Räp/Hiphop

Gilgaeril

Hobitti
En huomannut yhtään topicia tästä musatyylistä, joten...
Kuunteletko räppiä? Merkitseekö hiphop sinulle muutakin kuin vain musiikkia? Mitä ajattelet itse kulttuurista?
Onko väliä millä kielellä räbäytetään?


Itse kuuntelen hiphoppia. Asiasta minut sai innostumaan Run DMC, ostin joskus penskana kokoelmalevyn missä oli Run DMC:n kappale, ja tykkäsin siitä. Mutta vasta epeli nimeltä Eminem sai mut kuuntelemaan räppiä ihan tunteella. Suomalaisista innoittajista mainittakoon Avain.
En oikeastaan osaa sanoa mikä mua räpissä niin kauheasti viehättää. Ehkä se että kappaleissa on sanomaa, ne ovat rytmikkäitä ja tykkään riimittelystä :D
Mulle ei ole väliä millä kielellä räpätään, tänään kuulin tv:stä saamenkielistä räppiä, ja se oli hienoo.

En ole mitenkään perehtynyt hiphopkulttuuriin, ei mitään tietoo mikä on Eastside/Westdside :roll:
Tiedän vain hopin 4 elementtiä... En oo mitenkään omistautunut hoppikulttuurille, mut tykkään sen ideologiasta, kaikki hyväksytään ym.
Kappaleisiin kuuluu uhoaminen, ja joissain biiseissä sitä on liikaakin :( , mutta uhous kuuluu kuitenkin asiaan.

Parasta räppiä musta tekee mm. Eminem, Avain, De la soul, ReDrama, Flegmaatikot, Fintelligens (vanhempi tuotanto), Skandaali ja varsinkin Rockin' Da North!

Ja tykkään lökäreistä :wink: Ideologissa ei ole mitenkään määrätty että truehopparin pitäisi pukeutumisella näyttää kuuluvansa hoppikulttuuriin. Hoppari voi pukeutua vaikka pillipöksyihin :D

Siinä mun tilitykset. :roll:
 
Haa, ät läästjoku nero laittaa aiheen kunnon musasta! Itse olen hopparisieluun ja vereen, kaikki hopin 5 elementtiä on tullut tutuiksi. Ja se viides ja vähemmän tunnettu on beat-boxaus, kaverit kutsuukin mua biitti-bokseriksi... :lol: Kunnolla innostuin räpistä, kun kaveri "pakotti" mua kuuntelemaan OPN:n Suomi hip-hop kolmosta, uppos samantien. Mutta nyt pitää pienten olla jo nukkumassa, jatkan keskustelua sitten kun taas jatkan...

Muoks: Tai kun tarkemmin ajattelee, ei batboxausta voi lukea "viidenneksi elementiksi", sillä tuskin kukaan ottaan elämän tyylikseen puuduttaa poskiaan hauskoilla äänillä...
 
Kiva kun joku valistaa...En tienny et on viideski elementti :roll: Biitti-bokseri :D
Jatka kun jatkat.
Olen mukana :wink:
 
Minä myös mukana! :)
*huoh* mistä sitä alottais. Rap kolahtaa mulle ja kovaa, en kyllä muista että mistä sen on ikinä lähtenytkään, luultavasti olen ihaillut serkkujeni levyhyllyjä jotka täyttyivät rapista, kun asuivat amerikassa. :p Todellakin Eminem sai mut sitte vedettyä kokonaan tähän maailmaan, tuskin kukaan tulee saamaan poiskaan! muistan kyllä hämärästi Run DMC:n josta pidin, mutta kaverini eivät, enkä minä sitten uskaltanut vielä silloin myöntää pitäväni siitä. Mun mielestä kielellä ei oo väliä, mutta omasta levyhyllystä löytyy silti enemmän suomen kielistä rappia, koska se mun korvaan kuulostaa vaan kivemmalta. :D

Täytyy sanoo noista Eastside/Westside pelleilyistä, että eiköhän ne kumpikin oo ihan yhtähyviä.

Tosta pukeutumisesta, että tuskin kovin moni päällepäin uskoisi minun olevan näinkin "kova" hoppari, eli ei ne vaatteet mutta ne aatteet. :)
 
Niin mullakin kyllä löytyy enemmän noita suomenkielisiä hoppilevyjä hyllystä...
Pitäisi alkaa säästämään rahaa Rockin' Da Northin uutta Star Warz levyä varten. Ilmestyy 5.9. Oottelen ihan innolla sitä :mrgreen:
Mites te? Kolahtaako RDN?
 
En varsinaisesti räpistä, mutta.......

.....Mutta toi beatbox juttu on aika hauska. Don Jonssonin keikalla mä oikeesti luulin, että ne soittaa siella soittimilla mutta siel se yksi vaan "soitti suutaan". Oli tosi hienon kuulosta :)
 
Jep, kyllä minä räppiä kuuntelen. Tosin vain kuuntelen, ja en tiedä mitään mistään elementeistä ja muista. Tai minua ei oikein kiinnostakkaan erityisesti.
Mielelläni kuuntelisin sitä aitoa ja alkuperäistä, mutta kun ei sitä oikeastaan saa mistään.
Saksaksi, ranskaksi, enkuksi ja suomeksi olen kuullut räppiä. Tietysti nuot kaksi viimeistä ovat mielestäni parhaimmat, koska niistä nyt ymmärtää jotain. Mutta kaksi muutakin ovat aivan kivan kuuloisia. Ja niin, saameksikkin olen kyllä kuullut. aivan kiva. Kun ymmärrän vain muutaman sanasen.
Muuten oikeastaan kaiki alkaa mennä pullamössän puolelle. Alkuperäiset ovat parhaat. En oikeastaan käsitä tuommoista kauheaa uhoamista, mutta niin kai se kuulu tähän. Mutta oikeastaan tuota aitoa ei mistään saa.
 
