KingReily-/Piraattimiitti 26.–27.1.2008

Micco

Verkostelija
Suomen Tolkien-seura
Olen kysellyt muutamalta foorumiroolipelaajalta kiinnostusta, ja ihmiset ovat olleet kiinnostuneita, joten ehdotetaanpa ja kysellään mielipiteitä vähän laajemmin.

Eli koska seuraava Kulmikkaan pöydän foorumiroolipeli on merirosvopeli, ja koska kaikki ovat olleen merirosvoudesta kovin innostuneita tässä viime aikoina, niin ehdottaisin merirosvomiittiä ennen tuota kyseistä fopea. :D

Ajankohta ja paikka ovat vielä epäselviä, koska en tiedä mitä ihmiset haluavat. Onko esimerkiksi joululomalla liikaakin muita menoja?

Miitissä pitäisi katsoa ainakin PotCeja ja vaikka Hook ja kaikenlaisia muitakin piraattileffoja jos löytyy, ja tietenkin täytyy pukeutua merirosvoksi ja muutenkin olla niin kuin merirosvo. Ja voidaan vaikka kehittää joku merirosvoleikki. :D
 
Uulalaa, innostuin ideasta heti, kun Miccoh sitä ehdotti.

Joululoma on minulle paras aika (sanon sen nyt vielä täälläkin, vaikka Miccoh sen jo tietääkin, mutta sanon sen täälläkin, koska Miccoh ei ole yhtä kuin "kaikki KiReysFopettajat"), koska aikaa menee jokikinen perjantai-ilta ja lauantaiaamupäivä tanssitunteihin, ja joululomalla noita tunteja ei todennäköisesti ole, tosin on sitten sekin mahdollisuus että jonkinmoinen tiiviskurssi pidetään mutta sehän ei vie kuin kolme päivää viikon mittaisesta lomasta :grin:
Eli minä kannatan joululomaa, sanotaan se nyt suoraan, etten ala vallan offailemaan. Eihän minulla toki ole sellaista tapana tehdä.
 
Minä toivon että miitti ei olisi marras-joulukuussa. Koska minulla aivan tuhottomasti kaikkea (14.12 asti musikaalin assarointia, 22.12 asti, ehkä pitempäänkin jos saan jatkaa, työssäoppimista ja BTS:n studioimista, teatteriprokkis Veronankin pitäisi alkaa kohta puolin ja kauhiaa treeniä bändin kanssa... hmm olikohan jotain muutakin vielä... joululomakin (onkohan mulla sellaista... näyttäisi olevan 2.1 asti) no mutta... kattellaan. Päättäkää te muut päivä ^^ minä yritän päästä mukaan jos kiireiltäni kerin. Minulla olisi aivan loistava pukukin <3 tätä ei halua missata kyllä ^^ mutta tietenkin se paikkakin että missä rajoittaa minua :/
Mutta mutta... kattellaan :D
 
Eli jos meinaatte leffoja yms katsoa niin miitti tarttisi pitää jonkun luona. Jos minulla on vapaata miitin aikoihin (epätodennäköistä, olen aina töissä) niin mun luokse voi kyllä tulla. Tilaa on huimat 37,5 neliötä, mutta kyllähän tohon lattialle mahtuu porukkaa. Niin ja Helsingissä asun.
 
Pelinjohtaja luonnollisesti hengessä mukana. Ehdottelinkin tuossa jo Miccohille että odotellaan joulukuuhun niin saadaan viimeinenkin PotC DVD:llä mukaan. Joululoma sopisi minulle muutenkin parhaiten. Toivottavasti saadaan sellainen aika, että mahdollisimman moni pääsee. Marraskuun viimeiset viikot (eikä mielellään sitä ennenkään) eivät minulle sovi koeviikon ja oman synttäripäivän takia.

Ah. Pukeutumista. Minulla on jo tiedossa hyvä merirosvopuku (kerran oli tukioppilaana tarvista pukeutua merirosvoksi ;)) Pitääkin täydentää vielä PotC-repliikkivarastoani. (Aika kattava jo. Opin replat helposti. Kaikki paitsi automainokset mukaan luettuna.)
 
