Lord of the Rings -pelioikeudet Warner Brosille

Círdan

Kontulainen
Vastuuhenkilö
TORn kertoo, että Lord of the Rings -pelien oikeudet ovat nyt siirtyneet Warner Brosille. New Linesin sopimus EA:n kanssa päättyi viime vuoden lopussa; joskin sen oli tarkoitus loppua jo vuonna 2007, mutta nämä kaksi mahtia päättivät pidentää sitä aina 2008 loppuun. Viimeinen peli, joka julkaistiin kyseisen sopimuksen alaisena, oli melko huonosti menestynyt Lord of the Rings: Conquest. Sanottakoon, että syy huonolle pelille saattanee olla se, että Pandemicillä oli perin kiire julkaista peli ennen kuin sopimus raukeaa.

Mikäli tämä nyt on ihan varmaa, olisin minä ainakin perin innoissani. EA:n useimmat pelit ovat olleet melko kökköjä (poikkeutena ehkä Bfme) ja keskeneräisen oloisia. Tuovatko Warnerin tyypit tähän jo ehkä kaivattua muutosta?
 
Mielestäni EA teki ihan ok työtä LotR-pelien kanssa, kyllähän ne lisenssipeleiksi olivat ihan kelpo tekeleitä. Samaa ei voi sanoa Sierran ja Vivendin kirjaan perustuvista peleistä, niissä häiritsi vähän turhan moni asia.

Ihan mielenkiintoista olisi kyllä nähdä millaisia teoksia syntyy WB:n alaisuudessa. Toivottavasti jaksavat panostaa viimeistelyyn eivätkä ala julkaisemaan uusia pelejä ihan liukuhihnavauhdilla... Jääkäämme jännityksellä odottamaan :wink:
 
EA:n tekemät LoTR pelit olivat ainakin oman kokemukseni mukaan vähän hätiköidysti tehtyjä ja pelitekniikaltaan sekavia. En kuitenkaan itse noita pelejä omista, vaan kokemukseni perustavat naapurini peli kokoelmiin.

Toivottavasti Warner Brothers Entertainment jaksaa keskittyä pelien suunnitteluun ja tekee niistä vähän enemmänkin LoTR -maisia.
 
EA:n LoTR:sta tekemät seikkailu-/toimintapelit on ainkain mun mielestä vähän vaatimattomia ja strategioista ei oo kauheasti kokemusta. Toivotaan kuitenkin, että WB saa parempia tuotoksia aikaan. Ja mitä tulee Vivendiin, niin ei ne kyllä kovin hyviä muuten ollut, mutta niissä oli sentään ihan toisenlainen tunnelma verrattuna EA:n peleihin.
 
Mitä pelejä siis WB on suunnitellut? Vai onko suunnitteilla ollut edes mitään? EA:n peleistä, että ehkä joo vähän tönkköjä. Vähän ehkä olis aikaa enemmän viettänyt suunnittelussa. Mutta kiva että edes tuollaiset aikanaan tulivat. Aina meitä kriitikoita on. Seuraavalla kerralla paremmin. :)
 
Itse odotan innolla mitä sieltä on tulossa :) olisi kiva saada pelattua jotain uutta LOTR-peliä, nyt kun tuo Conquest on kolhuttu läpi..
 
Ylös