Kontuparit

Kheron

Hobitti
Tuolla Rabidin puolella oli aikoinaan vastaavanlainen topikki ja ajattelin virittää tämän tänne eloon. Mielenkiintoista nähdä miten 2000 saman henkistä ja suurinpiirtein saman ikäistä muodostavat suhteita melkein automaattisesti. (Kuten esimerkiksi Laukaan miiteissä on huomattu)

Kaikkia en muista niin ilmoitelkaa, jos haluatte päästä tähän listaa mukaan.

Thali & Frank
Alx & ||Kane||
Juspe & Tix
CAPS & Gandalf_WannaBe
Miro & Polecat
Madness Behind & Keljuh
ansku & Sharkku
Minyaleiel & Sillanrakentaja
Jaamar & Nova
Freyja & Mic
Micco & Ringlad

Päivittelin listaa vuoden tauon jälkeen ;) -Juspe

Päivittelin omalta osaltani -Kheron

Listaa päivitelty vähän paremmin vastaamaan tätä päivää -Jaamar 5.10.2015
 
Viimeksi muokannut ylläpidon käyttäjä:
Tampere - Turku yhteistyötä (joka on muuten hyvin harvinaista ;) ) edustaa pariskunta Dinker & Pikkuenkeli [color=red:c36cede518]<3[/color]. Ja kyllä, Laukaa on paha paikka :lol:
 
Jotta tästä ei nyt ihan listaa tulisi, niin koitetaan herätellä keskusteluakin. Eli miksi luulette että Konnussa syntyy pareja? Onko ihmissuhteet täällä helpompia kuin irl? Miltä tuntuu, jos oma rakas asuu eri paikkakunnalla ja yhteyttä täytyy pitää Konnun avulla?

Niin ja juu. Listaan voipi kirjata minut ja Frankin. Tutustuttiin Konnun kautta ja tällä hetkellä olemme olleet kolmisen kuukautta aviossa. :heart: Tulipa käytettyä tuotakin hymiötä ensimmäisen kerran.

Minulle Kontu, Ahven ja Käärme on kuin mikä tahansa harrastus, jos ihmissuhteita miettii. Vaikka postimerkkikerho tai uimaseura. Kun on yhteistä puhuttavaa, sitä juttelee muistakin asioista helpommin. Jää on jo tavallaan rikottu. Ja sitten kun tavataan kasvokkain, ollaan valmiiksi sinunkaupat tehty.

Alkuun oli hieman hankalaa aloitella suhdetta, kun näimme vain muutaman viikon välein. Ahven tietty auttoi, mutta eihän se fyysistä yhteyttä korvaa. Jotta homma olisi toiminut, se vaati molemmilta paljon: minä muutin satojen kilometrien päähän ja aloitin oikeastaan elämäni alusta. (Frank taas joutui luopumaan villeistä poikamiesvuosistaan. ;) ) Mutta jos tietää, että haluaa suhteen toimivan, on sen eteen helppo tehdä töitäkin. :)
 
Kuten Thali mainitsi jää on jo murrettu. Partionjohtaja kurssilla käsitelimme muun muassa kokemuksen esim. leirin vaikustusta. Tämän tyylisillä tapahtumilla jossa vietetään 24h yhdessä on tapana tietyn ikäisten keskuudessa poikia seurustelusuhteita.

Hyvin huomaa viikolopun miiteistä ja esimerkiksi Tampereen jonotuksesta. Kun toisen tuntee jo osittain on helppo jutella enemmän ja ehkä ensin ihastua tähän myöhemmin jopa rakastua.
 
