Musiikkikappaleiden tunnistusta (goa trance ym.)

Psychic

Hobitti
Sarjassamme mahdottomia tunnistuksia.
Olen tätä kappaletta yrittänyt löytää ja tunnistaa vuosia; tuloksetta.
Kyseessä goa trance -kappale jonka nauhoitin aikoinaan nettiradiosta sattumalta, josta tässä pätkä:

http://koti.mbnet.fi/psychic/music/unknown_goa_tune.mp3

Siitä löytyy minulta pidempi jonkun minuutin pätkä, mutta
ääni pätkii ja hyppii joten koko kappale olisi mukava löytää.
(Astral Projectionia [joka on useimmille tutuin] se ei luultavimmin ole; muita "vinkkejä" ei juuri ole.)

Todella suuri hatunnosto ja kiitos jos joku tämän tunnistaa :)

Toinen kappale jota etsin on trance-remix joko:
a) jostain Pink Floydin kappaleesta
b) klassisesta kappaleesta

Ilmeisesti hiljattain tehty, kun sitä on erinäisissä paikoissa hiljattain kuullut.
Olin kuulevinani että sen yhteydessä mainittiin Pink Floyd: Time (remix), mutta se se ei ollut.
Tässä siitä soittamani "sinnepäin" näyte (toisen soinnun näppäily on mielestäni kappaleen tunnistamisen kannalta olennaisin :):

http://koti.mbnet.fi/psychic/music/nottime.mp3

Juu, en näitä helpoiksi väittänyt :)

Ja laittakaa vaikka tähän topiciin muutkin näytteitä/kuvauksia jos etsitte jotain kappaletta.
 
Ensimmäinen kuulostaa kyllä ainakin mun korvaan niin geneeriseltä goalta [1], että en edes uskalla arvailla. Ja jälkimmäisestäkään ei noilla tiedoilla mitään ottanut onkeen (discogs.comin tietokannassa oli pink floydille merkitty yksi house remiksi ja pari smash uppia.)

Luultavammin joltain musiikkiboardilta voisi nuo löytyä helpommin, esim yllämainitun Discogs.com:n biisin tunnistus boardi voisi olla hyvä paikka kokeilla. (Kandee ensin tsekkaa vähän miten siellä näissä normaalisti toimitaan, niin et saa turhaa fleimiä.) En nyt kuolemaksenikaan kyllä jaksa muistaa, pitääkö tuonne rekisteröityä erikseen, että pääsee kirjoittamaan.

Tietty, jos ulkomaan elävien kanssa asioiminen pelottaa, niin Suomesta löytyy näitä klubimusa foorumeita useampiakin, joista varmaan löytyy tietäjiä. (Esim nyt plattari, osoitteessa www.platinum.ac)

[1] Huomautetaan vielä, että mun kokemukseni Goasta on aika pintapuolisia.
 
kaidosetä sanoi:
Ensimmäinen kuulostaa kyllä ainakin mun korvaan niin geneeriseltä goalta [1], että en edes uskalla arvailla.

Goaan harjaantumattomalle voi vaikuttaa siltä :)
Mutta kyseessä todella loistava tune ja lopun nostatus nostaa ihokarvat pystyyn.

Otin siitä kohdan jossa melodia tulee selkeästi esiin; olet kyllä oikeassa ettei tuon pätkän perusteella sitä pysty välttämättä niin paljon arvostamaan (vaikka pitäisi goasta) tai erottamaan vastaavahkoista;
pitänee kaivaa pidempi pätkä myöhemmin.

kaidosetä sanoi:
Ja jälkimmäisestäkään ei noilla tiedoilla mitään ottanut onkeen (discogs.comin tietokannassa oli pink floydille merkitty yksi house remiksi ja pari smash uppia.)

Pink Floydia on remixattu paljonkin trancena (esim. The Orb) ja olen niitä poiminut, muttei ole osunut, jos oikeilla jäljillä edes siinä olen.

Kiitos vinkeistä.
Mikseri.netistä aikoinaan kyselin, mutta pitäisi tietty pistää useampaan paikkaan.
 
:!: Ajattelin kysellä, että tietäisikö joku [color=red:734f959b32]Golden Cap[/color] -mainoksessa olevan kappaleen. Kyseessä on siis tämä eskimomainos. Olen kuullut väittämiä, että se olisi joku The Kreferson, mutta mistään ei löydy jälkeäkään kyseisestä bändistä. Mahtaisiko olla kyseessä mainosta varten tehty luritus? :!:
 
Golden Cap biisistä löytyi seuraavaa nopealla haulla:
Golden Capin uudessa mainosfilmissä soiva musiikki on sävelletty Tanskassa ainoastaan tätä mainosta varten. Kappale on nimeltään ŽNeed LoveŽ ja sen on säveltänyt Kasper Winding. Kappale tullaan myös julkaisemaan cd-levyllä lähitulevaisuudessa.
 
Ylös