Sonata Arctica....

Lumier

Hobitti
Mitä mieltä täällä ollaan bändistä nimeltä Sonata Arctica? :)
itse pidän heidän musastaan kovasti....
 
Olen kuullut vain pari biisiä bändiltä, eikä oikein ole iskenyt tyyli. <I>Kingdom for a Heart</i> oli tosin niin ihanan kuuloinen, että se jäi mp3-listaan. Ehdotelkaas mulle samalta bändiltä joku samantyyppinen kappale, niin testaan... Sitä ennen en oikein jaksa ko. bändistä olla sen enempää kiinnostunut...
 
Noh..Sonatalla on monta mainiota biisiä,tässä muutama
*Victoria's Secret
*Tallulah
*Wolf&Raven
*The Cage
Riku,suosittelen että tutustut tuohon bändiin paremmin koska yksinkertaisesti se vain kolahtaa :)
 
Jaah, Sonata Artica. Ostin bändin uusimman levyn juuri eilen, ja kuuntelin nyt aamulla läpi toiseen kertaan. Ensimmäisellä kerralla mieleen tuli lähinnä vain kaikenlaisia yhtäläisyyksiä Nightwishiin ja Stratovariukseen(, joita ylensä kuuntelen), ja sitä ajatteli vain, että jaah, ompas hyvä sekoitus. Toisella kerralla juttu sitten avautui vähän enemmän. Tuo Victoria's secret oli tosiaan hieno kappale. Levy kuulosti muutenkin hyvältä, ja kokonaisuus oli kohdallaan, mutta se laulaja. Hänen äänensä ei nyt vain iske minuun, varsinkaan niissä korkeusyrityksissä. Hyvältä kuulostivat lähinnä ne esim. ensimmäisen ja toisen kappaleen alussa olleet pätkät. Siihen se ääni sopii.

muoks. Mitä taas mahdoin selittää, ei tietenkään minkään ykkösen vaan kasin alussa.
 
Musiikkia en ole kuullut kuin jonkin moisen pätkän. Mutta luokkakaverini osti levyn, ja oli pakko tulla tänne kommentoimaan että levyn kansi oli ihana.
Ei muuta. Aivan hyvän kuuloista musiikkia sen yhden biisin perusteella.
 
Aah,todella mieluisa aihe...Sonatan musiikki on aivan mahtavaa! Biiseistä ei voi edes sanoa mikä on paras.Niin monta hyvää on... :heart: :heart: :heart: San Sebastian,Kingdom for a heart,Still loving you,Tallulah,Letter to Dana,The end of this chapter,Black sheep,Last drop falls ja Respect the wilderness ovat vain muutamia hyviä esimerkkejä Sonatan loistavasta tuotannosta.
 
Hyvä aihe tosiaan... Olen vuosien aikana aina pitänyt Sonatasta mutta vasta viimeisenä puolena vuotena olen kuunnellut ahkerammin Silence-levyä ja erityisesti End of this chapter-, Tallulah- ja The Power of One-laulua. Se minut lähinnä vetää Ruisrockiinkin tänä vuonna... Se ja tietenkin Manic Street Preachers. :heart:
Uusimman levyn ostin heti sen ilmestyttyä, mutta se ei ihan kolahtanut: hyvää silti, mutta puuttui sitä jotain...
 
Heh,saanen muistuttaa,että Sonata on myös Myötätuulirockissa Sotungissa 14.6....*tietää tietää tietää* :lol:
 
Joskus olen kuunnellut paljonkin, mutta nyt en ole kyllä enää vuoteen varmaan ottanut cd:tä kotelostaan. Jotenkin se ainainen tuplabasarin plätkytys alkoi väsyttää.

Ja niille, jotka eivät ole nähneet Sonataa livenä, niin huonoja uutisia. Ei ole mikään kovin kummoinen livebändi, ei ainakaan niillä kahdella keikalla, joilla minä sen näin.

-Ville
 
Sonataa kuuntelen. Ja paljon.
Mutta Kingdom for a Heart ei iske. Pitää olla paljon metallihtavampaa. Rikun kannattaisi tosiaan kokeilla tuota Wolf&Ravenia, se on vähän kuin KfaH. Kertosäe on aika menevä. Ei muuta ihmeellistä sitten koko kappaleessa.
Omistan Ecliptican, Silencen ja WH's guildin, viimeksi mainittu painii samassa sarjassa kakkoslevyn kanssa.
Silencessä parasta on ilman muuta The end of this chapter, Land of the Free ja Sing in silence. Ecliptican ainoa hyvä on FullMoon, kun taas WH's guildilla on paljonkin hyviä, mm. Abandoned, pleased.., Gravenimage, The Cage, Victoria's secret, Broken ja Ruins of my life.
 
