Keane

Tämä kerrassaan jumalainen brittiorkesteri on varmaan mainittu muutamissa yhteyksissä aiemminkin, mutta mielestäni olisi selkeää ja oikeuttua perustaa heille oma topic.

Itse rakastuin bändiin ensikuulemalta alkuvuodesta kuullessani tuon mestyksekkään Somewhere Only We Know -sinkun. Hiljaa itsekseni diggailin bändiä, ja pian ilmestyikin kokopitkä Hopes And Fears.. :D Olin rakastunut!

Keanehan on alusta asti verrattu hyvin paljon Coldplayhin. Itse pidän Keanesta paljon enemmän kuin kyseisestä poppipoppoosta. Tom Chaplinin ääni on suloisista suloisin, ja hän peittoaa Chris Martinin myös ulkonäkönsä puolesta! (vaikkakin pianisti Tim Rice-Oxley on Tomiakin söpömpi!)

Keanen musiikissa on jotain hyvin viehättävää ja suloista, eikä kitaran puuttuminen vähennä sen lumousta yhtään, päinvastoin!! Hehän olivat täälläkinpäin keikalla n. kuukausi sitten. Harmi vaan että Tavastilla.. :(

Tällä hetkellä suosikkibiisejäni ovat Bedshaped ja This Is The Last Time.
 
:D Tässä tulee kanssa bändin fani!

Minä katsoin bändin haastattelun TOP40:ssä ja siinä kun ajattelin "ompa toi keskellä oleva hobitin näköinen, aikas suloinen...", tuli pätkä heidän esiintymisestä jossa soitettiin juuri biisiä Can't Stop Now. Ajattelin vain että ompa kivan kuuloinen biisi ja nyt, minä omistan levyn.

Keanesta tykkääville kannattaa katsastaa http://www.keanemusic.com sivut ja foorumi jossa myös Tim, Tom ja Rich jossain vaiheissa vastaavat kysymyksiin.
Sieltä voit myös kuunnella iki-ihanan Somewhere Only We Know-singlen.

Hopes and Fears-albumi on erinomainen debyytti-albumi, ennen tälläistä en ole nähnyt. Ajatella että Tomin hyvällä laulu äänellä, pianolla, rummuilla ja joissain määrin bassolla saataisiin näin hyvä tulos. Peittosi mielestäni Coldplayn.

Jos nyt yrintän muistaa kaikkien kappaleiden nimet niin tässä ne on: (sekaisessa järjestyksessä)
Somewhere Only We Know
Everybody's Changing
This Is The Last Time
She Has No Time
Bend And Break
Can't Stop Now
Sunshine
Untitled 1
Your Eyes Open
We Might As Well Be Strangers
Bedshaped


Kaikki kappaleet ovat mahtavia mutta kaikken eniten vaikutuksen minuun teki Bedshaped, voisin biisin aikana itkeäkin jos kyyneleitä vain tulisi minulta.
Your Eyes Openin kuuntelen joka aamu kun nousen ylös sängystä, biisi aina valmistaa minut uuteen päivään.
Koko levyä kuuntelen nykyään aina kun radiosta ei tule mitään, en kyllästy tähän levyyn mitenkään.

Tulisipa bändi takaisin tänne Suomeen keikkaamaan, tällä kertaa vaikka Tampereelle niin itsekkin pääsisi. Bändihän soittaa oikeasti kaiken paitsi basso tulee playbackinä koska Tim ei voi soittaa bassoa ja pianoa yht'aikaa! Todella hyvin he esiintyivät siitä vähästä mitä minä näin.

It's a long time since your heart was frozen, morning comes and you don't want to know me anymore...
*hyppii pois*
 
Minäkin ihastuin Keaneen. Olen tosin vain nähnyt yhden videon ja kuullut pari biisiä. Vähän ehkä Starsailorin tapaista, pidän Starsailorista oikein kovasti.. Mutta hyvä bändi niiden parin biisin osalta mitä olen kuullut! :D
 
Ostin Hopes and Fearsin vain yhden kappaleen (Somewhere Only We Know) perusteella, mutten ole katunut. Indie on minulle ollut jo pitkään muotia..

Paras biisi H&F:lla on Can't Stop Now. Siitä ei pääse yli eikä ympäri.
 
