Loru Sorbusten Herrasta

:shock:

En tiedä, onko täällä tällaista juttua, mutta kokeillaan silti. Eli kirjoitelkaa kaikkea Lorusta!! Ehdottomasti yks mun suosikkikirjoista!!!
 
Joo se oli ihan hyvä :twisted: Se jakso naurattaa :wink: ainakin hetken.... 8) Mulla on se omana ja se on paljon luettu, kun kaverit haluaa kanssa lukea sen :?
 
Mielipiteeni kirjasta rajoittuu yhteen sanaan: yöks

Ostin aikoinani, kun olin kuullut ihan lupaavia juttuja ja arvelin, että olisi ihan hauskakin. En ole ollut enää pitkiin aikoihin pissikakka-huumorin ystäviä, paitsi väsymystilassa, joten kirja ei naurattanut lähes ollenkaan. Muutamassa kohdassa ehkä yksittäinen naurahdus, mutta hauskaksi parodiaksi en tässä elämässä kutsuisi. Oikeasti, tuota ei kyllä ole tehty kaikissa sielun ja ruumiin voimissa. Suuri pettymys, paikoitellen Tarinamyllyn (tms.) Snobitti-parodia ja sitten tämä toinen (en muista nimeä) ovat olleet hauskempia ja kekseliäämpiä.
 
Luin tuota pari lukua rippileirillä.... ja se oli älyttömän hauska!!! Nauroin katketakseni... :lol: Sitten menin kotiin ja yritin lukea, en kyllä paljoa nauranut, pari hymyä kirposi kyllä.... rupesin miettimään että rippileirillä olin ollut aika väsynyt ja siksi se ehkä nauratti, jotenkin tuommoiset "dildo ripuli"-vitsit ovat aika kertakäyttökamaa, ensimmäisen kerran naurat silkasta hämmästyksestä kun nimi on noin suora ja rivo... sitten se ei enää olekaan hauskaa.... Ei hirveän hyvä, mutta kannattaa lukea väsyneenä 2-3 lukua, ei välttämättä ensimmäisiä...
 
Ostin sen toissa vuonna kirjamessuilta ihan innoissani, mutta se osoittautui suureksi pettymykseksi. Olihan se alussa ihan hauska, mutta muuttu melko pian TODELLA puuduttavaksi (erittäin suuret väsymystilat ovat ehkä poikkeuksia). Taisinpa kokonaista kaksi kappaletta pienissä pätkissä siitä lukea ennen kuin heitin sen kirpparikamoihin. (paljonkohan siitä muuten voisi pyytää?)
 
Niin, Elena. se on alussa varsin hupaisa, mutta sitten kun "Rotaryn ratsastajat" tulevat (tai aiemmin) niin se alkaa hyytyä. :roll:
Mutta kyllä minua edelleenkin naurattaa; "Veijo Vihannes Vitamiinien Kuningas". :lol:
 
No joo..Kyllähän tuokin hyllystä löytyy ja olen sen jopa kerran lukenut, mutta täytyy sanoa ettei se mielestäni mikään ihmeellinen ollut. Nauroin kirjan aikana kunnolla kerran ja siihen se jäi. Mielestäni yliammuttua ja väkisin väännettyä osittain huonoakin huumoria. :(

Toivottavasti en pilannut kenenkään lukuhaaveita :D
 
Valitettavasti joudun liittymään vallitsevaan linjaan ja toteamaan opuksen melkoisen ala-arvoiseksi kokemukseksi. Muutamat kielelliset nokkeluudet ja vitsit saivat minut hyvälle tuulelle, mutta muutoin Loru petti minut pahoin. Siellähän se hyllyn nurkassa yhä lojuu, saa nähdä lämmitänkö sillä vielä saunan.
 
Mîredhel sanoi:
Pidetään joillekin kelpaamaton mielipide siitä, että kirja on rasistinen.
Viimeinen sanani.

:?
Saisiko tuohon jotain perusteluja?
Millä tavalla ja/tai mistä kohtaa kirja on mielestäsi rasistinen?
 
Mutta olihan kirjassa se yksi hauskakin kohta: Arakorni leikki kuollutta.

Se siitä kirjasta. Kai se viettää iloista elämää pahvilaatikossa vintissä.
(Vois vaikka myydä sen vielä jollekkin vähän tyhmemmälle)
 
Tämähän on suuri ihme. Muistelee vanhaa topiccia tästä opuksesta, niin joka paikka oli täynnä kehuja ja kehuja ja kehuja, meikäläinen oli melkin yksin kielteisen asenteensa kanssa. Hyvä, nyt meitä on monta.

