Sinhabitants (ent. Nettisarjakuvaa tekemässä)

R

Riku

Vieras
Olen tässä vähän aikaa miettinyt nettisarjakuvan aloittamista. Luulen, että minulta löytyy siihen sopivia strippejä mielessäni aikamoinen kasa, ja elävästä elämästä niitä saa useinkin (esim. MacHall-sarjakuva perustuu noin 80% tekijöiden tosielämän tapahtumiin).

On vain yksi ongelma; minä en osaa piirtää.

Eli, jos joku reipas Kontulainen osaa piirtää sillä tavallisella nettisarjakuvatyylillä (vilkaiskaa alla olevia linkkejä), ja olisi halukas piirtämään, niin ottakaa ihmeessä minuun yhteyttä vaikkapa yksityisviestillä. :)

Houkutuslintu; hyvistä nettisarjakuvista tulee usein oikeasti suosittuja; mm. Sinfestiä ja Megatokyota julkaistaan oikeina sarjakuva-albumeina ja Machall tienaa ihan hyvin mainosbannereillaan.

Ja vielä piirrustustyylistä (Tauluseinällä kun ollaan); koska luultavasti kirjoittaisin humoristista sarjakuvaa, niin ajattelin piirrustustyyliksi jotain Machallin tai Penny-Arcaden tapaista. Jos pelkäätte, ettette ole tarpeeksi hyviä piirtäjiä, vilkaiskaa huviksenne molempien sarjojen ensimmäisiä strippejä; kaikki alkaa amatööritasolla.

http://www.machall.com/
http://www.penny-arcade.com/
 
Olen aina halunnut alkaa piirtelemään nettisarjakuvaa. Minulta vaan puuttuu se jalo taito, jota tarvitaan siihen, että keksii mistä aiheesta piirtää. Jotenkin lyhyen ja jotakin hauskahkoa sisältävän stripin aiheen keksiminen on ollut kovinkin ylivoimaista. Myös ajanpuuten on vaivannut erittäin usein.. ja Kun loppujen lopuksi en varmaan edes osaisi niin kovin hyvin piirtää tuohon tyyliin, niin onko tässä koko viestissäkään mitään järkeä?! O_o
 
Nostetaanpa uutisella topicia ylöspäin.

Eli, Filin ja minun projektini yrittää vaivalloisesti pyörähtää käyntiin, ja nettisarjakuvan ensimmäinen strippi julkaistaan luultavasti piakkoin. Pieni neuvottelutuokio pitäisi vielä pitää hahmoista, sarjakuvan tyylisuunnasta ja ikärajasta, mutta ensimmäinen strippi ei tarvitse niitä. Joten se julkaistaan heti kun Fili ehtii sen piirtää. :)

Sarjakuvan nimeksi tulee muuten 'Sinhabitants'. Sen voisi lisätä tuohon topiciin. Mitä suuremmalla todennäköisyydellä se tulee ilmestymään Keenspacessa, mutta minun täytyy vielä tutkia mitä kaikkea ne siellä meille tarjoavat.

Suurempia linjoja ei siis ole sarjakuvalle vielä vedetty - ne ehditään tehdä myöhemminkin. :)
 
Ja tässä se nyt sitten viimein on, Sinhabitantsin ensimmäinen strippi! :)

http://www.darkestside.net/sinhabitants

Kommentteja saa antaa. Sekä kirjoituksesta (by minä) että piirrustustyylistä (by Fili).
 
Hienolta piirrustustyyliltähän tuo vaikuttaa. Hirveää uhoa ja suuria lupauksia heti ensimmäisessä jaksossa. Toivottavasti lunastaa lupauksena. Jään mielenkiinnolla odottamaan.
 
Ei paha, ei paha. Vielä on vaikea tosin pahemmin kommentoida sen enempää piirrustustyyliä kuin käsikirjoitustakaan, kun näin vähän on nähty; Itse sarjakuvan maailmassa pyöritä vielä käytännössä laisinkaan. Mutta varsin hyvää lupaa. :)
 
Hyvinkin lupaavalta näyttää. Paha sanoa mitään syvällisempää, kun on vain yksi strippi, mutta tulen seuraamaan innokkaasti tämän kehittymistä.
 
Jeps... eli homma lähtenyt käytiin on. :) Odotan itekkin tässä, mitä tuleman pitää. ^^ Nyt kun koeviikkokin on ohi, ja seuraava kaukana edessäpäin, minä kerkeän piirtää vaikka kuuuuinka. :D (ainiin ja kuvista ja yksi vapaatunti.. voi voi mitä tästä tuleekaan.. ;) ) Toinen strippikin on jo tekeillä. Puolet puuttuu vielä... :) Joten.. tässä tätä elämänmenoa..
 
Myöskin strippien kirjoituspuoli nopeutuu jälleen; löysin jälleen kerran Inspis-vihkoni, joka on ollut hukassa jo yli kuukauden. Eli nyt saan kaikki ideat heti kirjoitettua ylös, ennen kuin ne hukkuvat siihen paikkaan, johon kaikki ideat hukkuvat.

