Louis Sacharin ja Jacqueline Wilsonin kirjat

kiki

Hobitti
[color=indigo:5b733a3ed2][/color] Hei!
Pitääkö kukaan täällä Louis Sacharin kirjoista? Tai Jacqueline Wilsonin?
Tai on joskus lukenut niitä. Minä pidän niistä.
Ajattelin tuossa kohta lukea 10 pientä neekerin poikaa tai Idän pikajuna -kirjan. Jos joku on lukenut ne niin voisiko kertoa oliko ne hyviä
:)
:nekobasu:
 
Hei kiki. Muokkasin tämän keskustelun otsikon vastaamaan paremmin sisältöä (Sachar + Wilson). Meillä on jo Agatha Christie-aiheinen keskustelu käynnissä täällä, tervetuloa mukaan. :)
 
Jaa tuota, kun molemmat nimet ovat minulle uppo-outoja, lukisin mielelläni hieman lisää heistä ja heidän kirjoistaan. Tiedä sitten, olenko ainoa tietämätön, mutta siltä varalta etten, lisää esittelyä keskustelun kohteista, kiitos!
 
Löysinpä tällaisen keskustelun Kirjastosta:

Lola Rose kirjoittanut Jacqueline Wilson

Joten pitäisikö tämä keskustelu rajata Louis Sachariin. En vieläkään tiedä mitä hän on kirjoittanut, joten en ole ollenkaan varma, kannattaako hänen kirjojaan lukea. Perusteluja!
 
Louis Sachar on kirjoittanut ainakin kaksi (ja varmaan enemmänkin, mutta nämä olen nähnyt ja lukenut suomennettuina) kirjaa, molemmat oikein veikeitä.

Paahde on helppolukuinen tarina, jossa eräs poika lähetetään syyttömänä pahispoikien rangaistusleirille, jossa oikeastaan vain kaivetaan kuoppia. Kirja kuljettaa ainakin kahta juonikuviota rinnakkain ja vaatii lukijaltaan yhdistelyä, mutta kun siihen kerran tarttuu, niin todennäköisesti tuo on muutamassa päivässä luettu. Mukava ja näppärä pikku opus.

Takapulpetin poika taas on aivan erilainen kertomukseltaan. Senkin juoni perustuu jippoon siitä, miten samat tapahtumat voivat johtaa kierteeseen ja tapahtua yhä uudestaan.

Aika paljon lasten- ja nuortenkirjallisuuttahan nämä ovat, mutta silti oikein mukavaa luettavaa vanhemmillekin, jos kevyempää tekstiä kaivataan.

kiki, mitäs sinä olet Sacharilta lukenut? :)
 
Kiki, mitäs sinä olet Sacharilta lukenut? :)


Olen lukenut: Takapulpetin pojan ja paahde -kirjat.
Paahde kirjasta on myös ilmestynyt itsenäistä jatkoa oleva
Riskitekijä. (tullut suomennetuksi joskus 2007)
Sen olen myös lukenut tuossa aika vasta.
Kannattaa muuten lukea se Riskitekijä jos pidit niistä muista kirjoista sillä voin sanoa, että Riskitekijä on paras näistä kolmesta kirjasta :grin:

Lisäys:
Riskitekijässä Theodor Jones alias Kainalo (poika joka lähetettiin rangaistusleirille syyttä) asuu Ginnyn (olikohan 8 vuotias) C.P vammaisen naapurissa. He ovat erivärisiä ja eri ikäisiä, mutta
silti he ovat hyviä ystäviä.

Röntgen (oli myös pahojen poikien leirillä) on Kainalon ystävä myös ja ehdottaa Kainalolle diiliä. Heidän olisi määrä myydä lippuja Kairan (pop-tähti) keikalle, mutta tietenkin suuremmalla hinnalla.
Kainalo pyytää tyttöä, johon on hiukan ihastunut mukaan
konserttiin ja kun tyttö ei pääsekkään niin Kainalo pyytää Ginnyä mukaan konserttiin.

Kun paljastuu, että heillä onkin väärennetyt liput niin mitä tapahtuu? Jotenkin kummasti Kainalo ja Kaira rakastuvat.
Kestääkö julkkiksen ja tavallisen duunarin suhde?

Ksu edit: yhdistin kaksi peräkkäistä viestiä. Omaa viestiä pääsee näppärästi muokkaamaan "Muokkaa" -painikkeen avulla, jos haluaa lisätä jotakin heti perään.
 
Olen lukenut Louis Sacharin kirjan Paahde. Pitemmän päälle ihan mukavaa luettavaa, vaikka minulla meni viikkokausia ennenkuin pystyin lukemaan kaiken sen kuopankaivamisen auringonpaahteessa. Itse en siedä kovin hyvin auringonvaloa, ja se oli varmaan kuvailtu kirjassa liian elävästi... Lopulta lukittauduin vessaan vesipullon kanssa, enkä päästänyt itseäni pois ennen kuin kirja oli luettu. Kunhan pääsi kuopankaivamisesta, siinä ei mennyt kuin puolisen tuntia.
Lopussakin jäi vähän yhdisteltävää, ja loppu oli kovin paljon lupaava paremmasta kirjan henkilöille. Voisin lukea uudelleenkin, kenties.

Voisiko joku kiltti konnavahti siis vaihtaa tuon keskustelun otsikon käsittelemään pelkästään Louis Sacharia?
 
Olen lukenut Louis Sacharilta seuraavat:

Paahde
Riskitekijä
Kuka ei kuulu joukkoon
Takapulpetin poika

Kaikki kirjat ovat oikein kiehtovia ja kivoja pikku välipaloja Silmarillionin päättymättömien tarinoiden välissä, ja niitä kannattaa todellakin lukea jos haluaa lukea jotain muutakin kuin Täällä pohjan tähden alla tai muunkaltaista raskasta kalustoa. Joten tässä sinulle perustelut Tik, jos niitä et vielä ole saanut. Nauti! :D
 
Olen itsekin lukenut Paahteen ja Riskitekijän, ja molemmat olivat hyviä kirjoja. Suosittelen!
 
Ylös