Lathronin galleria

Lathron

Kontulainen
Terve,

olen vasta tullut foorumille, joten älkää ihmetelkö jos en ole tuttu naama. Olen harrastanut kuvataiteita melkein koko pienen ikäni ja kun täällä on ihmiset pyytäneet ja saaneet palautetta, niin ajattelin itsekin pyytää. Eli, mitä tykkäätte kuvistani. En pelkää mitään palautetta, joten arvostaisin kaikkein eniten täysin rehellistä, suorasanaista, kehittävää palautetta.

Palveluksessanne,

Lathron
 
Hienoja töitä, Lathron! Ekstrapointsit värimaalauksista, kauniin yksityiskohtaisesta Jousiampujattaresta ja Bofurista (siis tästä partaveikosta :p ).
Ja se kypärä... Upea, sanoisin! 8) *käy pihistämässä*
 
Kypärä on tyylinsä puolesta ihan ok, mutta valmistustekniikkaan olisi yksi pieni parannusehdotus. Eli siis jos messinkilevyn reunat olisi taittanut vaikka kaksinkerroin noin 3-5 mm matkalta, niin kypärämalli olisi lähempänä "autenttista".
Mitään ei ole kuitenkaan vielä menetetty, koska vastaavan reunavahvikkeen voi tehdä helposti myös jälkikäteen esimerkiksi kapeasta messinki-, tai kuparisuikaleesta, mikä taitetaan kaksinkerroin ja kiinnitetään kypärän alapuolen reunoihin pienillä niiteillä, kuten vaikka tässä historiallisessa kypärämallissa. http://www.aknightsrealmonline.com/images/pigfacehelmet.jpg

Terävä reuna voi nykyisellään vahingossa naarmuttaa käyttäjän kasvoja ja jäykistelista tekisi kypärästä kätevästi myös paljon aikaisempaa vahvemman. (Voisi toimia samalla myös koristeellisena lisäyksityiskohtanakin.)
 
En nyt osaa eritellä tätä sen tarkemmin, mutta pidän kovasti tuosta jousimiehestä ja aamunkoitosta. Noita värillisiä töitäsi muistaakseni kommentoinkin jo tauluseinällä, mutta pidän niistä myös. Värit ovat kirkkaita ja heleitä sortumatta silti makean puolelle. :)
 
Kiitos

Kiitos kaikille palautteesta!

Kypärään liittyen haluan etenkin kiittää Mikeä, erittäin hyvää palautetta, juuri tuollaista olen toivonutkin - että on jotain ehdotusta kuinka voisi parantaa. Pitää laittaa harkintaan tuo jäykistäminen. Koitin vähän jäykistää jo valmistusvaiheessa pakottamalla poskisuojien ala/takareunaa sisäänpäin, jolloin ne eivät lerpattaisia ainakaan niin säälittävästi :D

Kypärä on siis tarkoitettu vain ja ainoastaan koristeeksi ja näyttökapineeksi. Aika ihme pitäisi tehdä, jotta tuosta saisi vaikkapa SCA-fightingin vaatimusten mukaisen. Ehkä ensivuoden RopeConissa voisi olla koko haarniska valmiina. Päässä pyörii suunnitelmia asetakista, silkkitunikasta, metallilla vahvistetusta nahkagorgetista ja vaikka mistä...

Kysyisinkin sulta FreakyMike kun kerran olet enemmänkin perehtynyt tuohon metallintyöstöön, niin millä tavalla kannattaisi jäykistää nuo lamellaarihaarniskan(?) messinkiliuskat oheisen kuvan mukaiseksi, jos ja kun ei ole valssia käytössä. Ihan vaan taittamalla, vai kenties rullaamalla, joka kylläkin on aivan järkyttävä määrä rullattavaa. Kannattaisiko peräti koittaa tilata valssaus noille paloille? Onhan se itsetehty aina itse tehty - ja arvo sinäänsä.

http://www.alleycatscratch.com/lotr/Elf/ElfArmor/Second/elf_armor_front_topChest_fg.jpg

Nerwen muuten, ellei MafiaLegs ole alteregosi, niin eivät ole ainakaan tauluseinälle asti päässeet ne sinun kommenttisi. Mutta mukava että tykkäsit maalauksistani. Olen parhaillaan tekemässä PSP:llä väritystä tekemäni tussityön päälle, aiheena WoWin kiltamme perustajahahmot :grin:

Ja Valkea kuningatar pitää näppinsä kaukana meidän aarrteesta! Sitä ei vie edes Reppulit tai varrkaat! *klunk*
:wink:

Lathron
 
Re: Kiitos

Lathron sanoi:
Kysyisinkin sulta FreakyMike kun kerran olet enemmänkin perehtynyt tuohon metallintyöstöön, niin millä tavalla kannattaisi jäykistää nuo lamellaarihaarniskan(?) messinkiliuskat oheisen kuvan mukaiseksi, jos ja kun ei ole valssia käytössä. Ihan vaan taittamalla, vai kenties rullaamalla, joka kylläkin on aivan järkyttävä määrä rullattavaa. Kannattaisiko peräti koittaa tilata valssaus noille paloille? Onhan se itsetehty aina itse tehty - ja arvo sinäänsä.

http://www.alleycatscratch.com/lotr/Elf/ElfArmor/Second/elf_armor_front_topChest_fg.jpg

Tarkoitit varmaankin sitä suikaleiden reunassa olevaa "pyöristystä". Se on tosi yleinen tapa jäykistää pellin reuna esimerkiksi ilmastointiputkissa jne.
Jos sitä yrittäisi tehdä käsipelissä pelkkien pakotuspunsseleiden, muotovasteiden ja vasaroiden kanssa, kuten muinaiset varussepät, niin jälki olisi kokeneellakin tekijällä helposti aika epätasaista, joten suosittelisin käyttämään mieluummin vaikka jotain sikkikonetta millä tuommoisen reunuksen pyöräyttää hetkessä vaikka kymmeniin eri messinkisuikaleisiin. (Tarkoitit rullaamisella varmaankin juuri sitä?)

Sikkikoneet maksavat yleensä halvimmillaankin yli 200 euroa, joten kannattaisi varmaankin teettää reunojen pyöristys muualla. Useimmissa peltisepänliikkeissä tai vaikka metallialaa opettavissa ammattikouluissa on kuitenkin sikkikone. Tässä esimerkkinä netistä löytynyt kuva sähkökäyttöisestä sikkikoneesta. http://www.psl-nykanen.com/kalustosivu/sikkikone.htm mutta niistä löytyy myös tuommoisia käsillä veivattavia versioita. http://www.nevax.fi/9.2.shtml

Koneessa on siis erilaisia vaihtokehriä, minkä välissä rullaamalla levyn reunaan vaikka minkä kokoisia ja muotoisia uria, kohokuvioita tai vaikka jotain pykäläreunaakin jne.
Ja kun reuna on pyöristetty, niin suikaleet saa lopulliseen muotoon helposti vaikka jonkun pyöreän puupölkyn päällä taivuttamalla ihan käsin. Messinki on kuitenkin melko taipuisaa esim. teräslevyyn verrattuna.
 
Nerwen sanoi:
Ei ole Mafsu alteregoni, on varmaan kommentointi vaan jäänyt ajatuksen asteelle. :D

Heh, odotan sitten jännittyneenä kuin jousi niitä kirjoitettuja kommenttejasi.

L
 
Kiitos jälleen Mike

Jep, kuten huomaat, niin mulla ei alan termistökään ole hallussa :roll:
Mutta ei se mitään ole haitannut tähän mennessäkään :D

Eli tuollainen sikkikone pitää siis jostain löytää ja kinuta päästä sitä käyttämään... Tai sitten vaikka teettää, niin tuleepahan hyvä. Joo, tämä oli hyvä juttu! Projektini saattaa joskus siis jopa valmistua :grin:

Kiitos siis jälleen, Mike


Lathron
 
Jep, tein hiljattain vesivärimaalauksen, jonka olen nimennyt lakonistesti vain "Ratsumieheksi". Tämä siis ennen teräsbetonin euroviisubiisiä. Omasta mielestäni ehkä paras tähänastisista vesiväritöistäni. Voi olla että johtuu myös itse maalaamisen intensiivisyydestä, koska tein tämän melkein ennätysajassa, muutamassa päivässä.

Lathron
 
Ylös