Minut ja Undo voitanee lisätä tuonne.
Noh, mitä voi odottaa kun hiukan yli 1000 samanhenkistä niputetaan yhteen?
Hankalapa on noita syitä lähteä pohtimaan, mutta olettaisin, että idiootit karsiutuvat tästä porukasta aika nopeasti pois, tai minä en ainakaan ole tavannut yhtäkään idioottia konnun kautta. Tähän lienee syynä a) idiootteja ei jaksa kiinostaa mikään TSH:n tai LotR:n [Kyllä, se on tarkoituksellisesti kahdella kielellä siinä..] kaltainen b) tämä porukka karsii heidät aika nopeasti pois. Tämä taas johtanee siihen, että kun idiootit on raivattu pois tieltä, on kontulaisten helpompi löytää toisensa. Ehkäpä tutustuminenkin on helpompaa, kun esim. miitteissä sinulta odotetaan, että tulet puhumuaan, niin ei ole kovinkaan paljoa paineita aloittaa juttelua ihastuksensa kanssa.
Tokihan sen on hankalaa olla kaukana, mutta toisaalta meillä tuo välimatka ei ole tappavan suuri. Pahempiakin esimerkkejä löytyy... liikaa.

[Ja Konnavahdeille tiedoksi, että tuon ei ollut millään tavalla tarkoitus herjata ulkopuolisia, ei ketään henkilökohtaisesti, mutta kaikki varmasti tietävät etteivät kaikki voi olla fiksuja.. no mutta ilmoittakaa jos tuo on jollain tavalla käärmeen sääntöjen vastaista.]
 
Minun parini ei ole kontulainen, mutta meidän suhteemme on alkanut samantapaisesta, joskin paljon pienemmästä ja vähän eri aiheeseen keskittyneestä virtuaaliyhteisöstä. (Jos joku on kuullut muinaisesta MBnetin BBS-pohjaisesta chatista, niin se on se). Samanhenkisiä ihmisiä, sen verran nuoria, että ovat vielä sitoutumattomia, yhteisiä miittejä, joita on pohjustettu lukuisilla keskusteluilla - a vot. Täällä tosin sukupuolijakauma taitaa olla suhteellisen tasainen, kaikkialla se ei ole sitä. Jos jompaakumpaa on enemmän, se johtaa enemmän tai vähemmän vakavaan kilpailuun samoista ihmisistä ja kaikenlaisiin konflikteihin. Mitä pienempi piiri, sitä enemmän se pyörii ja sivustakatsojia hirvittää :roll:
 
Chendar sanoi:
Minut ja Undo voitanee lisätä tuonne.
Noh, mitä voi odottaa kun hiukan yli 1000 samanhenkistä niputetaan yhteen?
Omituisia pakkoja.

Hankalapa on noita syitä lähteä pohtimaan, mutta olettaisin, että idiootit karsiutuvat tästä porukasta aika nopeasti pois, tai minä en ainakaan ole tavannut yhtäkään idioottia konnun kautta. Tähän lienee syynä a) idiootteja ei jaksa kiinostaa mikään TSH:n tai LotR:n [Kyllä, se on tarkoituksellisesti kahdella kielellä siinä..] kaltainen b) tämä porukka karsii heidät aika nopeasti pois. Tämä taas johtanee siihen, että kun idiootit on raivattu pois tieltä, on kontulaisten helpompi löytää toisensa.
Minua kiinnostaisi kovasti tarkempi määritelmä idiooteista. On kiva tietää, että ketkä sitä nyt raivataan pois.

Odotan vuoroani. Olkaa helliä.

[Ja Konnavahdeille tiedoksi, että tuon ei ollut millään tavalla tarkoitus herjata ulkopuolisia, ei ketään henkilökohtaisesti, mutta kaikki varmasti tietävät etteivät kaikki voi olla fiksuja.. no mutta ilmoittakaa jos tuo on jollain tavalla käärmeen sääntöjen vastaista.]
No... eihän sitä voi olla ikinä varma ketä loukkaa ja miten. Sinäänsä hyvä kyltti. Olen kuitenkin sanomassasi samaa mieltä. Lisäksi kaikki eivät voi olla avarakatseisia. :roll:
 
Juu, ehkäpä emme ala kinastelemaan ja pohtimaan tässä keskustelussa siitä, että ketkä ovat idiotteeja ja ketkä eivät. Kenellä on samanhenkinen maailman katsomus ja kenellä ei.

Joten jatketaampa vain keskustelua Kontupareista ja keskustellaan siitä, että miten näin on käynyt.
Mutta ei jatketa keskustelua kuten tähän asti.

