Mitä keksitään 19. päivä?

Haluamme tietenkin nähdä paljon screenshotteja ja kuulla dementisoituneiden aikalaisten höpinöitä vanhoista hyvistä ajoista. Tosin järin vuorovaikutteista touhu ei vielä tuolloin tainnut olla - fanien keskinäisestä kanssakäymisestä puhumattakaan - keskustelufoorumihan taisi nähdä päivänvalon vasta syksyllä 2001... :)
 
Päästäänkö täällä siitä kellonajasta mihinkään tulokseen? Joskus iltapäivällä tai alkuillalla voisi olla hyvä, minä ehdotaan edelleen 17.00 tai 18.00 :).

Olisi 19.12 ihan kiva. Tai jos Merri tietäisi jotain Konnun tarkasta ijästä/iästä (kumpi se on)?
 
Itha sanoi:
Tai jos Merri tietäisi jotain Konnun tarkasta ijästä/iästä (kumpi se on)?

Iästä. :) Miten olisi, jos Kontu laskettaisiin "syntyneeksi" siitä hetkestä, kun ensimmäinen käyttäjä kirjautui sisään? Eli siis oletan, että Merri on itse kirjautunut omalle foorumilleen ensimmäisenä.

Minä kuitenkin unohdan autuaasti kaikki ruuhkasuunnittelut tai vanhojen hyvien aikojen muistelut, joten onnittelut nyt sitten tässä vaiheessa jo. Siistin (kaikinpuolin) foorumin ja sivuston olet Merri onnistunut luomaan. :)

*horisee vanhoista hyvistä ajoista, kun Sänkimiesseuraakin jaksettiin kuukausitolkulla ja itsekin sai kuulla olevansa hassu nyyppä*
 
Thali sanoi:
Miten olisi, jos Kontu laskettaisiin "syntyneeksi" siitä hetkestä, kun ensimmäinen käyttäjä kirjautui sisään? Eli siis oletan, että Merri on itse kirjautunut omalle foorumilleen ensimmäisenä.
Tuossa on tietenkin se ongelma, että Kontu syntyi ennen kuin mitään foorumia olikaan.
 
Ongelmallista. Jos mitään tarkempaa kellonaikaa ei keksitä, niin minä olen myös 12 yli seitsemän kannalla.
 
Oo,, mun ehdotus sai kannatusta enemmänkin :D Sanon vaan, että ennen kaikki oli parempaa siksi, että käyttäjiä oli vähemmän ja keskustelu oli ns. hedelmällisempää koska kukaan ei jäänyt kokonaan kasvottomaksi. Omaa kaipuutani menneisyyteen lisää myös se, että täältä on hävinnyt muutama hyvä ystävä, joiden kanssa en ole ollut yhteydessä enää muutamiin vuosiin :(

Muistutetaan kaikkia myös siitä, että ensimmäisenä idean Kontumiitistä esitti Danyan aloittamassaa topicissa, jonka otsikko oli Kontyryyppäjäiset ;) Varsin ironista kuitenkin, että miittien nykyinen alkoholipolitiikka on mitä on :D

No ei, hyvä paikka tämä vieläkin on, vaikkei tänne paljon koskaan tule enää kirjoiteltuakaan.

-Ville
 
Ruuhka aikaiseksi juu ja sitten annetaan Merrille iso hali samalla ja kiitetäään tästä paikasta! :)

Mieluiten mahdollisimman myöhään illalla. Tarkempaa aikaa saavat muut vatvoa. Minä pääsen koneen ääreen lähes milloin vain.
 
Äsh, kaikkea sitä suunnitellaankin... Minkään valtakunnan ruuhkiin tuskin pääsen mukaan, pääsen tänne tunkemaan aina puoliväkisin n.5 minuutiksi kerrallaan, sitten ilmestyy seuraava isoveli vaatimaan vuoroaan... Mrrh. No, yritän päästä, jos joku keksii hyvän aikataulun... :)
 
Kokeillaan tehdä ruuhka neljä kertaa, tietty!

Ensimmäinen: kello 12:00
Toinen: kello 16:00
Kolmas: kello 19:12
Neljäs: kello 22:00


Kontu oli netissä muistaakseni joskus iltapuolella. En tosin ole enää lainkaan varma. Siitä on sentään jo neljä vuotta eikä sitä silloin tullut kiinnitettyä huomiota kellonajan "tärkeyteen" :)

Ensimmäinen ulkoasu oli laimean vihreä. Jep, aika huono väri. Silloin en vielä ollut mitenkään taitava ulkoasujen kanssa. Huomattavaa parannusta tuli kyllä jo seuraavassa kuussa, kun tein jo toisen ulkoasun. Ulkoasuvaihtelu ensimmäisinä elinkuukausina oli varsin vilkasta, kuin myös oli sisällön tekeminen. Tein sellaiset viisi kuukautta putkeen tyylillä "joka päivä jotain". Sillä saikin aikaiseksi tasaiset 50 kävijää päivässä kevään ajaksi - ihan vain että oli aina jotain uutta luettavaa, vaikka tiedot saattoivatkin olla aavistuksen viimeistelemättömän oloisia (ja ovat sellaisia ehkä edelleen).
 
Voihan, en minä pääse ruuhkaan. Noh, olen henkisesti mukana juhlimassa. Samalla kun fyysinen minäni juhlii syntymäpäiviään 19. päivä. :wink:

Huu, neljä vuotias Kontu. Miten tuntuu, että siitä olisi ikuisuus, kun tänne rekisteröidyin tammikuun alussa 2001. Ei kai sitten. Mutta paljon on tältä foorumilta saanut, ei voi muuta sanoa.
 
