Mew

Gilgaeril

Hobitti
En löytänyt aikaisempaa keskustelua tästä bändistä... Minulle melkoisen uusi tuttavuus, en oikeastaan tiedä melkein mitään koko bändistä. Muilla mitään erityisiä tietoja tai muuta semmosta? Kommentteja bändin musiikista, sanoituksista? Kaikkea Mewiin liittyvää :p
 
Mew on erittäin loistava yhtye. Tanskalaisyhtye on tehnyt tähän mennessä yhden levyn, Frengers:in. Toinen levy pitäisi jo olla tullut, mutta kait se ensi vuoden puolella vasta tulee. Toivottavasti sillälailla että tulisivat jonnekkin festareille promomielessä.. :)

En osaa tätä kategorioida, sellaista rauhallista poprockia, josta itse pidän mielettömän paljon. Parhaina biiseinä Snow Brigade, SheSpider, Am I Wry? No. sekä Comforting Sounds.

Kannattaa tutustua, itse olen nyt vuoden tätä kuunnellut, ja vieläkään en ole kyllästynyt.
 
Tutustuin Mewiin vähän aikaa sitten, latailin biisejä koneelle ja pari viikkoa sitten tilasin levyn. Todellakin loistava yhtye, välillä tulee mieleen Coldplay, välillä Radiohead ja välillä Muse, mutta tällä yhtyeellä on selvästi ihan oma juttunsa. Laulajan soundi on hieno, siitä tykkään.
Muistaakseni Mew on julkaissut yhden tai kaksi levyä/ep:tä aikaisemmin, mutta ilmeisesti se/ne oli levityksessä vain Tanskassa. Uutta materiaalia sitten odotellaan.
 
Tutustuin Mewin tässä syksyllä, ensimmäinen kappale, minkä kuulin, oli Snow Brigade, jota pidän edelleen parhaana. Jonain iltoina saatan kuunnella sitä huomaamatta muutaman tunnin putkeen.
Musiikki jollain omituisella tavalla (melko yleinen ilmaisu minulta) sopii kaikkeen, joka tilanteeseen, hetkeen, mielialaan.

Nettisivuilta löytää musiikkia, videoita ja muuta hauskaa:
http://www.mewsite.com/site_fr.html
 
Juu, kaksi ep:tä on julkaistu, jotka minulla myös ovat.
Nimeltään nuo on A triumph for man ja Half the world is watching me. Sisältävät vanhempia versioita Frengersin biiseistä, sekä myös joitain "uusia" viisuja. Ainakin 156 vanha versio on huomattavan paljon parempi kuin Frengersillä oleva.

Tuo frenger muuten tarkoittaa not quite a friend but not quite a stranger. Tuon selville ottamiseen meni muuten hetki.
 
nessa sanoi:
Tuo frenger muuten tarkoittaa not quite a friend but not quite a stranger. Tuon selville ottamiseen meni muuten hetki.
Eikös Frengersin kansilehdykässäkin lue aika isolla että "Not quite friends but not quite strangers"? ;)
 
Heko heko... :lol: Nauratti kun Firena kertoi mesessä että tnne ollaan Mewlle oikein tehty topic.

Minähän olen kuunnellut yli vuoden Frengersiä (faniksi tulin juuri sinä päivänä kun rekkasin tänne) ja hulluna vielä ollaan.
Frengers on aivan täydellinen debyytti, biisit sopivat tilanteeseen kuin tilantesees/mielialaan kuin mielialaan.
Lempibiisini ovat 156, She Spider, Comforning Sounds ja Symmentry.

Tänä jouluna saan siskolta ja kaverilta yhteiseksi lahjaksi Mewn levyn aitona, minulla kun on aina ollut poltettu veriso. Paha minä.
 
nessa sanoi:
Ainakin 156 vanha versio on huomattavan paljon parempi kuin Frengersillä oleva.
Olen samaa mieltä. Minulla on koneella tämä vanhempi 156, ja levyn saadessani petyin kyllä uudempaan versioon. Uusi versio on jotenkin hirveän laahaava ja masentava.
Ai niin, unohdin ekassa viestissä hehkuttaa biisiä Eigth flew over, one was destroyed. Juuri kukaan ei ole sitä maininnut, mutta itse pidän sitä kirkkaasti yhtenä Mewin parhaista biiseistä.
 
