Kesäloma!

Narya

Hobitti
Kesäloma on jo lähellä. :) Oli aivan pakko aloittaa tästä keskustelu, koska itse olen jo täysin kesätunnelmissa. :D
Katsoin pariin kertaan, että onko tällaista keskustelua jo, mutta ei ainakaan osunut silmään. Lukkoon vain, jos tästä jo keskustellaan.
Onko teillä mitään erityisiä suunnitelmia kesäksi? Menettekö ulkomaille? Oletteko kenties töissä? Vai aiotteko viettää koko lomanne rannalla löhöillen? :)
Minulla itselläni ei ole vielä mitään kummoisia suunnitelmia, mutta sen tiedän, että aion ainakin syödä paljon jäätelöä. 8) Ja aika varmasti menemme perheen kera mökillekin usein.
No mutta kerron omista kesäsuunnitelmistani myöhemmin, kun minulla on edes niistä vähän hajua. :D
 
Minulla kesä menee bussissa istuen. Sain kesätöitä (oman alani, jippii!) Forssasta, vaikka asun Turussa. Se taas tarkoittaa, että työmatkani kestää yhteen suuntaan puolitoista tuntia. Mitään väliaikaisasuntoa en raaski enkä edes halua hankkia, vaan aion sinnitellä kolme kuukautta bussifirmojen asiakkaana. Kotona käydään siis nukkumassa. Ai tätä avioelämän auvoa.

Eniten tosin nyppii se, että pari päivää sitten minulle soitettiin Salosta ja pyydettiin töihin. Saloon kulkisin vajaassa puolessa tunnissa, ja mieskin olisi samassa kaupungissa töissä. Mutta en kehdannut enää perua ensimmäistä työpaikkaa, sillä hommat alkavat jo keskiviikkona.Olisivat edes muutamaa viikkoa aikaisemmin sieltä Salosta soittaneet, mutta kun ei...
 
14 kouluaamua olisi tosiaan jäljellä ja sitten olisi peruskoulu ohi. Nyt ollaan jo tietenkin ihan kesätunnelmissa ja en usko, että koskaan olen näin paljon kesää ja lomaa odottanut.

Olen menossa töihin tenniskentille; pitämään tenniskioskia pystyssä ja hoitamaan ajanvarausta, sekä valmentamaan. Palkka on tunnetusti maailman huonoin, mutta ihan sama, kun kerta kentillä tulee kuitenkin oltua suurin osa päivästä, niin sama saada siitä sitten edes jotain rahaa.

Kavereideita tulee toivottavasti nähtyä paljon ja heidän kanssaan tulee harrastettua paljon löhöämistä ja yleistä hengailua. Mökkeilyä yksikseen, kavereiden, ja perheen kanssa on myös luvassa toivottavasti mahdollisimman paljon.

Toivottavasti tulee lämmin kesä, ja saa taas valittaa, kun on niin kuuma.
Tulisivat ne lukioonpääsytulokset vaan mahdollisimman nopeasti :roll:
 
Matkustan kesäloman alussa Helsinkiin viikoksi,ja loppuloman vietän täällä takapajulassa.
Ennen kesälomalta odotettiin aina isoja matkoja ja paljon hauskaa, mutta nyt, kun on vähän kasvanut, hauskaa voi viettää ihan kotosalla.

Netissä olen tietenkin kesälomallakin, mutten tosiaan niin paljon kuin arkena.
Ja kavereiden kanssa tietenkin.
Serkkujakin tulee kesäisin nähtyä.
 
Kesätöitä olisin halunnut, mutta en tainnut sitten saada mistään. Harmittaa kylläkin. Lapsenvahtina varmaankin jonkin verran kesällä olen.
SItten kökötän sisällä. Auringossa kun en hirmuisesti viihdy. Liittynee siihen, että palan hirmu herkästi ja nahka lähtee isoilta alueilta. :(
Kesän kohokohta on varmaan tuo Miitti. Ei jaksaisi odottaa. Pitänee alkaa jo pakata! :D
Sitten tätä normaalia kavereiden kanssa oleskelua. Helsingissä pitää käydä kummityttöä moikkaamassa ja Lintsillä tottakai. Ei mitään hirmuisia suunnitelmia kuitenkaan.. Ainakaan vielä.
 
