Kuolleet intiaanit

Voro-Varas

Hobitti
Niin... Siis kertokaa minulle mikä tämä bändi oikein on?
Tiedän että laulavat suomeksi ja että heiltä on tullut tänä vuonna levy. Tahdon kuulla ihmisten kokemuksia ennen kuin isken korvani Puuluurankoon. En nimittäin tiedä bändistä juuri tuon enempää (enkä musiikistakaan muuta kuin että se taitaa olla aika mielipuolista!) :D
 
Kyseessä siis on muistaakseni seinäjokinen, varsin... miten sitä kuvailisi?... omalla tavallaan ehkä absurdi poppoo. Musiikillisesti kyseessä on ehkä hieman punkahtavaa rockia, aina välillä ei-niin-tavanomaisilla ratkaisuilla. Laulajan hieman erikoinen laulutyyli antaa bändille sille ominaisen sointivärin.
Sanoitukset ovat... poikkeavia: "asioita toimittelin, itsekseni asioita! Näin sienen, punaisia, valkoisia ja aivan kuin hattaraa! Makea, makea, makea, vanilijaa!" (ei tainnut mennä aivan oikein), "Miksei aavikolla voi kasvaa sieniä? Voisin paistaa niitä jossain nuotiossa. Ja jos lentokone tippuisi taivaalta, rakastelisin niitä kuolleita, joita löytäisin penkkiriveiltä. Miehiä tai naisia, ei sillä väliä, kun kukaan ei olisi näkemässä. Saisivatpahan kerrankin siinä kunnolla *mielipuolinen nauru*"

Niin notta. Paras vertailukohta olisi ehkä "Suomen Dir en grey", jos sattuu kyseisen bändin tuntemaan.
 
Heh, viimeisimmästä Kontuvisiitistäni on varmaan yli vuosi aikaa, ja kun teen comebackin, täällä on heti tavaraa.

Tutustuin Kuolleisiin Intiaaneihin ennen muinoin mennessäni katsomaan erästä toista yhtyettä, jota Inkkarit lämmittelivät.

Älkää ryhtykö kuuntelemaan sitä. Haluan pitää sen itselläni. Sinkkulistan kärkisija on pelottava asia.

Ei vaan, kuunnelkaa ihmeessä. Metsä puhuu hiljaa on yksi parhaista ikinä julkaistuista skipaleista.
 
Ikävää on se että inkkarit ovat sinkkulistan ykkösenä.. toisaalta, onneksi olkoon heille (!), mutta en sitten tiedä.
Minulle se on ollut tähän asti pakopaikka kaikelta massapaskalta, jotain josta muut eivät ole tienneet mitään.
Mutta kannattaapi tutustua, sen verran loistava yhtye tämä.
 
Argh! Jos bändi on hyvä, eikös silloin ole hyvä jos ne on sinkkulistan ykkösenä? Hirveetä valitusta ihan turhasta. :(
 
Indeed. Itse olen ollut hetken aikaa hieman syrjässä maailmasta ts. mökillä, joten en tiennyt Inkkareiden sijoituksesta sinkkulistalla, mutta joka tapauksessa sehän on hyvä asia bändille.

Valituksen aihetta kuitenkin on; Inkkareiden yleisö saattaa muuttua epämiellyttäväksi. :roll:
 
Itsekin aloin miettiä että jotain muutakin pitää maailmaan mahtua kuin kauhea nykypoppi. Ja halusin kuulla jotakin mahdollisimman kummallista.
Ja tämähän onkin juuri sopivan erilaista! Intiaanien lisäksi kuulin eräiltä henkilöiltä YUP:stä joka on osoittautunut myös ihastuttavaksi vaihtoehdoksi :)
 
Haa! Kävinpä katsomassa juuri tätä bändiä Nosturissa, kun oli kantautunut korviini että on kova livebändi. Ja kyllähän se sitten olikin.. Lainailin nyt kirjastosta cd:t ja paraikaa tutustumassa bändin musiikkiin, ja aikas mahtavan kuuloista, vaikka sanoitukset ovatkin ehkä pikkasen liian psykedeelisiä mun makuun. (kun olen tällanen kiltti tyttö jolle perus hippi-psykedeeliskenet on täysin vieraita.)
Ja Ne tekevät sitä itsekseen -nimi on jostain syystä iskostunut päähäni jostain. Äärimmäisen hieno nimi EP:lle.
 
Mä kävin vissiin vuoden alussa katsomassa Inkkareita Tavastialla. Oli kyllä ihan hyvä keikka, mutta odotin live-esiintymiseltä vielä enempi. En ollut ennen kuullut mitään inkkareilta, mutta ystäväni oli kovasti hehkuttanut bändiä, joten odotukset olivat suht korkealla. Biisit oli kyllä hyviä ja poikien esiintyminen ihan mielenkiintoista. Ehkä eniten harmitti se, että kun pienehköstä klubista on kyse, niin tunnelmasta olisi voinut koettaa rakentaa hieman tiiviimmän. Esiintyminen meni siis lähinnä patsasteluksi, erilaisten vaikuttavien asentojen hakeutumiseen, mutta itse yleisöön ei bändi tuntunut haluavan ottaa kontaktia. Varmaan hienoja valokuvia tuolta keikalta olisi saanut, mutta livekeikalta odottaisi kyllä ehkä hieman enempi kuin elävään musiikkivideoon astumista..
Hienot vaatteet ja meikit pojilla kyllä oli..
 
Ylös