Musiikkivideot

Utuwa

Hobitti
Siis, keskustelua musiikkivideoista..
Seuraatteko miten paljon esimerkiksi MTV:tä tai muita musiikkimediakanavia, kuten VH1:stä?

Minun mielestäni musiikkivideot ovat suurimmaksi osaksi aika huono juttu, koska siten kaikenmaailman isotissisetjenniferlopezit ym, pääsevät esille. Ilman ulkonäköään ja ahkeraa MTV:n musiikkivideoiden näyttöä he tuskin olisivat mitään.

Tosin kyllä musiikkivideot osaavat parhaimmassa tapauksessa olla viihdyttäviä ja esittelevät uusia bändejä, joilla oikeasti on talenttia, suurin osa valtavirtamusiikista kuitenkin muotoutuu valitettavasti MTV:n soittolistojen perusteella.

Tuntuu jotenkin oudolta, että nykyisin videoissa ulkonäkö ja paljas pinta tuntuu olevan se suosion määre.

En tiedä, kuuluisiko tämä paremminkin elokuvateatteriin, valvojat saavat siirtää, jos aiheelliseksi näkevät.
 
Minä katson aika paljon MTV:tä, tai enemmänkin selaan. En kyllä ole aivan miksi, koska en oikein edes pidä mistään valtavirtamusiikista. Mutta kyllähän musiikkivideoissa on ainakin se hyvä puoli, että ne pääsääntöisesti ovat hyvin tehtyjä ja viihdyttäviä. Vaikka musiikki ei olisikaan omaan makuun videot voivat olla hienoja.
 
Jos ei oikein ole tekemistä niin saatan selailla MTV:tä jos sattuisi joku hyvä tulemaan. Esimerkiksi tykkään katsoa kun musiikkivideoita tehdään.

Nelosen Up Northia katson usein ja vaikka se ei musiikkivideo-ohjelma olekkaan [vai onko???]niin sieltä löytyy usein hyviäkin videoita.

Olen sitä mieltä että usein jos on hyvä musiikkivideo niin katsojat kiinnittävät enemmän huomionsa videoon eikä musiikkiin. Ainakin mulla käy näin joskus ja se musiikkihan siinä se perusasia on.

Mutta ainakin minä olen löytänyt pari hyvää bändiä kun selasin MTV:tä.
 
Minua ärsyttää, kun en nää musiikkivideoita oikeastaan koskaan.
Meillä ei näy MTV/VH1, eivätkä nämä 'tavis'kanavat, Yle 1 ja 2, Maikkari tai Nelonen musiikkivideoita näytä. Tai no näyttävät, mutta ei niin paljon, jolloin monet musiikkivideot, joita haluaisin nähdä jäävät näyttämättä.
Joskus vuosia sitten meillä näkyi saksalainen musiikkitv Viva sekä Viva zwei(2). Niistä pidin todella paljon, vaikka olivatkin saksalaisia, eli juonnoista ei saanut mitään selvää, mutta hyviä videoita tuli sentäs.
 
Niinpä. Jyrkin loppumisen jälkeen musavidoita ei näe oikeastaan missään. Top 40, Levyraati, NRJ-lista, Up North, Skandinaviska Videolistan... Muita ohjelmia? Kuitenkin tämäkin on aika vähän, vaikka ohjelmia löytyy. Moon TV:kin meni konkkaan.

Jyrkissä sentään näytettiin muitakin kuin listahittejä. Ja uudet bändit eivät oikein saa videoitaan näkyviin missään. Aika kökköä. Tuskin kukaan edes halua Suomessa tehdä musavideota kun niitä ei kuitenkaan näytetä missään. Tätähän ovat muusikotkin kironneet.

Meillä ei ole kuuna päivänä näkynyt MTV saati muukaan taivaskanava. Edesmennyttä Moon TV:täkään en nähnyt kuin muutaman hetken. Musavideoita olisi kiva katsoa, ja mielellään jotain muuta kuin top 10 -kakkaa, mutta eipä mistään näy. Paitsi Levyraadin bonusraidoilla. :)

Ja ne nykyvideot... Huhhuh. Takapuoli täällä ja tissit tuolla. Ja kaikki videot samanlaista ketkutusta! Härregyyd. On se nyt ihme jos ei muulla myy kuin takamuksellaan. Jos ei osaa laulaa ja haluaa silti esitellä itseään, menköön Playboyhin. Sieltä tuntuvat kaikki nykynaislaulajat tulevan. Ainakin tämä valtavirtamusa. Yyh... Moraalitonta. Roolimallia nuorille, just näinhän se pitää tehdä. :roll:
 
Mirha sanoi:
Niinpä. Jyrkin loppumisen jälkeen musavidoita ei näe oikeastaan missään. Top 40, Levyraati, NRJ-lista, Up North, Skandinaviska Videolistan... Muita ohjelmia? Kuitenkin tämäkin on aika vähän, vaikka ohjelmia löytyy. Moon TV:kin meni konkkaan.

ja noissa (lukuunottamatta levyraatia) toistellaan vain samoja videoita...
 
