Taas onkelmia.. o_O

Juu, nyt tuli, tai oikeastaan tämä ongelma on ollut jo jonkin aikaa. Enkä osaa itse sitä ratkoa :mrgreen:
Elikkäs, tuossa jokin aika sitten latasin koneelle QuicTimen. Siitä lähtien kaikki netistä tallennetut kuvat ovat tulleet bittikarttana, muita vaihtoehtoja ei edes ole..
Viimeksikin tuo samainen ongelma johtui ohjelmasta, nyt poistin Qiuck:in mutta ongelma jäi :roll:
Olisihan siinä tietty ollut vaihtoehtona muuttaa tietyt kuvat Quick:ille sopiviksi, että se olisi avannut ne.
En kuitenkaan ottanut tuota vaihtoehtoa.
 
Onpa erikoisen kuuloinen ongelma. Kun klikkaat jotain kuvaa jollain nettisivulla oikealla hiirennäpykällä ja valitset "Tallenna nimellä", niin et voi valita tallennusmuodoksi muuta kuin .bmp:n?
 
Niin, sitten jos tahtoo kuvasta jpeg:n niin pitää muokata ja tallentaa uudestaan. Sitten kuvia on aina kaksi kipaletta :roll:
 
Minulla tulee muuten tuo sama ongelma aika useinkin. Yleensä se on johtunut siitä, että se ohjelma, mihin kuvat automaattisesti aukeavat, on poistettu. (minun tapauksessani psp8.) Kun sen asentaa uudelleen, kone lopettaa tuon. Joskus se tosin aloittaa ilman syytä ja lopettaa vaikka en asentaisi/poistaisi mitään. En kyllä osaa sanoa, mikä auttaisi, anteeksi. Ajattelin vain ilmoittaa, että tuota ongelmaa esiintyy muillakin. Itseasiassa molemmissa kotikoneissa meillä päin. :roll:
 
Yleensä kuvan voi tallentaa tismalleen siinä muodossa kuin se sivustolle on pistetty (.gif, .jpg, ehkä jopa .png?), ts. muuttamattomana, jolloin kuvaa ei esimerkiksi uudelleen pakata jpgiksi. Lisäksi sen voi tallentaa Windowsin bittikarttamuodossa (.bmp). Sitä voi kyllä kokeilla kuvankäsittelysoftan uudelleenasentamista, mutta ihmettelen, jos se on siitä kiinni... Windowsin pitäisi kyllä muutoinkin tunnistaa jpg:t ja giffit, ilman yhtäkään kuvankäsittelysoftaa.
 
Lukreth sanoi:
Minulla tulee muuten tuo sama ongelma aika useinkin. Yleensä se on johtunut siitä, että se ohjelma, mihin kuvat automaattisesti aukeavat, on poistettu. (minun tapauksessani psp8.) Kun sen asentaa uudelleen, kone lopettaa tuon. Joskus se tosin aloittaa ilman syytä ja lopettaa vaikka en asentaisi/poistaisi mitään. En kyllä osaa sanoa, mikä auttaisi, anteeksi. Ajattelin vain ilmoittaa, että tuota ongelmaa esiintyy muillakin. Itseasiassa molemmissa kotikoneissa meillä päin. :roll:

Windowsissa tiedostopäätettä käyttävän ohjelman voi vaihtaa valitsemalla My Computer, sitten Tools-ylävalikosta Folder Options, sitten välilehti File Types. Sitten vain valitsee päätteen ja vaihtaa ohjelman haluamakseen.

(Ohjeet toimivat XP:n englanninkielisessä Professional-versiossa. Mutta ainakin vanhassa 98:ssani Folder Options löytyi Omasta Tietokoneesta.)
 
Tietenkin yksi superratkaisu olisi alkaa käyttämään Mozilla Firebirdiä, Operaa tai perus-Mozillaa.
 
Voisikos tuon VP:n ohjeen saada suomenkielellä? Yritin ettiä tuollaisia tiedosto juttuja, mutta ei tärpännyt :roll: Ja koneelta löytyy tämä XP Home Edition, suomeksi.
 
No nyt kun käyttis ja kieli saatiin selville, niin helpottu kummasti.

Elikkä avaa Oma Tietokone -valikko esim. Käynnistä-napin takaa.
Sen jälkeen valitse Työkalut tai jokin vastaava, ja sieltä Kansion asetukset.
Kansion asetuksista valitse välilehti Tiedostotyypit.
Sieltä löytyy kaikki tarvitsemasi tiedostotyypit, mukaanlukien .bmp, .gif, .png ja .jpg.
Listasta kelaat alaspäin, kunnes löydät haluamasi tiedostotyypin.
Sitten valitset tyypin, ja klikkaat kohtaa Muuta.
Sitten vain valitset ohjelman, jolla haluat avata tiedostotyypin jatkossa, ja klikkaat Käytä ja OK.

Jos nyt ei selviä niin ihme.
 
Minusta ongelma ei ole tuossa kohtaa, eli ei auttanut tuokaan.
Siis vika on tallennusvaiheessa, ei siinä mihinkä kuva avataan jatkossa. Ja jos jpeg kuva tallentuu bittinä, siihen ei auta muu kuin tyypin vaihto ja uusi tallennus.
Muutama päivä sitten kone tallenteli GIF-kuvat semmoisina eikä bittikarttana. Nyt se jullittaa taas :x
Johtuukohan tämä juttu nettiliittymästä, aikaisemmin meillä oli mtv3:n ja vaihdettiin sitten dna:han..
Mutta sitten löysin koneen syövereistä vielä joitain Quick Timen tiedostoja vaikka ohjelma on poistettu ajat sitten. Kannattaako ne tekstitiedostot poistaa? Vai onko ne joitain järjestelmä juttuja mitkä on jotenkin yhteydessä windowsiin ja jos ne poistaa koko masiina tilttaa? Pitäisi varmaan kysyä jo ammatti-ihmiseltä :roll: Saakeli!
 
