nimistä anagrammeja

Söin tänään varsin epämääräistä ruokaa, minkä seurauksena olen ajatellut hyvin paljon mAhaani. Niin paljon, että tajusin sen olevan Ahman anagrammi. Joskus kauan sitten lukiossa minulla oli suorastaan vihko, johon vääntelin sanoja, mutta harrastus sitten unohtui. Ilmeisesti se nostaa kuitenkin päätään suotuisan tilanteen tullen.
 
Nyt pitää ehdottomasti mainita:
Tom Lomen Valedro= Ma olen Voldemort
eli
Tom Marvolo Riddle= I am lord Voldemort
On mahtanut Rowlingilla ollut hauskaa tuota väsätessä! Varmaan juuri siksi tuo Marvolo on niin outo nimi, kuten on kirjoissakin mainittu. Siis olettaen, että ensin keksittii lordi Voldemort ja siitä sitten alettiin keksiä nimeä.

Taisin nyt itseasiassa keksiä tuon Caladrien nimen, mutta taidan ennemmin lähettää yksäriä. En minä ainakaan haluaisi etu- ja sukunimeäni tähän, ainakaan jos en sitä itse siihen kirjoita.
 
huja vatkaa selkokielisempi anagrammi Caladrien nimestä olisi kenties hajakuvat. Anagrammeja pötköttäen saa pseudomerkityksellisen "lauseen": Hajakuvat jahka tavu vatkaa, juh. :p

Noista kirjaimista muuten muodostuu melkoisen vähän naisen etunimiä, en ole siten keksinyt vielä kuin yhden vaihtoehdon Caladrien oikeaksi nimeksi - olettaen että se on suomenkielinen.

Suosikkini Haltiamielen anagrammeista on naispuolinen alter-egoni Emilia Lahti. Eräät saivat viime jouluna Emilian signeeraamia joulutervehdyksiä postitse. Muutamat ilmoittivat joutuneensa hetken kummastelemaan.
 
Jaamar on oikeassa tuossa, että nimianagrammeista saa oivallisia nimiä Larppiin :)

Henanehan on oikeastaan nimestäni anagrammi: Henane = Hennae tosin tuo ylimääräinen e -pois, niin olisi ihan oma nimi. En ole aikaisemmin tehnyt mitään nimianagrammeja, mutta nyt oli pakko kokeilla muutamat nimet :D
 
Tuli mieleeni, ettei Dracaenasta varmaan muuta saisi, kuin joku Dr. Acaena. Siis joku tohtori :wink:

Jos joku keksii paremman, paas kertoen.
 
Dracaenasta saa väännettyä ainakin nimen Aean´Darc, melkein kuin Jean´Darc. Muita vaihtoehtoja olisivat muun muassa Dean Raca, Dear Cana, Dana Care,An Arcade, A.A.Dancer.... [22]
 
Pisin anagrammi minkä mie tiiän on varmasti "Emmi osta kaunis nenä. Nyyrikki Ryynänen sinua katsoimme!"

Ja ei passaa unohtaa meidän ihanaa opettajaa, josta Dracaena väänsi anagrammin "kakka ja kuola!" Aika hyvä miun mielestäin...

Minun nimestä on kauhian vaikia saaha minkään näköstä hyvää anagrammia, vaikka sitäkin on yritetty!
 
Haelvae sanoi:
Pisin anagrammi minkä mie tiiän on varmasti "Emmi osta kaunis nenä. Nyyrikki Ryynänen sinua katsoimme!"

Tämä on siis palindromi eikä anagrammi.

Omasta nimestäni (etunimi+sukunimi) saa paljon hauskoja anagrammeja, nimi kun on kauhean pitkä. Pagba taisi aikaisemmin mainita sen morelilaisen, joka osaa tosi hyvin anagrammeja tehdä. Oma karmea naalini on yksi anagrammi minun nimestäni, raaka limainen Mao toinen... :roll:
 
Ylös