Roolipelikerhoja yms?

Miukumauku

Kontulainen
Okei, tiedän että täällä varmaan on joku kessa johon tämäkin menisi, mutta tähän hätään en löytänyt mitään.

Eli jos joku tietää pääkaupunkiseudulla toimivia roolipelikerhoja, joiden tiloihin pääsee helposti julkisilla, olisin kiinnostunut! Mielellään jos nettisivut löytyvät niin ne voisi linkata myös! :)

Kokeilin tänä kesänä ensimmäistä kertaa roolipeliä, sikäli kun ohjaajan kahdelta aamyöllä luontoleirillä pystyyn laittamaa improvisoitua juttua voi roolipeliksi laskea. (Lopputulos oli aika järjettömän hauska, koska mikä on hauskempaa kuin koettaa ajaa kissaihminen pois heittämällä sitä tikkupullataikinaa täynnä olevalla ämpärillä tms.?)
Varsinkin tuon jälkeen haluaisin aivan järjettömästi kokeilla roolipelaamista, mutta en tiedä mistä löytyisi sopiva porukka siihen.
 
Vaikkei yhdistyksillä juuri nyt olisikaan mitään ryhmää tarjolla, niin niiden kautta saa korviinsa viidakkorumpujen kuminan. Jokin peliporukka saattaa olla yhtä jäsentä vailla ennen ensimmäistä kokoontumistaankaan ja sinä saatat ilmaantua juuri sopivasti. Hanki vain oma noppasetti ajoissa, ettei sinun tarvitsisi lainata toisten monitahoisia noppia. Fantasiapeleissä niitä myydään. Alkuun ei kannata hankkia mitään hifistelynoppia, ihan tavalliset riittävät. D4, d6, d8, d10, d12, d20. D100 on tarpeeton pallo, noppasetissä luultavasti on kaksi kymmentahoista noppaa, joista toisessa on ykköset ja toisessa kymmenet. Yritä heittää 0 ja 00.

Oiva opas roolipelikulttuuriin on Shamus Youngin sarjakuva, jossa roolipeliporukka juttelee meille hyvin tuttujen hahmojen kautta. Kommenteissakin on hyviä juttuja.
 
Last edited:
Örkit eli Otaniemen RoolipeliClubi Ry voisi olla yksi vaihtoehto.

En ole heidän kanssaan roolipelannut.
Parissa peli-illassa ja pelileirillä olen käynyt pelaamassa lautapelejä.
Muuten hyvä ja lähelläkin olisi, mutta sivuista päätellen porukka on ehkä hiukan turhan paljon minua vanhempaa enimmäkseen... :/
 
Käy Hapessa sunnuntaina klo 12–22 katsomassa Suomen Rooli- ja Miniatyyripelaajien touhuja. Varsinkin jälkimmäisiä siellä varmaan on liiaksikin asti (ainakin minun mielestäni, kun yritän järjestää siellä samaan aikaan Protun Purkajaisia; figuttajat levittäytyvät varsinaisen kerhohuoneen ulkopuolellekin pitkin käytävän sohvia ja pöytiä), mutta eiköhän ropeltajiakin löydy. Jos ujottaa, niin voin esitellä sinut toimintavastaava Matias Grönqvistille. Olen käynyt hänen kanssaan kipakkaa sähköpostinvaihtoa. Minut löydät Happisalin puolelta kun kysyt pisintä äijää, joka paikasta löytyy.
 
Käy Hapessa sunnuntaina klo 12–22 katsomassa Suomen Rooli- ja Miniatyyripelaajien touhuja. Varsinkin jälkimmäisiä siellä varmaan on liiaksikin asti (ainakin minun mielestäni, kun yritän järjestää siellä samaan aikaan Protun Purkajaisia; figuttajat levittäytyvät varsinaisen kerhohuoneen ulkopuolellekin pitkin käytävän sohvia ja pöytiä), mutta eiköhän ropeltajiakin löydy. Jos ujottaa, niin voin esitellä sinut toimintavastaava Matias Grönqvistille. Olen käynyt hänen kanssaan kipakkaa sähköpostinvaihtoa. Minut löydät Happisalin puolelta kun kysyt pisintä äijää, joka paikasta löytyy.
Sori, siis missä? (En kai onnistu tekemään itsestäni tyhmän kuuloista kysymällä)
 
Oletan Pagban tarkoittavan Nuorten toimintakeskuskus Happea, joka on kerrassaan maanmainio paikka. Oma mukeloni on ollut siellä peliohjelmointileirillä, mieheni joitain pelitapahtumia järkkäämässä ja muksujen parikymppinen serkkutyttö työharjoittelujaksolla, jolla hänen ensimmäinen tehtävänsä oli ilmeisesti pelata Hearthstonea.
 
Aivan, juuri siellä. Protulla on toimintaa sunnuntaina klo 10–14, jolloin neljännen kerroksen ropeltajatiloihin pääsee helpommin, kun ulko-ovet eivät ole kiinni. Muuten joutuu soittamaan ulko-oven lasiin kiinnitetyssä lapussa näkyvään numeroon.
 
Okei... lähes tunnin matka jos suunnilleen kahdeltatoista yritän siellä olla(ja se on suunnilleen nopein)... ja täytyy vielä katsoa onko muuta sunnuntaille, ja uskallanko edes tulla(vaikuttaisi että onnistun olemaan vähän nuorikin ehkä...) :) mutta katsotaan, ehkä ilmestyn sinne.
 
Uskalla vain! Olen jo informoinut Matiasta, että saatat tulla ja kysyin puolestasi nuoremmille tarkoitetuista peliporukoista. Hän ei vastannut viestiini, mutta hän ainakin on kätkenyt sen sydämeensä ja tutkiskelee sitä usein.
 
Ylös