Ehdotelkaahan toki lisääkin merirosvoelokuvia. Aika moni merirosvofani kuitenkin on nähnyt PotCit, niin voitaisiin katsoa myös muitakin elokuvia. (En tiedä kuinka kauan Samooja, tai kenen luokse nyt sitten lopulta päädymmekään, kestää merirosvoilua. Päivässä ei välttämättä aivan kaikkea ehdi ja Idriliñ kanssa keskustellessani käsitin, että hänelle kävisi parhaiten pidempi kuin vain yhden päivän miitti, ja muutenkin yöllä on kivaa joten minäkin kannatan jotain mahdollisimman pitkää, kun ei tuohon aikaan pitäisi mitään erikoisempaa menoakaan olla. [22])

PotCien lisäksi ehdotuksiani on siis Hook – Kapteeni Koukku sekä Peppi Pitkätossu seitsemällä merellä. Jos jollain sattuu olemaan nuo tai jotain muita, niin ilmoitelkaahan ja ottakaa mukaan. :p
 
Miulta löytyy Hook nauhotettuna VHS:nä. Mutta toivon että jollain on parempi laatuisempaa ja jos kuitenkaan en pääse. Mielelläni olisin vaikka useammankin päivän :D mutta sitten me muualta tulijat emme ainakaan pääse kotio nukkumaan (tosin tuskin pääsisi vaikka kestäisi vain yhdenkin päivän) ja köyhänä opiskelijana ei oikein olisi varaa hotelliinkaan joten pitäisi sitten yöpyä jonkun luona. Ja jos Hesassakin olisi niin minulla ei ainakaan muita tuttuja siellä kuin tosiaankin kontulaiset ja exä (ja sen luo en mene xP). Mutta eiköhän tämäkin jotenkin järjestyisi?
 
Eikö jokin elokuvan töllöttämistä sosiaalisempi toiminta olisi parempaa? Jos on tarkoitus pystyä puhumaan niin silloin elokuvan katsominen häiriintyy, jos taas tarkoitus pystyä katsomaan leffaa niin puhuminen häiriintyy. Vai onko elokuva vain taustalla taustahälynä? Näen välittömästi sieluni silmin sen että pari äänekästä meuhkaa elokuvan päällä ja joku/jotkut katsovat leffaa yrittäen olla välittämättä meuhkaajista.

Tätä taustaa vasten ehdottaisin sitä Peppi Pitkätossua (jos elokuva on pakollinen). Se ei muuta kuin parane siitä että joku puhuu päälle. Sitä paitsi siinä sentään merirosvot ovat juuri niin camp kuin niitten kuuluukin olla. Eiköhän kaikki jotka haluavat katsoa kissanimeksimää Deppiä ole jo sen katsoneet, toisaalta se toimisi sitä taustaa vasten ettei itse elokuvalla ole mitään väliä, jolloin herää kysymys miksi juuri kissanimeksimä Depp? =) (Älkää ottako PotC dissaustani liian tosissaan, siitä saa vaan skenepisteitä).

Eikös muuten olisi sopivaa katsoa jokin piraattielokuva piraattikopiona?


Merirosvoasuja ja peleja kannatan taas roimasti. Yarr.
 
Minäkin kovasti mielelläni miittailisin, mieluiten kuitenkin vasta tammikuun puolella, kun loppuvuosi tuppaa olemaan kiireistä.

Elokuvista antaisin ääneni (ei siis teloitus-, vaan suosiosta kertovan) Peppi Pitkätossulle , jos se on siis niitä näyteltyjä, joissa on Inger Nilsson, tai Hookille, vaikka siinä onkin Robin Williams :p

Naamiaiset, jee! Mutta toki saisi minun puolestani ilman rekvisiittaakin tulla miittailemaan, jos tuosta joku kynnyskysymys muodostuu.
 
Annetaanpa Tuhkalle päänvaivaa ja laitetaan hänet miettimään, miten miitin saisi nivottua osaksi fopea. Ehkä miittiin osallistuvat pakkautuvat fopessa isoonveneeseen ja poikkeavat hautaamassa aarrearkun autiolle saarelle? Siten he olisivat päivän erossa muusta porukasta. Takaisin tullessaan heillä luonnollisesti on aarrekartta mukanaan ja se skannataan Kontuun. Jotain peliteknistäkin merkitystä reissussa pitäisi olla, muttei niin merkittävää, että miitistä estyneet pelaajat tuntisivat jääneensä jotain tärkeää vaille. Jospa yhteen pelaajaan iskisi kirous aarresaarella? Sellaista kohtaloa tuskin kadehdittaisiin ja se toisi lisäjännitystä miittiin.