Ulkomaan kielinen räppi on mun mielestä surkeaa, kun taas HipHop on usein huvaa. Suomi hiphopista tykkään paljon, mutta nykyään kaikki uudet tulokaat tahtoo olla toistensa kopioita; viimeseen asti hiotut biitit ja hirveää uhoa, kuinka ite ollaan parhaita ja vedetään muita läskiin samalla kun naidaan kymmentä naista. Sitten haastatteluissa kerrotaan kuinka HipHop on koko elämä ja joku Pikku Geekin on selittämässä kuinka HipHop on niin paljon muutakin kuin pelkkää musaa. Vaikka suomihoppia kuunteliskin niinkuin minä tai jopa tekisi sitä, niin ei sen silti tartte sitoa koko elämää ja vaikuttaa kaikkeen mitä tekee, voi sitä kuunella vaikkei lätsän alla oiskaan huivia.
 
Super_Pippin sanoi:
kaikki uudet tulokaat tahtoo olla toistensa kopioita; viimeseen asti hiotut biitit ja hirveää uhoa, kuinka ite ollaan parhaita ja vedetään muita läskiin samalla kun naidaan kymmentä naista.

Niinpä. Varsinkin tuo liika uhoaminen ärsyttää välillä, mutta kuuntelen silti... Muhunkaan ei oikein Pikku G vetoa hirveesti, en tykkää sen Perhelauluista, vaikka olenkin Geen ikäluokkaa... Jotenkin kuulostaa ällöltä :wtf: Kyllä Pikku G:llä on muutama hyvä kappale josta pidän, mutta.. no joo.
 
Täytyy sanoa että mistäpä muualta suomalaiset räppärit ois oppineet ton turhan päiväsen uhoamisen, ku ameriikasta. Siellä kaikilla on kaikki isompaa ja parempaa kuin muilla, ainakin kaikkien ego liitelee taivaissa.

Mulla löytyy hyllystä vaan yks RDN:n levy, toi RDN Allstars, ihan hyvältähän se kuulostaa. :)
Pitää muuten sanoa, että aito levy jonka olen viimeksi ostanut, on Eminemin The Eminem Show.
Nii-in, se ilmestyi vuosi sitten kesällä. Tuo tarkoittaa sitä että mulla on kaikki levyt sitten ihan omatekemiä. :p
 
Mä taas en edes omista melkein mitään levyjä, kun ei oo rahaa ostaa, eikä mahdollisuutta polttaa :( Omistan kuitenkin Suomihiphoppia-kokoelman ja Eminemin The Eminem Show'n. Kavereilta lainaan usein levyjä, ja palautan vasta kun ne tulee uhkailemaan kirveen kanssa :lol: Ootan niin innolla että uus RDN läpyskä ilmestyy!
 
Minä kuuntelen hiphoppia, ja tykkään siitä..mulla ei oo kauheesti frendei jotka diggailis, mutta onhan se kivaa yksinkin fanittaa..tykkään pikku-g:stä ja muusta suomi hiphopista..
Ulkomaalaisia räppäreitä ovat mm. Eminem ja 50 cent..
:mrgreen:
 
Mä vihaan räppiä. Ma vaan vihaan sitä. En vaan voi tykätä siitä, koska se MUN mielestä kuulostaa jotenkin siltä, että "ollaan niin mahtavia, ollaan niin kovia, ollaan niin cooleja" ja niin edes päin. Räppäreistä ainoan poikkeuksen tekevät Avain ja Raptori, joita suorastaan jumaloin. Avain siksi, että siinä on mukana se vahva poliittinen mielipide. Noh, Raptoria ei voi oikeen räpiksi kutsua, koska siinä on paljon lauluosuuksia ja oikeastaan koko homma on silkkaa pelleilyä.
Mutta muuten jos radiosta tulee räppiä, niin kyllä mieluummin suljen radion, ja koska nykyään radiosta tulee lähinnä räppiä, en kuuntele radiota ollenkaan!
Mutta tykätköön räpistä ne jotka tykkää. Mutta mä vihaan räppiä ja se on mun mielipide.
Räppäreistä sanoisin ainakin Eminemistä, (jota inhoan) että MUN mielestä Eminem on pikkupoika jolla on tosi suuri suu.... :roll:
 
Avain on parhaita suomalaisia räppäreitä. Raptori on ...eh?...

Ootteko muuten kuullu Trilogian Tämmöst tänään-biisin?
 
Avain on the best! :D

Enpä oo kuullu sitä Trilogian biisii, vaikka muita oonki. Onks se hyvä? En nyt satu muistaan mutta eiks Trilogialla oo joku biisi siinä Suomi hiphoppia-levyllä? Mulla sattuu oleen se, mutten muista että mitä siinä on... :roll:
Muuten Urbaanilegenda on tehnyt liian karun suomenkielisen biisin 50centin in da clubista! :D
 
En pahemmin kuuntele. Yleistän, mutta liian suuri osa räpistä on juuri tuollaista uhoa. Ainoa mitä tykkään suomalaisista oikeasti kuunnella, on Ritarikunta. Sitä vaan kuuntelee, letkeää musiikkia.

Tuosta Pikku G:stä. Siitä on nyt noussut hirmuinen haloo. Miksei kukaan valita jostain Ezkimosta tjsp, ainoa ero niillä on ikä. Itse en Pikku G:tä kuuntele mutta sen verran on puolustettava, että se ei ole sen huonompi (ei kyllä parempikaan) kuin nuo suomiräppärit yleensä. Samanlaistahan se on lähes kaikki. IMHO.
 
Ylös