Teräsbetoni

VP

Hobitti
Teräsbetoni on suomalainen metalliyhtye, jonka ensimmäinen sinkku ilmestyi viime keskiviikkona. Se onkin soinut jo paljon radiossa ja keikkaa pukkaa kovaa vauhtia.

http://www.terasbetoni.com/
 
Teräsbetonista ..

Hmm .. olenkohan nyt jotenkin tyhmä :roll: mutta kun minusta se kuulostaa ihan "kummalta" .
En siis jotenkin oivalla sitä ideaa ...
Haluaisikos joku sivistää minua ?

** Veljeys, Kunnia ja Totuus ** :?
 
:D Kuulin sen sinkun radiosta ja se on jotenkin tosi huvittava, mutta samalla ihan kuunneltava. En ole tuollaista sukkahousumenoa nähnyt suomenkielellä.
 
Kyseinen bändi on ollut veljeni kanssa kovassa fanituksessa - "Niin parasta!"
Mutta on se kyllä ehkä maailman toiseksi huvittavin yhtye.^^

Mielestäni se huvittavuus ei häiritse. Ihan meneviähän nuo sanat ovat. Jotenkin iskee minuun tämä musiikki, esimerkiksi "Taivas lyö tulta" on oikein hyvä. Ja keikoilla näillä hepuilla on aina niin kova meno päällä, että sitä on vaan sitten mentävä mukaan.

Ahola taitaa sen laulajan nimi olla... (Mä olen tosi huono näissä!) Mutta äijä on kyllä ihan uskomaton. Onkohan se sellaista asiaa koskaan kuullutkaan kuin äänenmurros.
Kyseinen herra on laulanut Blind Staren levylle Bon Jovin Runawayn oktaavia korkeammalta kuin alkuperäinen versio ja siihen vielä vetäissyt oktaavia korkeamman stemman.
Juu....
 
Teräsbetoni!

Kun kuulin sen Taivas lyö tulta- laulun ekan kerran, kiljuin jo ekan säkeistön puolessa välissä että "SIISTIÄ!" Se on huippu. :lol:
 
Oo, tämä se vasta on hauska tapaus :D Kuulin radiosta Taivas lyö tulta biisun parisen viikkoa sitten ja repesin niiin pahasti! Mutta ei siinä mitään, kyllähän tämä kuunneltavaa on. Kaveri luuli bändiä Rautabetoniksi ja kovaan ääneen kehui sitä sillä nimellä :D
 
Olen seurannut bändiä alusta asti, kun olen joskus tuntenut yhden bändin jäsenistä. Laulaja on loistava, kelpaisi mielestäni mihin tahansa isompaankin bändiin. Musiikki toimii tietysti myös, melodiat ovat tosi taidokkaita. Etenkin Teräksen varjosta tykkään, koska siinä on powermetalvaikutteita muita biisejä enemmän.

Mutta. Sitten se imago/sanoitukset.. En oikein osaa suhtautua niihin. Olen kyllä kuunnellut vuositolkulla kliseisiä hevisanoituksia, mutta minulle musiikki ei silti koskaan ole ollut pelkkää hauskanpitoa. En ymmärrä, miksi bändin jäsenet toitottavat metallitotuutta, jonka ideana on vain hauskanpito (=juominen) ja yleinen machoilu. En voi sietää Orjattaren ja Pyhän Maan sanoja. Ja jos taas ei olla tosissaan, niin mitä hyötyä on huumorimusiikista? Ehkä olen liian tosikko. Ymmärrän, että metallitotuus voi tarkoittaa esim. sitä yhteisyyden tunnetta keikoilla, elämäntapaa tms., mutta mielestäni imagonluonti ei ole jäseniltä oikein silti onnistunut. Uhoaminen ja tappaminen eivät ole minun makuuni. Vaikka esim. Rhapsodyn sanat ovat yhtä naurettavia ja kliseisiä, siinä on kuitenkin joku ero. Ehkä suomen kielikin vaikuttaa: englanniksi kuuntelee huonompiakin sanoja.
 
En ole ko. bändiltä kuullutkaan, kuin tuon Taivas lyö tulta - biisin, mutta sillä vaikutelmalla kuulostaa oikein hyvältä. Se on hyvä. Ja musiikki, se toimii.
Sanoitukset, noh, ne varmaan ovatkin joltain pohjalta vitsi, ja sellaisena ne toimivatkin. Miten, kuka tietää, ovatko bändin muut biisit yhtä hyviä tai millä lailla samankaltaisia, kuin tuo hitti? Monilla bändeillä kun on se vika, että tehdään yksi hyvä biisi myymään, ja loput pelkkää kuraa.
Tällä tuntemuksella en pitäisi ollenkaan mahdottomana, että löydän itseni ostamasta näiden ensimmäinen albumi, kun se joskus tässä ilmestyy.
 
