Rismalahden pikkujoulun yhteisruokailu

Saini

Hobitti
Herkkuruokaa tarjoo kunnon väki, eikö niin?

Eli yhteisruokailusta kiinnostuneet voisivat ilmoittautua tänne. Olin ajatellut että voitaiisiin tehdä ohrattoa (ikään kuin risottoa mut ohrasta), sekä ehkä jotain jälkiruokaa. Ruoka tulisi olemaan ainakin kasvissellaista, jos on jotain muita rajoitteita ruokailijoilla niin kertokaa ihmeessä.

Ehdotuksia otetaan vastaan.
 
Yhdistys tarjonnee jäsenilleen pipareita, mutta miten ois jälkiruuaksi joulutorttuja? (en ole asiaa tutkinut, mutta varmaan pakastetorttutaikinaa saa kokomaidottomanakin?)

Osallistun innolla, ei tarvitse sitten kantaa niin paljon muita ruokia itse mukana.
 
Yhdistys tarjoaa jäsenille piparit ja glögit ja ei -jäsenille pientä korvausta vastaan.
 
Se että yhdistys tarjoile pipareita, ei estä meitä tekemästä jälkiruokaa. Tortut vois olla jee, toinen mitä ajattelin olisi jouluisan kakun tekeminen, tai sit jonkin hedelmäkiisselin. Rouskutelkoot yhdistysläiset pipareitaan ;)
 
Niin ja pipareita leipomaanhan löytyy varmaan myös vapaaaehtoisia? Eikös viime vuonnakin yhdistys hankkinut taikinat ja yhdessä leivottiin.
 
Kyllä varmaan löytyy viimeistään paikan päältä vapaaehtoispiparileipureita, mut tässä topikissa mielestäni etsitään ihmisiä jotka haluaisivat osallistua yhteiseen ruokaan, eli yhten tai kahteen ruokalajiin johon kukin osallistuisi tuomalla ruokaa tai työpanoksella. Eli siis eri juttu kuin yhdistyksen pipareiden leivonta.
 
Minä ilmoitin jo tuolla toisessa topiikissa, että haluan pipareita leipomaan :) Tällä kertaa en varmaan itse osallistu yhteiskokkailuun, mutta Heppuli taisi minusta ilmoittaa jo toisen topiikin puolella halukkuudestaan...

Heppuli 08.11.2008 18:32 Rismalahden topikissa sanoi:
Onko meillä jonkin näköistä yhteiskokkausta/leipomista Rismalahdessa? En lukenut muuta kuin tämän sivun, niin en huomannut, jos jossakin mainittiin siitä. Jos sellainen järjestetään, niin ilmoittaudun mukaan siihen :D

(miksikö ilmoittelen tämmöisiä, on se, että kuitenkin jutellaan Heppulin kanssa miltein joka päivä irl ja se ei käy Kärmeksessä ihan niin usein kuin minä [22] )
 
Jasdril~, mukavaa että ilmoitit heppulin puolesta :)

Joitain aineksia joita voisi tuoda ohrattoon:
Rikottuja ohrasuurimoita
Sipulia
Porkkanoita
Lanttua ja/tai naurista
Punajuuria (tuoreita)
Aurinkokuivattuja tomaatteja
Hasselpähkinöitä
Kikherneitä ja/tai papuja
Öljyä paistamiseen
 
Varsinaiseen pääruokaan en lukuisien ruoka-aineongelmien vuoksi osallistu, mutta voisin kyllä mieluusti osallistua jälkiruoka-/leipomuslinjalle. Jotakin sillä saralla tarvittavaa voin tuoda, kunhan tiedän mitä aiotaan tehdä.
 
Tännekin viestiä kun vielä muistan. Tällä kertaa voisin uskaltautua tekemään ruokaa (Onnea synttärisankarille!) Shailinin ja kumppaneitten kanssa. Ruokaehdotukset ovat olleet minulle passeleita. Laktoosia en pysty oikein syömään, mutta eipä sitä sisältäviä aineita taida listassa muutenkaan liiemmin olla.
 
No, noi ainekset joita listasin on lähinnä esimerkkejä. Jos jollekkin ainesosalle on yliherkkä, voidaan se vaikka jättää pois. Tietysti, ohratto ei ole ohratto ilman ohraa, mut sen sijaan voidaan tehdä risottoa, jos vaik joku olisi keliaakikko.

Täs vaiheessa ehdotan torttuja jälkiruuaksi, kun ei oikein vastaehdotuksia ja/tai kannatuksia ole tullut.

Ps. kiitos meppin onnitteluista :)
 
Löysin alennuksella rikottuja ohraryynejä, joten tuon niitä. Tietysti kaupasta voi sitten ostaa jotain muuta, mutta nuo oli juuri sopivasti esillä :p
 
Minä voisin tuoda porkkanoita, lanttuja ja punajuuria - nuo ihan vaan sen takia, että saan itselleni jonkin muistisäännön mitä pitääkin tuoda. Punajuuria löytynee kauppahallista tuoreenakin.

Osaisiko organisaattorimme Shailin antaa jotain arviota määristä?
 
Meitä ei ole tällä kertaa kuin viisi syömässä lämmintä ruokaa, joten muutama porkkana, yksi iso tai pari pientä lanttua ja punajuurta.

Papuja ja/tai kikherneitä riittänee säilykepurkillinen tai pari. Voisin tietysti ite tälläkertaa tuoda kikherneitä, kun noita valmiiksi keitettynä pakastimessa on.
 
Mitä? Enkö muka kirjottanu tänne mitään vaiks oon lukenu tätä jo. Juu, olen mukana. Listalla olevista puuttuu vielä ainakin sipulia (paljonko tarvitaan?) ja öljyä (millaista öljyä?).
Tortuistakin oli puhetta, voin auttaa niiden tekemisessä.
 
Ai niin joo, tämäkin. Voisin kyllä tulla mukaan aurinkokuivattutomaattien ja vaikka myös sipulien muodossa, jos onnistuu.
 
Ostin jo sipuleita, mutta tuskin se haittaa vaikka useampi niitä toisi. Voinhan tuoda kotiin omistani loput mitä ei käytetä. Käykö rypsi- tai auringonkukkaöljy? Molempia miulta löytyy.
 
Auringonkukka olisi herkullisempaa.

Kiva kiva, seitsemän ihmistä syömässä herkkuruokaa :)

Muutama iso sipuli riittänee, mutta eipä ne ylimääräiset kait kauheasti tilaa vie.
 
Hmm, Hasselpähkinöitä ei tainnut kukaan olla vielä tuomassa? Yksi pussi riittänee mutta onko toiveita laadusta, käykö kokonaiset kuorimattomat?
Ja jos torttuja tehdään niin luumuhilloa voin tuoda myös. Itse en tiedä määristä, kuinka paljon tarvitsee syömäämme torttumäärään?
 
Ylös