Näillä näkymin vietän mahdollisimman paljon aikaa kotona. Tarkoituksena olisi aloittaa kirjoittamaan tarinaa, jota olen miettinyt jo koko alkuvuoden, mutta vasta kesällä on aikaa kirjoittaa sitä.
Tietysti kesäleirille pitää mennä, siellä oli viime vuonnakin niin hauskaa :D Sitten tietysti menen Visbyn laivareissulle, käyn katsomassa kesäteatterin esityksen, käyn kavereilla, uin jne. Ai niin, yritän päästä Neverwinterissä eteenpäin.. ja vaikka saada pelattua Baldur's Gatekin loppuun. Tekemistä riittää!
Ja tietysti yritän rentoutua. Kouluvuosi takanapäin, joten eiköhän ole ansaittua viettää lomaa. Pitää nukkua myöhään, ja yrittää lukea mahdollisimman monta kirjaa loman aikana, katsoa eri leffoja, hankkia pienoinen rusketus...

Lomasuunnitelmat hyvin uunissa :D
 
...

Kahdeksannen luokan viimeiset päivät menossa - ja kesää odotellen. Itselläni ei sen suurempia muutoksia, ripari tietenkin ja sitten ylimääräisenä ekstrana saksalaisen kirjeystäväni vierailu, mutta itse en ole ulkomaille menossa... :(
 
Siinähän se menee.. Välillä painetaan duunia ja välillä kierretään kavereiden kanssa Suomea hippibussilla. Eli kostea kesä luvassa
 
Laskeskelin että ens viikko on viimeinen "varsinainen" kouluviikko ja sitten alkaa vähän rennompi meininki.
Ajatella että kohta peruskoulu päättyy!!! Mut sit se kova työ vasta alkaakin :roll:
No mutta sitten varsinaiseen aiheeseen eli KESÄLOMAAN!!!
Kesätöitä kuusi viikkoa. Aika paljon, mutta kyllä hyvä palkan eteen täytyy vähän kärsiä.
Lintsillä käydään, molemmissa mummoloissa ja jotakin kivaa kai vielä keksitään. Harmi, ku nyt ei ole enään mitään turnauksia, Hesa Cupia tai Stadi Cupia :cry:
Ai niin, ja uimassa pitää käydä sitten tooosi monta kertaa :lol:
 
Lomailtuahan tässä on jo tultukin pitkin kevättä, vaikka ehkä ois kannattanu käyttää aika lukemiseen. parin viikon päästä lähden muutamaksi päivää helsinkiin, pääsykokeitten takia, samalla voinee myös jotain hupiakin paikan päällä harrastaa. sen jälkeen on edessä yo-juhlat, ja sittten onkin edessä runsaat puoli kuukautta lomaa, jotka varmaan tulee vietettyä suht leppoisasti, ehkä käyn mökillä, mutta todennäköisesti vaan tulee löhöiltyä kotona tehden kaikkea mukavaa, tai sitten ei mitään, saa nähä mitä keksii :D Kirjoja olis taas luettavana, viime kesänkin kirjat on lukematta. tuskinpa tulee tälläkään kertaa montaa kirjaa saatua päätökseen. :D Sitten pääsenkin kesätöihin, mutta juhannuksen aikaan karistan Joensuun pölyt jaloistani ja menen yhteen miittiin ,viideksi päivää korpeen, se tulee olemaan varmasti mahtavaa. :) Ja sitten juhannuksen jälkeen taas lisää töitä, kunnes on aika mennä inttiin, heinäkuun 12. Siihen loppuu minun lomailut. :(
 
Olen pitkästä aikaa taas vanhempieni luona Simpeleellä, ja rakennan oman sepänpajan erääseen melkein 100 vuotta vanhaan kivinavettaan. Lisäksi on pyörinyt mielessä parin hieman pienimuotoisemman kivimonumentin kanssa puuhastelu (Kiviaitoja ja pari muutakin pienempää vallia pihapiirin tuntumassa) Aion osallistua myös pariin kesätapahtumaan, kuten Risinhshadowin miitti Suomenlinnassa, Ropecon, Viipurin keskiaikaviikko ja eräs toinen keskiaikatapahtuma Imatralla.