Mortal Illusion sanoi:
Mutta. Sitten se imago/sanoitukset.. En oikein osaa suhtautua niihin. Olen kyllä kuunnellut vuositolkulla kliseisiä hevisanoituksia, mutta minulle musiikki ei silti koskaan ole ollut pelkkää hauskanpitoa. En ymmärrä, miksi bändin jäsenet toitottavat metallitotuutta, jonka ideana on vain hauskanpito (=juominen) ja yleinen machoilu. En voi sietää Orjattaren ja Pyhän Maan sanoja. Ja jos taas ei olla tosissaan, niin mitä hyötyä on huumorimusiikista?

itse olen ko. bändiltä muutaman biisin kuullut mutten ole sen enempää perehtynyt. kaverini kuitenkin tuntee bändin tyypit ja kertoi, että ko. bändi oli ainakin alunperin herjalla perustettu kouluprojekti. ilmeisesti kaikilla bändin jäsenillä on "oikeatkin" bändit ja kuulemma hieman harmittaa, kun on monta vuotta yrittänyt tosissaan tehdä oikeaa musiikkia ja sitten vitsiprojekti lähtee käsistä tuolla tavalla. mutta mikäs siinä, eiköhän pojilla hauskaa silti ole :)

sanoituksethan ovat aika selkeästi nimenomaan tuota manowar-tyyliä eli hirveää uhoa, joka kuulostaa tottakai kliseiseltä (se on kai tarkoituskin) ja naurettavalta. imagoa ei ilmeisesti ole mitenkään erityisesti "luotu" tai "suunniteltu", käsittääkseni ainakin osa (ellei jopa kaikki) bändin promokuvat on otettu jossain koululla huonolla digikameralla tms. eli ei kovin tosissaan olla likkenteessä oltu alunperin ainakaan, mutta kukapa sitä kieltäytyisi soittamasta, jos saa ja jos siitä pitää. en minä ainakaan :)
 
Starelma sanoi:
Miten, kuka tietää, ovatko bändin muut biisit yhtä hyviä tai millä lailla samankaltaisia, kuin tuo hitti? Monilla bändeillä kun on se vika, että tehdään yksi hyvä biisi myymään, ja loput pelkkää kuraa.

Minusta Taivas lyö tulta on ainakin selkeästi huonompi kuin Teräksen varjo ja Teräsbetoni -nimiset biisit, jotka olen bändiltä kuullut. Eli uskoisin, että koko levy voi olla hyvä. Sitä en tiedä, miten sanoituksia jaksaa kuunnella, kun ne ovat joka biisissä käytännössä samat.

KRO sanoi:
ilmeisesti kaikilla bändin jäsenillä on "oikeatkin" bändit ja kuulemma hieman harmittaa, kun on monta vuotta yrittänyt tosissaan tehdä oikeaa musiikkia ja sitten vitsiprojekti lähtee käsistä tuolla tavalla. mutta mikäs siinä, eiköhän pojilla hauskaa silti ole :)

imagoa ei ilmeisesti ole mitenkään erityisesti "luotu" tai "suunniteltu", käsittääkseni ainakin osa (ellei jopa kaikki) bändin promokuvat on otettu jossain koululla huonolla digikameralla tms. eli ei kovin tosissaan olla likkenteessä oltu alunperin ainakaan, mutta kukapa sitä kieltäytyisi soittamasta, jos saa ja jos siitä pitää. en minä ainakaan :)

Niin, laulajalla on ainakin Dreamtale, joka on vakavammin tehtyä musiikkia käsittääkseni. Bändin imago vaikuttaa siinä mielessä tehdyltä, että jokaisessa haastattelussa bändin jäsenet vastaavat, että totta kai ollaan tosissaan, mutta pidetään samalla hauskaa. Tähän mennessä he eivät ainakaan ole sanoneet parodioivansa Manowaria. Eli varmasti on tietoisesti ajateltu, että vedetään nyt sitten niin överiksi kuin vain voidaan. Joku siinä mättää, en tiedä mikä. Voisihan ne sanoitukset tehdä kunnollakin. Kai minua feministinä ärsyttää vain se macho-meininki, en osaa nähdä sitä parodiana. Huumorikin kertoo ihmisistä jotain..
 
