Kotina Kontu: muut paikat

Jaamar

Hyykäärme
Vastuuhenkilö
Konnavahti
Tässä topikissa voi pelata paikkoja jotka sijoittuvat Virranvarren ja Hobittilan ulkopuolelle.
Huom. lisää otsikkoon mitä paikkaa pelaat ja värjää otsikko kyseisen paikan värillä keskustelun seuraamisen helpottamiseksi. Jos paikalla jota pelaat ei ole väriä niin valitse sille sellainen (joka ei ole vielä käytössä muilla paikoilla).

Jo pelatut paikat
Umpikolot
 
Last edited:
UMPIKOLOT

Rudigar Tervaneva, Briin hobitti

Tuntien ratsastuksen (ja matkalla havaitun ylimääräisen kolojentilkitsemispaikan, jossa nautti pekonipainotteisen varhaislounaan ja oluen) jälkeen Rudigar saapuu Umpikoloille juuri ennen puoltapäivää. Sam Gamgi on jo paikalla, mutta pormestaria ei näy. Rudigar tervehtii Gamgia, nousee ratsailta, sitaisee Assin puomiin ja kävelee Gamgin luo juuri niin jäykän näköisesti kuin useita tunteja ponin selässä viettänyt vain voi.

- Hyvää aamupäivää, hän tervehtii.
- Hyvää aamupäivää, vastaa Gamgi. - Nythän on niin, että on ikävä aloittaa päivä huonoilla uutisilla, mutta Jauh... pormestari ei pääse paikalle. Sairauskohtaus, joka pitää hänet vuoteessa.
- Voi hyvänen aika. Miten hän voi?
- On oma hurmaava itsensä. Antoi aamulla sairasvuoteelta ohjeet, että minun on todistettava että Umpikoloihin kannattaa muuttaa. Eli minun lienee paras olla vakuuttava. Tätä tietä, olkaa hyvä.

Umpikolot on kaivettu rinteeseen, jota sivuaa leveä polku. Kolot ovat aiemmin olleet varastotunneleina, ja polku on rakennettu tavarankuljetusta silmälläpitäen. Gamgi esittelee matkan varrella pari koloa, jotka eivät Rudigaria miellytä - toinen on aivan liian suuri ja sokkeloinen, toinen taas vaikuttaa hieman keskeneräiseltä; esimerkiksi kolon ainoa ikkuna on pelkkä reikä seinässä.

- Itse asiassa, sanoo Gamgi, minulla oli sin... teitä varten mielessä aivan erityinen kolo. Gamgi on selvästi kiusaantunut rikottuaan briiläistä etikettiä.
- Sinutelkaa ihmeessä. Minun lienee syytä tottua siihen, jos muuta tänne, sanoo Rudigar.
- Ajattelemani kolo on tässä. Gamgi avaa kolon 8A lahon oven.

Rudigar silmäilee koloa. Ovesta huolimatta varsin hyväkuntoinen. Kolme isohkoa huonetta; yksi on selvästi eteisen mallinen, toiseen voi rakentaa keittiön ja kolmanteen yhdistetyn makuu- ja olohuoneen. Tänne mahtuisi tarvittaessa useampikin hobitti.

- Lisäksi tähän tonttiin kuuluu iso piha kaivoineen. Sinne voi rakentaa mitä haluaa. Käymälän, kasvimaan, pesuhuoneen, navetan, mitä tahansa.
- Voimmeko katsoa vielä pihan?
- Totta kai! Meillä ei tarvitse ostaa sikaa säkissä!

Rudigar ja Gamgi kiertävät nurkan taa pihalle. Se on valtava! Tilaa on vaikka, no, lampaat söisivät. Vaikka piha on heinittynyt, Rudigarin päässä on jo suunnitelma sepänpajasta ja lampolasta. Ja tietysti käymälästä ja pesutuvasta.

Kaupat syntyvät, ja Rudigar lähtee hiljaksiin takaisin kohti Vihreää Lohikäärmettä. Hänestä on tulossa kontulainen! Hänen tuleva osoitteensa on Umpikolo 8A. Seuraava ohjelmanumero lienee Maanmatkaajien odottaminen, ja sitten on aika palata Briihin pakkaamaan ja myymään kaikki ylimääräinen ennen muuttoa.
 
Ylös