Minäkin pidän (lue: pidin) paljon, mutta nyt on tämän bändin kuuntelu jäänyt paljon vähemmälle.. Ecliptican saatan joskus vielä jossain epäselvässä mielentilassa ostaa, mutta nyt ei oikein enää kolahda.. Hyviä kappaleita nyt en jaksa luetella, koska kuitenkin unohtaisin puolet niistä - ja niiden listaaminen on varsin turhaa.

Niin, ja vaikka en nyt Sonataa olekkaan vielä livenä nähnyt, niin tulen sen tämän vuoden Ilosaarirockissa näkemään. Siitäkin kaiketi tulossa tänne kommenttia..
 
Omistan Sonatalta vain Ecliptican ja siinä onkin muutama ihan mukava kipale: My Land, 8th Commandment, UnOpened, Picturing the Past ja Destruction Preventer.

Sonata kyllä on tuollaista peruspurkkahevijytkettä ja ainakin tuolla ekalla levyllä Kakon ääntäminen on joillain kappaleilla törkeän huonoa, mutta hyvä meininki bändillä silti on.
 
Kingdom For a Heart on yksi parhaimpia... en ole kuullut vähään aikaan, mutta muita yksinkertaisesti loistavia ovat Shy, Still Loving You, My Land, The Power Of One, The Cage, The Misery, Silver Tongue, Broken ja The Ruins Of My Life. Victoria's Secret on mielestäni yksi niistä huonoimmista :roll: Mutta fani olen juu...
 
Sonatalla on muutamia aivan ihania kappaleita! Omistan muut CD:t paitsi kokoelman Songs of Silence. Sonatalla on mielenkiintoisia sanoituksia! Weballergyssä varsinkin se yks pätkä on hassu ottaen huomioon sen että ne sanat on tehnyt miespuolinen henkilö.
...you think you have it all now,
the wisdom, power know-how ,
can't even think you're wrong,
this is the way the brain of a male is made...

No juu. :) The end of this chapter on ihanan creepy. en haluais että se olis osotettu mulle :!:

Silencella on ainakin The end of this Chaperissa ja Tallullahissa aivan ihanat flyygelillä soitetut melodiapätkät! ~Tahtoo nuotit!~

Hyvä bändi kaikin puolin, tosin ne tuplabasarit on todellakin hiukan puuduttavia aina joskus..
 
Ennen kuuntelinkin Sonataa enemmän, mutta nyt se on sitten jäänyt vähän vähemmälle, kyllä sitä silti aina välillä tulee kuunneltua (kuten viimeksi eilen illalla).
Mielestäni Sonatan parhaimpia kappaleita ovat Tallulah ja Wolf & Raven. Kyllähän niitä useita muitakin erittäin hyviä on, mutta nuo ovat niitä joita on tullut kuunneltua paljon ja joista muutenkin pidän eniten. :wink:
 
Vanhempi materiaali oli kyllä paljon parempaa, tuo uusin oli aika pettymys...
Kuuntelin Sonataa jo joskus seiskalla innokkasti, mutta taisin kuunnella sitä liikaakin, koska nyt se alkaa maistua vähän puulta. Harvemmin enää valitsen sen mun CD-hyllystä..
 
Eli lyhyesti: jootykkään. :p

Katselinpa Sonata uudistuneita nettisivuja, ja silmiin iski tieto uudesta 'Broken' sinkusta (ilmestynyt 20.6), mukana kaksi uutta kappaletta, 'The Gun' ja joku toinen jonka nimi jo kerkesi unohtua. Arvatkaa kuka kipaisee kaupppaan heti maanantaina? ;)
 
Viimeaikoina on tullut kuunneltua ehkä vähän liiankin paljon Sonataa joten nyt on sellainen paussi menossa mutta pidän siitä silti. Vähän aikaa sitten tuli myös ostettua ihan omaksi asti Winterheart's Guild ja levyn biiseistä ainakin The Cage, The Misery ja The Ruins of My Life jotenkin kolahtivat.
Songs of Silence sisältää myös aika monta hyvää kappaletta.
 
Oon hiljattain alkanut tykkäämään sonatasta ja ostin sen uuden levyn. En muuten hirveesti kuuntele heviä tai mitään raskasta(en oo perillä luokituksista),mutta sonataa voi kuunnella. Ne kaikki biisit on oikeastaan hyviä,en rupea erottelemaan...
 
Sonata artica...jeah!.
itselläni on jokunen levy mini-discillä,
joita olen useampaan otteeseen kuunellut.
hyviä biisejä...Hummm..:san sebastian,blank file,victorias secret,
tallulah,last drop falls,sing in silenc.
 
Ylös