Kulmikkaan Pöydän kokeilu: Tärkeä kysymys!

minä olen tullut tänne vasta kulmikkaanpöydän jälkeen. mutta tämä on ainakin minusta loistava huone minun laisille uusille jäsenille sillä täällä keskusteluun osallistumisen kynnys on matalampi kuin täisin sääntöjen mukaan menevissä huoneissa. joten uudetkin uskaltavat osallistua keskusteluun. (vaikka minulle se kynnys on vieläkin hyvin korkea tosin nyt päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja osallistua enemmän keskusteluihin, sillä ettehän te pure)
 
Viime aikoina olen kiinnittänyt huomiota erääseen pieneen asiaan: Kulmikkaan viestien tasoon. Jokin aika sitten ihmiset lähettivät vielä melko asiallisia viestejä, joissa oli selkeä pointti, mutta nykyään yhden lauseen viestit ovat yleistyneet. Vaikka Kulmikkaassa pöydässä toki saakin poiketa keskustelulla asetetusta aiheesta, tarkoitus on siitä huolimatta keskustella. Mielipiteensä on hyvä perustella ja pohtia muutenkin, aiheuttaako sanottava asia keskustelua, vai onko se jopa täysin turha. Ei ole tarpeen kirjoittaa yhtä lausetta. Annanpa teille esimerkin:

Tänään näin koiran.

Jos kirjoitat noin "Pieniä ilonaiheita"-topicciin, herättääkö se keskustelua? Mikä viestin pointti on? Mikset kertoisi meille kaikille samaten, miksi koiran näkeminen oli kivaa, millaisessa tilanteessa näit sen ja niin edelleen? Onko viestilläsi jokin tarkoitus, voisiko se herättää ajatuksia ja sitä myöten keskustelua?

Ymmärrän toki, että on mukava kertoa toisille ilonaiheistaan, mutta eikö se saman tien voisi tapahtua niin, että hieman perustelisi asiaa? Kulmikkaan pöydän topicitkaan eivät ole listaustopicceja, eikä tämä on spämmihuone. (Uu, karmea totuus paljastuu. ;) ) Turhat viestit eivät siis oikeastaan kuulu tännekään, vai mitä?

Pyritään asiallisuuteen, vaikka saa aiheen viereen lipsahtaakin. Ja keskusteluun, ei listaamiseen. Ollaan aktiivisia, mutta asiallisesti, eiks juu?

Ja nyt muut voisivatkin sitten kertoa mielipiteensä, niin saataisiin aikaan sitä kuuluisaa keskustelua. ;)
 
Keskustelevuutta minäkin kannatan koko rotansydämestäni, mutta Kulmikkaan mahtitopikit Ilonaiheita (pitkiä tai pieniä, näyttää vaihtelevan) ja Surunaiheita (suuria kai enimmäkseen?) ovat tässä poikkeus. Niistä ei käsittääkseni saa millään ilveellä (eikä edes Tampereen Ilveksellä) kovin keskustelevia, koska ne otsikostaan lähtien ovat nähtävästi tarkoitettuja tunteiden purkamiskanaviksi. Avautumiseen, mikä on nykyään suurta muotia. Joten ainoa vaihtoehto niiden sietämiselle sellaisina kuin ovat, on käsittääkseni niiden lukitseminen. Vaan tahtooko väki sitä? Minne sitä sitten surunsa purkaa tahi ilonsa ilmoittaa? Julmille lähimmäisilleenkö?

Vehkan esimerkki oli sentään pidemmästä päästä, on siellä kaksi- ja yksisanaisiakin viestejä. Toisaalta viestin pituus ei aina ole suoraan verrannollinen sen sisältöön (vrt. tämä viesti), sillä joskus suuret totuudet voidaan mainiosti kiteyttää sanaan tahi pariin. Esimerkiksi: "Kaikki virtaa", "Valtio olen minä", "Tulin, näin, voitin!", "Vixerunt". Itse asiassa "Näin tänään koiran" on sellainen viesti, joka saa lukijan hyvälle tuulelle ynnä mietteliääksi: miltä se tuntuu kun koiran näkee? Millaisen koiran? Olenko minä jo niin kyyninen, etten edes huomaa hassuja koiria tai en ainakaan osaa ilahtua karvaturrin kohtaamisesta?

