Silverchair

jotka

Hobitti
Seuraavasta pändistä ei näyttänyt täällä olevan keskustelua joten tunsin aiheelliseksi aloittaa sellainen.
Silverchair on (muistaakseni) Austraalialainen pändi johon kuuluu Daniel Paul Johns, Christopher John Joannou ja Benjamin David Gillies. Nämä kolme herraa ovat julkaisseet kuusi levyä (joista minulla itselläni on vain Diorama, toki olen muitakin kuunnellut). Diorama levystä minulle tulee joidenkin kappaleiden kohdalla ulkomaalainen versio Ultra Brasta. Tämä toisaalta on jousi- ja puhallinesoittimien ansiota. Diorama ja Neon Ballroom ovat ns. "homoilumusiikkia" verrattuna muihin levyihin. Tällä en tarkoita että ne olisivat huonoja. Ne vain poikkeavat hieman muista. Muut ovat hieman raskaampia. Näin mielestäni.
Silverchair on myös tehnyt monia musiikkiavideoita. Paras näistä mielestäni on 'Anthem for year 2000'. Video ja kappale kummatkin hyviä. Kovin pidän myös kappaleesta 'Without you'..video vain kovin ärsyttävä.
Muista kun ensimmäisen kerran Silverchairin levyä kiikutin kirjastosta kotiin. Järkytin kovin kun ilmoille kajahtaa hento miehen ääni. Olinhan sentään ottanut sen heavy osastolta. Mutta eipä tämä löytö ole kaduttanut. :)
(Ja kotisivut ovat sitten osoitteessa http://www.silverchair.nu )
Olisi mukava kuulla teidän mielipiteitänne bändistä: siitä kuinka siihen törmäsitte, miksi pidätte musiikista tai miksi ette pidä jne.
 
En kylla ihan heti laittaisi Neon Ballroomia ja Dioramaa samaan lokeroon. Diorama oli ainakin mulle suurehko pettymys, Neon Ballroom taas on aivan loistava. Minulla on siis nuo kaksi levya Silverchairilta ja onhan se hyva bandi. Vahan semmoinen angstibandi.. Mutta sellaisia ei ole koskaan liikaa. ;) Daniel Johns on ihana, hanen aanensa on aivan taysin passeli sen kaltaiseen musiikkiin.

Ma en olekaan Silverchairin musavideoita koskaan nahnyt. Lempparibiiseja on Ana's Song, Miss You Love, Anthem for the Year 2000, Without You, Across the Night... Niita nyt on paljon.

Silverchair on siis hyva bandi, mutta ei sovi kesailtoihin vaan synkkiin syysiltoihin.
 
Tähän joudun esittämään eriävän mielipiteeni.. Tai moneenkin asiaa. Henkilökohtaisesti pidän Diorama levystä. Ja se että Silverchair ei sopisi kesäiltoihin... Jah. Minusta se sopii niihin mainiosti. Synkkiin syysiltoihin omiaa on metalli. Mutta jokaisella oma musiikkimakunsa ja mieltymyksensä. :)
Onhan tuossa hieman angstibändin vikaa (vikaa ja "vikaa") mutta jotenkin se on samalla kovin iloista musiikkia. Ei samassa kategoriassa synkistelyllään kuin suomalainen synkistelymusiikki.
Ja musiikkivideoita löytyy osoitteesta>>> http://www.silverchair.nu/sc_nu/multimedia/video/index.php Siinä niitä jonkin verran. Minulla kaikki! :DD
 
Ylös