Slipknot

Roark

Hobitti
Elikkä keskustelua Slipknotista.

Aikaisemmin kun tätä oli tullut vahingossa kuultua meni se vain toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Eikä mieleen jäänyt kuin se että niillä on maskit ja joku niistä on pellemaskissa.

Mutta tämä meni ja muuttui tuossa muutama päivä sitten. Satuin kuulemaan kaverillani sopivassa mielentilassa ollessani "Wait and Bleed"-nimisen kipaleen ja pidin siitä suuresti. Näppärät rummut ja mukavan kuuloinen laulu ja örinä. Ainut vika löytyi biisin liian lyhyessä pituudessa. Tietenkin kiinnostusta bändiä kohtaan lisäsi se että nämä maskipäät ovat päätyneet Slayerin lämäriksi/Släyer näitten lämäriksi tai miten vaan.

Sittenpä päätin, rehellinen kun olen, ostaa ko biisin ihan kaupasta. Päädyin ostamaan sen Slipknot - Slipknot levyn. Aika mukava, mutta harmittamaan jäi että oikeastaan vaan Wait and Bleed oli sitä semmoista mikä minuun uppoaa. Jäin miettimään että mimmoisiakohan on ne uudemmat levyt. Ei viitsisi kokeilla parilla kymmenellä eurolla jäätä kuitenkaan.

Onkos Konnussa Slippari-fania joka pystyisi minua valaisemaan siitä että onko niissä uudemmissa levyissä "puhdasta laulua" (vrt. Wait and Bleed) ollenkaan vai onko nekin sitä örinätä (örinä on kivaa, mutta yhdistettynä ""puhtaaseen lauluun"" vieläkin kivempaa).

Puhukaa Slipknotista.
 
Mikään suuri fani minä en varsinaisesti ole, mutta on tätä tullut kuunneltua veljen seurassa aika paljon.

Älä ihmeessä pysähdy Slipknot-levyyn, sillä seuraavassa Iowa-plätyssä on todellakin enemmän sitä puhdasta laulua, vaikka örinääkin toki vielä löytyy. Itse pidän Iowaa muutenkin parempana kuin edellistä. Kehittyneempi kaikinpuolin, Jordison paukuttaa rumpuja entistä näppärämmin ja biisit vetäviä ja kertosäkeet tarttuvia. Sanoisin, että Iowa on "kypsempi" levy, ja siitä saa jollain lailla enemmän kiksejä kuin Slipknotista. Ja sitä puhdasta laulua löytyy mielestäni ihan mukavissa määrin, niin että itsekin olen pystynyt laulamaan mukana ja keksimään niihin omia sanoja. :D

Siltä uusimmalta levyltä en ole kuullut kuin yhden kipaleen, se oli sellainen hidastempoinen... Levystähän sanotaan, että rähinää Slipknot on edelleen mutta nyt mukana on myös joitain akustisiakin juttuja. En nyt sitten osaa sanoa, onko levy muutos hyvään vai huonoon suuntaan, vai onko se muutos mihinkään.

Tässä siis minun mielipiteeni. Jos otat neuvostani vaarin, niin kannattaa kyllä ostaa ainakin se Iowa, jos se Slipknotkin oli "aika mukava". Uskon ettet tule pettymään kuulemaasi (tai ainakin ihmettelen jos petyt :)).
 
En ole Slipknotin die hard fani, mutta kiinnostukseni heräsi heidän stadionkeikkansa jälkeen, noh tulin hankkineeksi tuon uusimman levyn ja voin kyllä sanoa, että siinä on puhdasta laulua enemmän kuin kahdessa ensimmäisessä yhteensä.
Valehtelisin jos sanoisin etten pidä tästä uusimmasta.
 
