Summoning

Vine Trellis

Kontulainen
Uskonpa että täällä on muitakin, jotka kyseistä bändiä kuuntelevat.
Summoning on siis kahden hengen kokoonpano, joka viime levyillään on keskittynyt Tolkienin tarujen "pimeisiin puoliin" ja saavat aikaan loistavia kappaleita kaikista synkistä aiheista. Olen saanut käsityksen, että Protector tekee koskettimilla tai jollain muulla koneella (?) musiikkiosuudet, ja Silenius ärjyy laulajanosuudet. Rankkaa basaritykytystä, mutta samalla melodista ja ah, niin kaunista.
Genreä en tosiaankaan osaa määritellä! Viisaammat osaavat sen varmaan tehdä. Aluksihan bändi oli blackmetallia, mutta en tiedä onko se sitä enää...

Summoningilla on paljon hienoja biisejä, ja on vaikea valita parasta. Paras biisikokonaisuus on ehkä Nightshade Forests-levyllä, todella kauniita kappaleita. Myös Let Mortal Heroes Sing Your Fame-levy on mahtava (A new power is rising-biisin Ash Nazg... -alku saa kylmät väreet menemään pitkin selkää). Yksittäisiä todella upeita kappaleita ovat mm. the Legend of the Master-ring, Like some Snow-white Marble Eyes, Ungolianth, Khazad-Dum sekä mahtipontinen Dagor Bragollach. Ensimmäisen levyn Master of the Old Lure on hyvä, sekä uusimmalta levyltä molemmat biisit. Arcenstone on mahtava.

Sanokaahan tekin omia mielipiteitänne! (ja korjatkaa jos puhuin mitä sattuu :p)
 
Eiköpähän tuo liene parasta Tolkien-veivausta mitä on tullut kuultua, jos Blind Guardianin Silmatribuuttia ei oteta lukuun... Dark metaliksi tai dark waveksi sitä ainakin jotkut haukkuvat. Myös hitaammin mutta silti sopivan "nopeasti" aukenevaa joltain osin. Bändi, mistä voi rehellisesti sanoa että toivottavasti ei vaan tipu hommat kesken.

Top Ten (tai parhaimmiston joukosta mainittavia): Angbands Schmieden, Arkenstone, Elfstone, Flesh and Blood, Kôr, A New Power is Rising, Orthanc, Our Foes Shall Fall, The Passing of the Grey Company, Ungolianth.

Mukaansatempaavia kansikuvia myös pojilla muuten. :roll:
 
Itsekkin on tuota kyseistä bändiä tullu kuunnneltua... hyvää musiikkia. Kôr ja stronghold oli hyviä mut erityisesti pidin ungolianthista.
 
Eh... Stronghold on levy, ei biisi.

Itsekin tykkään sen verran Summoningista, että on tullut hankittua kaikki levyt lukuunottamatta Lugburzia (jota ei edes tarvitse ostaa, koska se on niin huono). Summoningin parhain levy on mielestäni Let Mortal Heroes Sing Your Fame, mutta parhainta biisiä on vaikea nimetä, koska Summoning on tehnyt niin monta hyvää kappaletta.
 
Jupenauta sanoi:
Eh... Stronghold on levy, ei biisi.

Itsekin tykkään sen verran Summoningista, että on tullut hankittua kaikki levyt lukuunottamatta Lugburzia (jota ei edes tarvitse ostaa, koska se on niin huono). Summoningin parhain levy on mielestäni Let Mortal Heroes Sing Your Fame, mutta parhainta biisiä on vaikea nimetä, koska Summoning on tehnyt niin monta hyvää kappaletta.

öhöm... joo tiedän että se on levy....mut eikö sen niminen kipale oo?? Vai muistanko väärin?? Mun mielestä mul on sen niminen kappale ollu koneella....hmm :oops: joo kävin just tarkistamas eikä siä ollu sen nimistä.... :oops: :oops: no ei oo eka kerta kun soperran omiani....
Siis strongholdil tarkotin Rhunia.
 
Tulipa mieleeni, että onkohan Arkenstonessa käytetty sen vanhan Hobitti-elokuvan ääniä? Ne repliikit kuulostavat niin hienoilta ja aidoilta, että se voisi olla hyvinkin mahdollista.

Juu, Lugburzia ei kuuntele erkkikään antaumuksella... Muutama hyvä kitarariffi ja melodiakohta levyltä löytyy, mutta kappaleet kokonaisuudessaan ovat todella kökköjä :roll:. Mutta Master of the Old Lure on kyllä tarttuva... ja Grey Havens taasen tosi hieno. (Jos nyt totta puhutaan, niin Lugburzin biisit olen vain *köh* ladannut koneelle.)
Onneksi myöhemmillä levyillä herrat kuulostavat jo ammattitaitoisilta!

