ylläpitäjille ja konniksille. Hieno paikka tämä tosiaan on :lol: .
 
Kumma juttu. Löysin tänne sitä kautta, että etsin googlesta tietoa esitelmääni varten hakusanalla Jean M. Untinen-Auel ja sieltä putkahti joku lohikäärme linkki. Menin mielenkiinnolla katsomaan, että mikäs se on ja sieltä asti oon täällä pyöriny useasti viikossa. Elikkä ehdin pyöriskellä vanhassa vanhassa noin 2 kuukautta elikkä uusi olen 8) Ja sainpas tänne tuon LilŽArweninkin houkuteltua :)

Suuri KIITOS Merrille!
 
Minä olen Noitikseen ja muihin veteraaneihin verrattuna vielä aika Kontu-untuvikko, olisikohan ollut kesäkuun 18. päivä 2002 kun tänne rekisteröidyin. Tosin olin itse Konnun jo aiemmin löytänyt samana vuonna, mutta silloin en ollut vielä foorumi-ihmisiä. Mutta, tässä ollaan ja pois ei lähdetä kulumallakaan.
 
Minä taas eksyin tänne joskus...hmm...viime vuoden puolella, joo, joulukuun aikoihin. Kait minä tänne googlesta eksyin, ehkä, enpä muista tarkkaan, eikä sillä nyt väliä olekaan. Jouluna siis kirjauduin vanhaan ja vihreään, mutta vanha jäi lähestulkoon kokonaan pois, sillä pyörin lähinnä vihreässä keskustelemassa varsinaisesti Tolkienin tuotannosta. Siinäpä talven iloisesti vietin aikaani, ja harvoin eksyin vanhaan, mutta kesän alkaessa kaikki sitten muuttuikin. Sanotaanko, että ehkä minäkin olen muuttunut. Kesän alkupuolella huomasin, että vihreä ei oikein kiinnosta enää, keskustelu ei käynyt, joten se jäi lähes kokonaan pois nettiohjelmastani. Kesällä tajusin, että nythän mulla on aikaa käsissäni, ja päätin nostaa aktiivisuuttani vanhassa käärmeessä. Näinpä olenkin koko kesän täällä enemmän tai vähemmän pyörinyt, varsinkin nyt kun Arda on tänne tuotu, saapahan loistaa tiedoilla vihreän lohikäärmeen vanhoista keskusteluista, tai jotain...
 
Minä saan omasta kirjautumisestani kiittää aivan 100% Shailinia, joka kävi meillä ihan ensimmäisen Turkumiitin aikaan joskus viime talvena/keväänä (ei muista). Hän sitten ystävällisesti kirjasi minut sisään tänne ja tuli täällä istuskeltua hyvin monta tuntia putkeen (10 taitaa olla ennätys :D ). Kun käärme muutti ajattelin olla aktiivinen ja seurata kaikkia mielenkiintoisia keskusteluja, mutta kesä tuli ja vei mennessään, eli eipä täällä ole paljoa tullut käytyä muutaman viime kuun aikana. Olette saaneet olla rauhassa minulta *virn*.

Kiitos minunkin puolestani Merri, Kontu on aivan ihana paikka.
 
Joo.. tota, joskus 2002 keväällä tänne rekisteröidyin.

Luin TSH:n ensimmäisen kerran keväällä 1998 ja melkein samantien syöksyin nettiin hakemaan erilaisia Tolkien-aiheisia nettisivuja. Eksyin tuolloin Tapio Laakson ylläpitämille weppisivuille, jotka olivat kai ainoat kunnon suomalaiset Tolkien-sivut tuohon aikaan. ( http://www.pp.clinet.fi/~tapiol/Tolkien.html , eivät enää toimi.)

Tapio Laakso ei kuitenkaan ylläpitänyt sivuja kovin aktiivisesti, joten en niillä kovin usein enää loppuvuoden 1998 jälkeen käynyt.

Joskus 2001 alkuvuodesta kiertelin TheOneRing.netissä ja eksyin Community-sivuille. Huomasin siellä jonkun Kontu -nimisen suomalaisen Tolkien-sivuston, jota kävin sitten tarkistamassa. Ilokseni huomasin suuren osan Tapio Laakson artikkeleistä löytäneen sinne tiensä ja sivujen päivitystahdinkin olevan hyvä.
En kuitenkaan jäänyt seuraamaan sivuja kovin aktiivisesti (pyörin tuolloin monella ulkomaalaisella foorumilla, jotka veivät aika ison osan netti-ajasta).

Myöhemmin 2002 keväällä etsiskelin suomalaista Tolkien-aiheista foorumia ja muistin, että TORnin alla oli joku suomalainen sivusto vuosi sitten. Kävin vilkaisemassa ja siitä asti olenkin ollut mukana Käärmeessä ja jonkun verran pyörinyt myös Ahvenessa.
 