Olen nähnyt telkussa yhden fantastisen videon, Gregorianin levyraadissa.Muita hyviä ei oikein tulekaan.
MTV:n tarjontaa olen joskus nähnyt, eikä se ole minun makuuni.Jokanen biisi miltei samanlainen, kuin seuraava *_*
NRJ10 en seuraile, kun tietää hyvin mitä sieltä voisi tulla.Levyraadissa taas tulee enemmän aikuisten makuun.
UpNortissa taas ihan ihmetyksiä.

TOP40 on hyvä, koska siinä tulee hyviä videoita.En sitä ole katsellut vähään aikaan, mutta katsoa aina mitä siinä voisi tulla.

Musiikkivideoita tykkään katsella, jos ne on hyviä.Nykyisin niitä ei vain näe missään... :roll: Nelosella saattaa tulla kerran kuukaudessa jokin hyvä.
 
Meil ei näy MTV:tä mut Viva näkyy ja katselen sitä yleensä päivittäin monta tuntia. Siinä oppii myös hyvin saksaa :wink:
Siel näytetään joskus hyviäkin musavideoita joten itse kappaleen kuuntelu jää vähäseks.
Vivalt kuulee myös joskus sellasii biisei jotka tulee Suomeen vasta puolen vuoden päästä listoille,esim. One-T feat. Cool-T.
Musavideo on hyvä, mut itse biisiin oon kyllästyny.
 
Kaikesta ärsyttävintä itse asiassa MTV:n systeemissä on biisien loppuunkuluttaminen, jos älytään, että joku biisi/video on hyvä, niin sitten sitä soitetaan aivan mielettömästi ja jo parin päivän päästä biisi on niin loppuunkulunut, ettei kukaan enää edes halua kuulla sitä.

Ja sitten tämä ihmisten aivopesun puolelle menevä mainostaminen; näytetään kolme ~3min. pituista videota ja sen jälkeen tulee aina noin 6min. pituinen mainoskatko.

Suomessa osataan muuten tehdä oikein hienoja musiikkivideoita, harmi vaan, ettei niitä tv:ssä päästä näkemään kovinkaan paljon, tai jos näytetään, niin nekin videot on poimittu vain ja ainoastaan radioiden soittolistojen kärkisoitosta, poikkeuksena tosin mainittakoon SubTv, joka näyttää oikein hyviä videoita, tosin aika vähän niitäkin.
 
Nykyään MTV:llä näytetään yleensä aina jotain räppäreiden (aivan tuntemattomien) videoita joissa on autoja ja (puoli)alastomia naisia...
 
MTV on huono juttu ja siellä esitettävistä videoista suurinosa (eivät ihan kaikki) ovat yleensä huonoja siksi en sitä suuremmin ole koskaan katsonut.

667sekuntia oli hyvä ohjelma niille, jotka pitävät Heavy/metal musiikista, mutta sekin loppui, mikä on omasta mielestäni sääli.

Paljon ärsyttäviä musiikkivideoita tähän maailmaan mahtuu, mutta tiedän minä parisenkymmentä suhteellisen hyvääkin. Esim. Moonsorrowin Jumalten kaupunki on loistava musiikkivideo, vaikkakaan ei mielestäni paras tuli vain mieleen, kun on suhteellisen uusi. CoB:n Every time I die oli myös hyvä sekä valtaosa Straton musiikkivideoista.

Kuitenkin nämä musiikkivdeot, joiden pääpyrkimys on vain esitellä jonkun tissejä, takamusta ym. ovat mielestäni turhia ja suoraansanottuna säälittäviä.
 
En ole ikinä ollut mitenkään erikoinen musiikkivideoiden katsoja jne. mutta nykyään varsinkin kun katsoo MTV:tä, on lähes tulkoon puolet videoista sellaisia jotka myy alastomuudella tms.