Lyriikat ovat upeita, kertakaikkiaan. Ennen pidin Blind Guardiania ainoana varteenotettavana Tolkienmättö-bändinä (erityisesti Silma-levyä palvon edelleen), mutta kyllähän Summoning tarkemman tutustumisen jälkeen nousi samalle tasolle. On mielestäni hienoa että sanoituksista ei heti arvaa, mistä puhutaan ja mikä on aiheena. Se on Summoningin ja BG:n yksi ehdottomista valttikorteista!
 
Olen Summoningilta kahta levyä kuunnellut, mutta täytyy myöntää, että kaikki örinä-osuudet vetävät ainakin omat fiilikseni aika pitkälti huumorin puolelle. Tulee vain sellainen "hohhoijaa"-olo. Toisaalta taas ne muutamat viisut, jotka ovat melkein pelkästään instrumentaalisia, uppoavat kyllä ja vieläpä hyvin. Niissä on sitä oikeaa henkeä ja tunnelmaa.
 
Kova bändi. Tosin uusinta en oo paljoo kuullu ja Let The... oli vähä tylsä.
Mutta levyt välillä LUGBURZ-STRONGHOLD ovat kaikki mainioita.
Henk. kohtanen suosikki on kuitenkin ehkä Stronghold.

Tästä aiheesta on muuten ollut Konnun historian aikana valehtelematta ainakin 10 topikkia.
 
Olkoot tämä sitten yhdestoista :wink: .

En muuten suostuisi kuuntelemaan örinää missään muussa bändissä kuin Summoningissa. Aluksi tutustuessani biiseihin olin aika vastahakoinen, juuri Seraynan tyyliin "hohhoijaa" ja olisin mieluusti jättänyt koko kuuntelun lopullisesti sikseen. Musiikki kuulosti kauniilta ja mahtavalta, mutta korvia suorastaan särki se murina ja ärjyntä. Otti päähän, kun loistavaa taustaa vasten ei lauleta puhtaalla lauluäänellä, ja olen oikeastaan vieläkin sitä mieltä, että sävelellä laulaminen sopisi biiseihin erittäin hienosti.
Loppujen lopuksi päädyin kuitenkin kuuntelemaan Summoningin musiikkiosuuksia, koska niissä tosiaan on oikeaa Keski-Maan henkeä, ja kelasin ärinöitten yli. Sitten aloin tottua ärinäänkin, ja huomasin että se sopiikin kappaleisiin oikein hyvin. Niinpä nykyisin kuuntelen biisit ihan kokonaan :D.

Summoning jää näin ollen historiaan ainoana örinänä, mitä minä kuuntelen. Tämänkaltaisissa lyriikoissa se onkin parasta, sen tunnelman luomiseksi. Vaikka tokihan ne muutamat puhe/kuoro-kohdat luovat sitä aina lisää.
 
Ohos, pitäisköhän minunkin kokeilla tuota siedätyshoito-taktiikkaa? :D Minuakin nimittäin Summoningissa eniten ottaa päähän juuri se, että miksi on pakko öristä, kun biisit olisivat NIIN mahtavia pelkästään instrumentaalisina. Öristä voi parissa biisissä, öristä voi silloin, kuin se kohtaan sopii, mutta öristä EI VOI koko aikaa ja jokaisessa herkässäkin kipaleessa, johon se ei ainakaan sovi. Eli, hyvät ystävät, ei kukaan sattuisi tietämään löytyisikö minulle omaa karaoke-versiota Summoningin levyistä? :p
 
Niissä biiseissä, mitä olen koneelleni saanut (A new power is rising, Dagor Bracollach, Like some snow-white marble eyes, Long lost to where no pathway goes ja Where hope and daylight die (Kyllä, vain viisi biisin nimeä :shock: ja monta riviä tekstiä, naurettavaa :D )) ei minua niinkään ärsytä se örinä, sehän on mukavan pehmeää örinää, vaan pikemminkin se onneton scifisoundi. Meinaan vaan että kuulostaa siltä niinkun joka ikinen instrumentti olisi tehty tietokoneella... Tarkkuutta saundipolitiikkaan!
 
Jos örinästä puhutaan, niin IMO Summoning on hyvä juuri örinän vuoksi. Se tuo tietynlaista "brutaaliutta" biiseihin. :p Tuskin edes kuuntelisin Summoningia, jos laulut laulettaisiin cleanisti.
 
Näinhän se on, mutta eipä sovi BGn Nightfalliakaan unohtaa.

Varmaan yksi parhaista Tolkienbändeistä. Mutta ei iske sillä tavalla. Pitää jakaantua moneen osa-alueeseen, eikä Summoning siinä toimi :p
Tulee liikaa Battlelore mieleen, sitäkin on jo tultu tarpeeksi kuultua.
 
Minä en kyllä tasan tarkkaan pysty mitenkään assosioimaan Summoningia Battleloreen, onhan niissä nyt sentään sen verran laatueroa... :wtf:

Mutta juu, pitää täälläkin hehkuttaa pitkästä aikaa. Löysin nimittäin aivan uuden biisituttavuuden, nimittäin Angbands Schmiedenin. En ole ennen käsittänytkään kuinka hieno se on... Syntyy jännä kontrasti, kun itse aihe on kauhea ja musiikki kaunista. Tätä kyllä tapahtuu useammassakin Summoningin kappaleessa, ja siksi ne ovatkin niin mahtavia.

