Sää

Pikkuenkeli sanoi:
Rakastan kun alkaa tulla lämmintä, eilen olin ensimmäisen kerran tänä vuonna ulkona ilman takkia <3.

:o Toivottavasti et kauhean pitkään. Muistakaa nyt hyvät ihmiset, että vaikka siellä vaikuttaisi olevan lämmin, siellä ei tosiasiassa ole! Kipeänä ei ole kellään kivaa.. tai en ainakaan tunne ketään, joka sitä suuresti rakastaisi.

Muuten kaunis ilma saavutti tämänkin maailman kolkan illemmalla. Pääsinpähän pyöräilemäänkin vuoden ensimmäistä kertaa (en pyöräile kun on lunta maassa). Minä sitten rakastan pyöräilemistä! Tällä hetkellä jopa enemmän kuin luistelemista niin, ettei luistelukauden päättyminen harmita enää juuri lainkaan. :)
 
Täällä on jo monta päivää paistanut aurinko. Nyt kyllä näyttää olevan pilvessä.
Inhottavaa, kun ensin kaikki jäät sulaa tieltä ja sitten jäätyvät uudestaan. Siellä on hirveän liukasta, ei pyörällä oikein uskalla ajaa :| Sama kun menisi suoraan keskelle luistinrataa pyöräilemään. Kaupungilta on onneksi hiekotettu, ja sulaakin.
Täällä ei hirveän lämmintä vielä ou, perjantaiksi(ko?) lupaili kumminkin kymmentä astetta. Saas nähdä.
 
Koska on pakko.

Täällä päin maailmaa on viimeiset pari päivää ollut aika vaihtelevaa säätä; välillä on paistanut aurinko ja välillä taas satanut vettä. Lämmintä on ollut sen verran että on kevättakilla pärjännyt, vaikka onkin sitten eri asia onko se järkevää. Vihdoin on jalkakäytävät sulaneet jäästä kokonaan, tosin unohdin siitä sellaisen pienen yksityiskohdan: sen kauhean kasan hiekkaa, joka niille on talven aikana kasattu. Nyt kun on vielä tuullut jonkin verran niin kaikki pöly lentää ympäri kaupunkia, onneksi on sentään se sade, niin vähän sitoo sitä. Vaikka kadut onkin jo sulat, lunta löytyy silti vielä kaikilta pihoilta ym. Kaikki hiekka-alueet on aivan kauheat, taas näitä aikoja, jolloin haluaisi osata lentää kotiin, päästäkseen sisälle edes lähes puhtaana kurasta.
Mutta ehkä sillä ei ole väliä, ainakin on veden solina palannut :) .
 
VOIH!! Täydellistä. Täällä Keski-Suomessa JKL:n tienoilla, kotona, siis äitykän luona, oli aurinkoisen täydellinen, lämmin kevätpäivä, joka viileni iltaa kohti ja huipentui äsköiseen: saunoin pihasaunassa ja oli jo niin lämmintä että voin seisoa löylyttelyn jälkeen vilvoittelemassa kylpytakissa paljain jaloin ulkona. Ei se tietenkään kovin terveellistä eikä suositeltavaa ole vielä näin aikaisin, mutta kyllä se silti oli ihanaa - merkki siitä että kesä tosiaan tekee tuloaan. Aurinko laski juuri ja sen viimeiset säteet värjäsivät koivujen latvat jännän vaaleanpurppuraisiksi.. ja kaiken huipuksi yli lensi vielä kolme suloista joutsenta. Huokailin siinä sitten ja haistelin ilmaa. :)
 
Tänään täällä kauniissa ja lämpimässä (?) etelässä satoi räntää. En ollut katsellut oikein uutisiakaan viikonloppuna, joten yllätys ei ollut ainakaan mieluisa. Minä kun niin luulin, että kevät olisi jo täällä, mutta näin se takatalvi yllätti kuitenkin. Nyt se pyryttäminen onneksi loppui ja loppuviikoksi on luvattu parempaa ilmaa. :)
 
Samooja sanoi:
Tänään täällä kauniissa ja lämpimässä (?) etelässä satoi räntää. En ollut katsellut oikein uutisiakaan viikonloppuna, joten yllätys ei ollut ainakaan mieluisa. Minä kun niin luulin, että kevät olisi jo täällä, mutta näin se takatalvi yllätti kuitenkin. Nyt se pyryttäminen onneksi loppui ja loppuviikoksi on luvattu parempaa ilmaa. :)

Tänään oli ihan kauhee ilma!! Hei nyt on HUHTIKUU, nyt EI pidä sataa räntää.....!! Myöhästyin tänään koulustakin sen takia, kun olin varannut polkemiseen tarvittavan ajan ja sitten huomaan että siellä tulee räntää vaakatasossa... Sitten vaan kävellen kouluun, myöhässä ja läpimärkänä... :yuck: Olis tullu vetenä alas, niin olisin tykännyt, mutta että räntää. Huhtikuussa. *höpöttää itsekseen kuin 80-vuotias höpsähtänyt mummo*
 
