Konkarimiitti #10 15.-17.9.2023

Samooja

Varapuheenjohtaja
Suomen Tolkien-seura
Yleisön pyynnöstä, here it is!

Aika: 15.-17.9.2023
Paikka: Nallikallio, Mikkeli. Mökin sivut täällä.


Kumpikaan (aika tai paikka) ei ole neuvoteltavissa, ne tulee jotka pääsee ja loput sitten toisella kertaa. Nallikallio on metsästysseuran omassa käytössä koko loppusyksyn, joten muut viikonloput eivät senkään puolesta sovi.

Majoitustilaa on 12:lle. Puulämmitteinen rantasauna + päärakennuksella sähkösauna.
Mökin hinta 375,51e eli tämä jaettuna osallistujilla.

Selvennyksenä niille, jotka eivät tiedä mikä Konkarimiitti on:
"Konkari" ei ole yhdistyksen järjestämä miitti vaan sen järjestää yksityishenkilö. Miitti on yleensä pe-su pituinen. Konkarimiitti on tarkoitettu vain 18-vuotta täyttäneille, koska alkoholin hallussapitoa tai nauttimista ei ole kielletty. Muutoin miittissä noudatetaan lähtökohtaisesti samoja sääntöjä kuin yhdistyksen tapahtumissa.

Huom.
Alkoholin nauttiminen on siis sallittua, örveltäminen ja örkkeily ei. Paikkojen sotkeminen, hajottaminen tai muille miittiläisille ylimääräisen huolen/vaivan aiheuttaminen omalla käytöksellä ei ole ok.
Alkoholia siis järkevyyden rajoissa; omilla jaloilla pitää päästä sänkyyn asti, kiukaaseen ei saa kaatua eikä sotkea paikkoja esim. oksentamalla. Paikan loppusiivoukseen osallistuvat kaikki, oli olo mikä hyvänsä.
En epäröi poistaa miittipaikalta sellaisia henkilöitä jotka eivät tähän kykene. Jos miittiin on saapumassa sellasia henkilöitä, joilla tiedän aiemmin olleen haasteita em. raameissa pysymisen kanssa, niin otan heihin erikseen yhteyttä ja teroitan kohtuukäytön perään.

Erilliset loppusiivousohjeet.
Loppusiivoukseen kuuluu, että astiat tiskataan ja laitetaan paikalleen, roskat viedään jätepisteeseen, tyhjät juomapullot ja – tölkit viedään pois, huonekalut laitetaan paikoilleen. Ruokatarvikkeet viedään pois tai ne viedään jätepisteeseen. Matot ja lattiat imuroidaan. Lattiat pyyhitään kostealla mopilla, pöydät ja tasot pyyhitään kostealla liinalla, vuodevaatteet tuuletetaan ulkona, sauna sekä WC pestään. Piha-alue ja grillipaikka jätetään siistiin kuntoon.


Mitä mukaan

Liinavaatteet
Omat tavarat mitä nyt miitin ajalle tarvitsee
Ruokaa, juomaa
HUOM. WC- ja talouspaperit eivät sisälly vuokrahintaan (pitää muistaa ostaa kaupasta matkalla).
HUOM2. Kyseessä ei ole yhdistyksen miitti, joten yhdistyksen tavarat eivät ole paikalla. Esim. laudeliinat, mausteet, kahvi, tee.


Jos osallistuja peruuttaa, niin hän "myy" itse osuutensa varasijalla olevalle ja hoidatte maksupolitiikan keskenänne. Minä en palauttele rahoja kellekään.

Osallistujat:

1. Samooja
2. Titiuu
3. Elene
4. Spokahontas
5. Hanna Kullanväärti
6. Pulla
7. Krasus
8. Heathertoes
9. Husky
10. Pagba
11. Eowynofmay
12. Lehtokuusama


Varasijalla:
1. Rhosgobella
2. Caele



Yhteisiä tuomisia miittiin
Yhteiskokkailuksi on ehdotettu tortilloja. Myös muita yhteisiä tarvikkeita on tarvetta tuoda. Vessapaperia, talouspaperia, kahvia, teetä, yhteislevitettä. Tässä lista kuka tuo mitäkin (yhteiskokkailujutut sinisellä ja muut mustalla).


Titiuu: Vegejauhista+mausteet jauhikselle, kahvia, suodatinpusseja
Elene& Spork: Tomaattia, kahvimaitoa (tavallinen ja kaura), käsipaperia vessaan
Pagba: Kastikkeita
Samooja: Jauhelihaa+tacomauste jauhikselle. Vessapaperia. Yhdistyksen laudeliinat lainaan.
Hanna Kullanväärti& Pulla: tacokuoria, teetä, yhteislevite
Krasus: Tortillalettuja
Heathertoes: salaattijuustoa ja juustoraastetta
Husky:
kidney- ja mustapapuja, chipotleja
Eowynofmay: Paprikaa ja jäävuorisalaattia. Talouspaperia.
Lehtokuusama: kanaa, kastikkeita
 
Last edited:
Väittäisin, että Krasuskin on varma, ellei eteen tule joku force majeure kuten sairastuminen. Minä olen sitä paitsi luvannut jo maksaa miitin rahattoman, tuona ajankohtana juuri varusmiespalveluksesta päässeen jälkeläiseni puolesta.
 