Minäkin ostin albumin sen Somewhere only we know -kappaleen takia, ja olin melkein pettyä, kun eka kuuntelulla kaikki levyn biisit kuulosti samanlaisilta. Mutta sitten kai päässäni hieman naksahti seuraavalla kuuntelukerralla ja nyt olen sitä mieltä, ettei sitä levyä koskaan voi kuunnella puhki. Ei ainakaan tässä elämässä. :)

Kaikki kappaleet on ihan hyviä omasta mielestäni, mutta usein minut saavat eniten hyppimään tuo jo mainitsemani biisi ja levyn viimeinen, Bedshaped. Ja pitää vielä ylistää sen laulajan ääntä! Aah. Jos tulevat keikalle tänne Wienin lähettyville, niin minä painun ainakin pää kolmantena jalkana katsomaan ja pomppimaan. Olen kyllä ihan rakastunut tähän musaan. *liitää ulos ikkunasta*
 
Almdudler sanoi:
Kaikki kappaleet on ihan hyviä omasta mielestäni, mutta usein minut saavat eniten hyppimään tuo jo mainitsemani biisi ja levyn viimeinen, Bedshaped. Ja pitää vielä ylistää sen laulajan ääntä! Aah.

Aah. Tom Chaplinin ääni... Bedshapedissa se on niin lumoava kun kertosäe alkaa, follow me back with the sun in your eyes... *laulaa epämääräisesti*

Radiossa soiva biisihän Everybody's Changing on bändin toinen sinkku, kolmas tulee olemaan This Is The Last Time. On tekemässä videoo johon pyydettiin faneja osallistumaan, pikkuinen tietoisku Keanen sähköposti-tiedotteista. :p

This is the last time, when I said these words. I remember the first time...

*lentää pois*
 
Olen kuullut Keanelta vain tämän Everybody's changing-hitin, mutta se teki minuun kyllä todellisen vaikutuksen.

Mielestäni se on ensimmäinen IHAN OIKEASTI hyvä biisi, joka on ollut musa-teeveen tehosoitossa. Minä kun luulin, että voisin ikuisesti väittää ettei kyseiseltä kanavalta tule muuta kuin kaupallista sontaa, mutta olin väärässä.

Hmm...pitäisiköhän tuota albumiakin pyytää joulupukilta? :)
 
Kaikille Keane-faneille ja muillekin tiedoksi: kolmoselta tulee ensi yönä klo 00.10 ko. bändin keikkataltiointi.. :D Wuhuu!! :p
 
Jahas. Mäkin ostin Keanen Hopes and Fears -levyn ihan parin biisin (Somewhere only we know ja Everybody's changing) perusteella, ja täytyy kyllä sanoa että hieman petyin.. Onhan sillä levyllä ihan nättejä biisejä mutta kauhean tasapaksulta se minusta kuulostaa.. Ja välillä se kitarattomuus häiritsee ainakin minua. Bedshaped on kyllä tosi nätti biisi, ja siinä on kiva video. Silti bändiltä puuttuu minusta vähän jotain särmää.
 
Mie hommasin kyseisen Hopes and feares levyn Everybody's Changing biisin takia ja sitä tuli kuunneltua, ennen kuin rohkenin vaihtaa kappaletta ja ihastuin Your Eyes Open biisiin, joka on tämän hetkinen suosikki.. Missä kuulitte ekan kerran Keanen musiikkia? Mie kuulin radiossa matkalla koulusta kotii ja mietin sitte koko päivän, et kenen biisi se oli..? Et sillee.. Keanen konserttihan näytetää tänää MTV3:lta klo 0.10
-wicked_angel
 
wicked_angel sanoi:
Missä kuulitte ekan kerran Keanen musiikkia? Mie kuulin radiossa matkalla koulusta kotii ja mietin sitte koko päivän, et kenen biisi se oli..? Et sillee.. Keanen konserttihan näytetää tänää MTV3:lta klo 0.10
-wicked_angel

Pitää muuten kattoa tuo keikka, sitten vasta päätän levyn ostosta. Näin eilen mainoksen maikkarilta tuosta, ja Everybody's changing on pyörinyt koko päivän päässä. :D

Minä kuulin ekan kerran Keanea yhden puolitutun soffalla, puolinukuksissa, puoliksi selvinneenä ja kello taisi olla puoli viisi aamulla. :lol: Musateevee oli pyörinyt päällä koko yön ja tämä haikea Everybody's changing herätti minut.
Assosiaatiot biisistä jäi niin selvinä mieleen, että väkisinkin biisi tuntuu itselleni tärkeältä.
 
Sisko nauhoitti minulle sen Keanen keikan jonka katsoin juuri. Hyvin nuo jätkät esiintyy livenä.
Hehän esittivät jonkun biisin nimeltä "Allabemma" (jotenkin noin?) mutta eihän se ole levyllä? Ihanan rauhallinen biisi se oli.
 
