Lordi

Nejada

Hobitti
ihmettelen, kun täällä ei ole vielä kukaan puhunut mitään tuosta hirviöstä. No, nyt teillä on siihen tilaisuus, alkakaa papattaa.
 
loistava yhtye!! nujersi suomen euroviisu pelon ja avasi samalla ovet monellaiselle musiikille euroviisuihin pääsyyn!! hienoa sanon minä :D
 
Yhtyeenä Lordi on aika keskinkertainen ja musiikillisesti myös. Monet biisit ovat kuin kopioita KISS:iltä ja naamioita käytti jo legendaarinen Gwar 1980-luvulla. Eli musiikillisesti Lordi ei ole tuonut yhtään mitään hard/heavy rockin genreen. Toki Euroviisujen ansiosta se ei kuitenkaan jäänyt kulttibändiksi – ehkä. On liian aikaista ennustaa, että ns. breikkaako se oikeasti eurooppalaiseen tietoisuuteen vai jääkö se siellä yhden puolikkaan hitin ihmeeksi.

Joo, Vohis kyllä kuuntelee Lordia, ei siinä mitään, mutta on ne biisit aika keskinkertaisia kun kuuntelee useamman kerran, enkä levyä menisi ostamaan.
 
Olen aika samaa mieltä kuin Vohis. Musiikillisesti yhtye ei juuri tuo tukkahevi-genreen mitään uutta, enkä jaksaisi tällaista kuunnella albumilla, varsinkin kun Alice Cooperia ja Kissiä lainaillaan aika suoraan. Mutta livenä näytti ainakin Kauppatorilla toimivan ihan kohtuuhyvin. Showbändinä yhtye voi olla ihan hyvä. En ole kylläkään kuullut yhtyeeltä paljon muita kuin niitä muutamia hittibiisejä, joten pitäisi ehkä vähän tarkemmin tutustua.
 
Kaksi kertaa nähnyt livenä ja melko ponnetonta on Mr. Lordin ulosanti live-tilanteessa. Ja eihän tuo Lordi musiikkina kummoistakaan ole (kaikuuto täällä) mutta sitäkin viihdyttävämpää kostyymeineen kaikkineen.

Tähän väliin voisin jakaa piene tarinan Tuska-festareilta vuodelta '04 muistaakseni, jossa Lordi oli esiintymässä. Perinteisestihän festareilla se tietty porukka katsoo bändiä ja muut haahuilevat ympäriinsä, mutta Lordin keikalla koko Tuska oli katsomass ko. bändiä. Mahtoi Mr. Lordin housunpunttia vipattaa kun näki sen yleisömeren :D Oli muistaakseni kyseisen bändin ensimmäisiä keikkoja vielä.

-Ville
 
Jos se oli ensimmäisiä keikkoja niin se tais olla '03 Tuska, siellä Lordi ainakin esiintyi. '04:sesta en ole varma.
 
Lordi on mielestäni aivan loistava bändi. Suurinpiirtein kaikki yhtyeen biisit ovat omalla tavallaan mahtavia, Would you love on monsterman?- biisi on todella supermahtava, muttei siltikään yllä Lordin parhaimmaksi biisiksi mielestäni.
Livenä en ole (vielä) päässyt Lordia kuuntelemaan, mutta toivottavasti sitten joskus.. Levyä olen kuunnellut, ja näin netissäkin joitain näytteitä on.
Lempi monsterini on varmaankin tuo kitaristi Amen, niin rumuudessa kuin kauneidessa.
Nuo maskit ovat hyvä keksintö, saadaan ainakin näyttävyyttä (pyrotekniikkakin käy :p).
Lordi rulez.
 
haah, i dont know. Estonia really liked Finnish Eurovision song.
it was like .. rock.
I think Estonian were relly happy when Finland won.
 
Lordi on aivan loistava kuuntelen jatkuvasti Arocalypse levy eikä meinaa kyllästyä ollenkaan aivan loistavaa musiikkia en ole ennen kauhasti kuunellut mutta nyt...
 
TOTTAKAI TOTTAKAI! Lordi on aina ollut elämässäni siinä on jotain vain hienoa joka saa itseni kuuntelemaan kaikki levyt yli kolme kertaa päivässä. Harmittaa vain tämä että vanhat jäsenet on jäänyt uusilta faneilta väliin harmitti kun heinolassa jyrää konsertissa olin etu rivillä parin kaverini kanssa sanoin siinä että:Kunpa Kalma(ex basisti) tulisi edes yhden biisin ajaksi soittamaan! :grin: minulle vastasi vierestä eräs tyttö vierestä:Kalma on perseestä! Harmi vaan kun kalma on tehnyt osan parhaimmista biiseistä ainakin basso osuuden ja se on jäänyt osittain uusille euroviisun jälkeisille faneille hieman vieraammaksi... :(

No sanoi kuka mitä tahansa Kalma ja lordi on esikuvani ikuisesti siitä ei pääse helpolla irti!