Täällä tuulee, vettä tihkuttaa ja muutenkin harmaata. Kai mie oun outo, kun jotenkin tykkään tuommosesta säästä :wtf:
Muuten täällä on ollut aurinkoista, tämä päivä on näemmä poikkeus. Kyllä se kevät tulee tännekkin :grin:
 
Täälläkin satoi räntää alkupäivästä. Olinpa onnellinen, kun ei tarvinnut ajaa silloin. Nyt paistaa aurinko! Ja tuulee oikein kunnolla! Aivan upea sää. Rakastan tuulta.

Aredhelin kanssa sikäli samaa mieltä, että välillä on sadettava! Ei ainaista auringonpaistettakaan jaksa. Sekin alkaa ottaa päähän. Vaihtelu virkistää! Tälläiset päivät, jolloin sekä sataa että aurinko paistaa, ovat parhaita! Ei todellakaan ehdi kyllästyä säähän. :grin:
 
On ollut kyllä todellan huono sää tänään. Aamulla menossa kouluu niin taivaalta alkoi satamaan jotain epämääräistä valkoista (niinkuin ilmeisesti niin monella täällä). Iltapäivällä tämä sade muuttui sitten vedeksi, että siinä se sateessa tallustellessa. Kylmä on tänään myös ollut. Aamulla kun katsoin mittaria, niin piti vielä käydä hakemassa villatakki kevättakkinsa alle. Takatalviko tästä nyt sitten vielä tulee? No, ehkä tämä oli vain näitä äkillisiä häiriöitä ja kohta palautuu normaaliksi. Sormet ristiin vain...
 
Peking/Beijing 12.4. noin klo 12
Lampotila siina 20 astetta ja hiukan ehka tuulee. Taivas taysin pilvessa, tieda sitten onko sadepilvia vai smogia, mutta aurinkoa ei joka tapauksessa nay.

Ei voi muuta sanoa kuin, etta netin saaennusteisiin ei juurikaan voi luottaa, kun eraskin ilmeisesti jenkkilainen sivusto vaittaa, etta taalla on selkeaa. Lampotila on kylla osapuilleen oikea tuolla sivulla, toisin kuin eraalla toisella, jonka mukaan taalla on 44 astetta lamminta...x)
 
Väliaika tietoja Kiinasta. Pah ketään kiinnosta!

No, Jokela, Tuusula klo 13.39

Kivasti aurinko häikäsee silmiin, lämpöstä on semmoset 8 astetta, ja lunta ei enää pahemmin näy. Vähäistä tuulta tosin löytyy.

Ja kyllä tuo auringonpaiste saa ihmeitä aikaan, heräämisestä asti on paljon energisempi olo. Tuo talvi oli kyllä kamala, kun helmikuuhun asti oli vaan vettä ja loskaa. Kaamosmasennus iski sitten tänne, nyt viisastuneena on alkanut rahankeräys, jotta ens talvena päästäisiin jonnekin aurinkoon lomilla..
 
nessa sanoi:
Väliaika tietoja Kiinasta. Pah ketään kiinnosta!
:wtf: Kyllä minua ainakin kiinnostaa väliaika tiedot Kiinasta! Ja jos oikein rehellisiä ollaan niin enemmän kuin Tuusulasta ( :wink: ). Lehdestäkin tuppaan aina katsomaan ulkomaan sään ennen kotimaan säätä, jos sitä kotimaan tulee ylipäätään katsottua. Ja jos ulkomailla vielä on joku, jonka tietää/tuntee, niin sehän kiinostaa entistä enemmän! :grin:

Hieman offia: Mitä sinä Sami siellä Kiinassa oikein teet? Onko siitä puhuttu jossain jo aikaisemmin? Että onko meikäläiseltä taas mennyt jotain ohi? :roll:

Täällä paisto aurinko koko alku päivän. Ja on ollut tosi tuulista! Ihanaa! Nyt on pilvistä. Sekin on ihanaa! Miul on sitte hyvä päivä tänään. :D
 
Nieve sanoi:
Lehdestäkin tuppaan aina katsomaan ulkomaan sään ennen kotimaan säätä, jos sitä kotimaan tulee ylipäätään katsottua.

