Kotisivut Frontpagella

Nellas_Elensar sanoi:
Glen sanoi:
Älkää nyt hyvät ihmiset käyttäkö Frontpagea kotisivujen tekoon. Ne sivut näyttävät hyvältä vain ja ainoastaan tekovaiheessa.

Anteeksi nyt vaan mutta kyllä nuo minun sivnuni näyttävät vieläkin hyviltä, eivät pelkästään tekovaiheessa. Mutta en olekkaan tehnyt mitään hirmu monimutkaisia.

Aivan. Kuten jo sanoin, mitään isoa saittia ei kannata Frontpagella vääntää. Oman saittinikin ensimmäinen versio, joka pysyi neljä vuotta, oli tehty Frontpage Express 2.0:lla.
 
Itse en suosisi FrontPagea käytettäväksi edes maailman yksinkertaisimmissa sivuissa.
Onhan sillä toki "helppoa" tehdä sivuja, eli siis helppo tehdä jos ei osaa HTML:ää, mutta jos vähänkään osaa kyseistä kieltä niin suosittelen ehdottomasti käyttämään jotain muuta ohjelmaa.

Itse olen sen yhden ja ainoan kerran kokeillut FrontPagea ja kun niistä viimein sain julkaisu kelpoiset, en niitä enää pystynyt päivittelemään koska kyseinen ohjelma sotki niin ihanasti kaiken koodin. :p

Aikoinaan käytin ihan pelkkää Muistiota, mutta nykyään käytän Dreamweaver 4:sta. Ohjelmasta löytynee paljon kaikkea kivaa, mutta itse käytän sitä vain tekstieditorina. En osaa käyttää hyödyksi helpottavia nappeja kun olen tottunut koodaamaan Muistiolla.
 
saako FrontPagen sivuja mitenkään muuten nettiin kuin FTP:llä?? Kun meillä ei satu olemaan FTP:tä ja..no joo.. ei isi anna sitä asentaa kuitenkaan. Ja sitten sellainen, että voiko sen siirtää niinkun mbnettiin tai vastaavaan, kun en ymmärtänyt sitäkään mietn se sinne mbnet:iin siirretään.. :oops: Joku voiko selittää?
 
Tarvitset FTP-ohjelman, ellei kotisivutilan tarjoavalla taholla (oletan, että sinulla on kotisivutila MBnetissä) ole tiedostojen siirtoon selainpohjaista systeemiä. Epäilen, että MBnetissä ei tällaista ole, kun FTP:llä se kuitenkin kaikkein helpoiten onnistuu. Veikkaisin, että MBnetissä on kuitenkin ohjeet siihen, kuinka sivut saa ladattua nettiin FTP:llä. Monet ohjelmista ovat todella kevyitä - ja mikä parasta - ilmaisia.
 
Lisää ongelmia: škun mbnetissä lukee, että mbnet ei tue front page jotain expansionia..tai vastaavaa, niin mitä se tarkoittaa. meidän kone tai FTP ei suostu siirtämään niitä tiedotoja nettiin eikä edes anna mahdollisuutta niidensiirtämiseen? Vastaisiko joku? :? :? Ihan pihalla.
Se FTP sanoo vaan että operation would block..
 
Lue tämä ja kerro, mitä kohtaa et ymmärrä, tai mikä tuottaa vaikeuksia. Huomaa, että sinulla pitää olla a) sivut valmiina ja toimivaksi todettuna, b) oma MBnet-avain ja c) FTP-ohjelma asennettuna.
 
Tuo front page jotain expansion on Front Page Server Extension. En tiedä mikä moinen on, mutta server on palvelin, jota tuskin omille henk.koht. sivuillesi tarvitset.

Myös osoitteesta http://www.mbnet.fi/mbinternet/ohjeet/ukk/#kotisivut voi löytyä jotain infoa.
 
Nellas_Elensar sanoi:
Anteeksi nyt vaan mutta kyllä nuo minun sivnuni näyttävät vieläkin hyviltä, eivät pelkästään tekovaiheessa. Mutta en olekkaan tehnyt mitään hirmu monimutkaisia.
En sitten tiedä miten laadukkaita sivuja olet tottunut katselemaan mutta minusta omani ovat ihan laatukelpoiset. Riippuu tietty katsojasta :roll:

Puhuin omasta kokemuksesta FrontPagen suhteen. Se ei meinaa, etteikö joku olisi saanut aikaan nättejä sivuja(ulkoasullisesti). FrontPage vain tekee hyvin roskaista "koodia" jota yleensä tukee hyvin ainoastaan Explorer. Näin ollen tuki muihin selaimiin on ainoastaan kohtalainen tai jopa huono, kuten on minun kohdalla käynyt.
Jos ja kun tekee kotisivuja, on aina hyvä perehtyä käytettävään kieleen. Vaikka edes perusteiden verran. Se ei ole paljoa vaadittu ja helpottaa niin tekijää kuin mahdollisesti myös sivun katsojaa.

P.S. Vaikka Dreamweaver on ihan "kiva" ohjelma, ei silläkään saa kaikkea "oikein" tehtyä. :)
 
http://koti.mbnet.fi/keijuli

Mutta vieraskirjaa ei olekaan..koska se oli pakko poistaa..freebok sekoili..:) Mutta katsokaa vaan. Ne on sellaset perus-sivut. Aloittelija sivut. :D
laitoin sen vieraskirjan sinne äsken. kirjoittakaa sinne. Ne on sitten kesken..hyvin kesken.. :lol:
 
Ylös