Mutta lyhyeltä viestiltä vaaditaan aina huomattavasti enemmän kuin pitkältä. Jos uskaltaa kirjoittaa kolmen sanan viestin (kahden tahi yhden sanan tokaisuista puhumattakaan) täytyy toki valita sanansa äärimmäisen huolellisesti niin että nuo vähät sanat todella ovat painonsa arvoisia. Suuret filosofit siihen pystyvät, ehkä jotkut valtiomiehetkin. Voihan kärmesläinenkin kokeilla, kunhan muistaa suuren vastuunsa.

Parhaimmillaan ultralyhyt viesti on kuin runo tahi aforismi, huonoimmillaan antaa vain lukijalleen huonoja fiiliksiä: "Tuollaisenko takia minä tämänkin sivun avasin? Olisinpa mennyt sen sijaan lenkille tai rapsuttanut kissaa!"

Tällaisia viestejä, lyhyitä ja pitkiä, on vaikea kommentoida. Ne täytyy vain ottaa vastaan siinä kuin lempeiden lähimmäisten toteamukset: "Ai että tulin äsken hyvälle mielelle, kun näin piskin pissaamassa naapurin nurmikolle." Mitäpä siihen paljon sanoisi kuin että "Vai niin, kunpa olisin itsekin nähnyt", ja sitten tuntea olonsa tyytyväiseksi siitä, että tämä lemp. läh. katsoi juuri <i>minut</i> arvolliseksi jakamaan kokemuksensa kanssaan. Saman voisi kai katsoa toimivan Käärmeessä. Kunhan se toimii.

Mielestäni esimerkiksi Ilonaiheita-topiikkiin ei oikein sovi kovin hyvin tuntemusten erittely ja niiden alistaminen keskustelulle. Ne ovat listausta ja sillä hyvä. Toki joskus voi irrota keskustelunpoikastakin ja jos sellaista syntyy paljon, mikäs sen parempi kuin jakaa se omaksi aiheekseen. Ainakin tervehtimisestä lähti taannoin irti enemmänkin puhetta. En kyllä muista mistä topiikista sen riistin, taisi olla ärsytyskeskustelu (joka on näitä kahta edellämainittua ehkä alttiimpi keskustelun herättäjäksi ja jossa viestit ovat pidempiä. Ärsyyntymistä täytyykin perustella. Se on nähdäkseni rationaalisempaa toimintaa kuin ilahtuminen tai suruun vaipuminen, ja usein sellaista, että se kaipaa toisia ärsyyntyneitä pysyäkseen vireillä ja poistaakseen ärsytyksen aiheen.)

Spämmäystopiikkien määrä täytyy toki pitää kurissa, mutta kaipa niitä muutama saa olla olemassa: Ilonaiheita, Surunaiheita, Yötopiikki, Aamutopiikki, Ärsyttääkö? - ainakin nämä viisi laskisin tähän kastiin. On siellä muitakin vaaravyöhykkeessä olevia: Yllättäneitä, Sää,...) Mutta mehän kuitenkin olemme niin valistunutta väkeä, että osaamme asettaa ne omaan arvoonsa. Vaan onko niillä tarpeeksi arvoa? Tarvitsemmeko niitä? Luemmeko niitä? Saammeko niistä mitään rakennuspuita elämämme suurta hökkeliä varten? Vai ovatko ne vain kuivia lehtiä tuulessa, lumikokkareita keväisen kallion laella?

Että tämmöistä...
 