[offtopic] Mulla on tapana tehdä toi ihan vaan sanomalehden kanssa. Luen ulkomaanuutiset ja that's it... Yleensä joku ilmottaa mulle jos kotimaan uutisissa on jotain luettavaa... Ne ei oikeesti jaksa kiinnostaa tuon taivaallista... Mutta jotta oltais edes vähän aiheessa, mulla ei oo tapana lukea sääennustuksia senkään vertaa kuin kotimaan uutisia. Mä oon vahvasti sitä mieltä että sään näkee aamulla ikkunasta... Mitä sitä itseään masentamaan etukäteisellä tiedolla.... :grin: [/offtopic]
 
Tänään siirryin takaisin talvitakkiin (tai no kello taitaa mennä yli puolen yön tätä kirjoittaessa). Aamulla oli todella kylmä, mutta iltapäivällä olisikin taas selvinnyt kevättakilla ja villapaidalla. Pilviä, niitä näköjään on jostain alkanut ilmaantua Suomen taivaalle. Huomenna jos kuitenkin taas yrittäisi sitä kevättakkia, jos vaikka kymmeneksi olisi sen verran lämmennyt...

Ja muistaakseni oli jotain puhetta että Samin isä olisi työmatkalla Kiinassa ja Sami matkusti nyt sinne vähäksi aikaa.
 
Minä ehdin jo kuvitella että kevät todella alkoi. :( Täällä pyryttää lunta oikein kunnolla. Eivätkä nuo ole mitään pikku hiutaleita rauhalliseen tahtiin leijailemassa alas. Koko päivän ollut vähän pakkasta ja nyt sitten vielä lunta. Saas nähdä joutudunko huomenna kaivamaan sen talvitakin takaisin esille.
 
Maltahwesta sanoi:
Minä ehdin jo kuvitella että kevät todella alkoi. :( Täällä pyryttää lunta oikein kunnolla. Eivätkä nuo ole mitään pikku hiutaleita rauhalliseen tahtiin leijailemassa alas. Koko päivän ollut vähän pakkasta ja nyt sitten vielä lunta.
Ihan sama juttu täällä :(
Kyllä mie talvesta tykkään, mutta nyt pitäisi olla kevät eikä mikään takatalvi. Ärsyttävää. Ulkona on kylmä, minä jäädyn sinne koska en osaa enää laittaa niin paljon vaatetta päälle. Hitto. Ja kesä ja kevät, ne kestää niin lyhyen ajan että voisi sitten olla ihan kunnon kesä ja kunnon kevät eikä mitään kylmää ja lumista.
En tykkää.
 
Kevät oikuttelee Äänekoskellakin. Lämpimien päivien jälkeen tuli järkytys. Aamulla oli muutama aste pakkasta, mutta onneksi ei tuullut. Koulumatkalla tuli kuitenkin mieleen, että lapasia ei välttämättä olisikaan vielä kannattanut jättää kotiin. Iltapäivällä lämpeni taas ja ulkonakin pärjäsi takki auki viipottaen, ainakin vähän aikaa. Ja nyt illalla viiden maissa alkoi pieni lumisade. Hetkisen tauon jälkeen se vaihtui rakeiksi. Tällä hetkellä ilta-aurinko paistaa taas oikein kauniisti, maa on sieltä täältä valkoinen, vaikka sulaakin hyvää vauhtia. Ääripäästä toiseen siis.

Ja tätä on luvattu loppuviikoksi lisää. Jei.
 
Ei! Nyt siellä on ihan valkoinen maa. Sula, kiltti lumi, yöksi, pois. Sulathan? Jooko? Mahoton paikka. Ei tätä voi tapahtua huhtikuussa. Kesä saakin (jos sitä edes tulee...) jatkua pitkälle syksyyn. Kiitos.
 
Nieve sanoi:
nessa sanoi:
Väliaika tietoja Kiinasta. Pah ketään kiinnosta!
:wtf: Kyllä minua ainakin kiinnostaa väliaika tiedot Kiinasta! Ja jos oikein rehellisiä ollaan niin enemmän kuin Tuusulasta ( :wink: ).

Ööh, tämä oli ikäänkuin pientä pottuilua tuonne Kiinan suuntaan, toisin sanoen suomalaista katkeruutta kun itse homehtuu kotona :wink:
 
nessa sanoi:
Ööh, tämä oli ikäänkuin pientä pottuilua tuonne Kiinan suuntaan, toisin sanoen suomalaista katkeruutta kun itse homehtuu kotona :wink:
Ööh takasin. :D Kato ku en mie sanonu sitä ihan tosissani. Siellä on se vinkkaava hymiö sulkeissa sen takia. Kertomassa, että en ole vakavissani. Minun on vaan aina päästävä sanomaan kaikesta tuollaisesta ( :wtf: :wink: ) ja lisäksi se oli hyvä alustus tuolle loppu viestille.

Hahaa! Täällä ei ole satanut lunta ja nytkin paistaa aurinko. Kylmä vaan on ja tuulee ihan liian kovaa. Huomenna ja perjantaina olisikin sitten parasta olla oikein mukava ajosää, kun meikäläinen joutuu kuskiksi työmatkalle. Vaikka minun tuurilla silloin alkaa lumimyrsky. :ouch:
 
Ylös