Steeleye Span

Lentävä lumi

Kontulainen
Olisi mielenkiintoista tietää, kuunteleeko täällä kukaan muu sellaista yhtyettä kuin Steeley Span? Minulta löytyy cd:nä The Stack of Steeley ja älppärinä Parcel of Rogues ja All Around My Hat. SS soittaa sellaista englantiaista kansanmusiikkityylistä renkustusta ja laulut on laulettu pääosin murteella ja osa sanoista on myös murteella. Äiti kuunteli Steeley Spaniä 70-luvulla ja silloin se on ilmeisesti perustettukin. Mielipiteitä olisi kiva tietää ja ylipäätänsä onko kukaan muu edes kuullut kysyeisetä bändistä.

Pieni lisäys: Kyllä tarkoitan Steeleye Spania... Jäi vaan se e sieltä pois...
 
Viitannet kuitenkin Steeleye Spaniin? ;)
Itselleni ei kyseinen bändi kovin tuttu ole (vaikkakin siihen voisi kyllä tutustua kun ehtisi ja jaksaisi). Vähän tutumpi minulle on laulaja Maddy Prior sellaisen hassun linkin kautta, että hän sattuu esiintymään Rev Hammerin mielenkiintoisella mutta ei-järin-kuuluisalla Freeborn John -levyllä monen minulle erittäinkin tärkeän muusikon (New Model Armyn Justin Sullivan, The Levellers ja Rev Hammer itse) ohella.
Mutta se nyt ei taas niin Steeleye Spaniin liittynyt. Mitä olen muutaman biisin heiltä kuunnellut, niin varsin hyvin kuunneltavaa musiikkia tekevät. :)
 
Ylös