Mielestäni on aivan turhan päiväistä katsoa musiikkivideoita joissa ei ole mitään ideaa. Mieluummin jättää katsomatta.
Tosin kun nyt olen nähnyt The Crashin sen yhden videon pari kertaa niin voisin sanoa, että siinä on todellista taidetta kun sitä on luotu.
Olisikohan se biisin nimi Still alive tai jotain. En muista, mutta video on toteutettu mahtavalla koreografialla ja tanssi toimii siinä kappaleessa todella hyvin.

Mitä tulee taas yleensä, pystyisin kyllä katsomaan MTV:tä koska kaapelit on kotonani, mutta voin sanoa, että jos kerran viikossa edes kanavasurffaan sen ohi, niin hyvä on.

Luojalle kiitos, että Suomessa vielä osataan ainakin jonkin verran ajatella videoita kun niitä tehdään, eikä mennä amerikka tyyliin.
 
MTV on niin turha kanava. 80 prosenttia kaikista videoista myy seksillä, ehkä jopa enemmänkin. MTV:ltä nyt muutenkin tulee enemmälti sitä mainstream-joujoupoppia/räppiä/mitälie, joten nuo videot eivät minua oikeastaan edes häiritse. MTV:tä katson silloin kun sieltä tulee jotain awardseja, muuten en juuri ollenkaan.

Musavideoista yleensä.. Videossa ei tarvitse olla mitään erikoista ollakseen hieno. Näin Evanescencen Going Under-videon, enkä tosiaankaan osaa sanoa, mikä siinä on niin hyvää. Se vaan on niin tajuttoman hieno video, sitä ainakin minä jaksan katsoa. Samoin tämä The Crashin Still Alive, go suomalaiset! Suomestakin alkaa pikkuhiljaa tulla yhä parempia musiikkivideoita, mikä on erittäin positiivista.

Jyrki oli erinomainen ohjelma, koska siellä pääsi tuntemattomammatkin bändit esille. Kukahan valopää sen lopettamisesta on vastuussa, voisi lähettää sille jotain kutituspulveria kiitoksena idioottimaisesta päätöksestä. Onhan joo noita nytkin muutama, joku Top 40 ja Levyraati, mutta eihän niitä edes mainosteta mitenkään, miten voisi muka muistaa, että milloin ja monelta ne telkkarista tulevat? Jyrkiä mainostettiin hyvin, tuskin kellekään jäi epäselväksi, mikä ohjelma on kyseessä.
 
Valitettavasti sellaiset bändit joiden musiikista pidän eivät näytä vääntävän yhtä paljon musiikkivideoita kuin ne joita inhoan. Ainakaan niitä ei näytetä yhtä paljon. Tämän takia MTV:n katselu jää vähemmälle, huonoa musiikkia ja isotissisiä naisia vähissä vaatteissa :wtf: ... Ei kiitos.
Joskus saatan katsella ihan vain tanssiharrastuksen takia, joistain videoista saa uusia ideoita ja saa napattua muutamia liikkeitäkin, useimmiten se "tanssi" kuitenkin on vain pyrstön heilutusta, joten siinäkin suhteessa pettyy aika pahasti.
MTV on kaiken älyllisyyden musta aukko.
 
Minä kuuntelen enimmäkseen MTV:tä ja jos tulee hyvä piisi niin katon videon. Musiikin kuuntelu TV:stä ja radiosta on kyllä jäänyt hieman taka-alalle mutta eipä tuo haittaa!
Tykkää erinlaisita musiikkivideoista; synkistä enimmäkseen. Valitettavasti kovinkaan paljon hyviä ns. "heavy" musavideoita ei ole. Yh.
Itse tykkää kans miettiä ja suunnitella musiikkivideoita. Tähän menessä Ultra Bran 'Ken Saro Wiwa' ja 'Suosi Ulkomaalaista' on saanu valmiin videon. :D Ja muita on jo alulla!
 
En seuraa MTV:tä, enkä oikeastaan TV:tä muutenkaan (enkä radiota), koska 97% musiikkivideo/musiikki/ohjelma -tarjonnasta on huonoa. Musiikkivideoita tulee latailtua netistä.
Tähän väliin tungen Mun mielestä parhaat videot TOP4-listan:

1. Nick Cave & TBS - The Weeping Song
- Maailman paras video. Loistava biisi ja videossa on halvoista lavasteistaan huolimatta mahtava tunnelma. Kannattaa katsoa, jos eteen sattuu.

