Led Zeppelin / Robert Plantin keikka

Perzzza

Hobitti
Heipähei ihmiset. Minä rakastan Zeppeliniä. En voi sanoin kuvata sitä iloa ja riemua kun kuuntelen Zeppen aikaansaannoksia tai katselen heidän musiikkivideoitaan. Tarviiko sitä omalta kannalta enempää sanoa? En haluaisi tästä ketjusta sellaista että ihmiset sortuvat Zeppelin-'tiedon' vertailuun (jota tapahtuu muuten joka kerta kun isosta bändistä tehdään topikki, olen huomannut :)) vaan ottakaa ihan kantaa yhtyeeseen, kertokaa omia kokemuksianne ja niin edespäin! Minä pidän heidän omaperäisestä tyylistä, loistavista sanoituksista ja tajunnan räjäyttävästä live-energiasta, jota kävin hra Plantin (laulaja) osalta kuuntelemassa perjantaina 15., eli eilen Helsingin jäähallilla. Keikka oli aivan mahtava, kuultiin Zeppeliniä ja herran omaa tuotantoa joka on myös todella menevää.

Plant oli loistokunnossa, en ole ennen häntä livenä nähnyt. Harvinaisen "säilynyt" (ikävästi sanottu! :) ) laulaja, ja hän piti tunnelmaa katossa. Aivan kuten kolme vuosikymmentä takaperin hän villitsi massoja.

Niin... Omistan Zeppelinin levyt I-IV ja DVD:n jossa on kaksi levyllistä live-taltiointeja. Mahtavaa!

Puhukaa ihmiset! :)
 
Vohis kuunteli Led Zeppeliinin musiikkia varmaan koko lukioajan pari tuntia päivässä, vähintään. Sain ehkä hienoisen yliannostuksen sitä, mutta viimevuosina olen taas silloin tällöin laittanut joko Zeppeliinin tuotantoa tai Robert Plantin soolotuotantoa pyörimään CD-soittimeen.

Muistan vielä hyvin kuinka käytin kaikki ylimääräiset rahani Zeppelinien levyjen ostamiseen lukion ensimmäisestä vuodesta toisen vuoden syksyyn. Meitsillä on siis ne kaikkia kymmenen ”virallista” ja vielä boxi ja nyt viimevuosina julkaistut ylimääräiset. Onnistuin hankkimaan myös muutaman ns. bootleg-levyn, eli laittoman taltioinnin Zeppelinin keikoilta. Zeppelinin musiikistahan on entien maailmassa liikenteessä Bootleg-levyjä. Mielestäni Zeppelinin musiikki pääsee oikeuksiinsa vasta keikoilla, ennen kaikkea vuosien 1973-1977 kiertueilla. Yhtään virallistahan täyspitkää konserttilevyä ei olla julkaistu. Levyt The Song Remains the Same sekä sittemmin julkaistut BBC Sessions ja How the West Was Won sisältävät vain joko osan keikasta tai sitten katkelmia useammalta illalta (DVD:tä meitsillä ei ole).

Omistan myös osan Robert Plantin soolotuotannosta, Plantin & Page 1990-luvulla levyttämää materiaalia sekä John Paul Jonesin avantgardistisen levyn Zooma. Planttia en ollut katsomassa. Olisin varmasti mennyt, jos olisin tiennyt siitä aikaisemmin. Kuulin Plantin tulosta vasta pari viikkoa sitten ja keikat oli loppuun myytyjä, luonnollisesti.

Joo, Perzzza pyysi ettei mennä Zeppelin-tiedolla kilpailuun. Jos joku haluaa kuitenkin tietää jotain Led Zeppelin-triviaan liittyviä asioita, olen valmis auttamaan. Kun vähän kaivelen muistikorttiani sieltä löytyy mitä erikoisempia yksityiskohtia kyseisestä yhtyeestä, mutta tämä saa riittää nyt… :)
 
Ylös