Näin viime yönä unta että pelasin piraattilautapeliä. Olen kertaalleen pelannut sitä eräässä lautapelitapahtumassa ja peli vaikutti juuri merirosvointoilijoille tarkoitetulta. Muuten vain pelaamisesta tykkäävät pitävät sitä kömpelönä. Pelin nimi on Merirosvopoukama ja sen arvostelu löytyy täältä. Lautapeliseuralta saanee peliä lainaksi, missä peli nyt tällä hetkellä liikkuukin. Tuollaiseen miittiin se olisi aivan ehdottomasti omiaan.

Mitenkäs Renny Harlinin vegaaniyhdyskunnasta kertova elokuva Kurkunleikkaajien saari? Olen nähnyt siitä alkua ja loppua ja niiden perusteella arvioisin, että se on erinomainen elokuva pyörimään viihdyttävämmän toiminnan taustalla.

Suosittelen piakkoin erästä tekstiseikkailupeliä, jossa on merirosvoteema. Käyn ensin metsästämässä sen netistä. Kyseessä on valitettavasti ilmais- eikä piraattiversio.

Arrr! Pelin nimi on Pirate Adventure ja sen javaversio löytyy täältä.
 
Ooh, Helsinki, Helsinki, niin kaukana, mutta kuitenkin niin lähellä! Tämä siis luetaan niin, että Idril~ pääsee todennäköisemmin sinne asti, jos miitti on monipäiväinen.

Potcit ovat kuitenkin aika humoristisia, tosin suurin osa vitseistä on kertanaurutavaraa, eli se sopisi juuri loistavasti tällaiseen miittiin, jossa valvotaan myöhään ja nauretaan, kun joku sanoo "Luontopolun rasti 9". (Vaikka tälle eivät aivan kaikki tietysti nauraisi, koska aivan kaikki fopeen osallistuvat eivät tainneet olla The Miitissä kesällä, eivätkä siis tajua juttua. Ja Ankka voisi ottaa herneet nokkaan jos naureskelisimme tälle koko yön. Vai? Eihän me ilkeiksi ruveta.) Merirosvoleffaksi lienee lasketaan myös Aarreplaneetta, joka tosin on piirretty, mutta koko perheen elokuviahan ne ovat. Kukaan ei ainakaan menetä aamu-uniaan (miksi en sano yöunia? koska kukaan ei nuku yöllä miiteissä).

Muuten, monta meitä alkaa olla kiinnostuneita? Keikkuuko kymmenen paikkeilla, jos lasketaan mahd. tulevat ja mahd. kiinnostumisesta lopahtavat? Minulla ei ole harmainta käsitystä, kuinka paljon 37 neliömetriä on käytännössä (siis jos yritän verrata johonkin muuhun tilaan), mutta jos meitä kymmenen on, niin tuleeko liika ahdasta? Aijoo, kai Samoojalla on huonekalujakin siellä :roll:

Niin ja muuten, miten kokovartalopiraattivuorausta tarkoittanee pukeutuminen? Riittääkö piraattihuivi, vai pitääkö aivonsopukoista varpaisiin asti olla umpiverinen piraatti? :D Ei sillä, jokuhan taisi jo sanoa ettei saa asettaa sitä ehdoksi ettei tule kynnystä sen takia jollekulle, mutta mietin vain että miten paljon muut aikovat pukeutua :roll:
 
Hmm. No jos vaikka sen verran pukeudutaan, että vähiten pukeutuneille keksitään jokin merirosvoisa kepponen, niin kukaan ei uskalla jättää pukeutumatta. ;)

Noh, ihan saa pukeutua niin paljon kuin huvittaa, tietenkin. Minulla ei ainakaan ole mitään merirosvovaatteita mutta täytyy kai sitten jotain yrittää tehdä tai ostella. :p
 
Nih, siis jos jollain muulla on käytettävissä asuntoa, mieluummin isompaa kuin tämä, niin sinne toki mieluummin. 37neliötä ei ole järin suuri tila, mutta kuten aikaisemmin sanoin niin onhan tuossa lattialla tilaa. Teen kuitenkin 3-vuorotyötä joten en vielä osaa yhtään sanoa joulukuun vapaistani. Voi hyvinkin olla että minulla ei sellaisia monen päivän vapaita edes tule. Kannattaa siis yrittää löytää myös joku muu paikka.

