Mäkiluoto (ja muut linnakesaaret)

Nurn

ääni yössä
Koti on siellä, missä säännöllisesti viettää vapaa-aikaa ja varsinkin nukkuu. Armeija-aikana minulla oli kaksi kotia, viikonloppukoti Espoon keskuksessa ja arkikoti (enimmäkseen) Mäkiluodon linnakkeella. Reserviin siirtyessä vaikeinta oli meren luodolla sijaitsevan toisen kodin menetys.
Oletko käynyt MacElliotilla reserviin siirtymisen jälkeen?

Isilmírë

Kuukivi
Eipä ole tulut käytyä, kun ei Puolustusvoimien saarille pääse kuin sotilaallisten harjoitusten yhteydessä tai lintuharrastajana. Ensinmainituista ei virallisiin ole koskaan kutsu käynyt eivätkä oman koulutuksen mukaiset vapaaehtoiset harjoituksetkaan ole Mäkiluodon suunnalle sijoittuneet, ja lintujen elämän intensiivinen seuraaminen taas ei ole koskaan ollut minun juttuni.

Nurn

ääni yössä
Eipä ole tulut käytyä, kun ei Puolustusvoimien saarille pääse kuin sotilaallisten harjoitusten yhteydessä tai lintuharrastajana. Ensinmainituista ei virallisiin ole koskaan kutsu käynyt eivätkä oman koulutuksen mukaiset vapaaehtoiset harjoituksetkaan ole Mäkiluodon suunnalle sijoittuneet, ja lintujen elämän intensiivinen seuraaminen taas ei ole koskaan ollut minun juttuni.
En tiedä, oletko tietoinen, mutta "arkikotiasi" ei enää muutamaan vuoteen ole päässyt ihailemaan.

Isilmírë

Kuukivi
On se luoto siellä edelleen kaikkine maanalaisine jännyyksineen, vaikka rakennukset onkin purettu pois. En minä sitä kasarmia jää kaipaamaan, mutta itse luodolle olisi kyllä kiva joskus päästä uudelleen.

Nurn

ääni yössä
On se luoto siellä edelleen kaikkine maanalaisine jännyyksineen, vaikka rakennukset onkin purettu pois. En minä sitä kasarmia jää kaipaamaan, mutta itse luodolle olisi kyllä kiva joskus päästä uudelleen.
Taisivat Ketolan veljekset olla siihen aikaan töissä saarella?

Isilmírë

Kuukivi
Ei mitään muistikuvaa, olen kuitenkin ollut reservissä jo yli 19 vuotta. Muistan skappareista enää vain muutaman, varusmiehistä lähinnä ne, joiden kanssa olin läheisemmin tekemisissä tai joihin on tullut törmättyä palvelusajan jälkeenkin. Missä tehtävissä Ketolan veljekset olivat?

Isilmírë

Kuukivi
Olisikohan meidän meva-pursimiehemme sukunimi ollut Ketola? Ehkä oli, ehkä ei, en muista enää. Itsekin kyllä nimenomaan mevojen kanssa toimin, koska oma koulutusala on meritulenjohto ja merivalvonta, mutta en muista enää esimiehistä muuta kuin että varsinaisen mevaupseerin nimi taisi olla Pulliainen.

Nurn

ääni yössä
Taikuri Pulliainen =) tuttuja ukkoja molemmat, vaikka en linnakkeella ole ollutkaan..