Last edited:
Uu, konkarimiitti! Olen kiinnostunut! Tracon ja Tallinnanreissu syövät kyllä syyskuun budjettia, mutta tämä lysti vissiin maksetaan osin jo elokuun puolella? Olisin alustavasti HYVIN kiinnostunut.
 
Harkitsen. Onkohan mökin pihapiirissä mahdollista telttailla tms.? En siis halua luikerrella mökkimaksusta (ihan jo siksikään että mm. sisävessassa käyminen sun muut mukavuudet kiinnostaa), vaan tähän liittyy käytännön seikkoja: ensinnäkin kuorsaan kuulemma aika kovaa enkä halua altistaa muita sille, ja toisekseen nukun todella huonosti jos samassa tilassa on muita ihmisiä.
 
Olettaen, että Heathertoesin ilmoittautuminen oli sitova, niin paikkoja on nyt jäljellä 4, kiinnostuneita on 5.
Nopeat syövät hitaat.

Luulisin telttailun olevan sallittu, kyseessä on kuitenkin metsästysmaja keskellä korpea. Ei sitä ainakaan kukaan käy siellä vahtimassa että telttaileeko joku vai ei.

Uu, konkarimiitti! Olen kiinnostunut! Tracon ja Tallinnanreissu syövät kyllä syyskuun budjettia, mutta tämä lysti vissiin maksetaan osin jo elokuun puolella? Olisin alustavasti HYVIN kiinnostunut.


Joo, siis munhan pitää maksaa tuo ensin itse heti samalla kun varaa sen. Kaikki muut maksaa sitten osuutensa mulle.
 
No minäpäs sitten ilmoittaudun jos kerran oman leirin voipi sinne jonkun puun juureen pystytellä! Voisi kuvitella että jos tuota joku metsästysporukkakin käyttää niin on saattanut paviljonki tai puolijoukkueteltta seistä pihassa kerran jos toisenkin.
 
Jos mulla on oma majoite, niin säästääkö se jollekin paikan? Vai onko se 12 henkeä kiveenhakattu?


12 on maksimimäärä ylipäätään. Paloturvallisuusrajoitukset ja sen sellaiset. Jos majoittuisi enemmän kuin mitä on sallittu määrä, niin siitä voisi tulla vuokraajalle seurauksia.
 
12 on maksimimäärä ylipäätään. Paloturvallisuusrajoitukset ja sen sellaiset. Jos majoittuisi enemmän kuin mitä on sallittu määrä, niin siitä voisi tulla vuokraajalle seurauksia.
No onpas pöljää. No, säännöt on säännöt.
 
Lehtokuusama vei vikan paikan.
Rhosgobella jäänee varasijalle. Yritän ehtiä varaamaan mökin joko huomenna tai perjantaina. 😃
 
Harkitsen. Onkohan mökin pihapiirissä mahdollista telttailla tms.? En siis halua luikerrella mökkimaksusta (ihan jo siksikään että mm. sisävessassa käyminen sun muut mukavuudet kiinnostaa), vaan tähän liittyy käytännön seikkoja: ensinnäkin kuorsaan kuulemma aika kovaa enkä halua altistaa muita sille, ja toisekseen nukun todella huonosti jos samassa tilassa on muita ihmisiä.
Kuorsaamisesta: toinen vuode ylätasanteella portaiden päässä varattu mulle - kuulemma kuorsaan joskus, niin ehkä en pidä kaikkia hereillä. Eli kyllä on sijaa sisälläkin kuorsaamisesta huolimatta. 😄 Mutta riippumattoilu on kyllä mukavaa. 🥰

Tää taitaa olla, noin kuukausi häiden jälkeen, eräänlainen häämatka Elenëlle ja Spokahontasille. 😂
 
Mitenkäs, suunnitellaanko jotain yhteisruokaa niinkuin viimeksi (oli tortilloja ja tacoja), vai kokonaan omat eväät?

Voin tuoda taas kahvia, turha roudata kaikkien kahvinjuojien omia paketteja.

Joo on vähän tuplamiittikuume päällä nyt, ihanaa kun tiedossa jo The Miitti ja Konkari. Oi tätä elämää! 🥰
 
Itsellekin nousi akuutti miittikuume, tein jo alustavan varustelistan. (Kyllä, reissuun lähtiessä on aina oltava varustelista.)

Ymmärsin että tuolla paikan päällä on astioita, joten omia ei tartte tuoda? Keventää rinkkaa kun ruoanlaittovälineet voi jättää normivarustuksesta kokonaan pois. Pyyhe pitää varmaan olla omasta takaa?
 
Varasinkin mökin samantien ettei kukaan muu vaan ehdi. Hinta oli 375,51e (eli tämä jaettuna kahdellatoista).
Laitan maksutietoja ja muita ohjeita huomenna yksärillä kun olen tietokoneen ääressä.

Paikan päällä on astiat ja kaikki tykötarpeet. Omat lakanat pitää olla, ja muutkin vaatteet, pyyhkeet yms.
 
Ylös