Smial Juhlapuun runokilpailu - päättynyt!

Äänestä runokilpailun voittaja!

  • Jalon puun oksat loistaa (3.) (lindëalda)

    Votes: 1 5,9%
  • Juhlapuun muistot (Jaamar)

    Votes: 2 11,8%
  • Juhlapuun valot tuikkivat (5.) (lindëalda)

    Votes: 1 5,9%
  • Laulu Belladonnan lapsista (Harri Perälä)

    Votes: 1 5,9%
  • Limerikki Sarkusta (Husky)

    Votes: 7 41,2%
  • Malja Onnenpojalle (Fairy tale)

    Votes: 0 0,0%
  • Peruskontulainen juhla (Kointähti)

    Votes: 2 11,8%
  • Tanka Bilbosta (Isilmírë)

    Votes: 3 17,6%

  • Total voters
    17
  • Poll closed .

Dracaena

Raseena
Rakkaat kontulaiset! Ilmoitan ilolla, että uusi ja hieno smial Juhlapuu järjestää toimintansa alkamisen kunniaksi Käärmeessä runokilpailun! Kilpailu on kaikille avoin, eli ei tarvitse olla smialilainen saadakseen jakaa runonsa kisassa. Mutta tietenkin, kun huomaatte, kuinka hienoja juttuja smial järjestääkään, saatatte tuntea suurta halua liittyä riveihimme!

Aiheena on "22.9. Konnussa". Aihetta saa toteuttaa niin vapaasti, kuin haluaa ja kykenee, mutta sen on jotenkin liityttävä kyseiseen päivämäärään ja Kontuun. Jokainen saa osallistua myös useammalla kuin yhdellä runolla, jos runosuoni alkaa sykkiä kovin valtoimenaan. Runot saavat olla minkä tyylisiä tahansa (joskaan ei alatyylisiä), tarkan mitallisia, vapaarytmisiä, tunnelmallisia haikuja, rempseitä rallatuksia... Mitä vain sulkakynistänne lähtee. :)

Osallistumisaikaa on karkauspäivään eli 29.2.2012 asti.
Voittaja valitaan äänestyksellä kilpailuajan päätyttyä, mutta siitä lisää sitten, kun äänestys on ajankohtaisempi.

Ja mitä voittaja saa? Voittajaruno valitaan smialin "tunnusrunoksi" (tietenkin kirjoittajan luvalla), se tulee näkyviin myös smialin kotisivuille. Lisäksi voittaja saa osakseen ihailua kaikkien kontulaisten keskuudessa! :1420:

Laittakaa runonne Runot ja laulut -huoneeseen, ja ilmaiskaa viestissä tai otsikossa jotenkin, että kyseessä on kilpailuruno. Käykää myös tähän topiciin lisäämässä linkki runoon, jotta pysytään kärryillä kisaan osallistuvista runoista ja ne on helppo löytää.

Täten julistan runokilpailun alkaneeksi. Osallistukaa innokkaasti, ja lukekaa ja kommentoikaa osallistujarunoja.
Toivotan kaikille kirjoittamisen iloa!
 
RE: Smial Juhlapuun runokilpailu

Voisikohan runot koota peräti tähän topikkiin (tai erikseen kilpailurunoille varattuun)? On vain ehdotus, mutta olisivat helposti luettavissa jopa meille laiskoille :p
 
RE: Smial Juhlapuun runokilpailu

Miten vain, samapa tuo minulle, minä vain ajattelin, että ne olisivat kivasti siellä "omassa" huoneessaan luettavana myöhempinäkin aikoina, siis kilpailun jälkeen. Ja varsinkin, kun (ei jos! :3) runoja tullaan kommentoimaan, niin minusta olisi sujuvaa, jos ne olisivat omina ketjuinaan tuolla runohuoneen puolella. Mutta jos muiden mielestä on parempi laittaa ne kaikki tänne, niin mikäs siinä.
 
RE: Smial Juhlapuun runokilpailu

Sinä päätät mikä painaa vaakakupissa eniten. Minä olen laiska etsimään erikseen niitä, mutta kommentointi on kyllä varmasti sujuvampaa noin.
 
RE: Smial Juhlapuun runokilpailu

Jos tehdään etsimisestä helppoa, ja laitetaan tähän ketjuun aina linkki runoon?
 
RE: Smial Juhlapuun runokilpailu

Kuningasidea :) Ja niin yksinkertainen.

(Miksi minä aina puutun kaikkeen? Oikein itseäkin ärsyttää välillä.)
 
RE: Smial Juhlapuun runokilpailu

Pistetään rima riittävän matalalle seuraavalla runollani, jotta muutkin uskaltavat kokeilla. En ota kuitenkaan vastuuta linkin klikkaamisen seurauksista.
 