Rekisteröidyin Käärmeeseen aivan tarkalleen 22.01.2002 klo 14:50 ;) Ja siitä lähtien olen täällä pyörinyt, enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Löysin Kontuun aivan sattumalta, en edes muista miten (googlella saattoi olla jotain tekemistä asian kanssa...).

Kontu on kummasti muuttanut elämääni. Pian rekisteröitymiseni jälkeen alettiin Helsingissäkin järjestämään miittejä, joissa tapasin monia uusia, mukavia tuttavuuksia. Tuntuu hassulta ajatella, että minkälaista kaikki olisi jos en koskaan olisi eksynytkään tänne. Pidän nimittäin tälläkin hetkellä paljon yhteyttä muutamiin ihmisiin, joihin olen tutustunut konnun kautta, ja olen heidän kanssaan tekemisissä aika usein.

Ahvenessakin pyörin joskus todella aktiivisesti, mutta nyt se on melkein kokonaan jäänyt. Käärmeessä käyn edelleenkin, vaikka aika harvoin nykyjään kirjoittelen. Mutta tämä suohirviö ei kyllä lähde täältä kulumallakaan pois, aina minä jossain taustalla pyörin. :wink:
 
17.11.2002 sunnuntai iltapäivänä noin klo 14:48 rekisteröidyin Vanhaan käärmeeseen ja parin päivän päästä myös tutustuin ahveneen. Sittemmin myös hieman Vihreään käärmeeseen rekisteröidyin vaikka en siellä niin kirjoitellutkaan. :)

Nyyppä siis olen minäkin. Tai ainakin teini-iässä Konnussa. :p
 
Minä rekisteröidyin tänne tämän vuoden tammikuussa, oli joku kahdeskymmenes päivä ja kello puoli yhdeksän. En ollut pahemmin tutustunut Tolkieniin ja nähnyt ainoastaan toisen leffan. Kuitenkin tämä porukka vaikutti mielenkiintoiselta ja isosisko kertoi tästä ja tänne päädyin. Aluksi kävin vain lukemassa tekstejä ja pikkuhiljaa uskaltauduin kirjoittamaan muutaman viestin. Silloin kävin vain Pelit -sekä Taru Sormusten herrasta-elokuvat-huoneissa, mutta nyt käyn aika lailla koluamassa joka paikan. :) Kontu aiheutti viime talvena todella pahaa addiktiota ja minut tapasi täältä aivan joka päivä... Kesällä kuitenkin löysin aivan uusia foorumeita (väu) ja silloin mielenkiinto lähti niihin. En paljon konnussa käynyt, mutta nyt taas käyn päivittäin lukemassa juttuja, en enää kauheasti kommentoi kaikkea, kuten joskus aikoinaan.

Olen siis hirmu uusi ihmeinen täällä, kohta kuitenkin seitsemän kuukautta kontuilua takana. :)

Vihreään Käärmeeseen rekisteröidyin jossain vaiheessa, mutta siellä en niin paljon käynyt. Luin kuitenkin kaikenlaista ja muutaman viestinkin taisin kirjoittaa.
 
Jeps, eli rekisteröidyin tänne tämän vuoden puolella, 17. maaliskuuta, mikäli oikein muistan. Olin hengaillut Konnussa vuoden 2002 kesästä asti, mutta minulla oli omituinen kammo millekään sivulle rekisteröitymistä kohtaan. Löysin vuoden 2002 joulun maissa koko syksyn kadotuksessa olon jälkeen taas Käärmeen, ja rekisteröidyin Vihreään vuoden 2003 tammikuussa. Maaliskuussa sitten Vanhaan. Rekisteröidyin ensin Vihreään lähinnä siksi, koska sen keskustelut kiinnostivat enemmän, Vanha kun ei ollut niin Taru-painotteinen.

Ensimmäiset viikot vanhassa Vanhassa olivat ihania. Kirjoittelin ahkerasti ja sain välillä risujakin :roll: Opin tavoille kuitenkin parin viikon kuluessa, ja muistaakseni vain muutaman viikon kuluttua rekisteröitymisestäni osallistuin ensimmäiseen miittiini. Myöhemmissä miiteissä tapailin lisää aitoja ja mukavia kontulaisia ja matkan varrelta olen tietääkseni saanut pari ystävääkin. Toivottavasti jotkut muutkin täältä tunnistavat pikkuhiljaa nimeni sen nähdessään.

Hävettää myöntää, mutta en muista aikaa rekisteröitymiseni jälkeen, kun olisin ollut viikkoa kauempaa poissa Vanhasta. Kontu addiktoi, ja hyvä niin. Mukavaa on aikani ollut täällä, enkä hetkeäkään vaihtaisi pois :D
 
Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Ylös