Kotinurkkaohjelmoijat

Merri

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä
Vieläkö meitä vipeltää vapaana, vai joko on muututtu katoavaksi kansanperinteeksi? 90-luvulla oli vielä paljon vapaa-ajallaan ohjelmoivia, mutta jotenkin tuntuu että suomalaisten sellaisten määrä on vähentynyt. MikroBitissä ei tule esimerkiksi enää aivan niin paljon suomipelejä kuin mitä niitä tuli aikoinaan.

Itsellänihän on työkaluina Visual Basic 6, ja webbipuolella PHP sujuu nykyisin silloin kun tarve vaatii. Ei oikein tullut innostuttua C:stä tai muistakaan kielistä, vaikka jotain olen muillakin kielillä värkännyt. Ja nyt "vanhuuttaan" ei ole sitten jaksanut alkaa opettelemaan esim. uusia .NET-kieliä.

Pelejä en ole yrittänyt väkertää nyt aikoihin, olen lähinnä keskittynyt tekemään pieniä jippoja jotka ovat avuksi toisille. Voisi ehkä kokeilla pelin tekoa taas jossakin vaiheessa.
 
En voi sanoa että olen hyvä ohjelmoimaan kun vasta opettelen sitä, mutta jotain olen jo saanut aikaan. Pieniä "hyödyllisiä" ohjelmia on kyllä hauska tehdä ja pähkäillä sitten mikä meni väärin, kun se ei toimikkaan :lol: .
Ohjelmia olen harjoitellut vasta tuolla Visual Basicilla( numerosta en tiedä).

Yritin tehdä sellaisen "spede-pelin", mutta kun kokeilin käyttää niin väri vaihtui ruudussa niin nopeasti ettei sitä ehtinyt huomata ja ohjelma alkoi ilmoittamaan että hävisin. Osaisiko joku kertoa mikä meni väärin/unohtui :?
 
Tämähän liittyy tietokoneisiin? Miksi Mr. Admin ei laittanut sitä Konehuoneeseen?

Itse olen oikeastaan tutustunut pelkästään HTML:ään. Vähän on PHP:llä leikitty.
 
Mitä nyt pientä olen vääntänyt..
Basic-koodia ja C:tä lähinnä.
En mitään järin hienoa...
"hyötyä" ja joitain peliharjoitelmia..

http://www.geocities.com/tuomo_gren/Barbar.html
Siellä on kokoelma pikkupätkistäni..
Muitahan ei minulla olekkaan :)
 
Hiukan on C:tä ja C++:aa tullut pienempänä kokeiltua. Turbo Pascalia vähän enemmänkin ja nyt yliopistolla opettavat Javaa. Kunhan nyt tulisi tuo graafisten käyttöliittymien kurssi niin voisi vapaa-ajalla enemmänkin ruveta Javaa käyttelemään. Oma-aloitteisesti olen myös Pythoniin tutustunut mutta ei siitä toistaiseksi sen enempää.

Webbipuolella HTML, XHTML ja CSS ovat varsin tuttuja, mutta toisaalta eihän esimerkiksi CSS:ää voi minään varsinaisena ohjelmointikielenä edes pitää. Aika aloittelija kuitenkin mutta ainakin toistaiseksi kiinnostusta ohjelmointiin löytyy, vaikka se kyllä varsin tehokkaasti raastaakin hermoja ;).
 
Ylös