Mikä hahmo kuvaa MINUA parhaiten (perustelut mukaan).

Brithil

Kääpiön kokoinen, hobitin oloinen
@Jaamar pakko vielä uteliaisuudesta kysyä, mikä minussa sai sinut ajattelemaan nuorempia hobitteja? Osaatko yhtään sanoa?:D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon käyttäjä:
luonteeltani hiukan ujo, mutta ystävällinen, ja todella energinen ja puhelias kun minut oppii tuntemaan!
Harrastan myös viulunsoittoa ja teatteria.
Näistä tein tulkinnan pohjimmiltaan varsin energisestä ja vilkkaasta ihmisestä/hobitista joka tykkää olla monessa mukana. Tällaiseksi kuvittelen varsinkin Pippinin, mutta ehkä myös Merrin. Ei pelkäästään nuoruutensa takia vaan perusluonteeltaan.
Frodo taas on minusta pohjimmiltaan rauhallisempi. Sellainen joka nauttii rauhallisista pitkistä aamuista kun saa olla itsekseen ajatustensa kanssa. Hän on harkitsevainen ja enemmän pohdiskelija kuin höpöttäjä. Samissa on vähän enemmän höpöttäjän vikaa, mutta hänkin on siitä huolimatta minusta enemmän hiljaisempi ja harkitsevampi kuin vilkas pulputtaja. Sam sopii kyllä kuvaukseesi ujosta.

Ehkä parhaiten kuvaan tilannetta niin että nämä neljä hobittia menevät Vihtreään Lohikäärmeeseen ottamaan illalla parit oluet. Frodo ja Sam istuvat pöydässä syventyen keskusteluun. Ehkä samassa pöydässä on joitain muitakin kyläläisiä. Mahdollisesti nuoria jotka tahtovat kuulla heidän seikkailuistaan, mutta myös vanhempia jotka ruotivat enemmän oman kylän asioita. Kuitenkin heitä ympäröivä seurue on pienehkö ja rauhallinen. Merrin ja Pippinin taas näen ennemmin istumassa baaritiskin ääressä puhelemassa, tanssahtelemassa, kertomassa suureen ääneen seikkailuistaan ja ehkä jopa soittamaan jotakin ja iloitsemaan yhdessä. Kaikki neljä tutussa ympäristössä tuttujen naapureiden keskellä. Ja sen mukaan mitä kirjoitit itsestäsi näen sinut ennemmin tuossa Merri ja Pippinin roolissa siellä Vihreässä Lohikäärmeessä :)
 
@Jaamar okei, kiitos kun vastasit! Täytyy kyllä sanoa, että olet hiukan väärässä tulkinnoissasi (no, niinkuin sanot ei sinulla ollut kovin laajaa lähdeaineistoa:grin:), koska itse näkisin itseni enemmän tuossa Frodon tai Samin roolissa, puhelemassa pienemmässä porukassa. En ole mikään hirveä juhlija-ihminen, ja en oikein pidä huomion keskipisteenä olemisesta. Sellaisissa tilanteissa tulee vaivautunut olo, paitsi ehkä teatterissa, koska silloin olen lavalla roolissa, enkä omana itsenäni. Tämä tosin vahvistaa teoriaani siitä, että vaikutan ulospäinsuuntautuneemmalta netissä kuin oikeassa elämässä:grin:Olen näet oikeasti enemmän introvertti kuin ekstrovertti. Olen myös aikalailla tuollainen pohdiskelija, millaiseksi Frodoa kuvailit. Olen kyllä myös höpöttäjä, eli ehkä jonkinmoinen risteytys:DJoissakin harvinaisissa tilanteissa kyllä lakkaan täysin täysin välittämästä siitä, mitä ihmiset minusta ajattelevat ja muutun sellaiseksi Pippiniksi. Todennäköisesti sokerihumalassa:joy:Olen joskus tosissani miettinyt, onkohan minulla lievä ADHD, koska välillä minulla on niin paljon energiaa, etten kykene olemaan rauhallisesti paikallaan. En sitten tiedä mikä pohjimmiltani olen, mutta on hauska miettiä tälläisiä juttuja.
Ainiin, täytyy vielä muokata, että silloin kun puhun, haluan puhua jostakin joka minua oikeasti kiinnostaa, enkä tykkää puhumisesta vain puhumisen vuoksi. Eli en ole mikään small talk mestari.
 
Last edited:
Ideana topikista jossa itse pohditaan mikä hahmo on sellainen jonka piirteitä itsessään näkee, mutta käännetään idea toisinpäin :) Tarkoitus ei ole osua mahdollisimman lähelle sitä mihin hahmoon kyseinen henkilö samaistuu vaan pohtia millaisena juuri sinä hänet näet. Pysytään kuitenkin positiivisella mielellä liikenteessä kun kirjoitetaan toisesta ja muistetaan että tämä on vain leikkiä. Leikkiä jonka kautta voi olla hauska kuulla millaisen kuvan muut ovat sinusta saaneet joko netin välityksellä tai mahdollisesti jopa jos ovat sinut tavanneet :)
Sallittakoon täällä vapaus valita vain joku jonka ajattelee muistuttavan jotakin hahmoa (toki ystävällistä tagata kyseinen henkilö viestiin, jotta hänkin tietää että hänestä puhutaan ;) ) kuin myös se että voi pyytää muita tulkitsemaan sinua.

Siirsin tuohon alkuun viestit joista tämä ajatus lähti.
 
@Jaamar Tämähän on tosiaan hyvä keskusteluidea! En valitettavasti ainakaan vielä osaa sanoa, kuka hahmo sinusta tulee mieleen, mutta ehkä myöhemmin:) Olen kyllä iloinen, jos minusta tulee muille semmoisia Pippin/Merri-viboja, koska he ovat molemmat ihania hahmoja:heart:
 
Ylös