Sisältöä sivuille?

Fearless

Hobitti
Olen tekemässä uusia kotisivuntapaisia itselleni, mutta sisältö vaan puuttuu. Siis mitä kannattaisi laittaa sivuille, jotta ihmisten mielenkiinto säilyisi ja joku jopa joskus kävisi sivuillani?

Nykyiset sivut
 
Tee sivuistasi myös suomenkielinen versio. Sisältöasiaan on vaikea sanoa mitään, sillä sisällöksi kun kelpaa kaikki, minkä itse tuntee julkaisemisen arvoiseksi. Kannattaa miettiä kenelle sivut on ensisijaisesti suunnattu, ja miettiä jos tällä kohderyhmällä on muutakin yhteistä. Lisäksi kaikkia kiinnostaa myös sivun tekijä, joten jonkinmoisen alasivun tapaisen voisi sille pyhittää.

Nykyinen sisältö menee minulta täysin ohi, mutta en taida kuulua kohderyhmään. ;)
 
Luultavasti et :mrgreen: . Mutta siinäpä se onkin, jos siellä vaan omia julkaisuja esittelee, niin eipä niitä kovinkaan moni jaksa katsella. Se suomenkielinen versio on ihan hyvä idea, en vaan millään jaksaisi koko projektia suomentaa, mutta kesällähän nyt aikaakin löytyy...
 
btw, noita värejä kannattaa pohtia uudelleen, sillä tuo punainen/ruskea ei näy sitten millään tuolla mustalla pohjalla. Pimeässä saattaisi näkyäkin, mutta mulla on sen verran tässä valoa, että sivua on kerrassaan mahdoton lukea.
 
Niin, nettisivujen ulkoasu onkin sitten asia erikseen, täysin oma taiteenlajinsa. Internet on täynnä mitä hirvittävämpiä viritelmiä, joita ei päänsäryttä katsele. Fearlessin sivut nyt ovat kaikessa yksinkertaisuudessaan vielä "ihan jees", mitä nyt tuo Dúnan kommentti on totisinta totta. Parantamisen varaa toki rittää rutkasti, ja kannattaa aloittaa noista oikeiden värien löytämisestä.
 
Jeh, vanha ulkoasu oli parempi (mielestäni kun näin ihan erilaiset sivut vähän aikaa sitten). Nyt ei oikein tahdo nähdä mitään. Jos tahdot käyttää mustaa ja punaista, joudut ottamaan vielä yhden kirkkaamman värin tekstille tai taustaksi punaiselle. Musta on alustana vähän vaikeampi tapaus.
 
No tuo musta-punainen nyt oli vain kokeilu, alkoi se vanha pastellisävy etoa. Ehkä tuli tosiaan vähän liikaa tehtyä yöllä töitä... :roll:
Seuraavaksi olisi suunnitteilla aika yksinertainen tummanvihreää valkoisella pohjalla ja muutama kukka reunoilla, se taitaa jäädä aika pitkäksikin aikaa. (Kunhan nyt saisin vaan sen valmiiksi...)
 
Minä yhdistin omille sivuilleni asiaa lempibändistäni, Evanescencesta.
Näin paljon juttua tuli: http://www.geacities.com/mitas_mew
 
Fearless sanoi:
..musta-punainen..
..pastellisävy etoa..
..tummanvihreää valkoisella pohjalla...

Mikä vika on mustassa tekstissä valkoisella pohjalla?


Laita ihmeessä jokin FAQ niistä Dollzzeista. Minä itse semmoista ensimmäisenä kaipasin. Kun en siis tiennyt mistä ihmeestä oli kysymys.
 
No jos nyt ollaan todenmukaisia, niin minusta musta-valkoinen on aika tylsä väriyhdistelma. Selkeä toki, mutta melko tylsä ja virallinen. Jos verrataan sivuja rakennukseen, mustavalkoinen sivu on minulle sama kuin neutraali sairaalaseinä :roll: .
Tuo FAQ on hyvä idea. Nyt kun itsekin ajattelen, jonkun joka ei tiedä mitään sivujen aiheesta on varmaan aika tuskaista pysyä kiinnostuneena.. Ääh, minun pitää oikeasti alkaa toteuttamaan uudistuksia eikä vaan puhua niistä.
 
Ylös