Tik sanoi:
Keskustelevuutta minäkin kannatan koko rotansydämestäni, mutta Kulmikkaan mahtitopikit Ilonaiheita (pitkiä tai pieniä, näyttää vaihtelevan) ja Surunaiheita (suuria kai enimmäkseen?) ovat tässä poikkeus.

Aika pitkälti samoilla linjoilla Tikin kanssa, vaikken osaakaan ilmaista tunteitani yhtä lyyrisesti kuin Tik.

Ymmärrän kyllä Vehkan pointin, mutta ainakin juuri nuo Tikin mainitsemat topikit ovat sellaisia "nyt on pakko saada ilmaista tämä!"-tunnetopikkeja, joilta olisi hyvin vaikea odottaa keskustelua.

Ainakin itse kirjoitan Ärsyttää- tai Ilonaihe -topikkeihin juuri silloin, kun kyseinen tunne on mielessä. Jos tunnetta ryhtyisi analysoimaan (=miksi olen iloinen/ärsyyntynyt), tunne saattaisi mennä ohitse ja toteaisin, että jääköön sitten viestikin kirjoittamatta.

Tiedä sitten, kiinnostaako ketään se, että naapurini soittaa aamuneljältä huonoa heviä. Mutta eikös se ollutkin Kulmikkaan idea joskus, sellainen vähän "turhempienkin" viestien huone? Ja kuten Tik totesi, joskus näistä turhista viesteistä kasvaa kunnon keskustelua. :)
 
Oi voi, nyt olen minäkin syyllistynyt liian lyhyiden viestien kirjoittamiseen kun samaiseen Pieniä ilonaiheita -topikkiin kirjoitin lyhytsanaisesti "Ensilumi."

Olisi tietysti pitänyt tarkentaa mitä tarkoitan lumella ja varsinkin ensilumella wikipediaviitteineen ja miksi sen toteaminen on minulle tärkeää. Samoin olisi minun täytynyt laajalti muistella kokemuksiani aiemmista ensilumista ja kysyä onko muilla vastaavia. Lisäksi olisi ollut kohtuullista vertailla ensilumikokemuksia esimerkiksi pälvikokemuksiin. Onko ensilumi yhtä hienoa kuin maan paljastuminen lumen alta?

Mitä menetinkään lyhytsanaisuuteni vuoksi. Ja mitä muut menettivätkään!
 
Thali sanoi:
Mutta eikös se ollutkin Kulmikkaan idea joskus, sellainen vähän "turhempienkin" viestien huone?:)

Niin. Jos Kulmikkaan pöydän ns. laadunvalvontaa nostetaan ja topikkeja ruvetaan lukitsemaan siksi, että viestit ovat liian lyhyitä/turhia/mitäänsanomattomia, mikä on seuraava askel? Uusi, entistä löyhempi huone, jossa jokainen saa spämmätä sydämensä kyllyydestä? Öö..
Ymmärrän ja tiedän, että Käärme on laadukas foorumi ja sellaisena se halutaan myös pitää, mutta liika nipotus ja yli menevä laadunvalvonta tekee siitä kaikkea muuta. Emme me kaikki halua(/osaa) haudanvakavaa keskustelua Tolkienista. :roll: Give us a break!
 
Legba, en tarkoita tuota. Mutta jos kymmenen ihmistä sanoo peräkkäin että "aaw, ensilumi", niin onko se sitten järkevää. Onhan se mukavaa, että ensilumi ilahduttaa, mutta jos huomaa, että toinen on sanonut siitä jotain voisi vaikka viitata edelliseen viestiin tai jotain. Muutenkin; luemmeko me Pieniä ilonaiheita -topiccia, vai kirjoitammeko vain mitä itse ajattelemme? Eikö meidän pitäisi, jos kerran haluamme itse ihQttaa, olla kiinnostuneita myös muiden ilonaiheista? Tällöin niistä saattaisi syntyä keskusteluakin. Äsh, en tarkoita, että koko helahoito pitäisi käydä läpi, mutta pari viimeistä viestiä voisi vaikka tsekata ja katsoa, saisiko niitä omaan viestiinsä kommentoitua jotenkin, eikös? :)