Heh, hassua huomata, että tästä yhtäkkiä puhutaankin ihan yleisesti. Joskus viime syksynä isoveli latasi koneelleni Teräksen varjo ja Maljanne nostakaa -biisit, että kuuntelepas näitä siinä on ehtaa metallimeininkiä ;) Ja olihan niissä: hirveää paatosta, hirveää lyriikkaa ja hirvittävästi macho-asennetta. Ja hauskaa riittää.
Mutta miten ihmeessä (hyväkään) kikkelihevihuumori pääsee radiosoittoon? Sitä me vaan kummastellaan. :p Pitänee etsiä kuunneltavaksi tuo Taivas lyö tulta -biisikin...

Vakavasti en tätä bändiä kyllä kykenisi ottamaan, vaikka miekalla uhattaisiin.
 
Minähän en ole ikinä ymmärtänyt kovaa ja korkealta vedettävää kikkeli-, sankari- tai muutakaan vastaavaa heviä, olkoonkin että Manowarin Fighting The World oli yksi ensimmäisistä CD-levyistäni. Ja kieltämättä repesin ihan totaalisesti, kun ensimmäisen kerran kuulin Teräsbetonista joskus viime keväänä. Mutta myöhemmin olen kokenut valaistumisen. Teräsbetoni on hyvä. Itse asiassa se on aivan loistava, etenkin laulaja (ihan oikeasti). Tietenkään TB:tä ei voi ihan vakavalla naamalla kuunnella, mutta ei liene tarkoituskaan. Sanoitukset vedetään juuri sen verran yli, että varmasti menevät, mutta jättävät silti monet vakavahenkisempien yhtyeiden viritelmät kauas taakseen. Kornia? Takuulla, mutta oikealla aseenteella. Ja ilman paitaa tietysti.

Olen kuullut Orjattaren soitettavan akustisesti nuotion ääressä, juhannuksena, makkaran ritistessä tikun nenässä. Olen valaistunut. Kohta alan varmaankin pitää ihan oikeasti kaikesta muustakin sankarimetallista. :D
 
Voi! Miten ihanaa että tätäkin bändiä on muistettu ^^'
Bändin musiikki on tavallaan aika huvittavaa, mutta huvittavuutta lisää se kun veljeni ja serkkuni yhteen ääneen lauloivat mukana Teräksen varjoa :D Musiikki on mielestäni hyvinkin kuunneltavaa ja veljeni fanittaa (?) kyseistä yhtyettä jonkin verran.
 
Olin lauantaina erään vaihto-oppilasporukan kanssa leffassa ja heistä eräs unkarilainen ei monta bändiä Suomesta tietänyt, mutta Teräsbetonin kyllä.

Ja Antti Tuiskun tiesivät kaikki. :D

Tuli vain mieleen, että minusta Teräsbetoni on verrattaen aikas tuntematon bändi, nyt tietysti tullut yleisön tietoon tuon radiosoiton takia, mutta tämäkin henkilö oli Suomessa ollut, ööm, olisikohan kuukauden verran.

Huvittavaa. :)
 
Teräsbetoni.. siinäpä vasta huvittava bändi. Nauroin katketakseni kuullessani "Taivas lyö tulta" kappalleen ensimmäistä kertaa. Hauskaa, että edes joku bändi irvailee eeppisen sankarihevin kustannuksella. Ihan taitavia herroja. En ole kovinkaan montaa laulua kuullut, mutta sanoitukset ovat kuin vanhoista iskelmistä.. Teräsbetoni ei kyllä kuulu suosikkeihini, mutta hauska se on. :D
 
Kun kuulin Taivas lyö tulta -biisin ensimmäistä kertaa, istuin autossa. Isäni ajoi, ja hyvä että ei oltu ojassa sen jälkeen kun tuli se kohta jossa se laulaja vetää tosi korkealta. Että sillain. Vieläkään en oikein pysty hihittelemättä kuuntelemaan tuota biisiä... :grin: Hauska tapaus.
 
Tosiaan aika hauska tapaus. Sanoisinko, että aivan mahtava. En yleensä tykkää ton tyylisestä musiikista, mutta Taivas lyö tulta -biisissä oli niin kornit sanat, että ei siitä voi olla tykkäämättä.. :grin: Ja kun se laulaja pääsee korkeemmalle kun minä ite.. Aivan loistava fiilis tulee kyllä kyseisestä bändistä. Jee, jee, tykkään kovin! :D
 
Teräsbetonilla on muuten huomenna, 26.2, keikka livenä netissä osoitteessa http://www.poparena.net/ . Näin kuulin auktoriteeteilta ja http://www.turunsanomat.fi/verkkolehti/?ts=1,4:7:0:0,4:7:1:1:2005-02-25,4:285858,1:0:0:0:0:

Teräsbetoni on ... mielenkiintoinen tuttavuus. Eihän tuota tosissaan voi kuunnella, sukkahousuheviä, mutta voittaa tuo suurimman osan nykymusiikista vaikka pelkällä itseironiallaan (tahatonta tai ei). Ensimmäisen kerran kuulin penkkaripäivänä automatkalla Savonlinnaan törpöttelemään ja kyllähän tuota ilolla kuunteli. Laulettiin falsetit jopa mukana, Wayne's World-tyyliin poekaporukalla. Promilleja oli.
 
