Sister Flo

Kyseessä on siis tällainen suomalainen suht koht tuore yhtye nimeltään Sister Flo. Proper Kites-ep julkaistiin kesän puolivälissä, minä löysin sen juuri ja ihastuin siihen todella. Laulajalla on hyvin miellyttävä ääni, ja biisit ovat loistavia. Täällä hetkellä suosikkejani ovat Rumbanova ja syyskuun puolivälissä ilmestyvällä Tragician's Hat -levyllä oleva Guillotine. :heart:

Olisi kiva kuulla mitä muut Sister Flo'ta kuulleet ovat bändistä ajatelleet.

Ja vielä yksi asia: jos biisi alkaa niin kuin Shortcuts (I've seen the big city/I've seen Riihimäki), niin kuinka sitä voisi edes vihata?? :lol:

Jos joku ei ole vielä kyseisestä bändistä kuullut, niin Proper Kites löytyy vielä kaupoista ja kuten tuli jo todettua, kokopitkä Tragician's Hat löytyy pian kaupoista.
 
Hoo, en olisi uskonut tästä olevan täällä topikkia!
Sister Flo tuli tutuksi tuossa viime keskiviikkona, kun olin sitä Klubilla katsastamassa. Bändi oli oikein positiivinen yllätys ja nyt olen kuunnellut Landcrabs-EP:n moneen kertaan läpi. Todella nättiä, paikoin reipasta mutta paikoin surumielistä, vähän erityylistä poppia.
Varmaan jossain vaiheessa ostan Proper Kitesin, mutta käsittääkseni se on hieman erityylinen edeltävään matskuun verrattuna. Toivottavasti ja luultavasti ei kuitenkaan pettymys, koska kuulinhan minä niitäkin biisejä keskiviikkona, vaikka mikään kappale ei olekaan jäänyt tarkasti mieleen.

Odotan kyllä sitä pitkäsoittoa. :p

Edit: Niille, jotka eivät ole bändiä vielä kuulleet: Sister Flon kotisivuilta voi vapaasti ladata Proper Kitesiä aiemmin ilmestynyttä matskua, levyt kun ovat käsittääkseni loppuunmyytyjä.
 
Vaikken yleensä tämäntyyppisestä musiikista pidäkkään, on Sister Flo poikkeus. Tutustuin bändiin ehkäpä noin kuukausi sitten, kun bestikseni alkoi aktiivisesti tykkäilemään kyseistä yhtyettä. Aluksi en ollut tosin kovinkaan vakuuttunut, mutta nyt sekin on muuttunut. Pidän laulaja Samae Koskisen äänestä kovin, se on jotenkin ystävällinen, ihankuin veli laulaisi unilaulua. :D Muutenkin musiikki on mukavan letkeää, ja siitä tulee hyvälle tuulelle.

Tiikeripommi sanoi:
Ja vielä yksi asia: jos biisi alkaa niin kuin Shortcuts (I've seen the big city/I've seen Riihimäki), niin kuinka sitä voisi edes vihata?? :lol:
Eihän sitä voikkaan. Bändillä on kyllä parhaat sanoitukset pitkiin aikoihin. Toinen minua ihastuttanut pätkä on: Bill Clinton/On the radio/In a fast car/With a saxophone. Ihanaa. Miten kukaan voikaan keksiä noin sympaattisia sanoitukusia? :roll:
 
yôsie sanoi:
Pidän laulaja Samae Koskisen äänestä kovin, se on jotenkin ystävällinen, ihankuin veli laulaisi unilaulua. :D

Jaa-a, mielenkiintoinen tulkinta.. :D

Ostin Tragician's Hatin tuossa viime viikon lopulla, heti kun vain täältä korvesta pois pääsin. Levy on ollut siitä lähtien soimassa lähes koko ajan. Ja olen yhä sitä mieltä että White Noice on aivan überihana.. :heart: Ja Tina Turner Shitting Position on loistava. Biisin nimestä ei voi päätellä kaikkea..

Jotenkin Tragician's Hat on yllättävänkin toimiva ja syksyinen kokonaisuus. Kansilehdykän suloiset eläinhahmot olivat oivia. Itseasiassa ei mitään valittamista. Vuoden (tähän mennessä) paras kotimainen levytys.
 
Ylös