Edit: Dan, en tarkoitakaan tuota. Tarkoitan vain sitä, että vaikka Kulmikas onkin löyhempi huone, niin onko se samalla spämmihuone? Se on nimittäin menossa siihen suuntaan, että viestit muuttuvat yhä turhemmiksi ja itseääntoistavammiksi ajattelemisen sijaan, ja Kulmikas aktivoituu muun Käärmeen hiljetessä.
 
Ongelmana on määritelmä: joku vääräuskoinen on mennyt kutsumaan jossain erinäisissä paikoissa Kulmikasta spammihuoneeksi. Ja tämä on äärimmäisen väärä ja huono kuvaus, koska se antaa oikeutuksen spammata. Mitä tahansa Kulmikas on, sitä ei ole tarkoitettu spammihuoneeksi, siis viestien kirjoittamiseen pelkästä viestien kirjoittamisen ilosta sekä oman viestimäärän nostamiseen.

Toinen ongelma on tietty lyhyiden viestien määrän kasvu: "joku toinenkin kirjoitti todella lyhyen viestin, minäkin saan". Etenkin "pieniä ilonaiheita" näyttäisi viimeisen sivun tai parin aikana keränneen lyhyitä viestejä enemmän kuin aiemmin (mitä nopealla vilkaisulla katsoin). Tavallaan ongelma on määrässä: välillä lyhyet viestit ovat kivoja, mutta jonoksi asti päästessään ne alkavat rassata ja tekevät myös lukemisesta vähemmän mielekästä.

Joten ehkä ainoa "toimenpide" on pyytää kirjoittajaa miettimään, onko lyhyitä viestejä tullut jo edellä hieman liian paljon. En tiedä olisiko huomauttelu hyvästä; ehkä parempi vaihtoehto olisi, jos jotkut ystävälliset sielut yrittäisivät omalla panostuksellaan korjata tilannetta jos se jossain kohdin pahasti äityy.


Muoks
Kirjoittaessani ilmestyi monta uutta viestiä, joten sisältö voi olla jäljessä.
 
Vehka sanoi:
luemmeko me Pieniä ilonaiheita -topiccia, vai kirjoitammeko vain mitä itse ajattelemme?

Luemme. Tarkoittaako tämä mahdollinen uusi systeemi sitä, että kun luen Pieniä ilonaiheita -topikkia ja huomaan esim. Hathaldirin kirjoittaneen jotain minulle täysin utopistista jostain yliopistoasioista, niin mun pitää silti kommentoida sitä, onnitella jos ei muuta? Haloo.. Tiedän, että vedän överiksi tässä, mutta koko topikista tulee tekopyhä, eikä kukaan viitsi enää kirjoittaa sinne kun ei tiedä, läpäiseekö se laatusuodattimen.

Vehka sanoi:
Se on nimittäin menossa siihen suuntaan, että viestit muuttuvat yhä turhemmiksi ja itseääntoistavammiksi ajattelemisen sijaan, ja Kulmikas aktivoituu muun Käärmeen hiljetessä.

Ikuinen kysymys: mikä on turha viesti? Tämä kyseinen ensilumi-homma oli minusta vain ihastuttava, vaikka siinä ei paljoa muuta tehtykään kuin toisteltu. Eikä suurin osa topikista edes ole tuollaista! Jos olen iloinen siitä, että pääsin vaikean tentin läpi, niin pitääkö mun alkaa runoilla sinne mikä tentti missä tentti miksi tentti millainen tentti mikä nyt on fiilis olenko tyytyväinen ylitinkö odotukset mikä oli tenttitulosten keskiarvo? Enkö voi vain sanoa "pääsin läpi tärkeän tentin JES", kuka siitä vetää herneet nenään?