[color=olive:3601cc948c]Kalmageddon[/color] is here!\,,/
 
Juu, onhan tuo Lordi se Suomen kansallissankari totta tosiaan noiden Euroviisujen myötä ja olkoon, minulle sopii, vaikken muuten ko. bändistä kauheasti perusta. Musiikkia tunnen niiden muutamien hittien verran, ja sitten olen kolme keikkaa joutunut olosuhteiden pakosta katselemaan, kun Lordi on esiintynyt samoilla festareilla Stratovariuksen kanssa. Onhan se näiden lavashow ihan näkemisen arvoinen, mutta kun sen kerran on nähnyt, niin kyllä sen nähnyt on.

Tämän vuoden RMJ oli erityisen huvittava. Stratot soittivat samalla lavalla heti Lordin perään, eli eturivipaikkaa piti lähteä hakemaan jo hyvissä ajoin ennen Lordia, jottei jäisi Lordia katsomaan kansoittuneen ihmisjoukon taakse. Se maksoi sitten sen, että Lordikin piti katsoa eturivistä, mikä toki oli vannoutuneena Stratovarius-fanina kova kolaus. Keikathan saatetaan jopa televisioida, ja mitä jos joku vaikka ei tajuaisikaan, että Straton takia tässä seisotaan. Siis iik!!! Noei, hyvän läpän heittääkseni päätin sitten kuitenkin kaivaa eväät laukusta ja mutustelin siinä majoneesimetwurstileipiä Lordin keikan aikana eturivissä. Katsotaan sitten näkyykö leipätempaus, jos noita keikkoja keväällä taas tulee televisiosta. ;P
 
Miun mielestä sillä bändillä on tosi vaikuttavat showt lavalla ja musiikki on hyvää jne. MUTTA...se älytön meda/lehdistö höykkyytys meni yli. LIIAN yli! :cry:
 
nightquest sanoi:
Miun mielestä sillä bändillä on tosi vaikuttavat showt lavalla ja musiikki on hyvää jne. MUTTA...se älytön meda/lehdistö höykkyytys meni yli. LIIAN yli! :cry:
[color=red:6ffe0120e1]ANTEEKSI MAINOSTUS[/color] tuotahan harmitellaan jo sivuilla bmg-finland tai mikä olikaan ja monsterdiscohellissä.Mahtavat paikat ja mahtavia tyyppejä toiseen kalma vielä vastaili näinä päivinä... Ainoa huono asia on moderaattorit jotka ovat liian tiukkoja(anteeksi vain) mutta onhan se hyvä että foorumi pystt siistinä... mut voi bmg:ssä bongata nimimerkillä bass-of-doom ja discohellissä bassofdoom(alkukantaisempaa).

Muuten oliko kukaan heinolassa?Tai ootteko nähnyt monstermanin uuden musiikki videon?
 
Gloinin poika sanoi:
Tai ootteko nähnyt monstermanin uuden musiikki videon?
Olen, monta sataa kertaa olen sen katsonut. Mielestäni todellakin paras Lordin musiikkivideo, ohitti Blood Red Sandmanin. On se kyllä niin mahtavaa kun Amen vähän innostuu ja Ox oven takana odottelee... No välillähän tuo näyttää ihan Hard Rock Hallelujahin musiikkivideosta kopsatulta, kun tulet lyö taustalla ja samoissa asetelmissa bändi.

Ei tuolla Lordin foorumeilla mielestäni moderaattorit yhtään tiukkia ole. Ja tiedoksi, olen Lordi-fani. Ja mukava nähdä, että jotkut toisetkin ovat BMG:n foorumeilla. Minun nimimerkkiäni siellä on varmaan vaikea arvata.
 
Zervy sanoi:
Gloinin poika sanoi:
Tai ootteko nähnyt monstermanin uuden musiikki videon?
Olen, monta sataa kertaa olen sen katsonut. Mielestäni todellakin paras Lordin musiikkivideo, ohitti Blood Red Sandmanin. On se kyllä niin mahtavaa kun Amen vähän innostuu ja Ox oven takana odottelee... No välillähän tuo näyttää ihan Hard Rock Hallelujahin musiikkivideosta kopsatulta, kun tulet lyö taustalla ja samoissa asetelmissa bändi.

Ei tuolla Lordin foorumeilla mielestäni moderaattorit yhtään tiukkia ole. Ja tiedoksi, olen Lordi-fani. Ja mukava nähdä, että jotkut toisetkin ovat BMG:n foorumeilla. Minun nimimerkkiäni siellä on varmaan vaikea arvata.

jooh kyllä se paljoa muistuttaa hrh:n videoa johon en kovinkaan paljon ole kiintynyt välillä onneksi. Itse repeän kitan "ilmeelle" kun se tulee esiin ihastuttavaa se myöskin on että kitalla on uusi soitto asento...
 
En ota nyt kantaa Lordin musiikkiin, muuten kun sen sanon, että ihan kivoja biisejä löytyy esim. Bringin' back the balls to rock, Snows in hell ja sitten Hard rock hallelujah.

Mutta sen voin kyllä sanoa, että ulkonäöllisesti kitaristi Amen on mielestäni onnistunein hirviö. Naama on kuin jollain old school -zombieleffasta karanneella örmyllä... klassista!
 
Ylös