Hitsi; minulla on monta hauskaa ideaa päässäni, mutta niitä ei saa millään taitettua niin, että ne sopisivat tuohon sarjakuvaan. Pitää aloittaa jonkin ajan päästä "spesiaali strippejä". Kunhan nyt ensin saataisiin omat hahmomme esiteltyä. :)
 
Ymmärrän uuden sarjakuvan tarvitseman mainonnan tärkeyden. Mutta...

Eikös nyt olla hieman turhan ajoissa kumminkin? Yksi "strippi" joka toimii vain ja ainoastaan jonkinlaisena bannerina. Minä painelin monta monta kertaa sitä seuraava-nappia ja tunsin itseni tasolla tai toisella huijatuksi koska mitään nettisarjakuvaa en nähnyt.

Itse olisin suositellut sitä että teette muutaman edes valmiiksi ja vasta sitten olisitte mainostaneet. Johtuen siitä että nyt siellä käynyt toteaa ettei ole mitään ja ei välttämättä vaivaudu noteeraamaan sitä postausta sitten kun siellä on jotain.

Myöskin tulee mieleen vanha lausahdus: Puolivalmista työtä ei näytetä hulluille eikä herroille.


Loppuun hymiö että tajutaan ettei kyseessä ollut flametus :)
 
Ajattelin vähän aikaa samaa asiaa. Lopulta päädyin siihen, että mitä nopeammin saadaan eka strippi nettiin, sitä parempi. Sitä paitsi Fili on lupaillut toisen stripin jo piakkoin (eikös?). Kolmannen (ja neljännen ja viidennen) stripin idea kehittyy päässäni paraikaa, joten aloitamme aika hyvää tahtia, IMHO.
 
Hmmh...

Samaa mieltä Roarkin kanssa...
Mikä oli edes se pointti tuossa stripissä? Niissähän on yleensä jokin kärkevä lopetus tai edes joku pointti, jota tästä en löytänyt... :p

(Tuo hymiö siksi, ettei tämäkään ole oikeastaan moite.... ;P)
 
Susihukka sanoi:
Mikä oli edes se pointti tuossa stripissä? Niissähän on yleensä jokin kärkevä lopetus tai edes joku pointti, jota tästä en löytänyt...
Eiköhän tuon stripin idea ole vain herättää uteliaisuutta ja kiinnostusta ilman mitään sen kummempaa "pointtia". Vai olenkohan nyt aivan hakoteillä Riku ?
 
Hienoa, että edes joku tajusi stripin pointin. Piron sanoin "Life doesn't always have a punchline". :p
 
Eh, minulla tuntuu olevan jokin pakkomielle sen salaperäisen ja epämääräisen määrittelemättömän pointin löytämiseen. :p
 
Sivuille on lisätty postistuslistamahdollisuus; laittakaapa siis e-mailinne sinne, niin saatte inboxiinne tiedot sarjakuvan päivityksestä nopeasti. :)
 
Ihan mielenkiintoiselta tämä nettisarjakuva vaikuttaa ja on tosi kivaa saada tieto sähköpostiin uusista jaksoista.
Lupaavalta tämä vaikuttaa jo näin alussa. :)
 
Itse en yksityishenkilönä enkä valvojana (en tosin tämän alueen, mutta kahden muun alueen kyllä) näe mitään ongelmaa siinä, että tämä topic on olemassa vaikka Riku ja Fili ovatkin vasta alussa. Koko topicinhan idea käsittääkseni aluksi oli löytää piirtäjä Rikun ideoiden toteuttajaksi, jotta nämä kaksi voisivat sitten toteuttaa yhdessä sarjakuvaansa. Kun piirtäjä oli löytynyt, esimerkillisesti ei turhaan aloitettu uutta topicia vaan jatkettiin tässä topicissa.

Ainoastaan yhden stripin julkaisemisessakaan en näe mitään ongelmaa. Itseni kohdalla ainakin se antoi varmistuksen että jotain tosiaan tapahtuukin, ja herätti mielenkiintoni.

Kuvallinen toteutus loistava. Ei tosin mikään yllätys, kun kerran Fili on kyseessä. Tekstipuolta vielä ymmärrettävistä syistä vaikeaa kommentoida, tulen sitten aukomaan päätäni, kun saadaan vähän lisää strippejä. Mutta hyvillä fiiliksillä odottelen jatkoa. Jos taso on samaa kuin teillä kahdella näin yleensä, niin sen suhteen, mitä olen Rikun tekstejä lukenut ja Filin töitä nähnyt, niin hyvältä vaikuttaa. Tsemppiä! :)
 
Hauskaa. Ja mielestäni tuo piirrustustyyli tosiaan sopii sarjakuviin. Ja kuten varmaan moni onkin jo sanonut niin tsemppiä vaan ja lisää strippejä ulos niin saadaan nauttia hyvistä hetkistä niitä lukiessa.Toivottavasti tosta tulee joskus suosittukkin, mihin kyllä uskon teillä olevan resursseja. Pienestä se kaikki alkaa.
 
Ihan hyvältähän tuo näytti...!
Toivottavasti jatkatte samaan malliin,
taidankin jäädä odottelemaan seuraavaa strippiä valmistuvaksi. :)
 
Ylös