Mä olin tolla keikalla ja VOI HERRAN JUMALA!!! Ensin siinä esiintyi Happiukot ja Day Eleven, jotka oli vaikka kuinka hyviä, mutta sitten lavalle tuli Teräsbetoni taso laski reippaasti. Mulla on mustelmat mahassa ku se turvaköysi painoi mun vattaan ku ne kamalat kaksmetriset hevarit alkoi tunkea lavalle päin. Päljon tämmönen kevyt teini siellä mitään voi... :censor: :evil: :yuck:

Niitten sanotuksissa ei ollu mitään mielikuvitusta, niissä vaan vaihteli sanat metalli, veljeskunta, veri metalli, liitto, jumala, veljeys, metalli, soturi, kunnia, veljeys, metalli, metalli, veljeskunta, kunnia, liitto, miekka, metalli, urheus... Noita vaan pistetään eri järjestykseen ja niistä syntyy hienoja biisejä... Ja sit ku ne vielä laulaa niin korkeelta ni eihän sitä voi kun nauraa... :lol:

Me oltiin siellä melkeen viis tuntia ennen jonottamassa ja ne "hevarit" tuli sinne joskus paria tuntia ennen ja tunki meijän eteen... Ja ku me huomautettiin asiasta niille, ni ne tunki vähän lisää... Että mua otti päähän!! Ennen ku teräsbetoni alko soittaa ni me alettiin miettiä että onko se ihan turvallista jäädä sinne keikan loppuun asti koska ne oli oikeesti raiskaamassa meitä... Onneks ne ei enää keikan jälkeen muistanu meitä... Ainoo kerta ku mä oo ees ajatellu tollasta enkä mä todellakaan ajattele ekaks että ihmiset raiskaa mut.

Että sillee... En oo kyllä menossa enää Teräsbetonin :yuck: keikalle ellei siellä esiinny joku muu OIKEESTI hyvä!!!! :D :heart:

Edit. Tik
 
Olen vannoutunut jazzari, enkä ole kovinkaan perehtynyt yhtyeeseen, mutten voi olla kommentoimatta Blodyn vuodatusta:

Ensiksikin, jos tulit katsomaan vain lämppäreitä, niin ennen pääesiintyjän (=Teräsbetoni) keikkaa olisi varmasti oikein hyvin ehtinyt poiskin. Eturiviin on aina halukkaita. Jos tulit katsomaan Teräsbetonia, niin noinkin pitkään jonottamiseen lienee syy, eikä muiden kuuntelijoiden (ne "hevarit") käyttäytyminen ole bändin itsensä syy. Miksi halveksia selvästi oman kohdeyleisönsä tuntevaa yhtyettä, joka tarjoaa sitä, mitä siltä odotetaankin. Toiseksi, "hevarit" tuskin olivat tulossa teitä raiskaamaan vaan kuuntelemaan musiikkia, niinkin suurella innolla että sitä huomaamatta työntää edessäolevaa. Oikeasti, ei ole olemassa keikkaa jossa eturiviä ei työnnettäisi koko ajan, hyvällä näkyvyydellä on haittansa. Jonoetuilu on ikävää, mutta joskus se on täysin ymmärrettävää ja tässä maailmassa vieläpä aika yleistäkin. Omista oikeuksista kelpaa pitää kiinni, mutta jos se ei auta, niin turha sitä on jäädä nillittämään.
Kolmanneksi, Teräsbetonin sanoitukset, ääni ja koko imago ovat tällaiselle sukkahousutukkasankariheville täysin luontaista ja se erottaa heidät muista nyky-yhtyeistä. Tarkoituksellista huumoria, ehkäpä kenties jopa mahdollisesti.

/edit:
Blody sanoi:
Nii, ja siitä raiskaamisesta. Ku ne oli siinä jonossa ensin etuillu ni me tungettiin niitit niitten selkiin ja potkittiin niitä nilkoille, ne oli oikeesti ainakin hakkaamassa meitä.

Öö, pata kattilaa soimaa?
 
Ylös