Tennis

Bietu

Hobitti
Löytyykö tämän hienon, maailman toiseksi suosituimman urheilulajin seuraajia/pelaajia? Itse olen pelannut tennistä kaksi vuotta, mutta Eurosportilta olen otteluita seurannut innoissani ala-asteen ensivuosilta saakka. Tällä hetkellä on menossa yksi kaikkien aikojen ehkä kiinnostavimmista otteluista: Federer vs Nadal. Maailman ykkönen ja massakenttien tämän vuoden armoitettu kuningas (tähän saakka). Eurosportin lähetys lakkasi näkymästä about 30 min sitten :x :x Se siitä, pitääpi seurata tuloksia E.sportin sivuilta livenä. Ensimmäinen erä Nadalille 6-3 ja toinen meni Federerille 6-4. Miksi Eurosport ei näy :x

Sitten naisten tennikseen. Tämän vuoden turnauksessa Sharapova tippui Henin-Hardennelle, joka oli suosikkini ennen loukkaantumisiaan. Finaali naisissa täydellinen: Henin-Hardenne vs Pierce eli kotiyleisön suosikki vs vanha voittaja.

Tässä vähän selvennystä vaahtoamiseeni. Tietämättömille: on olemassa neljä Grand Slam-turnausta, jotka kaikki pelataan kerran vuodessa. Tällä hetkellä on menossa Roland Garros, Ranskan avoimet. Muut ovat Wimbledon, US Open ja kauden aloittaja Australian avoimet. Miesten tourin nimi on ATP ja naisten WTA. Ja on siis Challenger-tason kisoja ja muita. En itse asiassa täysin tarkkaan itsekään tiedä :grin: Jos ei loukkaantumisia tule niin ammattilaiset pelaavat varmaan suunnilleen 15 turnausta+Grand Slamit. Onko täällä muita lajista kiinnostuneita, olen huomannut ainakin yhden pelaajan. Onko muita? Ketkä ovat suosikkinne ja mitä turnausta eniten arvostatte? Itse arvostan Roland Garrossia ja Wimbledonia aika tasaisesti. Suosikki naisissa Sharapova ja miehissä Nadal, kuten varmaan huomasitte. Teidän vuoronne. Toivottavasti keskustelua syntyy.

muoks. Nadal voittaa kolmannen 6-4 *happy*. Itseäni kiinnostaisi vanhat legendamatsit, löytyyköhän niitä dvdille tms.?
muoks. 2 Nadal VOITTI! Ja kuva palasi juuri Nadalin loiston aikaan. Parempaa syntymäpäivälahjaa saa hakea Nadalin kaltaiselle massaspesialistille.
 
Itse on tullut karvapalloa hakattua kuusivuotiaasta viime jouluun, jolloin lopetin itse pelaamisen. Kisoja kiertelin noin yksitoistavuotiaasta lähtien, eli onhan noita pelejä tullut aika kasa pelattua, vaikken mitään älytöntä menestystä koskaan ole saavuttanutkaan. Paljon on tullut seurattua tennistä, niin juniori-, kuin ammattitasollakin.

Ranskan avoimet, kuin muutkin Grand Slamit, kiinnostavat kyllä. Harmi vain, kun ei Eurosport, eikä Ylen dikitaalilähetykset näy. Muutaman pelin olen käynyt entisen pelikaverin luona katsomassa, naisten tennistä lähinnä. Tuo miesten loppuottelu on kyllä kiinnostava. Federer on taitava ja monipuolinen ja kokenut pelaaja ja Nadal ensikertaa Roland Carrosilla (ei siinä mitään, hyvä pelaaja hänkin). Mutta taisipa tuo Nadal nyt voittaa! Hyvähyvä!

Tennis on sen verran vaihteleva laji, ettei kukaan yksinään voi rankingeja hallita kovin pitkään. Federer on nyt ollut aika kovassa vedossa, mutta tuskin moinen enää kovin kauaa kestää. Tim Henman on oikeastaan aina ollut miehissä lempipelaajani, vaikken mikään syöttö-verkolle-pallo loppuun-pelin suurin ystävä olekaan, mutta siinä miehessä on särmää ;)

Ranskan avoimet ovat lempikisani Grand Slameista, koska massapeli on kaikkein mukavinta katsottavaa (ja imho punamassalla on kaikkein mukavinta pelatakin). Wimbledonissa taas on juuri se oikea tunnelma, pelaajat käyttävät tennisvaatteita, eivätkä kankaanpaloja kriittisten paikkojen ympärillä (*köh *Williamssit*köh*). Wimbledonissa ei ole samanlaista, minun mielestäni törkeää, epätennismäistä huutelua ja buuausta kesken pallojen tai pallojen jälkeen, kuten varsinkin Usa:n avoimissa on.
 
Kyllä sitä tennistä pelataan. En ole viellä kauhean kauaa pelannut, noin kaksi vuotta. Kisojakin ollaan kierrelty, ihan kohtuullisilla tuloksilla :p
Itse en kylläkään tällä hetkellä seuraa mitenkään kovin tarkasti tennistä, mutta kyllä sitä jotaa pientä tiedetään. Ehkäpä viellä joku päivä seuraan taremmin, mutta nytten ei oikein jaksa.. Eipä voe mitään... Minkälaisia harkkoja teillä on? Meillä on yleensä muutaman tunnin harkat ja siellä mennään milloin mitäkin. Valmentaja
on todella hyvä, ei mitään valittamista. Nyt varmaan kuitenkin valmentaja vaihtuu,
harmikseni.. Eipä sillekään voe oikeen mitään :roll:
 
Eipä taida miesten nykytenniksessä olla muita kuin Nadal, joka Federerin voi voittaa norm pelillä. Uskon että Nadal vielä nousee ajan kuluessa listaykköseksi, kun on täydellisesti päässyt loukkaantumisesta yli ja huippukunnossa. Vaikka voitti Federerin finaalissa, on sen jälkeen pelannut hieman ailahtelevammin. Näiden herrojen jälkeen on miehissä vaihtelu suurempaa kuin naisissa, joissa yllätysnimet loppukierroksilla ovat harvinaisia. Naisten top 5 on todella tiukka ja kaikki sen pelaajat voivat voittaa Grand Slameja ja muita arvokkaita turnauksia. Harmi että Roland Garrosiin on niin kauan vielä.
 
Ylös