Sitä paitsi, eikö tuo ensilumi-ketju nimenomaan todista sen, että ihmiset todella lukevat ko. topikkia. ;)
 
Jotenkin tuntuu, että asia on hieman lähtenyt käsistä. Kulmikkaassa on kuitenkin vain pari topikkia, joissa voi yhdellä sanalla ilmaista, mikä ärsyttää tai ilahduttaa. Huoneessa on useita muita keskusteluita, joissa oikeasti puidaan asioita - Kun minä olin nuori, Murre on rikkaus, Mielikuvia kaupungeista...

Ehkäpä keskustelut eivät ole yhtä aktiivisia kuin ilonaihe/ärsytys -topikit, mutta tämän ns. "spammiongelman" taustalla on silti vain muutama hassu keskustelu. Niin kauan, kuin koko Käärme ei ole täynnä samanlaisia topikkeja, sanoisin, ettei meillä ole edes ongelmaa. Muun Käärmeen hiljentymistä en ole edes huomannut. Aina, kun kirjaudun tänne, on foorumila useita uusia viestejä luettavaksi, myös muualla kuin Kulmikkaassa.
 
Joo, kyseessä on impgo pikemminkin spammipiirre kuin -ongelma. Nämä pari topikkia toimivat varoittavina esimerkkeinä siitä mihin voi homma luisua jolleivät konnavahdit vahdi. Ne ovat erityisen kulmikkaita topikkeja Kulmikkaassa Pöydässä.
 
Mutta kun kaikki eivät lue niitä edeltäviä viestejä läpi, ja jos jokin on sallittua jossakin, se on sallittua sitten jossain muuallakin. Taidan olla aika yksin oman mielipiteeni kanssa, mutta ei minusta ole silti kiva katsoa kun välillä muihinkin topeihin kuin noihin minun mainitsemiini tulee täydellisen turhia viestejä. Esimerkiksi Majatalon "Avatarin vaikutus suhtautumiseen"-topic meni yhdessä vaiheessa aika spämmimiseksi, ja muuallakin on alkanut esiintyä enemmän moista. Olenko muka oikeasti ainoa jota se huolestuttaa? En tiedä, kyllä minustakin on kiva lukea tuota Ilonaiheet-topiccia, mutta nimenomaan lukea, ei vain kirjoittaa omaa aihettani ja hipsiä pois.
 
Olen minäkin huomannut lyhyiden viestien yleistymisen tässä viime aikoina. En kuitenkaan vielä huolestuisi, homma tuntuu pysyvän aika hyvin hallussa ja rajoittuvan noihin aikaisemmin mainittuihin topikkeihin. Tästäkin asiasta on kuitenkin hyvä muistutella ihmisiä, niin homma pysyy hallussa myös tulevaisuudessa.

Olen aina naureskellut (itsekin tähän syyllistyneenä) viesteissä oleville kommenteille tyylliin: "Tämä on nyt ihan kauheata spämmiä/offtopikkia/muuta turhaa, mutta...." Jos asian tiedostaa itsekin ja vielä mainitseekin siitä niitä kannattaako sitä viestiä sitten kirjoittaa ollenkaan? Etenkin jos spämmi, offtopik tms on viestin ainoa sanoma. :grin:
 
Eikö Vehka luota muihin konnavahteihin? Jos PP:n keskustelut meinaavat mennä spammaamiseksi, minä ainakin hoidan omat hommani ja jyrähdän asiasta. Muut konnavahdit tekevät taatusti samoin. Ei siis ole mitään mieltä muuttaa Kulmikkaan pöydän linjaa siksi, että se mukamas vaikuttaisi muihin huoneisiin.
 
Tästä kirjoitin jo meidän valvojien omassa huoneessa pitkän tekstin joten en sitä ala kopioimaan, mutta totean vain että komppaan Hathaa täysin.
 