Ehkä tästä kannattais laittaa vaikka tonne Kirjoituskilpailu 3:sen alle ilmotus? Meinaan kaikki ei välttämättä muuten huomaa tätä topikkii..
Humm.. Sunnuntai on hyvä päivä.. Yritän tulla tänne mahd. monena aikana, mut kattoo sitä sitten..
 
Tämä tulee olemaan lähes täyttä offia.

Miro sanoi:
Elhath sanoi:
Aye, mennään kaik' istumaan nuotion äärelle olutpullo kädessä ja äristään.

Kannatetaan! :lol:

Varmaan kaikkien aikojen turhin viesti..

Miro, ehkäpä juuri niin me teemme.

Tjaah, kannatan Villen ajatusta.
 
Olen nyt laittanut tuonne ylös näkyville kellonajat, jolloin ennätystä koetellaan rikkoa. Toivottavasti tästä sitten myös tulee jotakin! *haaveilee yli sadan käyttäjän yhtäaikaisesta ruuhkasta*

Miten niin toiveajattelua?
 
Merri sanoi:
Olen nyt laittanut tuonne ylös näkyville kellonajat, jolloin ennätystä koetellaan rikkoa. Toivottavasti tästä sitten myös tulee jotakin! *haaveilee yli sadan käyttäjän yhtäaikaisesta ruuhkasta*

Miten niin toiveajattelua?

Vehka ei kautta kunniansa aio pettää kontua, vaan yrittää ehtiä ainakin viimeiseen ruuhkaan... Mummollani ja vaarillani on 50-vuotishääpäivät, teen parhaani jotta pääsisin silti ruuhakilemaan. :) Kontu on sen arvoinen.
 
ansku sanoi:
Huu, neljä vuotias Kontu. Miten tuntuu, että siitä olisi ikuisuus, kun tänne rekisteröidyin tammikuun alussa 2001.

Tuskinpa kummiskaan, kun keskustelufoorumi on perustettu syksyllä 2001 :)
 
Konnussa on aina itketty sitä miten asiat oli paremmin.Sillonku Kontu oli ollut about puoli vuotta pystyssä niin itkettii kuinka paljon paremmin asiat oli kaks kuukautta sitten. Mikään ei todellakaan ole muuttunut

Mut kyllä.. Jotenkin tuntuu, että ennen oli vähän enemmän hohtoa tässä hommassa, kun koko foorumi/irc juttu oli suhteellisen uutta ja tutustu niin naurettavan nopeasti uusiin ihmisiin. Jostain netin syöveristä vois kaivaa niitä rabidfoorumin uskomattomia skeidathreadeja ja naureskella kuin surkeita juttuja lähti 15v :D


Paljon on tapahtunu ja moneen ihmiseen on tutustunut. Ja oman kontuhistorian aikana on tullut kasvettua aika paljon ja olisi varmaan moni mukava kokemus jääny koettua jos ei olisi sillon jokunen vuosi sitten rekisteröitynyt.

Nykyään on ihmiset vaihtuneet ja aina ei ihan ole mukana tässä touhussa enään. Mutta tätä paikkaa on vaikea vaan unohtaa, kun tähän on jo niin tottunut. Aina sitä löytää itsensä kirjottelemassa tänne :D

Ja en ole nähnyt missään foorumilla näin tiivistä yhteisöä. Tai siis en tiedä kuinka tiivis se nykyään on, mutta mitä se oli. Saletti missään ole niin hyvin järjestettyjä miittejä, kun Konnuss :)
 
Telep sanoi:
Tuskinpa kummiskaan, kun keskustelufoorumi on perustettu syksyllä 2001 :)

Nyy-yy-yy-yypiö! ;) Keskustelufoorumi perustettiin jo keväällä 2001, tosin kyseessä oli teknisesti surkea lauta, jossa kunnon keskustelu oli mahdotonta. Vihreä Lohikäärme se oli silti. Syksyllä tuli RapidForum -käärme, joka mahdollisti kunnon yhteisön syntymisen. Ahvenessa oli kyllä siihen mennessä syntynyt jo jonkinlaista yhteisöllisyyttä tiistain ja torstain kello kuuden chat-tapaamisten ansiosta. :D

Mutta siinä olet kyllä oikeassa, ettei tänne ihan tammikuun alussa ole voinut rekisteröityä, vaan vasta keväämmällä. Huhtikuu voisi olla hyvä arvaus. Tammikuun alussa 2001, jolloin siis minäkin tänne eksyin, täällä oli ainoastaan noita Merrin hienoja artikkeleita, jotka silloin lisääntyivätkin kovaa vauhtia. Enpä ole tainnut edes lukea niitä sen jälkeen. [22]
 
Huonomuistisuudesta on hyötyä, en edes muista "vanhoja hyviä aikoja" vaikka täällä olinkin, jopa silloin keväällä 2001 käymässä. Oli aika kuollutta.
Kävin tänään huvikseni Vihreässä, keskustelun taso oli kyllä aika huima :)

19. päivä voisin ehkä jopa päästä paikalle, muistin juuri että isällänikin on nykyään nettiyhteys.
 
Hathaldir sanoi:
Syksyllä tuli RapidForum -käärme, joka mahdollisti kunnon yhteisön syntymisen.

Siitä huolimatta pidän Käärmeen syntymäpäivänä 19.9.2001, koska aiempaa aikaa voi pitää vaikka sikiöaikana. Rapid oli ensimmäinen joka mahdollisti todellisen Käärmemäisen keskustelualueen luomisen :)

Niitä testaamiani foorumialustoja oli useita, BraveNet oli yksi niistä. Surkea kuin mikä.
 
Ylös