Mae

Danyan

Kontulainen
Wih. Ihan uusi tuttavuus minullekin, mutta täydellisesti kyllä menetin sydämeni ko. yhtyeelle.

Eli siis Mae, kaiketi jenkkiläinen bändi. Sellaista nättiä poppirokkia, jostain biiseistä tulee hitusen mieleen Something Corporate. Tsekkaamisen arvoisia biisejä ovat We're So Far Away, The Ocean, Painless, Mistakes We Knew We Were Making..

Mitähän mä osaisin sanoa. Sellaista nätteilymusiikkia, laulajan ääni on nätti ja pehmeä, piano on paljon mukana (tähän mä itse ihastuin heti).. Tyttöjen musiikkia.

Onkohan kukaan kuullut?
 
mä törmäsin tähän tooth&nail recordsin bändiin tuossa pari vuotta sitten, olisikohan ollut keväällä tai alkuvuodesta 2003 ja tykästyin kovin. en vain koskaan saanut tuota destination: beautiful -levyä hommattua ja sittemmin ovat uudenkin levyn julkaisseet. pitäisi kai ottaa itseään niskasta kiinni ja tilata molemmat. toivoin löytäväni tuon vanhemman levyn (joka silloin oli uusin) syksyllä 2003 walesista mutta ei löytynyt. tällä hetkellä näköjään kiertävät britanniaa coheed & cambrian kanssa...

tuo destination: beautiful oli joskus streamattavana kokonaisuudessaan bändin kotisivuilla, mutta ei ole näköjään enää. olihan se siellä varmaan pari vuotta, joten enpä ihmettele, ettei ole enää. tällä hetkellä on näköjään biisejä uudelta levyltä streamattavana, kannattaa käydä kuuntelemassa.

suunniteltiin parhaan ystävämme kanssa roadtrippailua tuolle kesälle 2003 ja mae olisi ollut ehdottomasti matkamusiikkina, varsinkin kun tuossa destination beautifulilla on aika paljon sellaisia matkustamiseen liittyviä juttuja. kesämusaa ehdottomasti, kuuntelin niitä destination: beautifulin biisejä silloin kesällä 2003 tosi paljon ja liittyy kyllä ehdottomasti hyviä muistoja siihen. eli siis kivaa kesäpoppia, joku on joskus emoksi määritellyt mutta ei ole kyllä tämä bändi emoa nähnytkään... :)

bändin kotisivut muuten löytyvät täältä.
 
KRO sanoi:
joku on joskus emoksi määritellyt mutta ei ole kyllä tämä bändi emoa nähnytkään... :)

Tämä yhtäkkiä kaikkien toitottama emo. Mitä se ihan oikeasti on? Epäilen, että se on hieman enemmän kuin wristbandeja ja rekkamieslippiksiä. ;)
 
Danyan sanoi:
Tämä yhtäkkiä kaikkien toitottama emo. Mitä se ihan oikeasti on? Epäilen, että se on hieman enemmän kuin wristbandeja ja rekkamieslippiksiä. ;)

hih. itseasiassa nykyisin emoksi luokitellaan kai kaikki poppi, jonka esittäjät ovat sitä mieltä, että eivät tahdo soittaa poppia. tosin myös indiepop/rock lasketaan usein emoksi. :roll: (ei senpuoleen, itse tykkään myös indierokista ja popistakin, se vaan ei mielestäni ole emoa...)

itselleni henkilökohtaisesti emo on hardcoren alalaji eli siis lähinnä punkkia. tai melodista hardcorea, miten sen nyt tahtoo ottaa. usein itse haen emobändeistä nimenomaan niitä hardcore-vaikutteita, punk-jutut on aina plussaa ja melodisuus mielestäni kuuluu asiaan ainakin jossain määrin. ensimmäinen vähän tunnetumpi emo-tyylisuunnan bändi oli fugazi, jonka jäsenillä oli monilla tuota hardcore-taustaa aika paljonkin (esim. minor threatissa vaikuttanut ian mackaye). omia lemppariemobändejä ovat fugazin lisäksi mm. thrice ja million dead.

ja takaisin ruotuun off-topicista eli löysyn tuon mae:n destination: beautifulin streamattavan version kirjanmerkeistäni, näköjään sitä ei ole poistettu sivuilta vaikkei linkkiä enää olekaan. tuo siis on e-card (aukeaa popuppiin) ja kun kuuntelee intron lähtee sen jälkeen tuo levy automaattisesti soimaan. biisejä voi vaihtaa sieltä valikosta, aika selkeää on. e-card löytyy täältä. :)
 
ostin tänään muuten destination: beautifulin kun satuin löytämään sen jukebossista. en ole ennen siellä nähnyt. tosin ottaen huomioon, että bändin seuraavakin levy on tullut niin aika hidasta toimintaa, sanoisin. vaikka onpa tuolta tullut ostettua juuri noita edellisiä levyjä muiltakin bändeiltä. esim. niin ikään tooth&nail recordsilla oleva twothirtyeight-bändin vanhemman levyn ostin viime kesänä ja uudempi taisi tulla n. vuosi sitten. :D

onko kukaan muuten kuullut tuota twothirtyeightiä? ja pitäisikö tämä keskustelu laajentaa koskemaan kaikkia tooth&nail recordsin bändejä, mae kun tuntuu olevan aika tuntematon ihmisille..? :)
 
Ylös