Eikös sen biisin nimi olllut Allemande? :)

Hieno tuo keikka kieltämättä oli, ja nauhalta löytyy minultakin. Bedshaped on suorastaan järkyttävän ihana laulu... (eikä siihen ole kyllästynytkään vaikka se erään radiokanavan soittolistalta löytyykin)
Mutta eikö ketään häirinnyt nuo suomeksi käännetyt laulujen sanat jotka joku "suunnattomassa viisaudessaan" oli keksinyt alalaitaan pistää? :x Minua ainakin otti päähän. Lieneekö tämä sitten kolmoskanavan normaalikäytäntö, sitä en tiedä, mutta eipä Ylellä tämmöistä ainakaan yleensä ole!
 
Huoh, on tuo Allemande hieno. Kaunis, hiljainen, oikein herkkä. Tosin niinhän tuo Keanen muukin tuotanto tuntuu olevan. Näile hissuttelubändeille löytyy aina paikkansa ja hetkensä, ainakin minun levyhyllyssäni. Konserttitaltiointi oli ihan kiva. Laulut tuntui jotenkin itseään toistavilta, en sitten tiedä johtuiko se vain siitä, etten niitä entuudestaan tuntenut. Levyllä kappaleet erottuvat toisistaan selvemmin. Suosikkeja (näin vuorokauden tutustumisen jälkeen :lol: ) ovat ... heh, oikeastaan nuo aivan samat, mitä kaikki muutkin ovat maininneet. Somewhere only we know, Bedshaped ja tuo Allemande. ... Söpöä.
 
Hahaa! Nyt on päästävä ihan piruillakseen tätä jonnekin tuulettamaan: Keane
tulee 19.3. soittamaan Wieniin ja arvatkaapas kenellä on lippu kyseiselle
keikalle! :lol: Ei edes maksanut paljoa, jotain 25 euroa. Kannattaa asua
Keski-Euroopassa! Itse tuossa sadattelin kun täällä ei telkkarissa sattumalta
näkynyt tuo kyseinen Keanen konsertti, josta tässä topicissa aiemmin
puhuttiin. Mutta nyt sitä ollaankin menossa ihan oikealle keikalle, ilo on irti!
Odotan kyllä ihan älyttömän innoissani, vaikka Keane ei mikään
lempilempiyhtyeeni olekaan. Ainakaan vielä. Kappaleet ovat erillisinä ihan
hyviä, mutta kuulostavat yhdessä vähän liian samanlaisilta. Mutta on tosi
hienoa, että noin vähillä varusteilla saa niin kaunista musiikkia aikaan. On
mielenkiintoista nähdä, miten nuo livenä osaavat musisoida.

Okei, nyt saa ampua, jos joku haluaa.
(Mutta minulla on silti se pääsylippu! 8) )
 
Ihana!!!!! :p :D
En ollut ennen tästä kuullut mutta kun tuli voice kanava nii kuulin Somewhere only we knwo.vin. Ihastuin siihen heti.
Harmi vaan etten saanut heidän levyä syntymäpäivä lahjaksi :(
Kai se sitten omilla rahoilla pitää ostaa :)
 
Löysinpäs tän keskustelun :) ! Tosiaan loisto bändi. Joskus mtv:ltä kuulin Somewhere only we known ja tykkäsin kovasti, mutta lopullisesti taisivat sydämen viedä eilen, kun taltioin Brit awardseja. Kaksi palkintoa pokkasivat, hienoa! Kiitos puheet olivat aivan ihania, mukavaa että osaavat olla ihan omia itsejään tapahtui mitä tahansa.
Levyn hankinta on vielä aluillaan, mutta sen verran mitä olen kipaleita kuullut niin oi. <3
Olisi hauska joskus nähdä tämä porukka livenä, vaikuttivat nimittäin hyvältä livebändiltä.
 
Kerrassaan ihana bändi. Levyä en omista mutta minulla oli se joskus aikoinaan lainassa. Mutta se on hankintalistalla seuraavana.
Musiikki on ihanan raikasta ja ilmavaa. Kaunista. This is the last time on ihana, mutta niin on kyllä muutkin piisit.
Minua ei varmaan voi vielä faniksi sanoa, koska en omista levyä enkä siten voi kuunnella bändiä muuten kuin silloin kun sitä soitetaan radiossa. Mutta fani minusta tulee, kun vaan onnistun sen levyn hankkimaan... :)
 
Ylös