Kulmikkaassa pöydässä ja noissa keskusteluissa on ehkä mahdollisuus pitää tyyliä yhtä tärkeänä kuin sisältöä, kun taas muualla Käärmeessä sisältö on ymmärrettävästi tärkeämpi. Itsekin syyllistyin eilen kirjoittamaan yhden lauseen vastauksen Ärsyttääkö-keskusteluun, olisin voinut kirjoittaa tietysti enemmän ja perustella ja muuta, mutta tuossa tilanteessa tärkeämmältä tuntui ilmaista asiani juuri sillä tietyllä tavalla. Muutenkaan viestin pituus ei todellakaan ole tae sen laadukkuudesta, hyvin usein päinvastoin. Lyhyt ja ytimekäs kirjallinen ilmaisu on vain sen verran vaikeaa että yleensä on pakko kirjoittaa liian pitkästi.
 
Taaskin turhaa niuhotusta tyhjästä.

Edelleenkin uskon kontulaisten fiksuuteen, joka ei yllytä ihmisiä spammimaan ja kirjoittelemaan "Ok."-viestejä toisen kommenttiin. En mielestäni ole huomannut "huonoa" käytöstä muilla kuin ihan uutukaisilla, joilla voi olla vaikeuksia isojen kirjaimien, viestien yhdistämisen, välimerkkien ja Caps Lockin kanssa. Ja hekin saavat opastusta, jos viesti näyttää todella syntiseltä valvojien silmiin.

Ihan totta, ei esim. ensilumea tarvitse todellakaan kommentoida tuon pidemmillä fraaseilla. Kaikki tietävät miltä ensilumen tulo tuntuu. Meinasin vielä itsekin lisätä viestin kaikkien noiden myöntelyiden jälkeen, voi sitä yhteenkuuluvuuden tunnetta!
Jotkin asiat eivät kaipaa enempää selittelyä ja jos Isoveli valvoo liian tarkasti, häviävät käyttäjät, kuten täällä on jo mainittukin.

Yleisesti tiedossa olevat tunnetilat asioihin liittyen (esimerkiksi valtava ihastus ensilumeen, villasukat lämpöön kylmällä, rakkaus kumppaniin jne.)eivät mielestäni kaipaa tarkempaa selittelyä. Jotkin sanat Ilonaiheita-topikissa voisivat nostattaa kulmakarvaa ja herättää kysymyksiä, kuten "Piiska.", "Sade.", "Sairaala.", mutta mitä sitä itsestäänselvyyksiä lähteä selittelemään.

Kulmikas Pöytä on luotu vapaampaan keskusteluun Pyöreän Pöydän ja Majatalon vastapainoksi. Luen topikkeja tasapuolisesti joka alueelta, mutta miusta iloisimmat ja välittömimmät viestit löytyvät täältä. Päivän piriste on lukea toisten ilonaiheita (olen lukenut koko topikin läpi ja seuraan sitä aktiivisesti, vaikken muistaakseni ole kirjoittanut siihen kertaakaan)ja väitän omasta puolestani, että todella pitkien viestien lukeminen siitä topikista olisi jopa raskasta, koska niitä lukee hitaammin. Jos haluaa päivällä vain nopeasti vilkaista miten muilla menee, kannattaa tulla Kulmikkaaseen. :)
Jos miua jää mietityttämään, miksi joku asia jotakuta suruttaa tai ilahduttaa, jos viestissä ei ole perusteluja, niin kyllä mie vaan sitä kysyn.

Jos näyttää topikit liian listaukselta, niin kyllä siihen aina joku herää, ja käy kirjoittamassa pidemmän/perustelumman viestin. Maailman tasapaino.