Eli siis idiootteja löytyy kaikkialta ja jokaisella ihmisellä on oma mielipide kuka on idiootti ja kuka ei, siitä ei tarvitse tässä viestiketjussa puhua mielestäni.
 
Juu, olen tästä idioottikysymyksestä samaa mieltä Icegornin kanssa. Siitä ei tarvitse keskustella tässä topicissa.

Ja, miksi niitä pareja sitten täällä syntyy? Eh, kuten sanoin jo irkissä eilen illalla joillekin ihmisille, niin mitä muuta voi olettaa kun likimain 2000 suunnilleen samanhenkistä ihmistä tungetaan samaan paikkaan? Syntyyhän niitä ystävyyssuhteitakin internetin kautta, niin miksei sitten seurustelusuhteitakin?

Niin ja joo. Puhumaan meneminen on oikeastaan hyvinkin paljon helpompaa. Miitissä, jossa kukaan ei ihmettele, että miksi puhuu jollekin, on paljon helpompi mennä ihan vaan juttelemaan kivalle ihmiselle.

Mutta sitten taas uusi näkökulma tähänkin asiaan; mitä jos ilmaiset kiinnostuksesi ja sinut torjutaan? Onko mahdollisesti hankalampaa mennä sen jälkeen vaikkapa irkkiin tai miitteihin, joissa kyseinen henkilö on? Entäpä entiset foorumilla? Tuleeko sellaista 'tämä paikka on liian pieni meille kahdelle'-fiilistä, vai jatkuuko kaikki ihan kuin ennenkin?

Ja niin tosiaan, netin kautta syntyneissä suhteissa on useammin enemmän välimatkaa kuin esmes koulun/harrastusten/töiden/jonkin muun kautta syntyneissä. Chendarin ja minun välimatka ei onneksi ole niitä kaikista suurimpia, vaan näkeminen on vielä kohtuullisen yksinkertaista. Bussit ja junat kulkee ja sillä lailla. Onneksi kulkee. Itselleni ei yhteydenpito netin kautta tunnu mitenkään erikoiselta, kun sitä on tullut harrastettua aiemminkin. Eipähän puhelinlasku niin kamalasti kasva ^^

Juups, on tullut huomattua, että viikonlopun miiteissä niitä pareja yleensä syntyy kaikista eniten... Myös minä syytän tästä Laukaata :D
 
Saanko kysyä, että mistä tämä luku 2000 on tullut?

Eihän se mitenkään ihmeellistä ole, että 2000 ihmisestä muodostuu pareja, ihmisillä kun on hassu tapa pariutua. Sitten jos näitä ihmisiä onkin 50 ja parian määrä lukuisa... on kyse jo tehopariutumisesta.

Itsekin olen osallisena parissakin yhteisössä ja itseäni lähinnä ärsyttää tämä pariutuminen. Joskus se on jopa parien hakemista.

(En sanonut sanaakaan idiooteista, antakaa mulle jo se pari vai syrjittekö mua?)
 
Lachesis sanoi:
Jos joku on kuullut muinaisesta MBnetin BBS-pohjaisesta chatista, niin se on se

[offtopic]
MBchat! Se oli ensimmäinen chattikokemukseni vuonna miekka ja kivi! Tuolloin oli vielä aivan eri nimikin käytössä. Joskus oli simulaattorikin tuosta työn alla, mutta valitettavasti ei ole enää sen lähdekoodia olemassa.
[/offtopic]

Mitä? Minä? Yksinäinen erakkohan minä.


Muoksis 2000 on yläkanttiin heitetty arvio Konnun vakiokävijämäärästä. Oikeasti luku on ennemminkin 1000-1500:n tienoilla. Tosin Konnussa on toki vuosien varrella käynyt tuhansia ihmisiä.
 
Kreifi sanoi:
Itsekin olen osallisena parissakin yhteisössä ja itseäni lähinnä ärsyttää tämä pariutuminen. Joskus se on jopa parien hakemista.