Mikäli minun luokseni kuitenkin päädytte tulemaan, niin täältähän löytyy vuodesohva sekä ainakin 2makuualustaa, olen itseasiassa hommaamassa kolmatta. Eli sellaiset 5 ihmistä pystyn majoittamaan ellette sitten tuo omia makuualustoja ja -pusseja mukananne. Lattialle ei kuitenkaan mahdu ihan mahdotonta määrä porukkaa, joten älkää liikaa innostuko. 10 ihmistä kuulostaa jo melko paljolta, ahdasta tulee ainakin. Mutta en usko kiinnostuneitakaan olevan loppujen lopuksi niin kovin paljoa.

DVD-soitin löytyy myös, digiboksi ja 1kpl läppäreitä. Sekä tietysti perusasunnon välineet. Tässä kämpässä on se hyvä puoli että naapurit eivät häiriinny metelistä, Nuorisosäätiön kämpässä on sallittua vähän melutakin. Sen lisäksi tänne on helppo tulla, metrolle on vain kivenheiton matka. Kauppoja yms palveluita on myös ihan vieressä. :wink:
 
Samooja sanoi:
Tässä kämpässä on se hyvä puoli että naapurit eivät häiriinny metelistä, Nuorisosäätiön kämpässä on sallittua vähän melutakin.

Samoojan talo, joululoma 2007, klo 00:07:
Naapurit miettivät, mitä ihmettä siellä on meneillään. Iltapäivällä sieltä ei vielä kuulunut mitään, ja nyt sieltä kuuluu vain lasien kilinää ja "yo ho yo ho pirates life for me".
 
Hah, minulla on oikeus maksaa potut pottuina kaikista niistä naapurien järjestämistä, yön yli ja pitkälle aamuun kestäneistä bileistä. Yarr!

Tilasin kuin tilasinkin äsken netistä sellaisen ilmatäytettävän makuualustan. Vähän laatua Vesilahtimiitteihinkin. Sen myötä majoitustilaa on tosiaan viidelle. Kaksi vuodesohvalle ja kolme makuualustoille. :p
 
Kuulostaa tosi kivalta idealta ja mielelläni olisin mukana, mutta riippuu ihan milloin ja missä. Ja siitä saanko koiralle hoitoa kun äiti alkaa kyllästyä kun Eddie on niin paljon nykyään siellä ja tässä on jo Vesilahti, Ruotsin reissu ja Konturisteily aika lähekkäin. Ja joulu tietysti minkä ollaan molemmat siellä.
Ongelman tietysti ratkaisisi se että tulisitte tänne (Luumäelle), mutta onko tämä liian kaukana kaikesta ja kaikista? Olisi tarjolla 42 neliötä, pieni sauna ja pienikokoinen tv ja dvd-soitin. (+ yhden karvaturrin seura). No se oli vaan heitto ja jos on ihan tyhmä juttu niin voi ohittaa olankohautuksella ja pitäytyä alkuperäisessä suunnitelmassa :p
 
Sain työvuorot 23.12 asti. Ennen Joulua pidempiä vapaita on 10.-11.12 ja 22.-23.12. Nämä eivät varmaankaan käy kuitenkaan kenellekään joten ehkä tässä joskus selviävät myös Joulun välipäivien vapaat. :roll:
 
Minun on valittaen todettava, että saattaapi ehkä olla niin, etten saa edes mahdollisuutta piraattimiittailuun :( Joululomalle on ilmeisesti sittenkin tulossa tiiviskurssi, eikä rahaa eikä aikaa riitä kaikkeen, ikävä kyllä.
 
Hömm, alustavien työvuorojen mukaan minulla olisi Joulun tietämillä vapaata seuraavasti:

22, 23, ja 24.12 vapaata
29, 30, 31.12 ja 1.1 vapaata
8, 9, 10 ja 11.1 vapaata

Mutta nämä ovat vasta alustavia vuoroja, ne voivat vielä muuttua. Mikäli vuorot pysyvät, niin miitin kannalta etenkin tuo keskimmäinen pätkä näyttää lupaavalta. Uudenvuodenpippalot, anyone? :wink:

Paitsi jos päätätte mennä johonkin muualle miittaamaan, mikä ei välttämättä ole ollenkaan huono idea.
 
Noista minulle ainakin sopisi parhaiten nuo tammikuun päivät JOS minulla ei ole harkkoja 8, 10 ja 11 päivä kuten alustavasti on laitettu. Mutta kun en vielä tiedä rooliani eikä kohtaus aikataulua ole vielä tehty niin en osaa sanoa mitään -_-
 
Ylös