Mitä nyt olen vasta muutaman biisin kuullut, niin 156 iskee minuun eniten. Vai että Mew on tanskalainen. No, enpä sitäkään tiennyt. Miten pitkään Mew on tehnyt musiikkia? Pitäisi jostain metsästää nuo molemmat levyt. Kunhan vain rahaakin olis...
 
Niitä vanhempia levyjä ei tunnu mistään aitona löytyvän, eli voipi olla aika mahdotonta niitä mistään saada.

Unelmat tuli täyteen, Mew provinssissa perjantaina, mutta tietenkin minulla on töitä lauantaina, eli en Mewiä näe.

Uutta levyä odotellessa jaksaa vielä kuluttaa Frengersiä.
 
Mewhän on loistava. Provinssissa näkee sitten livenäkin :) Tuttu kertoi että tosi hyvä livebändi, ottaa yleisön haltuun.
She Spider, She Came Home For Christmas, Symmetry... Kaikki hyviä.
 
Oi en ole tähän vastannut aikaisemmin! Mew on siis vallan suloinen tuttavuus. Varsin nättiä, söpöä musiikkia, paras biisi ehdottomasti Snow Brigade.

Harmittaa kun en silloin päässyt tuonne Tavastialle Mewiä katsomaan, mutta onneksi tulevat Proveen. Tosin uskon, että Mewin kaltainen fiilistelybändi olisi omiaan just jossain klubikeikalla.. Mutta eiköhän joku hyvänhenkinen Prove-telttaki kelpaa.

Mulla ei ole tota Frengersiä, se on sillä ikuisuuslistalla. Koneelta löytyy varmaan kaikki biisit kyllä..

Ai niin ja Comforting Sounds. Oih.

http://www.mewsite.com/
 
Kyllä varsin mukava bändi joka sopii parhaiten juuri sellaiseen hassuun ja mukavan rentoon olotilaan. Olen nyt ehkä puoli vuotta kuunnellut ja voin sanoa, että tykkään erittäin paljon. Levy on vielä ostamatta, mutta eiköhän senkin aika tule jossain vaiheessa :)

Suosikkikappaleeksi nostaisin melkeinpä Danyanin mainitseman Snow Brigaden ja sen lisäksi sellaiset biisit kuin Panda, 156, I Should Have Been a Tsin-tsi.
 
Uusi levy ilmestyy vihdoinkin, syyskuun 12. päivä. Täältä voi katsoa Special-biisin musavideon, ja täältä taasen Roskilden keikasta pari biisiä, uudet Zookeeper's Boy (IHANA) ja Apocalypso sekä Frengersiltä She Came Home For Christmas.

Lokakuussa alkaa Mewin Skandinavian kiertue, saadaankohan me pojat Suomeen taas. :yay:
 
Saatiin pojat Suomeen, ja sain lipunkin nosturiin. Onko muita tulossa? Danny?

Keikan jälkeen varmasti lisää tekstiä. Tätä keikkaa on odoteltu kohta pari vuotta.
 
Hii. Tykkään, kovastikin. Luokkatoveri reilu vuosi sitten hehkutti ja tartutti intoa minuun. Sillä oli aito levy, jota siskon kanssa lainattiin pitkiksikin ajoiksi. Harmi, että se muisti aina pyytää takaisin. Koneella puolisen tusinaa biisiä, mutta levyä ei ole edes poltettuna. Ostan kun löydän.

Nättiä, minullekin tuo Musea ja Coldplayta välillä mieleen. Lempibiisejä 156(jonka kuulin kaikkein ensimmäisenä ikinä), Am I wry?No ja Snow brigade. Joku irkissä ihmetteli biisien nimiä, mutta se laitettiin tanskalaisuuden syyksi d:

Täytyy joskus käydä Tanskassa.
 
[ot] mä lähden tanskaan marraskuussa katsomaan toista (parempaa) tanskalaisbändiä Kashmiria [/ot]
 
Ylös