Jos käyttöjärjestelmänä on Windows, todennäköisesti sieltä syövereistä löytyy kaikki maailman ohjelmat mitä et ole edes sinne koskaan asentanutkaan. :p

Toisaalta, jos ohjelmia ei poisteta Lisää/poista -sovelluksen kautta, syövereihin jää takuu varmasti jotain.

Se mitä tulee ongelmaasi, en osaa oikein asettua tilanteeseesi, mutta nettiliittymästä tuo asia ei voi johtua.

Mitäs kuvankäsittely ohjelmaa käytätkään koneellasi?
 
Edelleen suositukseni Firebirdistä, Mozillasta tai Operasta voimassa ;) Parempia selaimia, eikä varmasti ole tuota ongelmaa. Tosin Operaa en suosittele, koska siitä ei löydy XML-tukea... ja ainakin minä tahdon XML:n nousevan suositummaksi, se on hyvä kieli. Paljon parempi kuin HTML.
 
En omista mitään hienouksia joten paintti taitaapi olla ainut. Siis jos nyt tajusin oikein mikä on kuvankäsittely ohjelma :mrgreen:
Ja kyllähän minä omasta mielestäni menin ja poistin sen siitä lisääpoista-sovelluksesta. Silti siellä on ne kaksi tiedostoa
 
Nellas, no en osaa noihin tiedostoihin nyt sanoa täältä käsin sen enempää.
Mutta siis kuvankäsittely ohjelma, kuten Paint Shop Pro, Adobe Photoshop jne. Kannattaa käydä hakemassa esim Paint Shop Prosta jonkinlainen evalution versio, ei pitäisi haitata vaikka aikaraja menee umpeenkin. Toimii silti.

Ja minä myös suosittelen selaimen vaihtamista, IE kun ei ole tietoturvallisesti eikä toiminnallisesti läheskään paras vaihtoehto. Itse käytän ja tuen Mozillaa. Firebird kun ei koneellani toimi.
 
Mistäköhän semmoisen voisi löytää? Siis sen paint shopin. Pari kertaa on tullut vastaan mutta en ole viittiny ottaa kun on ollu vaan 30 päivän testinki kappale
 
Juu, eli se ei haittaa vaikka onkin 30 päivän testi. Minulla ainakin toimi 30 päivän testi versio aikoinaan yli 300 päivää kunnes vaihdoin uudempaan versioon. :p

Niin ja se löytyy vaikka www.tucows.fi taikka www.mbnet.fi (hyötyohjelmat) muistaakseni. Tai sitten ihan googleen kirjoitat että Paint Shop Pro.
 
Vielä tästä ongelmasta. Ilmeisesti muillakin on ollut Internet Explorerin kanssa samankaltaisia ongelmia, ainakin Googlella löytyi jotain siihen viittavia juttuja. Kuvankäsittelysoftan vaihtaminen tai uudelleenasennus ei kuitenkaan ainakaan todennäköisesti ratkaise ongelmaa.

Yksi ehdotettu ratkaisumalli on tämä: Poista ensin kaikki väliaikaiset internet-tiedostot ja evästeet. Tämän jälkeen poista myös kaikki sellaiset tiedostot kansiosta c:\windows\downloaded program files, joiden tilan kohdalla lukee tuntematon tai vahingoittunut. Kaikki, joiden tilana on asennettu, voidaan jättää ennalleen. (Vaikka minulla onkin W98SE, niin veikkaan että sama kansio löytyy myös XP:stä.) Käynnistä uudelleen.

Kannattaa muuten myös päivittää Windows ja IE:n viimeisimpiin versioihinsa Mikkisoftan sivuilta.

Ja jos ei auta, niin ainahan sitä voi sitten asentaa koko Windowsin uudelleen (ellei halua kokeilla vaikka tuota Vesan ehdottamaa selaimen vaihtoa esim. Mozillaan...)! :wink:
 
Suosittelen ainakin Mozilla Firebirdin kokeilemista ennen kaiken uudelleenasentamista. Selain on kevyt ja nopea, lisäksi Mozillan sivuilta asennettavilla lisäpalikoilla siitä saa juuri sellaisen kuin haluaa (joskin itse olen ihan tyytyväinen perussettiin).

Itse Mozilla on hiukka liian raskas minulle, mutta en haluakaan selaimeltani kaikkea mahdollista ja vielä tiskiallasta päälle, kuten Mozillan mukana ainakin versiossa 1.4 tuli :) .

Lisäksi Firebirdissä on loistava Google-bar oletuksena (huomattavasti Googlen omaa viritelmää kepeämpi) ja kun osoitekenttään kirjoittaa jonkin sanan, hakee Firebird sitä automaattisesti Googlen "I'm feeling lucky"-toiminnon avulla. Googlen lisäksi Firebirdin sivuilta voi hakea palkkiin muita hakumoottoreita (vaikka IMDB:n tai eBayn).
 
Koska ongelma on näinkin erinomaisen mielenkiintoinen, niin kokeile ainakin tuota ehdottamaani juttua ensin. Ennenkuin meinaan heität hanskat tiskiin, näytät Microsoftille keskisormea ja lataat Mozillan. :wink:
 
Ylös