Kontu Se on hyvä paikka elää ja olla!

Mistä uusi mailiosoite?

Keskustelu huoneessa 'Pöytä', aloittanut Homppapomppa, 10.05.2018.

1. Homppapomppa

Homppapomppa Kontulainen

Hei,
    mun pitäisi hankkia uusi s-posti osoite mutta mä olen totaalisen pihalla kaikista uusista palveluista.Gmail ja Hotmail(nykyään outlook?)mulla on mutta mitä muita löytyy ja mitä suosittelette?
    Luotettava ja mielellään mainosvapaa.Ei tarvitse olla mitään hienoja ominaisuuksia kun en niistä kuitenkaan mitään ymmärrä.
    Katoin opera-mailia mutta siellä luki että palvelu on elinkaarensa päässä eikä sitä enää päivitetä.Onko operalla jokin uusi s-postisysteemi vai meinaako ne lopettaa koko palvelun?Oon ihan pihalla.

2. Laichalaf

Laichalaf ben enyd

Onpa kysymys, ei tuu itsellekään heti mieleen... Eikös kunta ainakin tarjoa asukkailleen etunimi.sukunimi@kunta.fi tyyppisen postin. Eri asia sitten haluaako sellaista käyttää.

3. Telimektar

Telimektar Fundamentalisti

Itse käytän Elisan maksullista sähköpostia, joka ainakin toimii (puhelinliittymäni on samasta konsernista, mutta palvelun voinee hankkia erillisenäkin). Ehkä muiltakin operaattoreilta vielä löytyy vastaavaa? Sitten on erilaisia pienempiä palveluntarjoajia, mutta niistä en tietenkään voi sanoa, kuinka kauan ne tulevat toimimaan. (Esimerkiksi tuollainen one.com)

4. Dracaena

Dracaena Raseena

Minä olen nähnyt noita ainoastaan kunnan työntekijöillä, en koskaan asukkailla. Voi olla, että olen sattumalta nähnyt vain sellaiset esimerkit, mutta minusta tuntuisi oudolta, että kunta tarjoaisi moista palvelua kaikille asukkaille.

5. Homppapomppa

Homppapomppa Kontulainen

Kiitoksia vastauksista.Mä latasin ton thunderbird:in sähköposti-ohjelman mutta en kyllä tajunnut siitä mitään.
    Ensinnäkin,thunderbird kertoi olevansa ilmainen s-posti mutta kun aloin luomaan tiliä se alkoi pyytää maksua osoitteesta.Sitten mulle selvisi että tämä ilmainen osa on sellainen että voin katsoa sillä vaikkapa gmail:iini tulleet postit.Että jaahas..
    Tästä on tosiaan vuosikausia kun mä olen mitään s-postitilejä avannut.

6. Homppapomppa

Homppapomppa Kontulainen

Noniin,mä löysinkin tuon yahoon ja sain sieltä helposti s-postin itselleni.Kiitoksia silti vastauksista! :)

7. Satekai

Satekai pelikisälli

Vaan löytyisikö suomalaista tai edes eurooppalaista palveluntarjoajaa niin ettei kaikki viestit kierrä jostain jenkkien ja ties minkä kautta? Mbnet siis käytössä ja se on yleisesti esim hotmailin ja muutamien muiden estolistoilla, koska joku muu tuolta palvelimelta on joskus aikoja sitten törppöillyt ja sitten ovat bannanneet vaan koko palveluntarjoajan :/ Gmailiin lähetetyt viestit menee melko suurella todennäköisyydellä kans roskapostiin. Eli joku muu s-posti olis kiva löytää.

8. Laichalaf

Laichalaf ben enyd

Jep, en minäkään erityisemmin haluaisi viestieni kulkeutuvan edes Ruotsiin asti, mikäli vastaanottaja ei asu ulkomailla. Ainakin esim. posti24.fi taitaa olla osittainen huijaus, mikä on hieman hermostuttavaa. Heidän palvelimensa on kenties Suomessa, mutta ei olisi ensimmäinen kerta kun joku siirtäisi posteja ulkomaisten ilmaispalvelimien kautta välttääkseen viestit. (välipostilaatikko)

Last edited: 12.05.2018
  9. Hirmuinen

Hirmuinen Rivikontulainen

Minkä firman nettiliittymä sulla on?
    Joidenkin operaattoreiden liittymiin joko kuuluu tai on lisämaksusta saatavissa sähköposti.
    Itselläni on Telian sähköposti (yhtenä monista).
    Sitä tosin en voi kehua.
    Käytettävyys on kökkö ja viestit eivät mene läpi mm. outlook-sähköpostiosoitteisiin.
    Viestin sisältämät linkit sähköpostiohjelma on lähettämisen yhteydessä toisinaan sotkenut.
    Mutta mainoksia ei ole, koska palvelu on maksullista.

10. Laichalaf

Laichalaf ben enyd

Nijuu, tuota voisi kysyä miten se toimii jos toimii.

Jaa somessa