Rummut

Ghan

Hobitti
No voisihan tänne sitten aloittaa myös rummuista oman keskustelu.
Eli, Soittaako täällä moni rumpuja? Miten kauan on soittanut? Minkälaisilla rummuilla (jos on omat)? Kaikkea harjoittelusta yms..
 
Olen soittanut rumpuja parikymmentä vuotta ja rumpuni ovat hassuja ja kaikki erivärisiä.

15 vuotta sitten sairastettu lihastulehdus niskassa vaivaa tosin vieläkin siten, että vasen käsi vaatii herättelyä ehkä normaalia enemmän.

Mutta! Ei kuulovaurioita!

Jos soitatte rumpuja, suojaatteko kuulonne? kuinka?

Käytän Elacinin korviin valettuja tulppia 15 desibelin vaimennuksella.
 
Soitin ennen rumpuja tai no osaan soittaa rumpuja melko hyvinkin mutta empä ole tuota tehnyt pitkiin aikoihin. Itse asiassa omat rummut myytiin pois viime viikolla :urg: . Itse opin kaikki perus jutut isältä, matkimalla :grin: Myöhemmin sitten sain kuolussa musiikinopelta apuja uusiin komppeihin. Sitten pistin vain jonkun kipaleen soimaan mankasta, kuuntelin vähän aikaa millainen rytmi siinä on ja aloin soittaa. Myöhemmin sitten keskityin eri riffeihin vähän tarkemmin.

Kyllähän tuo aina välillä kävin kummon päälle kun kävi pari tuntia putkeen niitä hakkaamassa. Kuulosuojaimia en pahemmin käyttänyt, vaikutukset kyllä huomaa, mutta en sentää kokonaan kuuroutunut. Korkeat äänet eivät välillä oikein kuulu :(

Ja tähän loppuun vielä se aika kuinka kauan olen rumpuja soittanut; Olen osannut soittaa rumpuja noin viisi vuotta ja omat rummut omistin melkein sen viisi vuotta.
 
Niné sanoi:
Jos soitatte rumpuja, suojaatteko kuulonne? kuinka?

Käytän kuulosuojaimia :grin: Hyvät ja toimivat. Olen ajatellut ostaa semmoset ovelat n. 20 € korvatulpat. Miksi niitä sitten kutsutaan? Kuusitulpat :) Ne on kuitenkin semmoset vähän niin kuin kuusen muotoiset. Varmaankin.. Mutta jos on korva tulpat niin ei voi pitää kuulokkeita..

Ilman mitään suojausta on aika mahdoton soittaa kun on niin pieni tila.
 
Heh. Me vaihdettiin bändissä kerran kaikki soittimia yhden kappaleen ajaksi. Meikäläinen pääty rummun taakse. Yksinkertainen komppi sujui muuten ihan hyvin, mutta onnistuin lyömään itseäni rumpukapulalla käteen. :D No jaa, hauskaa oli kuitenkin.

Se on muuten jännä, että joku on ihan kuin "syntynyt rumpukapulat suussa" ..tai käsissä. Meidänkin tämän hetkinen rumpali ei ollut rumpuja muuten kuin koulun musiikki tunnilla kokeillut ja kuukauden (opettajattoman) jakson jälkeen meni jo tosi hyvin. Eräs toinen rumpali ei meinannut uskoa, että harjoittelua oli takana niin vähän.

Niné sanoi:
Jos soitatte rumpuja, suojaatteko kuulonne? kuinka?

Kyllä sitä muutkin bändissä välillä tarvitsisivat kuulosuojaimet. Meillä ei ainakaan ollut kuin rumpalilla, mutta kun minunkin syntikkani oli tilan ahtauden vuoksi välillä melkein heti rumpujen edessä, niin kyllä oli korvat kovilla.
 
Niné sanoi:
Olen soittanut rumpuja parikymmentä vuotta ja rumpuni ovat hassuja ja kaikki erivärisiä..

Onko ne sitten kaikki erimerkkisiäkin? :roll: Vai suositko vain yhtä merkkiä? Pearl:it loistaa :) Vaikka hyvä sanoo kun ei ole paljoa kokemusta Tamoista tms..
 
ghan sanoi:
Niné sanoi:
Olen soittanut rumpuja parikymmentä vuotta ja rumpuni ovat hassuja ja kaikki erivärisiä..

Onko ne sitten kaikki erimerkkisiäkin? :roll: Vai suositko vain yhtä merkkiä? Pearl:it loistaa :) Vaikka hyvä sanoo kun ei ole paljoa kokemusta Tamoista tms..

Pearlia pääasiassa, mutta moniväripsykedeliasetissä
on Pearlia, Yamahaa ja vanhaa Royalstaria (ei Taman Royalstraria) ja joskus hieman Rimmeliä.
 
Rumpuja on kiva soittaa. Perustin jopa kamujen kanssa oman bändinkin yläasteella että pääsen niitä kokeilemaan. Opettajakin kehui kun pysyin rytmissä hyvin mukana enkä lähteny kiihdyttämään tai hidastelemaan. Yleensä soiteltiin vaan välituntisin bändin kanssa. Omatkin rummut meinasin ostaa, mutta se sitten jäi, kun bändi hajosi ajan puutteen vuoksi, eikä paikkaakaan ollu missä vois soittaa kun yläasteelta pois päästiin. Nykyään lukiossa musiikin tunnilla oon pari kertaa saanu rummuilla soittaa, mutta se on aika tylsää ku kukaan muu siitä ryhmästä ei soita (kaikki väittää ettei ne osaa soittaa mitään soitinta), nii että säestän yksinäni opea, ku se soittaa pianoa 8) .
 
Mutta jos on korva tulpat niin ei voi pitää kuulokkeita..

Kyllä normaaleiden tulppien kanssa voi pitää kuulokkeita ihan hyvin. Itse oon käyttänyt tuplasuojausta. Aina kun rumpuja soittaa kapuloilla pitäisi käyttää ehdottomasti suojausta. Jos soittaa hiljaa vispilöillä tai risukepeillä, ei ehkä ole välttämätöntä. Ei kuulostaan kannata luopua vain siksi että tulpat ei näytä kivalta korvissa.

Soittelin rumpuja monta vuotta, kävin tunneilla ja olin parissa bändissä kouluikäisenä. Kyllä varmaan aloitan rummuttamisen uudestaan taas jossain vaiheessa, sitten voisin ehkä ostaa myös uudet rummut kunhan pääsen työelämään ja saan fyrkkaa. Haluan joko Gretschit tai Slingerlandit, nämä ovat musta ehdottomasti tyylikkäimmät ja perinteikkäimmät rumpumerkit.
 
Ylös