Rush Suomeen

Titiuu

Gondorin kuningatar
Suomen Tolkien-seura
Näinköhän täällä löytyy ketään muuta, joka kuuntelisi Rushia? Mulla on IRL vähissä sellaiset tuttavat - itse asiassa kun olen bändistä puhunut niin aniharva on edes kuullut siitä. Hmph. :roll:

Nyt sitten Rush on tulossa Suomeen, jeejee ja hypähtelyä ympäriinsä silkasta ilosta, sanoisin minä. Esiintyy Hartwall Areenalla 29.10.

Onkohan sinne menossa ketään muita kuin minä? Ilmeisesti jokunen, koska Lippupalvelun sivujen mukaan lippuja jo mennyt jonkun verran, koodivärien perusteella "muutamia jäljellä". Missähän kaikki nämä Rush-fanit ovat, koska omassa tuttavapiirissä heitä ei ole? :grin:

Nyt voi tunnustaa tänne, jos on jotain Rush-taipumuksia... :wink:
 
Ehkä Titillä on liian nuoria ystäviä, olettaisin, että se on tunnetumpi yli 40-vuotiaiden piireissä.

Täytyy myöntää, että Rush alkaa kuulostaa ihan hyvältä, kun sitä kuuntelee enemmän.
Olen kuullut vain A show of handsia.
Siinä on kyllä tyypillinen kasarisoundi, mutta levyllä on myös muutamia siitä poikkeavia instrumentaalisia biisejä. *laittaa lp:n soimaan*
 
Täällä yksi, joka odottaa Rushin Suomen konserttia innosta pomppien. Minä tykkään noin yleisesti ottaenkin progressiivisesta rockista (huomenna Genesis, jee!), ja Rushilta lempparilevy on varmaan A Farewell to Kings, vaikka Permanent Waveskin on tosin hauska. Toivon mukaan ne soittavat keikallaan sitten tuota vanhempaakin tuotantoa, koska Moving Picturesin jälkeisestä Rushista minulla ei ole mitään tietoa. Olen kuitenkin innoissani, että noin hieno bändi vaivautuu Suomeen asti, eikä liputkaan olleet kovin kalliit. (Minä muuten näin jo vuonna 2002 unta, että Rush tulee keikalle Hartwall Areenalle. Sattumaa? :grin:)
 
Juu kuunnellaan.Moving Pictures on hieno levy.En taida päästä katsomaan kun on täytynyt tehdä ankaria valintoja.Genesis ja The Who tuli nähtyä-hienoja konsertteja molemmat...katsotaan Syyskuussa...
 
Vielä on aikaa syksyyn... Mutta odotan jo keikkaa kovasti. En tiedä, häiritseekö jotakuta lukea etukäteen settilistaa, mutta kaiken varalta teen sen spoileriturvallisena... :grin: Eli kiertueen ekan keikan biisilista, jonka poimin The National Midday Sun -foorumilta.

[hide]
Limelight
Digital Man
Entre Nous
Mission
Freewill
The Main Monkey Business
The Larger Bowl
Secret Touch
Circumstances
Between The Wheels
Dreamline

INTERMISSION

Far Cry
Workin Them Angels
Armor and Sword
Spindrift
The Way The Wind Blows
Subdivisions
Natural Science
Witch Hunt
Malignant Narcissism
Drum Solo
Hope
Summertime Blues
The Spirit of Radio
Tom Sawyer

ENCORE:
One Little Victory
A Passage to Bangkok
YYZ
[/hide]

Tämä siis kiertueen alussa, mutta tunnetusti Rush on soittanut pitkälti saman setin kiertueen alusta loppuun. Tosin yksi muutos on edellämainitun foorumin keskustelujen mukaan tullut:
[hide]Ainakin osalla keikoista ovat nyt soittaneet Summertime Bluesin tilalla Distant Early Warningin,[/hide] muutos joka mielestäni on loistava! Yksi suosikkibiisejäni, haluan kovasti nähdä sen livenä, joten toivottavasti kuullaan se setti Helsingissä. Paljon on uuden levyn kamaa, luonnollisesti koska uuden levyn kiertueesta kyse... Encoren vika biisi on kyllä jännä valinta. :)
 
Ylös