Ihan mielenkiinnosta, miksi toisten pariutuminen ärsyttää? Ymmärrän kyllä, jos jossain nettiyhteisössä seuran haku on tyyliin "onx tääl 13-vuotiata muijiii!!??!11". Se ärsyttäisi minuakin, onneksi sellaiset paikat voi kiertää. Mutta mikä ärsyttää siinä, että ystävyyden lomassa jotkut löytävät ihastuksen/rakkaansa, varsinkaan jos se tapahtuu sattumalta ilman erityistä hakemista?

Kunhan kyselen. :)
 
Thali sanoi:
Ihan mielenkiinnosta, miksi toisten pariutuminen ärsyttää? Ymmärrän kyllä, jos jossain nettiyhteisössä seuran haku on tyyliin "onx tääl 13-vuotiata muijiii!!??!11". Se ärsyttäisi minuakin, onneksi sellaiset paikat voi kiertää. Mutta mikä ärsyttää siinä, että ystävyyden lomassa jotkut löytävät ihastuksen/rakkaansa, varsinkaan jos se tapahtuu sattumalta ilman erityistä hakemista?
Ärsyttää jo siitäkin syystä, että se on juuri tuota "onx tääl 14 vuotiaita muijiiii!!!1??++", mutta hiukan siistimmässä ja ei niin selkeässä muodossa (seuratkaa vaikka minun tekstejäni).

Konnun kokoisella paikalla (veikkaan 200-400 aktiivista käyttäjää) on parisen vuotta aikaa ennen kuin alkaa ihmiset kiertämään. A erosi B:stä ja otti C:n, joka oli ennen D:n kanssa ja D on nykyään B:n kanssa. Tekee muuten hallaa paikan ilmapiirille. Ja nopea lasku Konnun eliniästä... no, pian varmasti alkaa vaikuttamaan enemmän kuin pinnan alla. Ja ei, Kontu ei ole mikään poikkeuksellinen yhteisö.

En tietenkään kiellä sitä, että jotkut ihan sattumalta löytävät sen rakkautensa sieltä, mutta kun se jokainen rakkaus on sitten yksi ehdokas minulta pois.

Eikä ärsytyksen taso nyt sentään ole mikään listani ensimmäinen, tulipahan vain mieleen, kun aiheesta puhuttiin.

Kunhan kyselen. :)
Eipä haittaa lainkaan. Narsistina kerron mielelläni itsestäni ja ajatuksistani. Kysele toki lisää.
 
Kreifi sanoi:
A erosi B:stä ja otti C:n, joka oli ennen D:n kanssa ja D on nykyään B:n kanssa.

Tuon tapaista on jo tapahtunut nimiä sen enempää mainitsematta, mutta ei ne ainakaan minun mielestäni ole vaikuttanut ollenkaan ilmapiiriin.

Ystävyyssuhteet ovat säilyneet lähes ennallaan. Jotkut ovat vahvistuneet ja jotkut taas hieman laimenneet, mutta kuitenkin ystäviä edelleen.
 
Kheron sanoi:
Tuon tapaista on jo tapahtunut nimiä sen enempää mainitsematta, mutta ei ne ainakaan minun mielestäni ole vaikuttanut ollenkaan ilmapiiriin.
Niin... Olisihan se ollut kummallista saada vastaus "tappelemme nykyään koko ajan" :p
 
Minä tiedän myös kyseisen jutun, eikä se ole tappelemista.
Ihmetyttää kovasti asenteesi Kreifi.
Mielestäni jokaisella ihmisellä on oikeus antaa ja saada rakkautta osakseen, niin täällä kuin muuallakin.
 
Jumankekka. Paikka tämä on siinä missä muutkin ja toki täällä syntyy kanssakäymistä ihmisten kanssa josta seuraa erinäisiä suhteita. Voihan sitä rakastua missä vaan niin miksei täällä? Mutta täällä parisuhteen muodostaminen ei ole mikään itse tarkoitus, vaan Keskimaa-aiheinen keskustelu ja niin edespäin.

Jotenka, haudatkaapa sotakirveet ja käyttäytykää kuin kunnon ihmiset konsanaan.
 
Ylös