Ongelma pelin kanssa (TLJ ja muutkin)

Ceassa

Hobitti
Kyseessä peli nimeltään The Longest Journey, joka on nyt temppuillut jo pitkään enkä ole itse keksinyt ongelmaan ratkaisua, joten kysäisenpä nyt täältä josko joku osaisi avittaa.

Näin, siis, peli lähtee käyntiin aivan normaalisti, avaten alkuvalikon. Kun yritän jatkaa peliä ja avata tallennustani, jossa olen menossa toisella cd:llä (pelissä siis 4 eri levyä), peli pyytää asettamaan kakkoscd:n sisään. Teen niin, ja sitten alkaa puskemaan kamalasti virheilmoituksia, jossa herjataan lähinnä väärästä levystä, pyytää käsittääkseni asettamaan ykköscd:n takaisin asemaan, ja jos niin teen, ohjelma ilmoittaa suorittaneensa laittoman toiminnon ja se suljetaan.

Ketuttaa. Ensimmäisen levyn tallennusten avaamisten kanssa ei ollut mitään häikkää, mutta nyt kun yritän jatkaa tuota toisella levyllä olevaa peliä, TLJ ei suostu tekemään yhteistyötä sitten millään. Kiitoksia jo rutkasti etukäteen jos joku osaa auttaa, olisi mukava päästä jatkamaan tätä erinomaista peliä.

//Ohoh, jaa. Samaan syssyyn huomasin tuon kokeiluni jälkeen, kun yritin vielä kerran saada peliä pyörimään, netissä joidenkin sivustojen tekstien muuttuneen ainakin puolta pienemmäksi kuin normaalisti. Tuollaista kärpäsenkikkaran kokoista tekstiä, josta ei saa mitään selvää. Tämä ei taida enää olla ihan normaalia? o.O
 
Hmm.. En nyt ihan kaikkea ymmärtänyt. Eli siis onko joka levyllä oma tallennusjuttunsa tms?

Tai oletko kenties kokeillut toimiiko se kakkos cd ylipäätänsä muuten?

On olemassa mahdollisuus, että tallennuksessa on käynyt virhe, ja näin ongelmaa ei välttämättä voi korjata vaan se ongelma on ja tulee olemaan siinä tallennustiedostossa. En yhtään ihmettelisi tätä mahdollisuutta, kyseessä taitaa kuitenkin olla Windowsin peli.
 
Yritän siis vain jatkaa peliä, jossa olen menossa toisella ceedeellä, ei siinä käsittääkseni jokaisella levyllä mitään omaa tallennusjuttua ole. Valitsen tallennuksen jonka olen aiemmin toisella cd:llä tehnyt (jolloin toimi vielä aivan moitteetta), ja ohjelma pyytää pistämään sisään kakkoslevyn, jonka tehtyäni tuo herjaus sitten alkaa.

Ja Windowsin peli tosiaan. Jos tallennuksessa on virhe, auttaako muu kuin pelin aloittaminen alusta (joka olisi erittäin harmittavaa, ja rasittavaa)?
 
Se voi kuule olla, että ei auta mikään muu kuin aloittaa peli alusta. Tai sitten kokeilla jatkaa jostain aikaisemmasta tallennuksesta jos olet sellaisia tehnyt.

Mutta kannattaa odottaa toki sen verran, että joku muu ehkä viisaampi vastaa vielä tähän topikkiin. Minä en ole 100% varma tuosta asiasta koska aiak vähän itse pelailen, mutta ainakin se kovasti vaikuttaisi tallennusvirheeltä.
 
Itse yrittäisin ladata netistä kyseisen pelin 2. CDn tai lainata sen kaverilta ja kokeilla onko itse levyssä jotain vikaa. Jos ei toimi niin luultavasti pistäisin talletuksen talteen ja asentaisin pelin uudelleen. Jos peli valittaa vielä samaa niin talletuksessa on häikkää mutta jos peli ei toimi vieläkään vaikka aloittaisi uuden pelin kehottaisin putsaamaan rekisterin jos sinne on ilmestynyt jonkinlainen virhe. Viimeisin vaihtoehto onkin sitten format c:
 
Tosin jos päivitelee peliä kannattaa muistaa etteivät vanhat tallennukset lähes poikkeuksetta toimi enää päivitetyssä versiossa.
 
Itse olen pelaillut joskus muinoin kyseistä peliä ja minulla oli sama ongelma (ainakin lähes). Aina kun peli eteni toiselle cd:lle (en muista miltä mille) niin tuli kaiken maan virhettä sinisellä taustalla. Muistaakseni valitti likaisesta levystä. Kumminkin levyn puhdistaminen tislatulla vedellä auttoi aina. Vaikka cd:llä ei ainakaan omien silmien mukaan ollut mitään likaa tai naarmuja.
 
Oletteko saaneet Settlers III: sta toimimaan XP:ssä? Entä tiedättekö, toimiiko Settlers IV XP:ssä?
 
Ainakin Settlers IV Gold Edition toimii XP:ssä. Tosin se ei ole kaikkein vakaimpia pelejä, valitettavasti. Settlers II on vaikea saada toimimaan jo ihan 9X:ssä (mielestäni paras Settlers-sarjan peli), joten sen toimivuudesta ei ole toivoakaan.
 
Itse asiassa Google kertoo tästäkin asiasta, kun vain osaa etsiä.

http://spacetarget.com/games/pc_settlers_3.shtml

En tosin tiedä, että toimiiko tuo vai ei
 
Juu, huomasin sen kyllä, II:ta olen itsekin paljon pelannut joskus aikoinaan. :)
 
Uudisraivaajat kakkonen on ykkönen. Kolmosta olen myös pelaillut, ei hullumpi sekään. Nelosesta en tykännyt.
 
Ehkei tyhmän pitäisi puuttua tähän, mutta mutta.. :oops: Auttaisiko esimerkiksi jonkun no-cd -crackin lataaminen netistä?
 
Ceassalle vähän myöhäinen tietoisku: paina pari kertaa Ctrl ja plus-näppäimiä, niin fontti kasvaa. Jos kasvaa liikaa, niin sitten miinusta.

No-cd crackit ovat vähän niin ja näin. Voi auttaa tai sitten ei. Voihan sitä aina kokeilla. Valitettavasti ne vain löytää yleensä varsin epämääräisiltä sivuilta, joten saa tosissaan miettiä tuleeko koneelle mahdollisesti sitten muutakin kuin pitäisi. Joten virustutka kannattaa pitää päällä. Ja käyttää muuta selainta kuin IE:tä.

En tarkemmin peliä kuitenkaan tunne, joten on vaikea sikäli auttaa. Itse varmaan saattaisi ongelman ratkaistakin, jos peli kiinnostaisi tarpeeksi.
 
Testasin ja totesin, että tuosta sivulta kolmas kohta "Settlers 3 WinXP v1.60 [ENGLISH] No-CD/Fixed EXE" toimii. Eli sain Settlers III:n toimimaan myös XP:llä.
 
Niistä cräkeistä et hyvä saitti on www.megagames.com. Löytyy melko mukavasti. Ottaa vaan Game Fixes ja PC Games. Tai voihan sitä ehtiä jollain DC:llä. Sillä löytyy ihan 100% varmasti kun vaan menee hubeihin joissa paljon porukkaa.
 
Ylös