Keski-maassa roolipelaaminen

bovso

Hobitti
Mietteitä roolipelaamisesta Lord of the Rings Online pelissä? Onko se teidän mielestä hauskaa? Minkälaisia kokemuksia teillä on? Odotan innolla vastauksia!
 
Itse olen kokenut sen positiivisena juttuna. Se on kylläkin aika satunnaista, mutta jos itse ropettaa aktiivisesti, niin silloin muutkin alkaa herkemmin vetää roolia questaus-kujajuoksun sijaan. Hyvä rope vaan vaatii mielellään puheyhteyden, koska näppiksellä kommunikointi on ainakin mulle kankeaa ja tuskallista suhteessa siihen, kuinka paljon haluaisi ilmaista hahmoaan.
 
Lathron sanoi:
Itse olen kokenut sen positiivisena juttuna. Se on kylläkin aika satunnaista, mutta jos itse ropettaa aktiivisesti, niin silloin muutkin alkaa herkemmin vetää roolia questaus-kujajuoksun sijaan. Hyvä rope vaan vaatii mielellään puheyhteyden, koska näppiksellä kommunikointi on ainakin mulle kankeaa ja tuskallista suhteessa siihen, kuinka paljon haluaisi ilmaista hahmoaan.

Puheyhteyden? Jännä idea, en ole tuota ikinä kokeillutkaan. Se olisi aika vaikeaa myös, sillä en yhtään tiedä miten imitoisin hobittia! Tietysti, onhan näppiksellä kirjoittamisella omat rajoitukset, mutta aika extremeltä tuo puheyhteyden avulla roolipelaaminen tuntuu. Varsinkin jos kielenä käytetään englantia, niin minulla olisi ainakin vaikeuksia ilmaista itseäni puheella.

Itse harvoin enää suoritan näitä questeja LotRO:ssa, vaan kun olen pelissä, niin roolipelaan. Eniten pelailen Konnussa, jossa minun mielestäni löytyy hauskin sekä ystävällisin yhteisö. Joka perjantai on muun muassa Green Dragon Friday sekä myös sunnuntaisin jotain, esimerkiksi kalastuskilpailut. Myös arkisin löytyy hobitteja, joiden kanssa roolipelata. Joskus myös tapaan käydä Prancing Ponyssa ihmishahmollani sekä sitten satunnaisissa haltiajutuissa.

Aloitin roolipelauksen tässä pelissä ja se onkin pysynyt ainona pelinä, jossa olen roolipelannut. Peli sopii hyvin roolipelaukseen ja tarjoaa sitä jopa ilmaiseksi. Kaiken kaikkiaan olen löytänyt roolipelaamisen tässä pelissä erittäin positiiviseksi :)
 
Njoo, itse olen lähinnä harrastanut roolipelausta aikanaan näillä perinteisillä metodeilla (siis ilman tietokonetta, joko pöytärp- tai larp), joten puheyhteys on sinänsä itsestäänselvyys. Mutta itse tykkään kaikkein eniten sellaisesta pienryhmäpelaamisesta, jossa ollaan omassa ryhmässä hyvin intensiivisesti ja hahmoon syvällisesti paneutuen. Tällaista ei niinkään tulisi harrastettua kaupungeissa, vaan ennemmin niin että tehdään vaikkapa retkiä paikkoihin jossa pääsee touhuamaan rauhassa. Ja puhekielenä toimii suomi. Mutta nyt en ole pitkään aikaan edes yrittänyt ropettamista, mutta voisi olla kivaa - etenkin jos saisi sopivia tyyppejä siihen mukaan.
 
Ylös