Tosiaan en kyllä pitänyt sitten yhtään. Sain viime jouluna joululahjaksi, loppuun sain viime viikonloppuna.
Ne vitsit eivät naurattaneet missään kohtaa. Kirjan pääasenne ei todellakaan miellyttänyt. Jotain yksittäisiä hauskoja juttuja, lähinnä viimeisellä kymmenellä sivulla, mutta muuten kirja oli kyll aika..sanonko mistä.
Kannattaa kokeilla kumminkin lukea sitä ääneen porukalla kaverien kanssa. Niin se kuulostaa paljon paremmalta, kunhan ei unohda lisätä tehosteita. :D
 
Minäkin olin kuullut tästä kirjasta niin paljon hyvää, että ajattelin sen ostaa ja selailin sitä kirjakaupassa. Minulla oli kiire ja luin nopeasti sattumalta yhden tämän surkean kirjan mielestäni parhaimmista kohdista; Noutopiha-jutun.

Siinä vaiheessa ajattelin, että ihan hauskalta vaikuttaa ja ostin sen ja rupesin sitten illalla lukemaan. Kuten suurin osa täällä, minäkin totisesti petyin Loruun. Kirjassa oli pari ihan hauskaa kohtaa, mutta esimerkiksi tämä pissi-kakka-huumori oli suorastaan ällöttävää ja Mersun ja Pepsin valitukset olisi voinut jättää kirjasta pois. Ketä muka sellainen huvittaa, että Merri ja Pippin on muutettu ruikuttaviksi kaksosiksi, joista ei ole juonen kannalta mitään hyötyä? Bilbokin oli pilattu törkeällä tavalla. No, Noutopihan Sivamat oli ihan hauska, mutta ei se kirjasta mitenkään hyvää tee.

Jos minulta kysytään, niin ei olisi mikään menetys maailmalle, jos tämäkin "teos" olisi jäänyt kokonaan kirjoittamatta.
 
Tästäkin kirjasta olisi voinut EHKÄ saada edes vähän hauskemman(olisin voinut nauraa 2 kertaa) jollei huumori olisi ollut niin surkeaa ja väkisinväännettyä ja yliampuvaa kuten jo aikaisemminkin mainitsin. Edes todella pahassa humalassa nuo vitsit ei oikein jaksa naurattaa. Tai edes sellaisena päivänä jolloin naurattaa kaikki. :D No, ei voi mitään, huono toteutus. Jos kaikki olisi tehty eritavalla olisi kirja ollut parempi...?! :?
:o
 
Satuinpa ostamaan tämän kirjasen siskolleni lahjaksi siinä toivossa että saisin lukea sen itsekkin :D
Kun sitten vihdoin ja viimein sain Lorun luettavaksi, se ei ollut läheskään niin hauska kuin olin luullut :| Lukeminenkin tyssäsi kesken kun ei oikein innostanut.
Ainut kohta jolle nauroin oli Noutopihan 'Kamikaze Sipulit' ja yleensäkkin se koko Nouto-höskä..

En sitten tiedä oliko nimien tarkoitus olla hauskoja: Fritsu Ripuli, Mersu ym.. Ei sitten keksineet vielä 'parempia' :wtf:
Toista kertaa en kyllä tähän teokseen kajoa. Vaikka muistelisin jonkun sanoneen, että tämä kirja kuuluu jokaisen Tokienin ystävän kirjahyllyyn :roll:
Pih ja pyh..
 
Tästähän oli tosiaan hillitöntä hehkutusta silloin, kun kirja ilmestyi ja luulin, että se olisi oikeasti hauska. En onneksi ostanut omaksi, vaan lainasin kirjastosta. Ei naurattanut yhtään. Surkean väkisin väännettyä muka huumoria.
 
PanuKokko sanoi:
Mîredhel sanoi:
Pidetään joillekin kelpaamaton mielipide siitä, että kirja on rasistinen.
Viimeinen sanani.

:?
Saisiko tuohon jotain perusteluja?
Millä tavalla ja/tai mistä kohtaa kirja on mielestäsi rasistinen?

En ole lukenut kirjaa.
Mulla vain on kamalan vanha mielipide asiasta.
En osaa perustella millään tavalla.
Jotenkin vain tuntuu kamalalta, että
Taru murhataan tuollaiseen pilaversioon.

*katselee ympärilleen*
 
Hmmm.......

Onhan tämä Loru tullut luettua kerran läpi ja useampaan otteeseen olen sitä selaillut ja aina tietyt kohtaukset jaksavat vähintään hymyilyttää.

Totta on se, että tämä kirja hyötyy oksentavista kaneista ja krapulaisista hobiteista, jotka tavallinen amerikkalainen mieltää huvittavaksi (Hui, olenkos minä nyt rasistinen? :shock: )

Mutta mikäli kukaan teistä on lukenut kirjoittajien alkutekstejä, olette varmasti huomanneet, että Loru on kirjoitettu hetkellisestä mielijohteesta ja kirjailijat kunnioittavat suuresti prof. Tolkienin mestarillista teosta.

Mutta Lorusta voinee nauttia täysin siemauksin vain pienessä hiprakasssa.... :twisted:
 
Ylös