2. Judas Priest - Breaking The Law
- Hauska video. Silti kova.

3. Metallica - One
- Tiukka meininki. Soittovideot toimii lähes aina, tätä on tosin vielä höystetty joillain leffanpätkillä.

4. Immortal - Blaskhyrk
- Tiukka ja samalla myös hauska video. Heput soittaa heviä vuorilla.

Käärmeessä edelleen kiroilukielto. Danyan
 
Todellakin, ihmetyttää, että miten sitten MTV:ltä löydetyt täysin onnettomat biisintekeleet pääsevät vieläpä esim. NRJ:n radiosoittoon??

Kuten jo alussa mainitsinkin, ovat suomalaiset musiikkiviedeot varsin mainioita, tuo Crashin Still alive on todella hieno video, ja mukavan pirteä biisikin. Pidän myös aika paljon miltei kaikista Tuukka Temosen ohjaamista videoista, mm. Apulannan Piiskaa, joka muutti elämäni suunnan ratkaisevasti.
 
MTV:ltä tulee niin luokattoman huonoa musiikkia (IMHO) ettei sitä yksikertaisesti pysty katsomaan. Ainoat kohtalaiset biisit tulevat Superock -ohjelmassa (en kylläkään edes tiedä tuleeko ohjelmaa enää, en ole muutamaan kuukauteen katsonut). Kysehän on siitä, että mikä musiikki myy, ja minkä musiikin halutaan myyvän. Levy-yhtiöt määräävät, mitä ihmiset haluavat katsoa. Ja tämä on ikävä kyllä juuri sitä aivotonta, kevyttä ja sielutonta r&b:tä, dancea, discoa, hippiä ja hoppia, toooosi muodikasta britti/skandinavia-alternativea ynnä muuta tuubaa. Joskus harvoin on saatu tehtyä huonoihin tai keskinkertaisiinkin biiseihin hienot videot, mutta vain harvoin.

Suomi menetti todella paljon, kun MoonTV joutui lopettamaan. Olen erittäin pahoillani moisesta. Suorastaan vihainen.
 
Nykyään ei tule juuri nähtyä videoita kuin Levyraadissa.
Neloselta satunnaisesti tyyliin kerran viikossa.

Pidän visuaalisista videoista joissa on jokin hyvä idea.
Esim. psykedeelistä tai muuten poikkeavaa meininkiä.
Eli bändin ei tarvitse olla aina videossa
esillä ja soittaa niitä soittimiaan.

Tässä omia suosikkeja näkemistäni musiikkivideoista
(eli itse videon ollessa pääasia):

UNKLE: Rabbit In Your Headlights (albumilta: Psyence Fiction)
- Mies jää toistuvasti autojen alle ja jatkaa aina matkaa
lumisessa autotunnelissa. Hämmentävää.

Chemical Brothers: Star Guitar (albumilta: Come With Us)
- Maisemat ja rakennukset vaihtuvat junasta katsottuna
musiikkiraitojen tahtiin, eli esim. taloja
ilmestyy ruutuun bassorummun tahtiin.

Captain Hollywood: Find Another Way
- En itseasiassa ole nähnyt tästä kuin 5 sekunnin pätkän aikoinaan, mutta (myös oldschool) tietokoneanimaation ystävänä olen aina halunnut nähdä tämän kokonaan.
Vaikutti hienolta.
Jos jollain on MPEG:inä tai vastaavana tai tietää mistä voisi löytää niin osoitetta kiitos :)

Avaruus-/psykevideot, kuten esim. Astral Projection.

Ja ainakin kaikissa näkemissäni Björkin videoissa on
takuuvarmasti aina jotain omituista.
Olen tosin jokseenkin kyllästynyt kyseisen laulajan laulutyyliin.
Varmaan myös 'Dancer in the Dark':in syytä,
vaikka hyvä elokuva jossain määrin onkin
(loppua kohden ei kylläkään, mutta menee jo off-topic).

Ja Levyraadin bonusraitana taannoin tullut synkähkö
mustavalkoinen video jäi mieleen jossa kamera heiluu
ja mies höpisee tuimaan sävyyn sopivien taukojen
säestämänä. Ilmeisesti tämä:
Tom Waits: God's away on business
 
Nyt kun muuten ajattelen tarkemmin tulee mieleen yksi musavideo josta pidän, muistaakseni The Crashin joku video, en muista biisin nimeä. Kuitenkin se video, jossa tyypin alkavat tanssia poliisiasemalla jne... Se oli minusta melko hauska, tosin koko biisi saa minut aina hermostuneeksi. :roll:
 
Ylös