RE: Smial Juhlapuun runokilpailu

Hei, nostetaas taas tämä topikki näkyville teille!! Runoja on tullut tasan yksi. Ja kun tyyli on vapaa niin voi vaikka tehdä haikuja tai riimitellä tai olla riimittelemättä mitä vaan.
 
RE: Smial Juhlapuun runokilpailu

Nyt kun sain runolleni otsikon, kävin lisäämässä sen luettavaksi Nuotioon.
Lisäksi olen unohtanut miten linkki luotiin, joten tyytykäätte tähän ankeaan versioon. Muoksin kun kerkiän.
http://keskustelu.kontu.info/Malja_Onnenpojalle
 
RE: Smial Juhlapuun runokilpailu

Minun tankani (vähänkö ole ylpeä itsestäni kun sain kuin sainkin sullottua sen oikeaan mittaan =)) löytyy täältä.

Siis jos smialvastaavan osallistuminen kisaan hyväksytään...
 
RE: Smial Juhlapuun runokilpailu

Runoja on tullut ihan kivasti, mutta hei niitä saa olla lisääkin!!! Mitä enemmän valinnanvaraa sen parempi. Kuten jo saaduista runoista voitte huomata tyyli on hyvin vapaa.
 
RE: Smial Juhlapuun runokilpailu

Heipskukkuu te nukkujat jotka kuitenkin haluatte jotain meille kirjoittaa, mutta lykkäätte kun ei vaan juuri nyt jaksa, kilpailuaikaa enää kolmisen viikkoa. Eli laittakaahan runosuoni rullaamaan ;)
 
RE: Smial Juhlapuun runokilpailu

Tässä on minun panokseni tähän kilpailuun http://keskustelu.kontu.info/Juhlapuun_muistot
 
RE: Smial Juhlapuun runokilpailu

Minun viisi runoani löytyvät täältä:

http://keskustelu.kontu.info/Juhlapuun_runokisaan_runoja
 
RE: Smial Juhlapuun runokilpailu

Viimeinen osallistumispäivä on jo ylihuomenna! Vielä tuotoksiaan pöytälaatikossa sitkeästi säilövien kannattaa ehdottomasti laittaa runonsa mukaan kisaan! Laitetaan sitten äänestys voittajasta jo tällä viikolla käyntiin. Muistakaa käydä ahkerasti lukemassa ja kommentoimassa runoja!
[size=-3]Koska minulla on erittäin läheinen suhde deadlinen kanssa, ja tapaamme aina tilaisuuden tullen, saattaa itsellänikin mennä ihan viime tinkaan, mutta eiköhän minulta vielä runo mukaan tule.[/size]
 
RE: Smial Juhlapuun runokilpailu - deadline 29.2!

Minäkin yritin. http://keskustelu.kontu.info/Belladonnan_lapset_ja_Leithian
 
RE: Smial Juhlapuun runokilpailu - deadline 29.2!

Ja täältä pesee kans, näillä eväin ja ihan ajoissa. Vielä useita tunteja aikaa osallistua.

Lähtökohta oli mulla ilmeisesti vähän erilainen kuin muilla:

Kl. 1419 Syyskuun 22. Bilbon sadaskahdeskymmenesyhdeksäs syntymäpäivä. Saruman tulee Kontuun.
 
RE: Smial Juhlapuun runokilpailu - deadline 29.2!

Kilpailu on päättynyt!

Osanotto vaikuttaa oikein kiitettävältä, kiitoksia siitä. Tämä lohikäärme ei valitettavasti ehtinyt työstää omaa runoaan niin paljon, että olisi sen hyvillä mielin voinut mukaan kisaan päästää. Tähän aikaan olen hereillä, koska mietin, että kehtaako sitä kenellekään näyttää, ja pohdiskeluni tuloksena totean, että ei kehtaa. Ehkä joskus toiste.
Pian on aika valita voittaja, joten tutustukaa runoihin ja yrittäkää löytää suosikkinne. Äänestys tulee ihan lähipäivinä, ja äänestysaikaa on noin pari viikkoa.
 
RE: Smial Juhlapuun runokilpailu - deadline 29.2!

Äänestys on käynnistynyt!

Tutustukaa vielä runoihin ja tehdää lopullinen valinta suosikistanne. Äänestysaikaa on kaksi viikkoa, eli 21.3 asti.

Edit: Paitsi että feilasin jotenkin kyselyn aikarajan, enkä saa sitä enää muokattua.
Edit2: Kiitos Jasdrilin, äänestyksen pitäisi sulkeutua 2 viikon kuluttua. Kummaa, ettei minulla näytä oikeudet riittävän tekemäni kyselyn muokkaamiseen?
 
RE: Smial Juhlapuun runokilpailu - äänestys käynnissä!

Päätös oli kyllä vaikea, mutta sainpas sen tehtyä. Minulla oli oikeastaan kolme suosikkia joista jouduin valitsemaan. Lopulta valitsin sen mikä veti minut kaikista voimakkaimmin keski-Maahan.
 
Ylös