Myös Kortirion Among the Trees- kappaleeseen olen totaalisen ihastunut. Aivan upeat lyriikat ja musiikki kaunista jälleen kerran. Ehdottomasti parhaimpia biisejä mitä olen koskaan kuullut, ja se on jo aika hyvin.

Puolhaltia sanoi:
Meinaan vaan että kuulostaa siltä niinkun joka ikinen instrumentti olisi tehty tietokoneella... Tarkkuutta saundipolitiikkaan!

Korjatkaa (mieluiten heti) jos olen väärässä, mutta eikö niitä sitten ole tehty koneella? Siltähän se ainakin niin selvästi kuulostaa.
 
Summoning on jotakin aivan totaalisen mahtavaa! Suosikkilevyni on Let Mortal Heros Sing Your Fame. Tosin kaikkein uusimpaan tuotantoon en ymmärtääkseni ole tutustunut, mutta tarkoitus olisi. Harvemmin piittaan TSH-musiikista, sillä yleensä se ei ole kovin hyvää (kaveri kertoi vähän aikaa sitten Lord of the Rhymesistä, TSH-räpistä @_@ ), mutta omasta mielestäni juuri Summoning olisi saanut soida elokuvissakin. Varsinkin Farewell olisi kaikessa mahtavuudessaan sopinut ehdottomasti johonkin mahtipontiseen kohtaan. Ja olisi tietenkin voitu tehdä kohtaus, missä yksinkertaisesti näytetään Mordoria ja Sauronin linnaa ja joukkoja samalla kun taustalla soi A New Power is Rising. Ahh...

Uuteen tuotantoon pitäisi kuitenkin tutustua. Olen kuullut paljon hyvää Saruman-kappaleesta, ja se kiinnostaa kyllä. Lieköhän mahtipontisuudessaan Farewellin tai Mountain King's Returnin veroinen.
 
Aivan mahtava bändi ja varsinkin bändin Minas Morgul levy, ainoa levy joka ei oikein iske on Stronghold.
Old School metallistina rakastan Summoningin vokalisointia ja Lugburz levyn soundimaailmaa. Lugburz levyhän on ainoa levy millä yhtye käytti aitoja rumpuja ja soundit on kertakaikkisen karut <3 :)

Bändi taitaa muistaakseni muutenkin valmistella uutta levyä jota odotan suurella innolla, Let Mortal... kun oli mielestäni myöskin erittäin loistava levy.
 
Summoning!!!

Mielestäni summoningin paras levy on ehdottomasti Nigthshade Forests. Se on niin mahtava levy että mikään muu Tolkien aiheinen musiikki ei ole luonut niin vahvaa tunnelmaa Keski-Maasta mitä Summoningin musiikista löytyy. Järjettömän hienoa musiikkia!!!! Kaksi tyypiä, kumpikin on mukana lauluosuuksissa. (jos joku toisin väittää). Summoningin parhaita biisejä ovat:(nightshade Forests levyn jälkeen) The Legen Of The Master Ring, Like Some Snow White Marble Eyes, Dagor Bragollach, Long Lost To Where Pathway Goes, Saruman...... Mitäs vielä, no Summoning on Itävaltalainen ( jos joku ei tiedä).
Ja mikä siinä Blind Guardianissa on niin hyvää? Itse kuuntelin sitä ja tulin siihen tulokseen että ihan paska bändi!! :) :grin:
 
Olen tutustunut kyseiseen bändiin parin levyn verran. En ole saanut vielä hankituksi puuttuvia omakseni, mutta menen valalle, että hankin ne. Pidän Summoningista oikein kovasti. Minulla on toistaiseksi vain Let Mortal Heroes sing Your Fame ja Nightshade Forest.
 
Örinä kuuluu mukaan.

"
Serayna sanoi:
Ohos, pitäisköhän minunkin kokeilla tuota siedätyshoito-taktiikkaa? :D Minuakin nimittäin Summoningissa eniten ottaa päähän juuri se, että miksi on pakko öristä, kun biisit olisivat NIIN mahtavia pelkästään instrumentaalisina. Öristä voi parissa biisissä, öristä voi silloin, kuin se kohtaan sopii, mutta öristä EI VOI koko aikaa ja jokaisessa herkässäkin kipaleessa, johon se ei ainakaan sovi. Eli, hyvät ystävät, ei kukaan sattuisi tietämään löytyisikö minulle omaa karaoke-versiota Summoningin levyistä? :p
:wink:"


Kyllä se sillä lailla on että tunnelma laskis puolella jos örinä vaihtus tavalliseen clean ääneen. Summoninghan laulaa keskimaan synkistä asioista..
örinä tuo aivan loistavan tunnelman....pitää kuvitella että örkit laulaa :grin:
Loistavaa taustamusiikkia roolipeleihin. :knockout:
 
Ylös