No kyllä pidän tätä bändiä enemmän tutustumisen arvoisena kuin yhden levyn verran. Sanoisin että muutos levyjen välillä on muuttunut melko paljon.
SlipKnoT levy on ihan kuuntelemisen arvoinen materiaali on aivan puhdasta Nu- Metallia ja jos kyseisestä tyyli-lajista pitää levy on melkein pakko ostos. IOWA levystä sanoisin että meno on muuttunut hieman synkemmäksi kuin edellisessä levyssä ja alkaa paikoitellen muistuttaa jopa Black metallia jos sotketaan genret sekaan. Ja tästä uusimmasta vol.3'sta vielä että porukka on kehittynyt paljon ja kuten tuolla jo sanottiin levy sisältää jonkun verran akustisia biisejäkin mutta vanhaa tuttua menoakin löytyy sitä kaipaaville 8)
 
voisinpa vaikka sanoa, että klipklop on tuttu bändi jo muutaman vuoden ajalta. sekä s/t että iowa -levyt löytyvät, uusinta materiaalia en ole edes halunnut kuulla, koska uskon olevani onnellisempi jos en kuule... en voi väittää pitäväni ko. bändistä kovin paljoa (kuten ehkä voi päätellä :p). s/t on mielestäni huomattavasti parempi kuin iowa, vaikka bändillä tuntuu olevan vain taipumusta olla teinianstista pseudorankkaa meininkiä. sitä rankkuutta on jotenkin mahdoton vain löytää itse niistä biiseistä. wait and bleed on kuitenkin yksi bändin hittibiiseistä ja varsin vetävä sellainen. oikeastaan paras niistä hittibiiseistä (joista suurin osa on kuitenkin iowa-levyltä enkä pidä ko. levystä juuri ollenkaan).

näin slipknotin livenä alkuvuodesta 2002. bändillä oli (ainakin silloin) kova ja itseasiassa ihan tajuttoman hullu livemaine. sitä odotti, että yleisön päälle kaadetaan verta ja suolenpätkiä ja lavalla tapahtuu kaikenlaista kreisiä muutenkin. olin (ja olen vieläkin) sitä mieltä, että vaikka en pitäisikään musiikillisesti jostain bändistä, voi bändi olla silti hyvä livebändi. suuri oli pettymys, kun bändi oli livenä ihan samanlainen kuin kaikki muutkin, niitä naurettavia (sori vaan) maskeja lukuunottamatta. ne "hullut" jutut olivat sitä, että perkussionistit hajottivat rumpukalvoja, mitä en niin kovin ihmeellisenä pidä. (samanlainen pettymys on muuten tapahtunut muutaman muunkin "isomman" bändin kohdalla, joista en musiikillisesti kovin välitä, mutta jotka olisivat voineet olla silti livenä kovia. esimerkkeinä vaikka ill niño tai machine head..)

toivottavasti kukaan ei nyt vedä mitään esineitä nekkuun tästä, koska tämä nyt vain on minun mielipiteeni... :)
 
Kyllä oikeastaan kuuntelen Slipknotia. Levyjä en omista vielä yhtään. Harkinnassa olisi uusimman osto. Kaveriani saan taas kiittää siitä että "opetti" minut kuuntelmaan tätä. :p Suosikkibiiseihin kuuluu ehdottomasti Vermillion Pt.2. Outoa kuulla Slipknotilta mitään niin rauhallista kuin tuo. Ehkä siksi se iskeekin minuun niin hyvin. Mutta suositelkaa jotain bändin levyä, mikä kannattaisi ainakin ostaa. :wink:
 
hieman samoin kuin Mithelasilla, eli en omista yhtään levyä, vaikka harkinnassa on. en ole mikään himolevynostaja muutenkaan.
mutta siis juu, pidän kovastikin kuulemastani, vaikka pienempänä en voinut sietää sellaista rääkymistä. pöh. parhaimmistona voisin sanoa piisit Spit it out, Vermilion, My Plague, Wait and Bleed ja Duality.
tiedäpä sitten mikä siinä vetää puoleensa.. Kornin kauttahan minä Slipknotiakin aloin kuuntelemaan, kai se on se persoonallisuus. persoonallista musiikkia.
 
Vine Trellis sanoi:
Älä ihmeessä pysähdy Slipknot-levyyn, sillä seuraavassa Iowa-plätyssä on todellakin enemmän sitä puhdasta laulua, vaikka örinääkin toki vielä löytyy.

Totta, siksi tuon Iowan ostinkin. Vaikka en ole kovinkaan "örinä-bändien" perään niin Slipknot on poikkeus.

Hmm. Joku asiantuntevampi saa keksiä synonyymin örinä-bändi -sanalle... :roll:
 
Ylös