Lomalla voisi myös lueskellä kaikkia viime kesän jälkeen hankittuja kirjoja. Niitä on ainakin parikymmentä vielä lukematta.
 
Minun kesälomani alkaa työllä. 1.6. alkaa kuukauden kestävä kesätyörupeama, joten siihen menee kesäkuu. Heinäkuussa suunnitelmiin kuullu mm. urheilua ja lukemista. Jos jaksaa niin voisi rullaluistella joka päivä ja ehkä käydä uimassa, mutta katsoo nyt.
Viime vuoden puolella oli suunnitelmissa, että lähtisi ulkomaille, mutta tuo yksi (alias th äiti) onnistui järjestämään lomansa niin, ettei se onnistu. Olen siis tiiviisti sidottuna Suomen maahan, tosin ehkä jollain omituisella manipulaatio taktiikalla onnistuisi järjestää päivämatka Tallinnaan.
 
Ensimmäistä kertaa elämässäni en odota kesälomaa sitten yhtään, ja harmittaa kun koulu loppuu. Tai jos kesälomaa odotankin, niin kauhulla.

Lomani tulen viettämään rahattomana isäni kanssa sellaisella paikkakunnalla, mistä en tunne ketään. No, asuuhan siellä mummo ja pappa, mutta heidän kanssaan vietetty loma ei kuulosta liian hilpeältä. Kaikki kaverit asuvat jossain muualla ja vielä sen verran kaukana, ettei sinne tule lähdettyä kovinkaan usein.
Rahaton olen sen vuoksi, etten saanut mistään kesätöitä. Nyt ketuttaa. Yritin niitä kovasti metsästää, mutta 600km:n päästä se ei ole niin helppoa. Nyt vaan pitää kärsiä.

Ja nyt vaan täytyy olla luova. Pitää keksiä uusia jännittäviä juttuja, mitä voi tehdä vaan yksin kesällä. No hui kun kuulostan katkeralta. Tampereelle yhden opistokaverin luo pitäisi jossain välissä kesällä mennä, ja Provinssiin myös. En vaan tiedä mistä revin siihen rahat. Siinäkin pitää vaan olla luova. Myös Helsingissä haluaisin kesän aikana käydä, ja pohjoisessakin. Aikaa olisi kyllä, muttah. Kun. Se vaatii sitä rahaa. Ehkä vien pulloja kauppaan ihan hitsisti ^_________^
 
Hevosten keskellä taitaa koko kesä pyörähtää. Kesätyöt nimittäin teen samalla tallilla missä hevoseni asustaa, joten kaksi kärpästä kerralla! Ja siitä vielä maksetaan! Ei huimia summia, mutta rahaa kuitenkin. Itse asiasa en edes tiedä kauan töissä olen ja milloin aloitan jne. Ei mitään olla vielä sovittu, koska menee "pimeäksi" työskentelyksi. :D Mutta varsin mukava kesä varmasti tulossa. Mikäs sen mukavampaa.
Se aika mitä en tallilla vietä niin menee varmaan kotona koneella ja ulkona "hengailemassa".
Tietysti on Kontu-Miitti :lol: ja suunnitelmissa oli lähteä kaverin mökille viikoksi. Joku taisi pyytää minua Ilosaareenkin, mutta eipä ole siitä muuta kuulunut, että jäänee pelkäksi suunnitelmaksi.
Kuullostaapas pahasti siltä että kesä on täynnä puuhaa, toivotaan että ehdin rannalla paahtua jossain välissä.
 
Oi, ihana topikki, kesäloma on tällä hetkellä paras puheenaihe ikinä!

Mitäs minä. Olen keikkatyöläisenä, käyn välillä siivoilemassa ja kaupassa myyjänä, mutta mitään vakihommaa ei ole. .