Kulmikas ehdottomasti tarvitsee tunteidenpurku-topikkeja ihan ihmisiä varten. Kaikillahan on tarve purkaa tunnetilansa. Jos kumppani tai ystävä on ollut liian kiireinen viime aikoina kuunnellakseen siun murheitasi/ilojasi, voi ne aivan hyvin tänne kirjoittaa. Aiemmin ainakin olen Kontua pitänyt eräänlaisena turvapaikkana, jossa on samanhenkisiä ihmisiä. Osa ystävistä on täällä, miksi heille ei kertoisi asioitaan?

Jos valvojilla on tekemisen puutetta, kun näin pieniin asioihin takerrutaan, niin ehkä valvojien määrä voisi sitten vähentää, eikä kiusata kontulaisia turhuuksilla.

Totta on mitä Ereine sanoi, katsokaa nyt tämänkin viestin pituutta. :p
 
Hei, hei, hei. Nyt on pakko korjata väärinkäsitys ennen kuin se leviää. Tässä ei ole ollut hetkeäkään kyse siitä, että konnavahdit olisivat takertumassa asiaan ja juonimassa uusia sääntöjä tukahduttaakseen käyttäjien pienet ilonaiheet. :just: Laskekaapa huviksenne muutosta vaativien konnavahtien määrä ennen kuin alatte valmistaa Alas Iso Veli! -bannereita.

Ja sitten viestin kulmikas osuus:

Olen kyllä Vinyarogwenin kanssa samaa mieltä siitä, että Capsin kanssa on ollut ongelmia, on se sen verran hankala tyyppi. Voisiko sen jo bannia? :p
 
Hathaldir sanoi:
Tässä ei ole ollut hetkeäkään kyse siitä, että konnavahdit olisivat takertumassa asiaan ja juonimassa uusia sääntöjä tukahduttaakseen käyttäjien pienet ilonaiheet. :just: Laskekaapa huviksenne muutosta vaativien konnavahtien määrä ennen kuin alatte valmistaa Alas Iso Veli! -bannereita.
Juu, no ei miulla ollut varsinaisesti tarkoitus yleistää. Vähän Vehkan puheesta vain karvat nousivat pystyyn, ja toivon vain, etteivät useammat konnavahdit ole samaa mieltä, jottei tosiaan toimenpiteitä aloiteta. :)
Tietenkin "normaali"asiattomuuksia pitää edelleen valvoa, ja jos tilanne menee hirvittävän huonoon suuntaan täällä (siis näiden "listaus"-topikkien[itse en ole samaa mieltä, että nämä olisivat varsinaisia listaus-topikkeja]kanssa), niin pitää siihen puuttua, mutta enpä näe sille tulevaisuutta.

Ja arvasin, että joku takertuu Caps-läppään, siksi käytinkin Caps Lock-sanaa, mutta tuloksetta. Hitsin Hatha!
 
Vin, älä nyt hätäänny, minä olen tällä kertaa se ainoa nipottaja. :) Lähinnä tarkoitus oli kiinnittää huomio noihin asioihin mahdollisimman kohteliaasti, koska olen kuullut jo kahden ihmisen käyttäjän Kulmikkaasta nimitystä spämmihuone, ja sellaiseksihan tätä ei ole tarkoitettu. Lisäksi olen huolissani siitä, että Kulmikas saattaisi muuttua erään toisen foorumin Satamaa muistuttavaksi, mutta nyt kun ihmiset ovat sitä mieltä että asiallisuus säilyy niin ehkä minäkin yritän ottaa rennosti. However, älkää kuitenkaan hyökätkö kimppuuni noin pahasti; sainpahan aikaan keskustelua. :p

Vehka kuittaa ja yrittää ottaa jatkossa hieman rennommin, oli miten oli.

Edit: Ja muuten, minua ei fooruskalla näy viestittelijänä vähään, jos haluatte tietää yhden jännän jutun niin ottakaa yksällä yhteyttä. ;) Luen kyllä aktiivisesti, mutta erinäisistä syistä johtuen jag kan inte skriva.
 
Ylös