Suurin osa kesästä menee varmaan kavereiden kanssa hengailuun ja talleiluun. (onkohan tollasta sanaa?) Lisäksi aion mennä kaveri n mökille ja Party Planettiin, jos rahaa on...

Toisaalta on kiva viettää kesä ilman mitään suurempia suunnitelmia, tai ainakaan mitään vakinaista. Kunhan oon ollaan ja mennään :) Katsoo sitten mitä kesä tuo tullessaan :)
 
En ole ala-asteen jälkeen ollut mikään kesälomafani, mutta tänä vuonna teen sen poikkeuksen, että olen höm, positiivinen(?) kun koulu loppuu. Kesäksi tosin, ja pitää alkaa lukemaan kirjoituksia, mutta silti, koulu loppuu. Ihannekesäloma olisi tietenkin vain olla ja levätä, mutta eihän se onnistu. Joten toivon tässä, että nyt saisin sen yhden työpaikan, mistä eräs tuttavani puhui (vahtisin heidän lapsia aina välillä) ja yksi toinen "keikka" on tiedossa, mutta ei niillä pitkälle pötkitä. Käyn myös Sauna Open Airissa Treella pyörähtämässä ja PartyPlanetissa Kouvolassa(bongatkaa :p). Ja sitten jos vielä pääsisi jonnekin festareille. Alunperin suunnitelmissa oli myös käydä erään raksuni luona, mutta saa nyt nähdä toteutuuko sitä (tai ollaanko edes raksuja). Ja sitten uida ja rähistä ties kenen kanssa. Ah, en voi odottaa.

Muoks: Sen verran vain, että sain sen työpaikan. Kiviäkin kiinnostaa, mutta onpahan viesti ainakin ajan tasalla.
 
Mulla on kesäloma 18.-20.6. Eli perinteiseen tapaan Kontumiitti on mun kesäloma.

Eli kotiäitinä sitä on töissä 24/7, samat kuviot arjet ja pyhät. Miitti on mun parin päivän karku arjesta, ilman lapsia ja miestä. :)

Muuten kesä menee perheen kanssa, varmasti mukavasti. Äitiys/vanhempainvapaa mulla loppuu elokuussa, varmaan olen vielä sen jälkeenkin kotona (kun ei noita töitä ole tarjolla niin, että vientiä olis). Mutta siis elokuuhun asti teen tätä hommaa, eli hoidan vauvaa ja hoppelia. Ulkoillaan paljon, käydään rannalla, perheen kanssa retkillä ja sellaista. Ja siinä sivussa siivoan, kokkaan ja pyykkään. :)
 
Kesätöitä ei vissiin oo, vaikka oon kyllä helkkarin moneen paikkaan hakenut.
Näillä näkymin kesä menee EM-kisojen, festareitten ja viinan juonnin parissa.
Pelottaa vaan vähä että mitenkä rahat riittää, keikkoja ym. tapahtumia tulossa ihan hulluna;

- W.A.S.P & EC/SW/BEHEXEN/HORNA @ Turku 21-22.5
- Metallica Helsingissä 28.5
- Skyforger Oulussa 16.6 ( muistaakseni)
- Provinssi 18-20.6, Seinäjoki
- Deicide 21.6, Oulussa
- Nummirock 25-26.6, Kauhajoki
- Qstock 24-25.6 (? En muista tarkkoja pvmääriä), Oulu
-
Noiden lisäksi tarkotus mennä ainakin Norjaan autoileen ja aiheuttaan pahennusta sekä laivaristeilylle jossain välissä.
 
Taitaa mennä tämä kesä ihan Tampereen maisemissa, satunnaisia kavereiden kanssa järjestettyjä mökkireissuja lukuunottamatta. Varsinaisia töitätöitä ei ole, mutta jotain pientä kuitenkin. Koko kesä siinä menee, pikkuhiljaa ja kaikessa rauhassa kun saa pakertaa. Oma tahti on paras tahti. Mitään huippukorvausta ei ole tulossa, mutta tyhjää parempi. Projektin nimi on siis Jääkiekkokirja 2004-2005:n taitto. Jälleen. :)
 
Ylös